Ruipelolle painoa kotikonstein ja ravinnolla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shack
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjes!

Ensinnäkin kiitos hyvästä palstasta, paljon on löytynyt hyödyllistä juttua.

Elikkäs, painoa pitäisi saada. Pituutta 187cm ja painoa kokonaiset 68kg. Eli alipainon rajalla ollaan.

Pienimuotoinen ongelma on se etten salilla kerkeä käymään koska työ ja lapset/vaimon opiskelu vie suurimman osan ajasta. Olen tehnyt pienimuotoista treeniä kotona. Käytettävissä säädettävät 15kg painot sekä oma kroppa: lue vatsaliikkeet / punnerrukset.

Olisinkin kiinnostunut siitä että onko tälläisellä kotitreenillä sekä oikeaoppisella syömisellä mitään virkaa? Onko mahdollista saada lisää massaa oikealla ruokavaliolla ja noilla painoilla? Tarkoitus olisi saada noin 8-12kg lisää painoa niin olisin tyytyväinen.

Tuo 15kg paino on helposti maximi hauiksen ja hartialueen lihaksille, mutta rintoja voisi tehdä vielä isommilla painoilla, joten niistä en saa ainakaan maxiamia irti. Mitä olen lukenut niin massaa saisi tekemällä lyhyitä sarjoja maximi painoilla ja pitämällä huolta ravinnosta.

Seuraava kyssäri koskee proteiiniä eli onko sama mistä saan proteiinit, raejuusto, tonnikala, rahka, kana, liha yms. Onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä. Tuon proteiini, energian ja hiilareiden merkityksen olen jo oppinut hyvien vinkkienne ansiosta.

Onko mitään tipsejä vai onko tämä hyödytön tapa?

Kiitos vastanneille.

shack: -hetimiten voin valaista että mikään tapa liikkua ei ole hyödytön... Mutta asiaan. Ei ne lihakset välttämättä tarvitse isoja painoja kasvaakseen, varsinkaan alkuvaiheessa treenaamista. Sanoit että sulla olis säädettävät 15kg käsipainot, niillä voi tehdä jo varsin hyvän treenin. Ota mukaan erinäköisiä kyykky variaatioita, tempauksia, pitkiä vetoja ym. ja tee treeni ns. kuntopiirityylisesti. Näin saat pienilläkin painoilla varsin monipuolisen treenin. Lisäksi tietysti erinäköiset kehonpainoharjoitteet mukaan.
edit. Nii, ja ala hyvä mies syömään!:)

ota vaimo niskaan ja tee punnerruksia/kyykkyjä. simppeliä ja tehokasta. itse monesti käyttänyt perheenjäseniä painoina kun pitäny mökillä treenata :D

Ei väliä jos proteiinit tulee esim noista mainitsemistasi "hyvistä" lähteistä (raejuusto, tonnikala, rahka, kana, liha yms.).

Sanoisin että 15kg kässäreillä ja vatsoilla+punnerruksilla ei pitkälle pötkitä. Joko hommaat kotiisi kunnon levytangon ja painot (maksavat vaan aika perkeleesti) tai menet salille (ajan mittaan tulee aivan yhtä kalliiksi).

:D Kyllähän painoa saat lisää pelkästään syömällä, mutta jos 8-12kg tiukkaa lihasta haluat niin jompikumpi edellä mainituista valinnoista olisi mielestäni tehtävä. Loppujen lopuksi jos tarkemmin ajattelet tuota ajankäyttöäsi niin kai sinulla on 3-4 kertaa viikossa alle 1,5h omaa aikaa tehokkaaseen punttireeniin. Lopun ajan viikosta sitten vain hoitelet vaimoa ja lapsia ja opiskelet syömisen ja nukkumisen lomassa.

Lapo sanoi:
Sanoisin että 15kg kässäreillä ja vatsoilla+punnerruksilla ei pitkälle pötkitä. Joko hommaat kotiisi kunnon levytangon ja painot (maksavat vaan aika perkeleesti) tai menet salille (ajan mittaan tulee aivan yhtä kalliiksi).

Tarkoitus on tuo salilla käyminenkin aloittaa kunhan rouvan gradu on valmis. Siihen ei menee enää kuin noin 3kk, joten siihen asti pärjään ilmeisesti ihan hyvin noilla 15kg painoilla.

Tuon syöntivinkin kaivoin jo aiemmin palstalta. Minä kuten muutkin asiaa valittaneet olen syönyt kyllä kunnolla, mutta nyt kun olen laskenut niin en selvästikään saa tarpeeksi energiaa/protskuja josta syystä painoni ei nouse.

Kiitos vain kaikista vastauksista.

Lapo sanoi:
Loppujen lopuksi jos tarkemmin ajattelet tuota ajankäyttöäsi niin kai sinulla on 3-4 kertaa viikossa alle 1,5h omaa aikaa tehokkaaseen punttireeniin. Lopun ajan viikosta sitten vain hoitelet vaimoa ja lapsia ja opiskelet syömisen ja nukkumisen lomassa.

Kuten jo mainitsin tähän löytyy aikaa hieman myöhemmin, nyt ainut aika olisi aamulla klo. 9-9.30 ja ½h ei oikein riitä mihinkään-

shack sanoi:
Alat syömään vaan enemmän ja olikos sulla leuanvetotankoo??? Näin joulun alla vaimolle vinkkiä, et sellanen joululahjaks :D Jos on kaks 15kg kässäriä, leuanvetotanko ja jotain pientä niin saa jo peruskuntoo kasvatettua ihan mukavasti. Tosiaan ruokaa lisää...:)

njietro sanoi:
Alat syömään vaan enemmän ja olikos sulla leuanvetotankoo??? Näin joulun alla vaimolle vinkkiä, et sellanen joululahjaks :D Jos on kaks 15kg kässäriä, leuanvetotanko ja jotain pientä niin saa jo peruskuntoo kasvatettua ihan mukavasti. Tosiaan ruokaa lisää...:)

Jep, leuanvetotanko ainaskin, ja jos johonkin mahtuu, niin virittele dippipaikka. Nuo 15kg painot riittää alkuun kyllä mainiosti, mutta kasvat niistä ulos aika nopeasti.

lihaa vaan ja käy jossain kattomassa mitä kaikkee noilla käsipainoilla voi tehdä. ja reeniä tarvii myös. mielestäni 15kg käsipainoilla voi tehdä ojentajia, rintoja, olkalihaksia, hauiksia, itseasiassa kaikkia lihaksia :D
mites tehokas muuten punnerrus on verrattuna penkkiin ja ottaa se samoihin lihaksiin? jos meinaan joskun jää rintalihakset tekemättä niin voiko korjata punnerruksilla ilman mitään huolia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KSENA sanoi:
os meinaan joskun jää rintalihakset tekemättä niin voiko korjata punnerruksilla ilman mitään huolia?
Siis eihän rintatreeniä millään etunojapunnerruksilla korvaa, mut ei se ihan turhaakan varmaan oo. Lisäpainoja niskaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom