RPT - Reverse Pyramid Training

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^Se, mikä ei koskaan lakkaa ihmetyttämästä, on RPT-tyyliin tehtyjen leuanvetosarjojen pumppi.

Mitä mieltä tästä 2-jakoisen kanssa käytettynä dietillä? Kaikissa 3x5-7-9 ja ABXAXBX treenijaolla mentäisiin.
Esim:
A. rinta, olkapäät, ojentajat, etureidet
Kyykky
Penkki
Pystäri
Kapea penkki

B.selkä, hauis, takareidet, pohkeet
Leuat
SJMV
Hauiskääntö
pohkeet

RPT treeni on mulle niitä omimpia ja on tuonut parhaimpia tuloksia. Tuossa on pääkopallakin paljon osuutta. Sitä saa mielen viritettyä sellaiseen tilaan, että kun on sen raskaimman sarjan saanut tehtyä ja nappaa 10% pois niin sitä saa itsensä uskomaan, ettei tuo tunnu enää missään ja saa runtattua ihan sillä mielen ylimääräisellä voimalla pari ylimääräistä toistoa.

Olen aloitellut IF:ää leangains-opeilla ja tarkoituksena on muutaman rasvakilon polttaminen. Lepopäivän kalorit on -25% ja treenipäivänä -10%. Toistaiseksi olen treenannut starting strengthiä, mutta yleinen suositus miinuskaloridieetille näyttäisi olevan RPT.

Mitä mieltä olette ao. ohjelmasta, jossa liikkeet on samat kuin SS:ssä ja ajatuksena on pitää työntävät ja vetävät liikkeet joka treenissä, jotta ei tarvisi ottaa apuliikkeitä mukaan? Painotus on enemmän voimassa, kuin bodauksessa.
Saako alaselkä tuolla jaolla liikaa treeniä?
Rinnallevetoa en ole koskaan treenannut todella kovaa. Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko sen jatkuva kova treenaaminen järkevää? Ehkä on, jos tekniikka pysyy kasassa ja samalla nopeus riittävänä?

ma
kyykky 3x4-6
leuanveto 3x4-6

ke
rinnalleveto 3x3-5
penkki 3x4-6

pe
maastanosto 2x3-5
pystypunnerrus 3x4-6

Noniin. Ensimmäinen treeni takana, johon kuului rinnalleveto, penkki ja muutama fiilistelysarja vinopenkkiä käsipainoilla.
RV:ssä ja penkissä tuli arvioitua painot aika reilusti alakanttiin ja maksimitoistot tuli helposti. Siispä seuraavalla kerralla laitetaan lisää.
Rinnallevetoa en ole kovinkaan paljon tehnyt ja ajattelinkin ottaa muille päiville alkulämmittelyksi RV:n tekniikkatreeniä pienillä painoilla.

Noniin. Ensimmäinen treeni takana, johon kuului rinnalleveto, penkki ja muutama fiilistelysarja vinopenkkiä käsipainoilla.
RV:ssä ja penkissä tuli arvioitua painot aika reilusti alakanttiin ja maksimitoistot tuli helposti. Siispä seuraavalla kerralla laitetaan lisää.
Rinnallevetoa en ole kovinkaan paljon tehnyt ja ajattelinkin ottaa muille päiville alkulämmittelyksi RV:n tekniikkatreeniä pienillä painoilla.
itsellä ollut ohjelmassa pariin otteeseen rinnalleveto 5x5 ja oman painon kohdalla tuli taas stoppi niin kuin viimeksikin. Käännän sen nyt 5x3-sarjoiksi ja pyrin eteenpäin. Viiden sarjassa kun niissä kahdessa vipassa meinaa kuosi, ote ym. hajota, niin jospa tuo auttaisi.

Itse tällä tyylillä treenannut nyt kun dieetti päällä,hyvin on voimat pysynyt ja vähän noussutkin.3*viikossa,ma:yläkroppa,ti:alakroppa,to:koko kroppa.Toimii paremmin kuin korkean volyymin ohjelmat.
Syksyllä sitten korkeamman volyymin ohjelma käyttöön,onko sitten parempi jää nähtäväksi.

Ei sille oikein ole perustettakaan halusi sitten ensisijaisesti lihasta tai voimaa. Eri asia on lämpät ja noususarjat, mitkä monet tekee nousevan pyramidin muodossa. Se on kuitenkin eri kuin että tekis treenin semmosena.

Eli kuviteltu lämppä ja nousut:
10x60, 8x80, 6x100, 4x120, 2x140... missä oikeestaan vasta viimeinen sarja on vähänkään haastava. Tää ei siis ole nousevan pyramidin harjoitus.

Verrattuna nousevan pyramidin varsinainen treeni:
10x100, 8x110, 6x120, 4x130, 2x140
Verrattuna laskevan pyramidin treeni:
2x150, 4x140, 6x130, 8x120, 10x110
Toi lämppänousuhan tois tähän jälkimmäiseen aika suoraan siis. Luvut vain visuaalisina apuina.

Mä käytän tässä reversessä joskus ylirautoja, saa herätetettyä hermoston hyvin siihen kovimpaan työsarjaan. Mitä mieltä jto on yliraudoista bodaustreenissä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä oon käyttäny niitä valmennuksessa melkein alusta asti ja toi sanahan on mun lanseeraama. Kyllä ne tosi tehokkaita on, myös bodarille. Eihän sen tarvi olla kovinkaan tiukka eli joku RIR3-4 ylirauta ei oo vamma-altiskaan millään tavoin. Silti se pikkusen paremmin herättelee kroppaa ja se tietysti tarkottaa, että niistä pidemmistä sarjoista saa enemmän irti.

RPT treeni on mulle niitä omimpia ja on tuonut parhaimpia tuloksia. Tuossa on pääkopallakin paljon osuutta. Sitä saa mielen viritettyä sellaiseen tilaan, että kun on sen raskaimman sarjan saanut tehtyä ja nappaa 10% pois niin sitä saa itsensä uskomaan, ettei tuo tunnu enää missään ja saa runtattua ihan sillä mielen ylimääräisellä voimalla pari ylimääräistä toistoa.
Mutta täähän on ikivanha konsti. Isolla romulla eka hermotus hereille ja sit painoa pois ja sarjaennätystä tulille.
Ei kai tää pyramidi mitään muuta tee kuin että pudotetaan vielä toisenkin kerran.
Hyvät lämmöt vaatii tietty että se painavin sarja ei jää torsoksi.

Normi pyramidi on enemmän bodaustyyliä. Voimaan se soveltuu heikommin.

Jos esimerkkinä 4 sarjaa niin siinähän voitais vetää se eka 15 sarja ns.raskaana lämppänä, sitten se seuraava about 12 toistoa menee alueelle RIR 1-2, 10 toistoa RIR 1, 8 toistoa failureen. Ideana se että aivan kaikkia voimia kuluteta ennen raskaimpia.

Toteutus voi olla monenlainen mutta tuo on aika perinteinen tapa.

Itsekin pidän reverse pyramidista. Ainoa mikä siinä on huonompaa versus normi pyramidi niin täytyy olla varma että kroppa valmis ottaa se raskas sarja heti alkuun eli ainakin itsellä tarvii huolelliset lämpät ja niin ettei se tosiaan väsytä sitten voimia. Teen yleensä reversen toistoilla 6,8 ja 12. Joissakin tapauksissa vielä 20 toisto pumppaus päälle, ajatuksena hakea sitä aineenvaihdunnan rasitusta vähän niinkuin extrana. Tämä siis lihaksen hakuun tai ylläpitoon.

Mutta täähän on ikivanha konsti. Isolla romulla eka hermotus hereille ja sit painoa pois ja sarjaennätystä tulille.
Ei kai tää pyramidi mitään muuta tee kuin että pudotetaan vielä toisenkin kerran.
Hyvät lämmöt vaatii tietty että se painavin sarja ei jää torsoksi.
Tästä on monta eri tapaa. Nykyisin on muotia että lihasmassatavoitteellisessa treenissä moni tavoittelee siinä ekassa raskaimmassa sarjassa ennätystä, samoin siinä toisessa. Kolmanteen ei ehkä enää riitä paukkuja. Idea on just se, että kaikki voima käytetään ekaan ja mahdollisesti toiseen sarjaan, eikä päinvastoin kuin normipyramidissa. Lähelle failurea tai failureen se ajatus silloin. Siten saadaan intensiteetti ja mekaaninen rasitus mahdollisimman isoksi. Sitten taas tuo hermostotekniikka on eri juttu ja siinä sarjaa ei vedetä failureen tai edes lähelle sitä vaan ajatus on valmistaa kroppaa siihen seuraavaan vasta toisena tulevaan sarjaan.

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom