RPT - Reverse Pyramid Training

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuo kyykky ja etukyykky, millaiset setit niille IF:llä? Kannattaako ottaa penkki (rinta) noiden välissä, kun on päivän ohjelmassa muutenkin?

Tuo kyykky ja etukyykky, millaiset setit niille IF:llä? Kannattaako ottaa penkki (rinta) noiden välissä, kun on päivän ohjelmassa muutenkin?

jos tohon aloituspostin ohjelmaan viittaat niin siinähän ei ole kyykyt ja penkki samana päivänä. muutenkin toi on aika selkeesti selitetty, eli kyykyyssä ja etukyykyssä ihan samanlaiset setit kun muissakin liikkeissä elikkä ekaan sarjaan raskain romu, tee vaikka 4-6 toistoa, toiseen sarjaan 10% tiputus ja mielellään snadisti pidempi sarja.

Samaa mieltä kun aikasemminkin moni muu, että ei ole kyllä mitään uutta ja ihmeellistä tässä.

Ja offtopiccina heitettäköön että tekee pikkusen päin helvettiä kaveri tuossa videolla tuota hauista. Tai sitten "curlzzzzzzz" on joku uus tapa tehdä hauista jännittämättä itse lihasta 50% ajasta. Se tulis kyllä uutena tapana kehittää lihaksia.

Ja offtopiccina heitettäköön että tekee pikkusen päin helvettiä kaveri tuossa videolla tuota hauista. Tai sitten "curlzzzzzzz" on joku uus tapa tehdä hauista jännittämättä itse lihasta 50% ajasta. Se tulis kyllä uutena tapana kehittää lihaksia.

Kaikki ei ihan ymmärrä Berkhanin huumoria :). Vitsillähän se ylipäänsä mitään hauisvideoita laittaa nettiin

Jos on tottunut pääliikkeissä ottamaan lämppien jälkeen tiukan kolmosen-nelosen ja päälle pari työsarjaa 5-10 alueella niin onko se sitten RPT-treeniä?

Mites muuten olette ratkaisseet tuon "puutteellisen" volyymin tai pikemminkin volyymin kasvatuksen, jonka kai tulisi olla melko tärkeässä osassa progressiota? Voimatasot ovat kyllä kasvaneet tällä menolla, mutta mietityttää että miten sitten pitkän päälle ne samat 3-5 työsarjaa riittää. Liikevalikoima on melko minimalistinen tällä hetkellä, kyykky+penkki+soutu & mave+pystäri+leuat vuorotellen, apuina pohkeita, keskikroppaa, ojentajia ja vipareita lähinnä. Onkohan joku tässä threadissa vaihtanut selkeästi kausitettuun peruskunto+piikkailuun ja saanut parempia tuloksia?

Mites muuten olette ratkaisseet tuon "puutteellisen" volyymin tai pikemminkin volyymin kasvatuksen, jonka kai tulisi olla melko tärkeässä osassa progressiota?

Tämähän soveltuu parhaiten dieetille, kuten alussa sanoin. Volyymi nousee lähinnä, jos painot kasvaa tai toistoaluetta vaihdetaan. Progressiota saa ottamalla esim. 2-3 sarjaa per paino ja jättämällä samalla luonnollisesti vähän paukkuja varastoon, mutta silloin tämä ei ole enää perinteistä RPT:tä. Varsinkaan harjaantuneelle treenaajalle en ihan heti suosittelisi tulosten kasvattamiseen ensisijaisena vaihtoehtona, mutta jos 1-3 viikon välidieettejä harrastaa niin siihen tarkoitukseen varmasti oiva apu voimien ja lihasten säilyttämiseen

Tämähän soveltuu parhaiten dieetille, kuten alussa sanoin. Volyymi nousee lähinnä, jos painot kasvaa tai toistoaluetta vaihdetaan. Progressiota saa ottamalla esim. 2-3 sarjaa per paino ja jättämällä samalla luonnollisesti vähän paukkuja varastoon, mutta silloin tämä ei ole enää perinteistä RPT:tä. Varsinkaan harjaantuneelle treenaajalle en ihan heti suosittelisi tulosten kasvattamiseen ensisijaisena vaihtoehtona, mutta jos 1-3 viikon välidieettejä harrastaa niin siihen tarkoitukseen varmasti oiva apu voimien ja lihasten säilyttämiseen

Nojoo. Kun tätä laardia on vielä muille jaettavaksi niin voisi olla fiksua toteuttaa dieetti nyt samalla meiningillä kun treeni potkii parhaillaan hyvin ja sarjapainotkin nousee. Kunnon volyymiprogressio (about tuon 3x4-6x6 systeemin mukaan) plussakaloreilla voisi olla melkoinen buusti sen jälkeen.

jos meitsi haluis tehdä voimapainotteisesti tällä ohjelmalla niin miten ses siis käytännössä onnistuis?? Tässä noin maksimeja: penkki 100kg, mave 160-170kg, kyykky 90kg. Voiko näiden tietojen perusteella rakentaa voimaohjelman joka olisi tollainen mikä nousee ja sitten laskee? Millä prosenteilla maksimeista pitäisi ohjelma tehdä? Kuinka monta sarjaa ja toistoa niissä? Nyt oon viikon vielä sairaslomalla vääntyneen peukalon takia niin on aikaa suunitella uutta ohjelmaa..

jos meitsi haluis tehdä voimapainotteisesti tällä ohjelmalla niin miten ses siis käytännössä onnistuis?? Tässä noin maksimeja: penkki 100kg, mave 160-170kg, kyykky 90kg. Voiko näiden tietojen perusteella rakentaa voimaohjelman joka olisi tollainen mikä nousee ja sitten laskee? Millä prosenteilla maksimeista pitäisi ohjelma tehdä? Kuinka monta sarjaa ja toistoa niissä? Nyt oon viikon vielä sairaslomalla vääntyneen peukalon takia niin on aikaa suunitella uutta ohjelmaa..

Kyllä tässä ketjssa pitäisi kaikki tarvittava olla, on tämä niin ällistyttävän yksinkertainen tapa treenata. Itse tiedät varmaan parhaiten sarjapainot suhteessa noihin maksimeihin ja itse saat myös päättää toistoalueen, joka lienee voimailutarkoitukseen 3-6

Kyllä tässä ketjssa pitäisi kaikki tarvittava olla, on tämä niin ällistyttävän yksinkertainen tapa treenata. Itse tiedät varmaan parhaiten sarjapainot suhteessa noihin maksimeihin ja itse saat myös päättää toistoalueen, joka lienee voimailutarkoitukseen 3-6

eli tehdäänkö se näin: 6,5,4,3,4,5,6 ? Onko hölmöä jos tekee vain noi pääliikkeet eli penkki, kyykky ja mave? vaiika sillai et penkki ma, mave ke ja kyykky pe?
vai tarviiko olla apuliikkeitä?
- - - Updated - - -

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eli tehdäänkö se näin: 6,5,4,3,4,5,6 ? Onko hölmöä jos tekee vain noi pääliikkeet eli penkki, kyykky ja mave? vaiika sillai et penkki ma, mave ke ja kyykky pe?
vai tarviiko olla apuliikkeitä?

Luetko vaikka alusta asti tän ketjun, ei oo kovin pitkästi juttua. Edellisellä sivulla oli juttua sekä treenijaosta että noista sarjoista.

Ideana on siis laskeva pyramidi. Ensimmäiseen sarjaan raskain romu, toiseen n.10% tiputus ja sama toisesta kolmanteen tiputtaessa (pudotuksen suuruus on toki itse päätettävissä). Toistomäärää vastaavasti kasvatetaan. Yleensä yhden liikkeen sarjamäärä jätetään kahteen tai kolmeen. Sarjojen välillä kunnon lepo, eli pudotussarjoista ei ole kyse. Tuohon voi toki lisäillä apuliikkeitä omien tarpeiden mukaan, mutta voi olla että omat tarpeet luullaan turhan usein jalanojennuksiksi ja -koukistuksiksi koneessa, taljahauiskäännöiksi ja neljäksi eri vatsaliikkeeksi. Vatsa treenataan kyykyissä ja vedoissa, hauikset lähinnä raskaissa leuanvedoissa.

luin mut nyt ei menny jakeluun..

Are-you-fucking-kidding-me.jpg

EDIT: Otetaampa MBn oma esimerkki tähän (Pidä mielessä että sarjoja/toistoja ei kannata tuijottaa orjallisesti, jos haluat tehdä pidempää sarjaa niin teet pidempää sarjaa jne).

Maastaveto 1x4-6x100kg
Levätään 5min
Maastaveto 1x6-8x90kg
Levätään 5min
Maastaveto 1x8-12x80kg
Levätään 5min ja siirrytään leukoihin.

Oikeasti, 2 sivua asiaa. Ei oo paha rasti.

Are-you-fucking-kidding-me.jpg

EDIT: Otetaampa MBn oma esimerkki tähän (Pidä mielessä että sarjoja/toistoja ei kannata tuijottaa orjallisesti, jos haluat tehdä pidempää sarjaa niin teet pidempää sarjaa jne).

Maastaveto 1x4-6x100kg
Levätään 5min
Maastaveto 1x6-8x90kg
Levätään 5min
Maastaveto 1x8-12x80kg
Levätään 5min ja siirrytään leukoihin.

Oikeasti, 2 sivua asiaa. Ei oo paha rasti.

jaa nyt tais aueta tää..prkl ku on pitkät piuhat..

eli näinkö? :
PERUS VOIMAOHJELMA;

MAANANTAI:
Takakyykky 1X4-6
1X6-8
1X8-12

Etukyykky 1X4-6
1X6-8
1X8-12

KESKIVIIKKO:
Penkkipunnerrus 1X4-6
1X6-8
1X8-12

Pystypunnerrus 1X4-6
1xX6-8
1X8-12

Dippi 1X4-6
1X6-8
1X8-12

PERJANTAI:
Maastaveto 1X4-6
1X6-8
1X8-12

Ylätaljaveto 1X4-6
1X6-8
1X8-12

Kulmasoutu 1X4-6
1X6-8
1X8-12

Keskustelua RPT:stä; mulla nyt taas pätkäpaastoilujakso ja treenit ajattelin vetää 1-jakoisilla, kun ei nuo monijakoiset oikeen maistu. Bongasin tollasen 'BIG 3' ohjelman. Eli ohjelmassa on kyykky, penkki ja mave RPT:nä kolmesti viikossa http://rippedbody.jp/the-big-3-routine/. Patellajänteiden tulehdukset ei ole vielä täysin parantuneet, niin siihen asti teen Pendlay rowin, vinopenkin ja sjmv:n. Kandeeko toi soutu tehä kans RPT:nä, vai vakiosarjoilla tyyliin 3x5? Sitten aattelin kans kierrättää liikkeitä, yks vaihtoehto ois http://muscleandbrawn.com/bill-starrs-big-3-workout-program/, jossa on raakarive, penkki, kyykky. Tossahan on progressiona kevyt, medium, raskas päivä, mutta vois tonkin tehdä RPT:nä. Mulla pointtina pysyä perus moninivelliikkeissä.

Keskustelua RPT:stä; mulla nyt taas pätkäpaastoilujakso ja treenit ajattelin vetää 1-jakoisilla, kun ei nuo monijakoiset oikeen maistu. Bongasin tollasen 'BIG 3' ohjelman. Eli ohjelmassa on kyykky, penkki ja mave RPT:nä kolmesti viikossa http://rippedbody.jp/the-big-3-routine/. Patellajänteiden tulehdukset ei ole vielä täysin parantuneet, niin siihen asti teen Pendlay rowin, vinopenkin ja sjmv:n. Kandeeko toi soutu tehä kans RPT:nä, vai vakiosarjoilla tyyliin 3x5? Sitten aattelin kans kierrättää liikkeitä, yks vaihtoehto ois http://muscleandbrawn.com/bill-starrs-big-3-workout-program/, jossa on raakarive, penkki, kyykky. Tossahan on progressiona kevyt, medium, raskas päivä, mutta vois tonkin tehdä RPT:nä. Mulla pointtina pysyä perus moninivelliikkeissä.
Aika kovalta kuulostaa kyykky ja mave yhdessä 3x viikkoon? Mulle on ainakin täältä pakkikselta pinttynyt käsitys, että yks rankka mavetreeni viikkoon on sopivasti ja useammin kuin kerran viikkoon tehty mave rasittaa liikaa hermostoa eikä kerkeä palautua kunnolla.

Aika kovalta kuulostaa kyykky ja mave yhdessä 3x viikkoon? Mulle on ainakin täältä pakkikselta pinttynyt käsitys, että yks rankka mavetreeni viikkoon on sopivasti ja useammin kuin kerran viikkoon tehty mave rasittaa liikaa hermostoa eikä kerkeä palautua kunnolla.
Joo, toi kolmesti viikossahan oli "aloittelijoille", mutta ajattelin kun on ollut pidempi kahvakuulakausi takana, niin vois kokeilla tota niin kauan kuin painot nousee ja vaihtaa sit vaiks tohon Bill Starrin juttuun, kun seinä tulee vastaan. http://www.fourhourworkweek.com/blo...ting-and-how-to-add-110-pounds-to-your-lifts/ entäs toi? Toihan ei enää ois RPT:tä, mutta jaksaisko tota tehdä dieetillä?

Ite oon nyt tehny vajaa kolme kiertoa tätä ohjelmaa ja ihan mukavaa vaihtelua tullut. Koitan runttaa ohjelman läpi ehkä 1,5 kertaa viikkoon. Hyvää tässä on se, että jää aikaa paljon enemmän aerobiselle, jota dietillä kandee harrastaa. Ekaan ja raskaimpaan toistoon olen lisännyt joka kerta yhden toiston. Minkälaista sykliä ihmiset on pitäny tässä? Miten kevennykset?

Suositut

Back
Ylös Bottom