Rovaniemen ampumavälikohtaus

vai onko peräti euroopan mittapuulla väkivaltainen kun asukas määrään suhteutetaan. Näin muistan ylä-asteella kavereilta kuulleen.

Tilastoa vääristi aikoinaan ennen kuntaliitosta se, että tilastoon laskettiin vain kaupungin alueen asukasluku, mutta myös maalaiskunnan pahoinpitelyt yms.

Näin minä asian olen ymmärtänyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rovaniemen ampuja ei tuntenut uhrejaan

Veriteon syystä ei sunnuntai-iltana ollut tietoa. Poliisi ei löytänyt mitään viitteitä siitä, että ampuja ja uhrit olisivat tunteneet toisensa. Silminnäkijöiden mukaan miehet eivät riidelleet ennen ampumista. On mahdollista, että uhrit valikoituivat sattumanvaraisesti.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Rovaniemen+ampuja+ei+tuntenut+uhrejaan/1135236447728

Toi tekee asian älyttömäks ja vielä puolta murheellisemmaks. Se että uhrit oli syyttömiä. En väitä että mikään kosto tms antais oikeuden tappaa mutta sillon asian voi jotenkin ymmärtää. Nyt näyttää että täysin sattumanvaraisesti tapettiin nuorimies.

Tai sitten ei vaan kerrota totuutta, että jompikumpi niistä uhreista olis ollu sen entinen poikaystävä, joka olis jättänyt sen sillävälin kun se oli kosovossa. Sit se tuli tappaan sen ja sen uuden rakkaan. Tää nyt on sitten vaan mun arvaukseni.

Tai sitten ei vaan kerrota totuutta, että jompikumpi niistä uhreista olis ollu sen entinen poikaystävä, joka olis jättänyt sen sillävälin kun se oli kosovossa. Sit se tuli tappaan sen ja sen uuden rakkaan. Tää nyt on sitten vaan mun arvaukseni.
Noniin ja sitten takas Suomi24:lle? :dance2:

Toi tekee asian älyttömäks ja vielä puolta murheellisemmaks. Se että uhrit oli syyttömiä. En väitä että mikään kosto tms antais oikeuden tappaa mutta sillon asian voi jotenkin ymmärtää. Nyt näyttää että täysin sattumanvaraisesti tapettiin nuorimies.

Voihan se olla et se tottu siellä kuleskele maan pyssyn kanssa ja jatko sitä täälläkin.

Voihan se olla et se tottu siellä kuleskele maan pyssyn kanssa ja jatko sitä täälläkin.

Jep.

Ja olihan se Venäläinen sälli, joka puukotti sitä taksikuskia suomessa joku pari kuukautta sitten; oli just päässy Afganistanista. Oli kuulemma ollu sotapsykoosissa. Kaipa se lasketaan lieventävänä tekijänä.

Jos mikään noista neljästä kohdasta ei täyty, kyseessä on silloin tappo.

tuntuu silti oudolta, 5 kutia järeällä asella julkisella paikalla ei aiheuta selkeetä vaaraa ympäristölle,
ja 5 kutia ei oo harkiten tehty, vaan kaikki 5 lähti silleen hetken mielijohteesta, yks mielijohde toisensa perään.

On tää Suomen lainsäädäntö kans.

tuntuu silti oudolta, 5 kutia järeällä asella julkisella paikalla ei aiheuta selkeetä vaaraa ympäristölle,
ja 5 kutia ei oo harkiten tehty, vaan kaikki 5 lähti silleen hetken mielijohteesta, yks mielijohde toisensa perään.

On tää Suomen lainsäädäntö kans.

Tuohon kun lisää sen olettamuksen, että nämä ruotsalaiset romanit olisivat vartavasten lähteneet Ruotsista Mäntsälään katsomaan Mattia ja Teppoa, ja vahingossa törmänneet näihin toisiin mustalaisiin. Kyllähän tuo vaikuttaa aivan selkeästi vakaasti harkitulta teolta.

Nyt sitten vain odotellessa milloin lehtien otsikoissa joku poliitikko tai "asiantuntija" vaatii käsiasekieltoa tai jotain muuta hätähousutoimenpidettä.

Vaikka tässäkin tapauksessa kyseessä oli luvaton käsiase, koska eihän kriminaalit ja sekopäät ole lupia ennenkään tarvinneet kenenkään tappamiseen.

Nyt sitten vain odotellessa milloin lehtien otsikoissa joku poliitikko tai "asiantuntija" vaatii käsiasekieltoa tai jotain muuta hätähousutoimenpidettä.

Vaikka tässäkin tapauksessa kyseessä oli luvaton käsiase, koska eihän kriminaalit ja sekopäät ole lupia ennenkään tarvinneet kenenkään tappamiseen.

Kyllä muuten oli ihan luvallinen käsiase nus nus :rolleyes:. Tosin ampujalla ei ollu aseenkantolupia kyseiseen aseeseen. Luultavasti tarkotitki tätä mutta nussitaan pikkasen pilkkua ;)

Kyllä muuten oli ihan luvallinen käsiase nus nus :rolleyes:. Tosin ampujalla ei ollu aseenkantolupia kyseiseen aseeseen. Luultavasti tarkotitki tätä mutta nussitaan pikkasen pilkkua ;)

No eihän se sitten luvallinen ole.
Henkilöllehän se lupa myönnetään ja tällä miehellä ei lupaa ollut, joten ase oli hänelle luvaton.

Rauhanturvaaminen pitäis lailla kieltää kerta sieltä tulee tuollasia sekopäitä.

Rauhanturvaaminen pitäis lailla kieltää kerta sieltä tulee tuollasia sekopäitä.
Joo ja naiset myös, sieltähän ne sekopäät alunperin tulee...

Armeijassa pojista tulee miehiä vai miten se nyt oli... Simpuksilla ja muilla fiksuilla teoilla saadaan aikaiseksi, että jonkun pää ei sitä kestä ja sit kaikki on mahdollista tämän jälkeen....

Armeijassa pojista tulee miehiä vai miten se nyt oli... Simpuksilla ja muilla fiksuilla teoilla saadaan aikaiseksi, että jonkun pää ei sitä kestä ja sit kaikki on mahdollista tämän jälkeen...
Kyllä mie oon saanu käsityksen että ne jokka simputuksen kohteiksi ovat joutuneet / muuten ei oo armeija napannu eivät ole valinneet jatkoa ainakaan rauhanturvajoukoissa.

En kyllä pysty uskomaan ettei kaverit ois toisiaan mitenkään tuntenut.. ja vielä kun jankko pisti ittensä kylmäksi ampumisen jälkeen. Kyl tuo mulle ihan perus "nouu toi nussi mun muijaa.. tapan sen ja sit itteni" tilanteelta. Jos tuo joku perus petri gerd pimahdus ois ollu nii siinähän ois tullu jonkin verran enempi ruumiita.

En kyllä pysty uskomaan ettei kaverit ois toisiaan mitenkään tuntenut.. ja vielä kun jankko pisti ittensä kylmäksi ampumisen jälkeen. Kyl tuo mulle ihan perus "nouu toi nussi mun muijaa.. tapan sen ja sit itteni" tilanteelta. Jos tuo joku perus petri gerd pimahdus ois ollu nii siinähän ois tullu jonkin verran enempi ruumiita.

No mikäli iltalehteen on uskomista niin uhrin isä ja kaikki kaverit vahvistavat että uhri ja ampuja eivät tunteneet toisiaan niin kai se on pakko uskoa.

Ja jos olisi tuntenutkin niin aika ennustaja pitää olla että osasi ajaa autolla paikalle juuri kun kohde tuli ulos baarista.

No mikäli iltalehteen on uskomista niin uhrin isä ja kaikki kaverit vahvistavat että uhri ja ampuja eivät tunteneet toisiaan niin kai se on pakko uskoa.

Ja jos olisi tuntenutkin niin aika ennustaja pitää olla että osasi ajaa autolla paikalle juuri kun kohde tuli ulos baarista.

Kyllä mäkin vähän veikkaan, että kyseessä on ollut joku totaalinen sekopää ilman mitään motiivia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom