Rotisko persaukiselle?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wasted
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
8.3.2005
Viestejä
2 843
Ikä
38
Elikkä semmosta 1000-3500 euron (mieluuummin tietenkin mahd. alapäästä summaa)
arvosta autoa etin. itte en tiiä oikeestaan mitään autoista, joten ei oo mitään hajua että minkä mallista/ikäistä autoa kannattais kattoa. En eti mitään pröystäily autoa eikä tehoillakaan hirveesti väliä, semmonen millä pääsis töihin ja liikkumaan eteläsuomen alueella, kilometrejä ei kerry nimeksikään. Ja vuoden päästä opiskeleman joten ei oo paljoa turhaa rahaa pistää autoon, sen takia pieni rahamäärä varaa autoon.

Kaikki pienetkin neuvot on tarpeen, kiitos:)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ota huomioon että halvin auto on usein vain ostohetkellä halvin, halvalla kun ei hyvää helposti saa niin tulee sitten korjaushommia jotta pääset sillä kulkemaan.

vanhat japsit kyllä lähtee halvalla. nettiauto.com:ista laitat hakuun haluamasi kriteerit niin eiköhän ala löytymään.
 
Vanha japanilainen, corolla, sunny, carina jne. Löytyy hyviä tonnilla, halvat vakuutukset ja osat, kestäviä ja luotettavia. Kannattaa katsoa ruosteet tarkkaan että saattaa saada leimasta läpi. :)
 
Vanha japsi myös mun mielestä "varmin" ja varmaan halvin korjatakin jos ei käy säkä.

Tosin kaveri osti 750€:lla Rellu 19:n ja ajaa melkeen duunikseen sillä (veikkaisin 40tkm nyt vuoden aikana); ainoa varsinainen korjaus on ollu bensavaijerin vaihto, katsastukseen säädettiin jarrut. Vilkkuvika paljastu lopulta palaneeksi sulakkeeksi.
 
Ei kato ööh, siis tarkotin kaasuvaijeria :lol2:
 
Joku tuollainen 88-90 Sunny tai corolla ois varmaan aika hyvä ostos. Hinta yleensä jää jopa alle tonnin ja mielestäni saa paremmin vastinetta rahalle kuin 2 tonnin autossa.
Osat halpoja, ei katalysaattoria (tämä mielestäni tärkeää) ja helppoja korjata.
Eniten kannattaa kiinnittää huomiota peltien kuntoon. Esim sunnyissa menee takaiskarien kotelot yläpäästä ja on syytä tarkistaa ne huolella.

Tuo hintaluokka 1000 -3000 tosiaan on aika hankala koska siihen mahtuu helmiä ja paskaa. Tällä tarkoitan sitä, että 2 tonnin auto muuttuu äkkiä 2 sadan autoksi jos iskee isompi vika. Sama ongelma toki saattaa tulla eteen myös siinä 500-700 autossa, mutta harmittaa aika paljon vähemmin.

tuossa esim. tuollainen perusvarma käkkänä. jos kotelot ovat ehjät, 5-vaihde pysyy päällä ja voi edes olettaa kilsojen pitävän kutinsa niin tuolla ajaa vielä auringonlaskuun komeasti...äh..en osaa lisätä linkkiä mutta nettiauto Ajoneuvo Id: 839287
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehdottomasti joku Toyota Corolla, tai Mazda 626.

Parilla kaverilla ollut opiskeluaikoina noita autoja. Kerran vuodessa joku pieni pakoputken korjaus tai vastaavaa. Ei muuta. Onneksi ei, koska olen saanut korjauspalkkion aina jonain pullona.
 
Joku tuollainen 88-90 Sunny tai corolla ois varmaan aika hyvä ostos.

helppoja korjata.

sunnyissa menee takaiskarien kotelot yläpäästä ja on syytä tarkistaa ne huolella.

Allekirjoitan nuo kaikki Sunnyjen osalta. Hyviä on Corollatkin, mutta niistä vähempi kokemusta.

Takaiskarien kotelot pystyy hitsaamaan auton sisäpuolelta taittuvapenkkisissä malleissa. Ei pahakaan homma, mutta yleinen. Voidaan välttää massaamalla kotelot kunnolla. Ahdas rako tosin, mutta tunkilla kun nostaa, ei tarvi ees rengasta irroittaa.

Helppoja ovat korjata, ja ihan yksi lysti minne leviää, niin varaosan saa 20 kilometrin sisältä. Jos ei osaliikkeestä, niin kyläkaupan tiskin alta tai jonkun takapihalta käytöstä poistetusta raadosta kossupullon hinnalla.

Sunnyjen koneet on lujia. Tunnen monta joilla on ajeltu yli 400 000 ja vielä saatu myytyä eteenpäin. Omalla ajeltu 340 tuhatta ja edelleen lähtee kuin rusakko puskasta eikä syö kasoa tai öljyä.
 
Katopa muuten nettiautosta Honda Civicejä. Jotain tyyliin >1992. Ne ei oo edes niin rumia autoja kun osaisi olettaa.
 
Kyllä mä komppaan kans valtaosaa täällä eli joku vanha japsi. Ittellä oli vielä kuukausi sitten Mitsu Lancer vm. 88. Toimi kuin junan vessa. Ainoa probleema oli, että ne pllit alko olemaan aika huonossa mallissa ja leiman saaminen seuraavassa katsastuksessa olisi ollut tuskaa.

Jos löydät hyvä peltisen japsin niin ota se ja ole tyytyväinen. :)
 
Zone-sarja -42%
Tollasta mä kattelisin tohon hintaan...

Meinasin just ympätä vaihtoehdoksi Golffin, mutta siellähän oli TD jo tarjolla.
Erinomainen ajettava, kestävähkö tekniikka.. ei paljoa lapsentauteja ja pieni kulutus.

1 mitä voit funtsia on Renaultin Clio, jollet pode pienien autojen allergiaa.
 
Saman hintaluokan auton just ostaneena, sekä autonasentaja isän neuvoja kuunnelleena kannattaa etsiä tosiaan sitä mazdaa/toyotaa. Mulla tosin kävi niin että kun perjantaina piti mennä autoa kattomaan, viikolla ehti mennä 4 hyväkuntosta mazdaa käsistä ja ainoat toyotat mitä liikkeestä löyty oli sitte ruosteen peitosssa.

Kuitenki tuli sitte ostettua ruosteeton (kiitos galvanoidun korin) 405 GLX -92 peugeot. Hintaa oli 1850€ tinkimisen jälkeen. Pari tuhatta tullu jo ajettua ja alun kakkosvaihteen päällemeno-ongelmatki häipy uusien vaihteistoöljyjen ja 1tkm ajon jälkeen kokonaan.

Huonoja puolia peugeotissa (ja kai muissaki ranskalaisissa?) on erikoistyökalujen tarve. Jopa öljynvaihtoa varten pitää olla erikoistyökalu.

Niin ja autohan on ostettu liikkeestä, ja sitä suosittelen threadin aloittajalleki tuolla budjetilla. Eipä nimittäin yksityiseltä saa minkäänlaista takuuta autolle, toisin kuin liikkeestä ostetulle.
 
Osta easykm:ltä vanha postiauto. Itsellä on tällainen -99 92 tkm ajettu astra johon olen hankkinut takapenkitkin, on toki vielä rekisteröity pakettiautoksi mutta kunhan saan aikaiseksi haen siihen vielä vyöt motonetistä taakse ja rekisteröin hlöautoksi. Pesee mennen tullen tässä threadissa ehdotetut mutta hinta taitaakin olla tuolta budjetin yläpäästä.

Ps. Oikean puolen ohjaukseen tottuu alle päivässä ja tyttöystävän mielestä on helpompi ajaa kuin "normaali" automaatin johdosta. Itselle enemmän ajaneena tuo automaatti nyt ei helpota mutta on se mukavaa kun on ylimääräinen käsi vapaana.
 
Kunnon Linkki...

Tollasta mä kattelisin tohon hintaan...

Todella miehekkään pitunen linkki. Noissa muuten menee (kuulemma) mittari ympäri 300tkm:ssa joten olisko todelliset kilsat 459tkm, siitä tuo hinta (vrt. muut) vastaavat, kunto on sillon aika arpapeliä. Muuten varmasti hyvä peli.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom