Rotisko persaukiselle?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wasted
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Makuasia

Tuohon hintahaarukkaan mahtuu joku jenkkifarmari. Mukavaa kyytiä halvalla ja tilaa riittää mikäli tarvitsee.
JOS kone on tikissään niin vie bensaa vaan 11-12l/ 100km.

Nää on kans idioottivarmoja mikäli on huolettu ajallaan. Kaikissa autoissa on vikaa vanhemmiten ja kaikenlaisia virityksiä.

Osia farmeihin saa paremmin kuin moneen nipponiin. On tehty samalla kaavalla niin paljon ja pitkään....:thumbs:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuohon hintahaarukkaan mahtuu joku jenkkifarmari.
JOS kone on tikissään niin vie bensaa vaan 11-12l/ 100km.

Osia farmeihin saa paremmin kuin moneen nipponiin. On tehty samalla kaavalla niin paljon ja pitkään....:thumbs:

Vaan moni vanhakin nipponi kulkee sen satasen huonollakin pidolla alle 7 litran, niin tuolla erotuksella vaikka teetättää käsityönä osat... Mutta kuten sanoit, makuasia.

Olen kyllä aina luullut, että vanhoihin niipponeihin saa osan mistä vain. Nimimerkillä sain uuden putken nissaniin tilaamatta 5000 hengen kyläpahasesta, jossa ei ole autokauppaakaan.
 
:D :D :D
Näin tän otsakkeen "Rotisko Persaukiselle" sillä sivulla mikä antaa yleiskatsauksen forumin uusiin viesteihin ja olin ihan varma että kyseessä on treffi-ilmoitus.

Ilmeisesti ei.
Forgive me for being :david:
 
Vanha japanilainen, corolla,

Juu, Multivalve Sunny huoltojen suhteen helpompi mutta enemmän ehkä vikoja kuin Corollassa.

Ja riittää kun katsot oheisen listan mukaan viat läpi, varsin kattava annos mitä saattaa tulla vastaan:
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/vikasarja.jsp

Jos rahkeet riittävät niin joku -94 Corolla on sikaturvallinen ostos, eikä edes ruostu. Tosin hintaakin sitten se 3500e++ Tuurilla saattaa saada halvemmalla. Hyvän -90-92 sunnyn taasen saa sitten jo 300-800e. En sitten tiedä tuosta uudemmasta korimallista, mutta ainakin -88-90 mallit (Multivalve) ovat hyviä ostoksia, Multivalvessa on 12 venttiiliä ja jakopäänketju, eli huoltovapaa.

Osia noihin saa halvalla esim. Biltemasta, Motonetistä ja romiksilta. Lähes kaiken voi vaihtaa itsekin jos jaksaa nähdä aikaa ja vaivaa, itse vaihdoin Nissaniin startin vastikään :D Aiempaa kokemusta autorempasta on vain renkaiden ja polttimoiden vaihto.

Unohda heti kaikki muut kuin japanilaiset merkit. Mielellään nimenomaan Sunny tai Corolla.

Ja mitä lämpenemiseen tulee niin on tuo -89 Nissani huomattavasti lämpimämpi kuin 2003 Bemari talvisin ja koko auton hinta on halvempi kuin Bemarissa oli yksikään huolto (vikoja ei edes ollut!).

Bensaa menee kaupungissa sen 6 litraa (kehä I ruuhkissa).

Tässä Sunnyllä ajamisessa on vaan se huono puoli ettei sitä voi oikein lopettaa, kilsat takuuvarmasti 210.000km ja paljon uutta osaa, kilsoja tulee se 20.000 vuoteen joten 10v pitäisi vielä tuolla kituutella... Vuosi vuodelta tulee halvemmaksi ja halvemmaksi kunhan ei mällää...
 
Elikkä semmosta 1000-3500 euron (mieluuummin tietenkin mahd. alapäästä summaa)
arvosta autoa etin. itte en tiiä oikeestaan mitään autoista, joten ei oo mitään hajua että minkä mallista/ikäistä autoa kannattais kattoa. En eti mitään pröystäily autoa eikä tehoillakaan hirveesti väliä, semmonen millä pääsis töihin ja liikkumaan eteläsuomen alueella, kilometrejä ei kerry nimeksikään. Ja vuoden päästä opiskeleman joten ei oo paljoa turhaa rahaa pistää autoon, sen takia pieni rahamäärä varaa autoon.

Kaikki pienetkin neuvot on tarpeen, kiitos:)

Itellä on 1000€ ostettu -88 Toyota Carina II, syö bensaa jotain 7l/100km, ajettu 360tkm ja puoli miljoonaa ei tuolle koneelle tunnu vielä missään, jos kori vaan pysyy jossain kuosissa.
 
ainakin -88-90 mallit (Multivalve) ovat hyviä ostoksia, Multivalvessa on 12 venttiiliä ja jakopäänketju, eli huoltovapaa.

Tässä Sunnyllä ajamisessa on vaan se huono puoli ettei sitä voi oikein lopettaa, kilsat takuuvarmasti 210.000km ja paljon uutta osaa, kilsoja tulee se 20.000 vuoteen joten 10v pitäisi vielä tuolla kituutella... Vuosi vuodelta tulee halvemmaksi ja halvemmaksi kunhan ei mällää...

Ja noitten multivalvejen tehot yllättää. Pitkä vääntöalue ja jos nostaa kiekat yli neljäntonnin, silloin mennään. Olen suorastaan pettynyt monien uudempien autojen tehoihin. Eihän niitä tarvi, mutta kun on päässyt jo tottumaan siihen että vauhtia voi säätää kaasulla...

Sunnyssä ajoasento on tämmöselle pitkäkoipiselle mukava. Oon kattellu uudempaa autoa, mutta kaikissa on ollu jotenki onneton ajoasento vaikka kuinka reivais penkkejä. Ajotuntuma kans on mahtava. Auto tottelee ja tekee sen mitä käskee. Nykykaaroissa tuntuu olevan jos mitä apuratasta jotka pilaavat tuntuman.

Totta, Sunnylä ajamista ei voi lopettaa. Paluu omaan riisikippoon melkein minkä tahansa auton ratista on aina juhlaa.
 
. Hyvän -90-92 sunnyn taasen saa sitten jo 300-800e. En sitten tiedä tuosta uudemmasta korimallista, mutta ainakin -88-90 mallit (Multivalve) ovat hyviä ostoksia, Multivalvessa on 12 venttiiliä ja jakopäänketju, eli huoltovapaa.

-88-90 malli on paljon kestävempi sekä huolettomampi kuin nuo uudemmat. Pellit kestää paremmin ja muutoinkin vähemmän hajoavia härpäkkeitä kuten katalysaattori ym.
 
Kannattais ainakin harkita jotain pikkuautoa, tuolla hintahaarukalla niitä on ihan hyvin saatavilla. Jos ei tarvi kuljettaa tavaraa eikä ihmisiä, niin miksi maksaa isommasta autosta. Ja ruostepeikonkaan ei luulis vaivaavan uudempaa autoa, tietenkin merkistä riippuen.

Tuohon hintahaarukkaan mahtuu joku jenkkifarmari. Mukavaa kyytiä halvalla ja tilaa riittää mikäli tarvitsee.
JOS kone on tikissään niin vie bensaa vaan 11-12l/ 100km.

Nää on kans idioottivarmoja mikäli on huolettu ajallaan. Kaikissa autoissa on vikaa vanhemmiten ja kaikenlaisia virityksiä.

Osia farmeihin saa paremmin kuin moneen nipponiin. On tehty samalla kaavalla niin paljon ja pitkään....:thumbs:

Jos haluaa matkustaa ykkösluokassa, niin ääni tälle! Ja on lämmin talvella. Ainoa vaan, että pitää olla kunnon nastarenkaat. Turvallisuus kolaritilanteessakin on omaa luokkaansa.
 
Kun täältä löytyy suht monia joilla nissan on, niin kysynpä samalla onko teillä ollut mitään ongelmia vaihdelaatikon kans? Useammalta autoja työkseen korjaavalta olen kuullut että vaihdelaatikko ei noissa ole mikään kestävimpiä, mutta kuitenkaan lähipiiristä ei löydy ketään jolla sen kans olis ongelmia ollu.
 
Kun täältä löytyy suht monia joilla nissan on, niin kysynpä samalla onko teillä ollut mitään ongelmia vaihdelaatikon kans? Useammalta autoja työkseen korjaavalta olen kuullut että vaihdelaatikko ei noissa ole mikään kestävimpiä, mutta kuitenkaan lähipiiristä ei löydy ketään jolla sen kans olis ongelmia ollu.

Eipä noissa muuta vikaa lootassa ole ollut kuin se, että vanhemmiten joissain tahtoo 5. vaihde pudota pois päältä. Johtunee jostakin kulumisesta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kun täältä löytyy suht monia joilla nissan on, niin kysynpä samalla onko teillä ollut mitään ongelmia vaihdelaatikon kans?

On ollu ongelmia vaihelaatikon kanssa siitä asti kun vuoden -89 Nissanin sain. Nyt nimittäin tuntuu parin uudemman (-00, -02 ja -03) auton laatikot muovisilta hempuleilta. Omassa nisukassa vaihteet menee kevyesti päälle pienellä liikkeellä. Tikussa tuntuu kun vaihde irtoaa ja uusi menee päälle. Myös vaihtamisen aikana tikun kulkusuunnan tuntee selvästi. Semmoinen kevyt tuntuma on koko ajan eikä tarvi runnoa tai arvailla missä asennossa keppi on.

En ole kuullut ongelmia vaihteitten kanssa muiltakaan, ellei pakkia lasketa. Monilla ei mene pakki ihan kerrasta sisään. Voi myös johtua siitä, että ainakaan oman mallin Sunnyssä pakkia ei saa päälle kuin ykköseltä tai sen jälkeiseltä vapaalta. Eli jos kakkosella rullaa parkkiin ja puottaa vapaalle, pakki ei mene kerrasta sisään. Ei kuitenkaan tarvi käyttää ykkösellä, kunhan vain yrittää uudestaan.
 
Sunnyssä joko toimii tai ei toimi vaihdeloota, eli helposti sen saa testattua siten että ajelee vaikkapa 50km/h, pistää 5:sen silmään, kaasua REIPPAASTI ja rämäyttää kytkimen ylös, jos vitonen kestää päällä, on laatikko kunnossa. Joissain tapauksissa tuo 5:nen rempsahtaa pois päältä ja tuolloin se ei kestä kohta edes normaali-ajossakaan päällä. Tämä on rikottu siten että on ajettu käyttöohjeiden vastaista ajoa, eli ALLE 80km/h 5-vaihde päällä. Se todellakin rikkoo vaihdelootan tuossa tapauksessa. Useimmat Sunny-kuskit tiedostavat tämän ja eivät ole särkeneet vaihdelootaa.

Sunny -foorumeilta lisää asiaa tuosta, Googlella löytyy ;)

Juu, tosiaan, eipä voi moitteen sanaa sanoa lähes 2v kokemusten perusteella -89 Sunnystä. Helvetin hyvä ja luotettava auto, toki muutama pikkuvika ollut mutta se kuuluu asiaan. Ja tosiaan, edellinen auto oli 2003 Bemari ;)
 
Elikkä semmosta 1000-3500 euron (mieluuummin tietenkin mahd. alapäästä summaa)

Itse katselin autoja viikko sitten, ja paikallisella jobbarilla oli myytävänä Ford Ka vm.,-98, alle 100 tkm ajettu ja hintaa oli 2800 €. Ei ollut pahemmin ruosteessakaan.

Kävin huvikseen koittamassa, niin yllättävän hyvin se kulki. Isomman olonen oli ajaa, kuin ulkoapäin näytti. Miksipä ei voisi olla opiskelijalle OK auto, kun bensaakaan se ei paljoa syö 5-6 litraa/100km.

Päädyin sitten kuitenkin Toyotaan.
 
Kannattaa kokeilla Ka:n ajamista vaikkapa maihareissa tai muuten vain leveissä kengissä, on polkimet niin lähellä toisiaan ettei ole miesten auto todellakaan (jollei sitten dikkaa buutseista)...
 
Zone-sarja -42%
Tämä on rikottu siten että on ajettu käyttöohjeiden vastaista ajoa, eli ALLE 80km/h 5-vaihde päällä.

Juu, tosiaan, eipä voi moitteen sanaa sanoa lähes 2v kokemusten perusteella -89 Sunnystä. Helvetin hyvä ja luotettava auto, toki muutama pikkuvika ollut mutta se kuuluu asiaan. Ja tosiaan, edellinen auto oli 2003 Bemari ;)

Mulla on sellanen kuva että tuo ei vitosta alle 80km/h olis sääntö melkein joka autolle, vaikka siitä on täälläkin jossain treadissa väännetty.

En kyllä ymmärrä miten voi vaihtaa 2003 bemarin mihinkään 14 vuotta vanhempaan autoon, mutta kai tämä sitten selviää kun on varaa ostaa se bemari :)
 
Sunnyssä joko toimii tai ei toimi vaihdeloota, eli helposti sen saa testattua siten että ajelee vaikkapa 50km/h, pistää 5:sen silmään, kaasua REIPPAASTI ja rämäyttää kytkimen ylös, jos vitonen kestää päällä, on laatikko kunnossa. Joissain tapauksissa tuo 5:nen rempsahtaa pois päältä ja tuolloin se ei kestä kohta edes normaali-ajossakaan päällä. Tämä on rikottu siten että on ajettu käyttöohjeiden vastaista ajoa, eli ALLE 80km/h 5-vaihde päällä. Se todellakin rikkoo vaihdelootan tuossa tapauksessa. Useimmat Sunny-kuskit tiedostavat tämän ja eivät ole särkeneet vaihdelootaa.

Sunny -foorumeilta lisää asiaa tuosta, Googlella löytyy ;)

Juu, tosiaan, eipä voi moitteen sanaa sanoa lähes 2v kokemusten perusteella -89 Sunnystä. Helvetin hyvä ja luotettava auto, toki muutama pikkuvika ollut mutta se kuuluu asiaan. Ja tosiaan, edellinen auto oli 2003 Bemari ;)
no tuo 5vaihdehan on b11 ja n13 sunny mallien vakio vika. menee ihan normaali ajossakin tuollaiseksi joissakin yksilöissä. ja vaikka se vitonen pomppii niin kyllä se loota kestää kestää ja kestää, se on vain sitten 4vaihteinen kun 5 ei pysy enään laisinkaan päällä. kokemusta on:). sunny on ehkä yks kestävimmistä vanhoista autoista puhuttaessa. itellä on kokemusta 5 eri yksilöstä.



niin ja kun tän hintaluokan autoa etsitään niin ehdottomasti joku japsi.
Esim sunnyissa menee takaiskarien kotelot yläpäästä ja on syytä tarkistaa ne huolella.
tuo on totta. ei ole yhtä ainuttakaan n13 korin sunnya tullu vastaa josta nuo eivät olisi mädäntyneet.




tärkein neuvo lienee kuitenkin se, että älä hyvä mies osta OPELIA vaikka halvalla sellasen jostakin saisitkin.
 
Ford Ka:ta kannattaa kokeilla muuallakin kuin keskustassa ennen ostopäätöstä. Eli kokeile jossain missä saa ajaa satasta. Jos omasta mielestäsi auto käyttäytyy vakaasti, osta pois...

Opelin vanhat (87-89) Corsat on ihan peruslujia. Niillä ajaa 300t+ km huoleti. Mittari vain menee ympäri 99 999:n jälkeen, joten myyjä sanoo lähes aina kilsat 100t liian pieniksi. Ainut vika on traktorimainen ajettavuus (myös plussaa sorateillä!) ja pieni hötkyäminen ja heijaus satasen vauheissa.
 
Ite ostin 18v:nä Volvo PV444:n 500mk:lla, laitoin massat pohjaan ja vaihdoin starttimoottorin. Pikkuhiljaa oon uusinu sisustusta, nyt toimii kuin unelma. Saa ajella jopa laillisesti. Ainoa huono puoli on turvavöiden puute, ja 5-vaihde puuttuu. 100km/h menee mukavasti ilman ihmeempiä rytinöitä.

Niin ja vuosimalli on -57. Helvetin hyvä auto. :)
 
Tuo on kyllä epäilyttävän halpa.

Edit: Ja katsastus oottaa, viimeksi katastettu 6/2007. Hmm... :D

Editedit: No en todellakaan ostas.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom