Rotisko persaukiselle?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wasted
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noissa muuten menee (kuulemma) mittari ympäri 300tkm:ssa joten olisko todelliset kilsat 459tkm, siitä tuo hinta (vrt. muut) vastaavat, kunto on sillon aika arpapeliä.

En oo kyllä koskaan kuullut, et mittari menis ympäri 300:ssa.

Mut se ei tarkoita sitä, ettei se olis mahdollista...

Aika arpapeliä se siinä tapauksessa kyllä olis...

Tojotoita on kaverit kehuneet kestäviksi käyttöautoiksi.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En oo kyllä koskaan kuullut, et mittari menis ympäri 300:ssa.

Mut se ei tarkoita sitä, ettei se olis mahdollista...

Aika arpapeliä se siinä tapauksessa kyllä olis...

Tojotoita on kaverit kehuneet kestäviksi käyttöautoiksi.

Mitä hyötyä on siitä että mittari menisi ympäri 300000 km:ssä? Säästösyistä? Ei tarvitse tehdä mittarikiekkoa, jossa olisi enemmän numeroita? :david:
 
Eiköhän ne mittarit mene ympäri sadassa tonnissa/miljoonassa, autosta riippuen.
 
halvalla kun ei hyvää helposti saa niin tulee sitten korjaushommia jotta pääset sillä kulkemaan.

Joskus voi oikeesti saadakin. Itsellä oli kolme vuotta -89 Nissan Bluebird. Maksoin 700e. Pakoputki kerran hitsattiin uusiks ku repes, ei muuta. Jopa sähköikkunat toimi. Vakuutuslaskun maksu oli hiukan surullista ku ylitti auton arvon per vuosi. Ja jälleenmyynti oli vaikeaa ni vein romukauppiaalle käyttikseksi, ku oli kiire päästä eroon.

edit: Hitto ku rupesin miettii ni kaipailen vähän sitä autoo. Oli nasta ajettava, lämpes nopeesti talvella. Nykyisessä -95 bemussa ollut enemmän huollettavaa ku siinä. Manneille aina moikkailin ku oli stadissa ainoita joilla samanlainen luupää.
 
Eiköhän edes yritetä ottaa asioista selvää ennen kuin huudellaan... ;)


Auts, aina sitä oppii uutta. :)

Edit. ja vähän "asiaakin" välillä. Itsellä myös hyvää sanottavaa halvoista ooppeleista, vanhat asconat ja kadettit sopivat oikein hyvin pienelle budjetille. Budjetilla ~500e monta opeliksia luotettavasti ja halvasti kuljettanut pitkiäkin reissuja, päivittäistä työmatka ajoa unohtamatta. Pikkuvikoja ollut mitä nyt vanhoille/halvoille autoille voi odottaakkin, pari kymppiä rahaa ja puoli tuntia aikaa riittänyt yleensä usean kuukauden kunnossa pitoon.
 
Ite ostin pari viikkoa sitten 250tkm ajetun -88 323 Mazdan. Leimaa joulukuulle asti ja ihan soiva peli. yli 500km jo tullut mittariin ja hyvin kulkee. Ja hinta oli 20e :D
 
Elikkä semmosta 1000-3500 euron (mieluuummin tietenkin mahd. alapäästä summaa)
arvosta autoa etin. itte en tiiä oikeestaan mitään autoista, joten ei oo mitään hajua että minkä mallista/ikäistä autoa kannattais kattoa. En eti mitään pröystäily autoa eikä tehoillakaan hirveesti väliä, semmonen millä pääsis töihin ja liikkumaan eteläsuomen alueella, kilometrejä ei kerry nimeksikään. Ja vuoden päästä opiskeleman joten ei oo paljoa turhaa rahaa pistää autoon, sen takia pieni rahamäärä varaa autoon.

Kaikki pienetkin neuvot on tarpeen, kiitos:)


Fiat Punto 75, -96, ajettu 155tkm, hinta 750 euroa. Lähtee vaikka välittömästi myyntiin.
Hinnasta voi ja kannattaa neuvotella.
 
Meiltä löytys honda civic 1.3 -83 mallia hyvä kaara itekki ajelin sillä mutta sain ilmatteeks paremma auton nii mikäs siinä... 350e tosta pitäs maksaa... en muista tarkallee paljo ajettu mutta alle 200tkm ainaki.. tommone vuode ajelu tolla onnistus helposti ja halvalla.... Jos kiinnostaa nii kysele lisää :)
 
Huonoja puolia peugeotissa (ja kai muissaki ranskalaisissa?) on erikoistyökalujen tarve. Jopa öljynvaihtoa varten pitää olla erikoistyökalu.
QUOTE]

Omassa 405ssä öljytulpan aukaisuun kävi kätevästi tavallinen ikkunan avaaja, siis se irroitettava kahva.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eikös noissa 405 pösöissä tyyppi vika ole taka- akseli.. muistelisin joskus kuulleeni, itse en kyllä vanhaa pösöä ostais vaikka kuinka halvalla saisin, jotain fobioita:D
 
Perus japsiautoa ehdottaisin itsekin, Toyotat ainakin on todella varmoja laitteita, koneet ainakin ovat todella pitkäikäisiä. Hondissa ja Mazdoissa on myös luja kone, mutta olen saanut sellaisen käsityksen että koriltaan ei niin hyviä kuin toyotat.
 
Zone-sarja -42%
Joskus voi oikeesti saadakin. Itsellä oli kolme vuotta -89 Nissan Bluebird. Maksoin 700e. Pakoputki kerran hitsattiin uusiks ku repes, ei muuta. Jopa sähköikkunat toimi. Vakuutuslaskun maksu oli hiukan surullista ku ylitti auton arvon per vuosi. Ja jälleenmyynti oli vaikeaa ni vein romukauppiaalle käyttikseksi, ku oli kiire päästä eroon.

edit: Hitto ku rupesin miettii ni kaipailen vähän sitä autoo. Oli nasta ajettava, lämpes nopeesti talvella. Nykyisessä -95 bemussa ollut enemmän huollettavaa ku siinä. Manneille aina moikkailin ku oli stadissa ainoita joilla samanlainen luupää.

Tätä täytyy kompata kyllä, itellä oli -90 luupää myös kolmisen vuotta, keväällä tuli vaihdettua. Mittariin tuli rullailtua lisää lähes 80000km, myydessä 415 000. :D Eikä juuri mitään vikaa useaan vuoteen, pakoputken hitsaaminen ja pallonivel taisivat olla ainoat isommat viat. Ruostetta tietty helmoissa jonkin verran, mutta ei mitään hälyttävää. Näitäkin saa halvalla, tosin täysin ruosteettoman löytäminen voi olla hankalampaa..
 
Huonoja puolia peugeotissa (ja kai muissaki ranskalaisissa?) on erikoistyökalujen tarve. Jopa öljynvaihtoa varten pitää olla erikoistyökalu.

Näin on. 1.9TD Xsarassakin tarvitaan öljynvaihtoa varten 21mm hylsyavain ja öljynsuodatin-avain, mielellään ketjumalli. Eikä tuossa muutenkaan ole huoltoihin tarvinnut ulosvetäjää ja torx-avaimia erikoisempia työkaluja. 5 vuoden aikana olen kaikki muut huollot tehnyt itse paitsi jakoremmin ja tuulilasin vaihdot. Eipä tuossa tosin juuri mitään korjattavaa ole ollutkaan, lähinnä huoltokirjan mukaiset huollot olen tehnyt.
 
eikös noissa 405 pösöissä tyyppi vika ole taka- akseli.. muistelisin joskus kuulleeni, itse en kyllä vanhaa pösöä ostais vaikka kuinka halvalla saisin, jotain fobioita:D

No mulle toi -92 ensimmäisenä autona on "uusi". Tuon saa korjattua ihan tekemällä/teettämällä rasvanipat. Muistaakseni 92 lopulla tapahtuneen "päivityksen" jälkeen ei tuota ongelmaa olis, näin ainaki peugeot forumit kertoo.
 
Näin on. 1.9TD Xsarassakin tarvitaan öljynvaihtoa varten 21mm hylsyavain ja öljynsuodatin-avain, mielellään ketjumalli. Eikä tuossa muutenkaan ole huoltoihin tarvinnut ulosvetäjää ja torx-avaimia erikoisempia työkaluja. 5 vuoden aikana olen kaikki muut huollot tehnyt itse paitsi jakoremmin ja tuulilasin vaihdot. Eipä tuossa tosin juuri mitään korjattavaa ole ollutkaan, lähinnä huoltokirjan mukaiset huollot olen tehnyt.

No vertaat toyotaan ym niin eipä niissä isommin torx-avaimia tarvi edes käyttää, tai etsiä että mistä helvetistä lisätään vaihteistoöljyt kun pösön korjausopaskin oli aivan perseestä.

Jakopään hihna oli muuten harvinaisen vittumainen vaihdettava, varsinkin kun just tuona vuonna tuota mallia oli "päivitetty" ja hihnoissa yhden hampaan ero, sekä kun samalla vaihdettiin vesipumppu niin sai kolmea erilaista sovitella ennen kuin löyty sellanen joka sinne oikeastikin menee paikalleen.
 
Itellä oli edellisenä autona -88 corolla, möin pois viime kesänä 500 eurolla. Puoltoista vuotta sillä ajelin ja eipä siihen tarvinnut kummempia laittaa, alipainesäädin ja jotain niveliä: alapalloa ja raidetangon päätä. Halpoja kilometrejä. Ruosteinen katiska se kyllä oli, viimeseen katsatukseen sai jo ihan tosissaan hitsata.
Joku tollanen jos ei ole paljon ruostetta eikä polta öljyä ihan mahdottomasti.

Vähän kalliimpi mutta IMO vielä luotettavampi olisi joku ruisku Carina II -90 - -93. Isoveljellä oli tollanen ja kehui aina varmimmaksi autoksi mitä hällä oli ollut. Jopa varmempi kuin uudemmat carina E:t.
 
eikös noissa 405 pösöissä tyyppi vika ole taka- akseli.. muistelisin joskus kuulleeni, itse en kyllä vanhaa pösöä ostais vaikka kuinka halvalla saisin, jotain fobioita:D

Juu toi pitää todellakin paikkansa. ainakin 405, 205 ja 309:ssä on samantyyliset taka-akselit ja niissä tukivarsien laakerointi on sen verran heikosti suojattu että väliin pääsee vettä ja pikkuhiljaa ruoste syö laakerit olemattomiin. Laakerit ei itsessään hirveitä summia maksa mutta todennäköisesti myös akseliputkeen on ehtinyt tulla aikalailla kulumaa jolloin pelkkä laakereiden vaihtaminen ei auta.

nimim. "sain oman pösön just ja just leimattua taka-akselin väljyyden takia"
 

Suositut

Back
Ylös Bottom