Roskaruoka = huume

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iivili
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Nyt pitää sanoa että eri ihmisellä, eri vaikutus. Mutta palatakseni iltasanoman tekstiin.

Otsikko: Hampurilaiset aiheuttavat yhtä suurta riippuvuutta kuin huumeet

Eli tästä päättelemme että hampurilaiset AIHEUTTAVAT riippuvuutta kun taas tekstistä: Jenkkitutkijat ovat tulleet nyt siihen tulokseen, että pikaruoan korkeat rasva- ja sokerimäärät voivat olla yhtä addiktoivia kuin nikotiini tai jopa kovat huumeet

Huomatkaa sana VOIVAT, eli tämään mukaan eivät välttämättä aiheutakkaan riippuvuutta. Kyllä taas iltalehti vääristelee tekstiä otsikossaan.

Iltapäivälehdet vääristelevät aina lööppejä ja otsikoita, joskus niin rajusti, että luulisi sen olevan laitonta

"Hitler oli homo!"
- Uusimman saksalaistutkimuksen mukaan Adolf Hitlerillä saattoi olla Führer-aikanaan useitakin miesrakastajia. Suurin osa maailman historioitsijoista on kuitenkin tuominnut tämän tutkimustuloksen sensaationhakuisena ankkana.

"5 v poika ampui haulikolla isänsä ! "
- Metsästysasettaan kesämökillä huoltanut mies menehtyi, kun hän laski aseensa viisivuotiaan poikansa viereen, joka uteliaisuuttaan onnistui laukaisemaan aseen. Vielä ei tiedetä, miksi ase oli ladattu.

"Kuolleet vauvat lensivät matkustamossa!"
- Ruotsissa nousi suuri häly, kun kävi ilmi, että keskosleikkauksessa menehtyneet vauvat kuljetettiin kylmälaukuissa käsitavarana Suomesta Ruotsiin Finnairin lennolla. Vanhemmat eivät halunneet laittaa lapsiaan rahtitavaraksi.

jne jne jne

Edit: "Pakkotoiston Mike: elän naudan verellä!"
- eräässä lausunnoistaan Mike the Madman kertoi, "ettei hän ole oikeasti kaksimetrinen 150-kiloinen karhu", vaikka ihmiset jostain syystä luulevatkin, että "elän naudan verellä".

Edit2: Mun puolesta HEsburgerit, McDonaldsit, Wendyt, BigBoyt, Burger Kingit, Carolssit ja *burgerit saisi kadota maan päältä; jos tahtoo herkutella, on paljon parempiakin vaihtoehtoja.

Originally posted by Mixu

Edit2: Mun puolesta HEsburgerit, McDonaldsit, Wendyt, BigBoyt, Burger Kingit, Carolssit ja *burgerit saisi kadota maan päältä; jos tahtoo herkutella, on paljon parempiakin vaihtoehtoja.

Samaa mieltä!
Onhan ne käteviä jos on jollain matkalla esimerkiks, mut ei se ruoka loppupeleis oo ees kovin hyvää.

Burgerit on loppupeleissä hyvää ainoostaan sillon kun oot ollu useemman kuukauden syömättä mitään roskaruokaa... Sen jälkeen syöt kerran ja muistat, että kappash, ei ollu tän kummosempaa ja taas pärjää ilman.

Ootteko muuten apropoo, asiasta juustohöylään, huomannu vastaavanlaista: jos satun pitämään mässypäivän ja meen kauppaan ja ostan jotain saarioisten roiskeläppää vähän karsua ja sipsiä tai muuta vastaavaa, niin mua alkaa hävettää. Toivon vaan, ettei satu tuttuja paikalle, eikä se kassaemäntä alkais kyseleen, että mitä sä tollasia ostat. :)

Kukakohan tuon tutkimuksen on rahoittanut ? Ettei vaan liittyisi jotenkin niihin korvausoikeudenkäynteihin, joita siellä suunnitellaan hampurilaisketjuja vastaan.

Haiskahtaa salaliitolta. :confused:

Re: Re: Roskaruoka = huume

Originally posted by gYMIäM
Nyt pitää sanoa että eri ihmisellä, eri vaikutus. Mutta palatakseni iltasanoman tekstiin.

Otsikko: Hampurilaiset aiheuttavat yhtä suurta riippuvuutta kuin huumeet

Eli tästä päättelemme että hampurilaiset AIHEUTTAVAT riippuvuutta kun taas tekstistä: Jenkkitutkijat ovat tulleet nyt siihen tulokseen, että pikaruoan korkeat rasva- ja sokerimäärät voivat olla yhtä addiktoivia kuin nikotiini tai jopa kovat huumeet

Huomatkaa sana VOIVAT, eli tämään mukaan eivät välttämättä aiheutakkaan riippuvuutta. Kyllä taas iltalehti vääristelee tekstiä otsikossaan.

Nikotiini on kova huume. Ainakin jos katsotaan vain addiktiota ja sen mukanaan tuomia kuolemia ja sairauksia.

Vähän helle painaa duunissa...:)

Originally posted by Wilu

Ootteko muuten apropoo, asiasta juustohöylään, huomannu vastaavanlaista: jos satun pitämään mässypäivän ja meen kauppaan ja ostan jotain saarioisten roiskeläppää vähän karsua ja sipsiä tai muuta vastaavaa, niin mua alkaa hävettää. Toivon vaan, ettei satu tuttuja paikalle, eikä se kassaemäntä alkais kyseleen, että mitä sä tollasia ostat. :)

Jep mulla on samaa vikaa, välistä tuntuu et pitäis hakee kaikki eri putiikista.

Ei ehkä täyttä paskaa. Kaikki tietävät sokerin- , suklaan- ja suolaisenhimon. Rasvaiseen ja sokeriseen ruokavalioon "mukautuminen" vie todennäköisesti vuosia mutta sitten kun pitäisikin yht'äkkiä alkaa syömään terveellisemmin... voi olla ylivoimaisen vaikeaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Wilu

Asiasta kanatalouteen: kyllä, olen huomannut vastaavaa. Hävettää niin tolkuttomasti, jos ostoskoriin on eksynyt jotain ns. roskaa. Tuossa muutama tunti sitten kävin hakemassa paikallisesta marketista työvuoron piristykseksi purkin Fanny-vanukasta ja olo kassalla oli helvetin outo. Ns. aikuinen mies vanukaspurkin kanssa.. hyi hitto :urjo:

Taas opin sen, että ei olis kannattanu tuotakaan ostaa. Noin 300g vedin tuota töhnää ja olo on helvetin paha. :urjo:

Jos ei kotoo löydy ruokaa eikä kaupassa jaksa käydä, niin ei oo paljoo muita vaihtoehtoja kuin kebabbilat tai hampurilaisravintolat. Noistakin mielummin menee McDonaldsiin ja ostaa salaatin ja limua juomaks.

Tosin mulle ruokavalio ei niin kauheen tarkka ole -ainakaan vielä.

Ei kyllä kebabbilat ja mäkkärit kiinnosta, mutta helvetti niitä pizzapuljuja.. melkeen pakko ostaa välillä oikeen kunnon kiekko valkosipuli-homejuusto tyyliiin lastattuna.

Ootteko muuten apropoo, asiasta juustohöylään, huomannu vastaavanlaista: jos satun pitämään mässypäivän ja meen kauppaan ja ostan jotain saarioisten roiskeläppää vähän karsua ja sipsiä tai muuta vastaavaa, niin mua alkaa hävettää. Toivon vaan, ettei satu tuttuja paikalle, eikä se kassaemäntä alkais kyseleen, että mitä sä tollasia ostat. :) [/B]

Eipä sitä kannata hävetä, mitäpä tuo kenellekään kuuluu.
Tosin erään ystäväni tapauksessa asia kiehauttaa minua lujasti. Vaikka tässä seurassa olen lähinnä sunnuntaikuntoilija, se kaveri jaksaa mainita "yksipuolisesta", proteiinipitoisesta ruokavaliostani. Äijä mässyttää sipsejä ja valkoista leipää, paskalaatuista lihaa ja limsaa, ja on liian laiska avatakseen oven. Sitten jos istutaan niillä iltaa ja mie vedän rahkaa, raejuustoa, tonnikalaa ja leipää, mies jaksaa kitistä mustavalkoisesta ruokavaliosta. Noh, sen kaverin 108 kg pelkkää rasvaa puhuvat puolestaan. Ja sitten kun läskille kertoo, miten paljon paremmin pääkoppani on voinut aktiivisen painoharjoittelun aloittamisen jälkeen, vastaukseksi kuuluu pelkkää mutinaa.

Vaan jos nyt palataan asiaan. Kyllä roskaruoka maistuu välillä aivan saatanan hyvältä. Kauhun tasapaino on itselläni avain onneen näissä ruokailupuolen asioissa. Kuten myös muussa elämässä - Kunnon rääkkitreenin jälkeen on hyvä kuluttaa pari tuntia uuden suomalaisen proosan parissa :) .

Originally posted by Sumu
Asiasta kanatalouteen: kyllä, olen huomannut vastaavaa. Hävettää niin tolkuttomasti, jos ostoskoriin on eksynyt jotain ns. roskaa. Tuossa muutama tunti sitten kävin hakemassa paikallisesta marketista työvuoron piristykseksi purkin Fanny-vanukasta ja olo kassalla oli helvetin outo. Ns. aikuinen mies vanukaspurkin kanssa.. hyi hitto :urjo:

Taas opin sen, että ei olis kannattanu tuotakaan ostaa. Noin 300g vedin tuota töhnää ja olo on helvetin paha. :urjo:

Hampurilaiset olen kyllä jättänyt ruokavaliosta käytännössä kokonaan pois. Vaikka maku saattaa olla ihan ok niin se olo minkä niistä saa on aivan kaamea. Siis Hesburger aterian kun vetää niin mulla tuli poikkeuksetta pahaolo.. Sipsit on sama homma vaikka niitä tulee vieläkin aika-ajoin syötyä, hyvältä maistuu mutta jälkeenpäin tietää syöneensä.

Minua lähinnä hävettää kaupassa, kun ostokset on tyyliin 15prk rahkaa saman verran ananasmurskaa ja tonnikalaa. Kerran viikossa täytän aina varastot ja se hieman kaupan tätejä välillä ihmetyttää (kuten koko kassajonoa ;)). Noh, eihän tuo nyt tapahdu kuin kerran viikossa ja tuleehan sitä sitten ostettua ihan 'kunnon' raaka-aineitakin :)

Joo, ennemmin toi hävettää kun ostaa "kunnon" ruokaa kun joku sipsipussi, karkkia ja limua.

Monesti on tosiaan sitä rahkaa, raejuustoa ja ananasmurskaa se 15 purkkia jokaista siinä tiskillä

Kerrankin sain selitellä takana olevalle henkilölle mitä Ehrmannin rahka on kun kysyi, että "mitä toi on ja miks sulla on sitä noin paljon?" :D

Kebabista

Mutta onko kebab loppupeleissä niin epäterveellinen? Pitaleipään sullottua lihaa (oiskohan lampaan), salaattia, tomaattia. Proteiinia luulisi olevan aika reilusti ja vieläkun ottaa kunnon kastikkeella ja jättää majoneesit yms roskat pois niin luulisi kovemmallekin rasvafobiaa sairastavalle treenajallekin kelpaavan.

Pizzat ja ranskalaiset sen sijaan taitavat olla aika myrkkyä.

Re: Kebabista

Originally posted by Juusto
Pitaleipään sullottua lihaa

Vielä kun jättää aivan turhat pitaleivät pois, niin soon siinä. Kasa hyvvee kebablihaa sekä kasa salaattia on ihan hyvä satsi (pikaruoaksi), ruokajuomaksi tietenkin maitoa tai vettä.

Mua ei hävetä ostaa roskaruokaa kaupasta. Sen harvan kerran kun jäätelöä, ylihyviä mustikkapullia tai pakastepitsaa ostan, niin menköön.

Erään kassaneidin kommentti mun Ehrmannipinoihin: "Joo, moni ostaa näitä koiranruoaksi...", minä "Eiii, nää tulee kyllä ihan mulle itelle." :D

Hei, ootteko muuten syönyt semmosta valmispakaste-einestä, kun lohimurekepihvejä? Muistaakseni makroravinnearvot olivat kohdallaan. Hintaa en nyt muista, enkä oo niitä vielä syönytkään (oottelevat kotona pakkasessa), mutta jos einestä pitää ostaa/syödä, niin eivät varmasti ole huonoimmasta päästä.

Suositut

Back
Ylös Bottom