Mä hieman ihmettelen, että mihin perustuu nämä puheet Joshuan heikosta leuasta? Mies on kerran ammattilaisurallaan tyrmätty ja siinäkin hän lähinnä luovutti useamman lattiaanlyönnin jälkeen. Koskaan Joshua ei ole ollut tajuttomana samalla tavalla, kuin vaikkapa Robbe.
Klitchko löi Joshuan lattiaan, mutta AJ selvisi tuosta ja tyrmäsi ukrainalaisen. Whyte pääsi kerran osumaan oikeasti kovalla lyönnillä ja hetkellisesti satutti Joshuaa, mutta ei onnistunut lyömään edes luvulle. Usyk sai Joshuan ekan matsin lopussa selvästi pulaan, mutta sekin tuli lähinnä sellaisen volyymiin perustuvan teknisen rummutuksen kautta, johon tuskin kukaan muu tuossa sarjassa pystyy.
En siis sano, että Joshua mikään hevarin kovaleukaisin ottelija on, mutta puhtaasti näyttöjen valossa kuitenkin kovaleukaisempi kuin Robbe. Myös tyrmäysprosentti on aika paljon kovempi, jos mietitään miesten iskuvoimaa. Tässä toki on todettava, että Pulevin tyrmäämistä lukuunottamatta kaikki nämä tyrmäykset ovat tapahtuneet ennen Ruiz-tappiota, joka muutti AJ:n ottelutyyliä selvästi. Ihan hyvinhän miehellä on toki tuo tekninen nekkailukin sujunut, se vain ei toiminut selvästi taitavampaa Usykia vastaan, enkä itse usko sen toimivan Furya tai Wilderiakaan vastaan, mutta Robbella voi olla hankaluuksia päästä kunnolla osumaan. Joshuaa on myös haukuttu kömpelöksi ja sitä hän onkin etenkin Usykin tai Furyn rinnalla, mutta silti Robbeen verrattuna Joshuakin liikkuu varsin ketterän oloisesti.
Toivon Robben voittoa ja ainahan siihen mahdollisuudet on kovalyöntisellä kaverilla (paremmat mielestäni, kuin mitä oli Wilderia vastaan), mutta kyllä objektiivisesti arvioiden näen ne mahdollisuudet hyvin pieninä.
Tuo nyt oli vain rehellinen arvioni. Olen kuitenkin innoissani tästä Robben saamasta mahdollisuudesta ja kyllä täällä peukut on pystyssä, että takakäsi kolahtaisi britin leukaperiin.