Robert Helenius

Veikkaa voittaja

• Helenius

Votes: 35 44,9%
  • Joshua

Votes: 43 55,1%

• Total voters
    78
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo olisi täydellinen stepping stone Robbelle seuraavaksi. Voitto Whytestä, ja kaikki ovet olisivat auki.

...

Mutta Robbe kyllä tietää, että Whyten tasoiselta kaverilta tulee kajuuttaan, eikä uskalla riskeerata.

Eikö tuo käytännössä tarkoita, että Heleniuksen "ura" on paketissa? Miten hitaasti tässä vaiheessa voi kiivetä, etenkin jos varsinainen nousu on jo hiipumassa?

Kyl se taitaa sitä tarkottaa että enää vaan jäähdytellään ja otetaan helppoja matseja harvakseen.
Aika monta vuotta ajattelin asiasta eritavalla mut pakko myöntää tää.
Siinä mielessä ihmettelen kun ikää ei kuitenkaan ole paljoa ja käydään sparraamassa huippuja. Ni mitä järkeä otella näitä pummeja vastaan. Miksei laittaisi vielä kerran kaikkea yhden kortin varaan ja ottelisi vaikka 2 vuoden sisään ihan kaikki mahdolliset matsit, voitto tai häviö.
Kunnon valmennukseen ni siitä se lähtis.
Ilmeisesti ei ole enää halua.

Eikö tuo käytännössä tarkoita, että Heleniuksen "ura" on paketissa? Miten hitaasti tässä vaiheessa voi kiivetä, etenkin jos varsinainen nousu on jo hiipumassa?

Kyllähän se ura tuollaista hidasta kuolemaa on. Treenaillaan mukavuusalueella Lindströmin alaisuudessa, eikä vastustajien suhteen riskeerata. Nythän Robben ura tarvitsisi nimenomaan riskinottoa, eli vieraskehään altavastaajana lähtemistä, kun kotimaassa ei liput enää mene kaupaksi. Sinänsä on minusta hienoa, että suomalaiset nyrkkeilyfanitkin lopulta äänestivät jaloillaan. Robbe oli jo tuudittautunut siihen, että saa paksuja palkkashekkejä kaiken maailman leipureita pieksemällä. Tuo irvokkuus sitten huipentui Basile otteluun, jonka jälkeen kaikilla tuli mitta täyteen. Sparrit Joshuan kanssa ovat sinänsä hieno juttu, mutta yksi sparrileiri ei isoa kuvaa muuta. Kaikki on jo nähty.

Valmennuskuvio kannattaisi nyt kyllä laittaa uusiksi ja treenata pari vuotta täysillä. Ja matseja isollakin riskillä. Vielä olisi mahdollista yhdellä hyvällä voitolla päästä MM-otteluun välivastustajaksi. Ja Robbe lyö niin kovaa että silloin kaikki on mahdollista, vaikka olisikin epätodennäköistä.

Jos se 2v rypistys ei tuota tulosta niin sitten on vielä mahdollisuus jäähdytellä Suomessa ja media-arvokin paljon nykyistä parempi. Tässä vaiheessa on kuitenkin turha enää varjella rekordia. MM-otteluun pääsee 3 tappiolla siinä kuin yhdelläkin, jos vain on joku hyvä voitto.

Sen verran väsyneen oloista on Heleniuksen touhu ja taustaryhmätkään ei tunnu olevan kunnossa, että ihmeenä pidän, jos johonkin merkittävään vielä noustaan.

On kyllä suuri sääli mihin suuntaan Robben ura on kääntynyt Sauerlandilta lähdön jälkeen. Taitaa vaan liikaa makea elämä maistuu, eikä veri suussa reenaminen kiinnosta? Hitto, jos Robbel ois mun Luonto, niin sehän ois maailmanmestari! Tosin, ei taida Chisora matsin rikkinäinen olkapää olla koskaan entisellään.

olen melkolailla satavarma, että reissun jälkeen Robbe kertoo kuinka sparrit menivät sairaan hyvin, ja Joshuan valmentajakin kehui. Kuvio on jo niin nähty, kuten myös Rosbergin kohdalla kuuluisat Klitschko sparrit.

"Meni erittäin hyvin ja olen tyytyväinen. Tuli kehuja Joshualta ja (valmentaja Rob) McCrackenilta. Jäi hyvä mieli ja itseluottamus parani. Voin sanoa, etten itse asiassa ollut ensin halukas menemään sinne, Helenius myöntää"

"On menty aika paljonkin eteenpäin, pystyin hyvin olemaan niinkin monta erää maailmanmestarin kanssa ilman suurempia ongelmia, hän sanoo.

https://www.mtv.fi/sport/muut-lajit...sa-en-halunnut-ensin-menna/6584996#gs.KwT4T5c

"Pelkäsi" sparraamista. Hmm...
Jos normimeininki viime vuosina on ollut virolaisten taksikuskien hakkaaminen niin kyllähän se kehään meno oikean nyrkkeilijän kanssa pelottaa. :david:

Tos pitää ymmärtää nyrkkeily sparraajan homma. Yleensä juttu se että hän ei mene sinne treenaamaan vaan auttamaan täs tapauksessa joshuaa.
Hanskat yleensä sparraajalla isommat, voi olla ohjeet millä tavalla ottelet jne.
Ja siitä sit maksetaan.
Miettikääs vaikkapa aikoinaan mike tysonin sparraajia.
En sit tiedä mikä tilanne robbella tossa ollut, mut siinä voi syy ettei ollut kovin kiinnostunut lähtemään sparraamaan joshuaa.
Ei se näillä pelosta johdu.

Mä oon niin naivi että olen aina ajatellut robben olevan natu. Siksi ei ehkä ole päässyt sinne kirkkaimpaan valokeilaan. On tän natuilun takia ja muutenkin semmonen fair play urheilija, ei mitään ammattinyrkkeilyyn liittyviä lieveilmiöitä. Pientä, mukamas skandaalia on ollut mutta tällöin on nuristu soppareista,rahasta ja vähän muustakin. Nää vastoinkäymiset robbe on ottanut aika rauhallisesti vaikka isä on meinannut flipata hermoillessaan. Hän on mielestäni tummentanut poikansa kilpeä yleisön silmissä, ei niinkää poika itse. Semmonen homma vielä näin maallikon päässä liikkuu. Että se on helppo netissä huudella että matsia matsia, 2 vuotta sata lasissa joo joo, löylyä löylyä. Tämä on vaan aika raaka laji, no robbehan tietty tekee tätä työkseen ja tietää riskit kehässä jne. Mutta tämä 2 vuotta noissa kehissä, suht hyvien, ammattilaisten myös, hakattavana. Se voi vaatia kovaakin veroa aivosoluista, päältä kun joutuu psyykkaamaan itsensä näihin vaadittuihin matseihin. Mitä jos kipinä on sammunut, ei ole enää tavotteita. Ei halua enää ottaa pommeja päähän, nyt jo jäähdytellään Latvian kovimpia taksikuskeja vastaan. Edit. Jos itse ootte ollut noissa kehissä niin be my guest, huudelkaa vaan vaikka mitä sylki suuhun tuo.

Monikohan tältä foorumilta suostuisi sparraamaan kovaa Joshuan kanssa?

En tiedä, kuinka monta ammattinyrkkeilijää tätä foorumia seuraa. Ammattimieheltä vaaditaan ammattimiehen otteita, alasta riippumatta, ja siitä, tapahtuvatko kyseiset otteet harjoittelussa, mediassa vai ottelussa. Kun (jos) pyritään huipulle, on "parempi" katsoa silmiin kuin varpaisiin. Taistelulajeissa olen ani harvoin törmännyt vastaaviin lausuntoihin, mitä Helenius esitti, ja kyseiset lausunnot (mielestäni) "heikentävät" hänen uskottavuuttaan (voin olla väärässäkin). Toivoisin, että mitättömänä esiintyvä kamppailija tulisi ja nuijisi koko maailman nippuun, ettei lähdettäisi ylimielisen uhoamiseen ja loanheittoon, vaan suoritettaisiin suvereenisti se, mitä pitää ja kaikissa tilanteissa. Se olisi mielestäni optimaalinen suoritus ja sellaisesta nauttisin kaikkein eniten. Käsittääkseni (maallikkona ja nyrkkeilyistä mitään tietämättömänä) sparrissa ei ole kyse "tappamisesta", kuten ottelussa omalla tavallaan on. Ymmärrän, että voidaan mennä vahvasti epämukavuusalueen puolelle (ammatinvalintakysymys?) ja että kova isku on epämiellyttävä, ehkä terveydelle vaarallinenkin, mutta jotenkin "hassulta" kuulostaa, että nyrkkeilijä kertoo, ettei halunnut mennä sparraamaan. Amerikassa asia ilmaistaisiin toisin ja jotenkin ottelumaailmassa näkisin, että harjoittelusta ja siihen liittyvistä tuntemuksista voisi kirjoittaa "uskottavamminkin".

Että se on helppo netissä huudella että matsia matsia, 2 vuotta sata lasissa joo joo, löylyä löylyä. Tämä on vaan aika raaka laji, no robbehan tietty tekee tätä työkseen ja tietää riskit kehässä jne. Mutta tämä 2 vuotta noissa kehissä, suht hyvien, ammattilaisten myös, hakattavana. Se voi vaatia kovaakin veroa aivosoluista, päältä kun joutuu psyykkaamaan itsensä näihin vaadittuihin matseihin. Mitä jos kipinä on sammunut, ei ole enää tavotteita. Ei halua enää ottaa pommeja päähän, nyt jo jäähdytellään Latvian kovimpia taksikuskeja vastaan. Edit. Jos itse ootte ollut noissa kehissä niin be my guest, huudelkaa vaan vaikka mitä sylki suuhun tuo.

En huutele netissä syljen suuhun tuomia juttuja, mutta ihmettelen (=en ymmärrä) joitakin asioita. Siksi kysyn muiden mielipiteitä ko. asioihin. Jos Helenius haluaa huipulle, nyt sen on jo viimein tapahduttava. Jos vastaavasti hän ei sitä halua, niin sitten täytyy himmailla, mutta silloin on turha puhella mestaruusotteluista (siis minun mielestäni). Ymmärrän senkin, että haluaa kerätä maksimaalisen määrän mammonaa muutamista viimeisistä otteluista, mutta etenkin siinä tilanteessa näkisin, että mediastrategian olisi pakko olla toisenlainen, jotta kiinnostavuutta voisi herättää ja hilloja ilman isoja otteluita keräillä.

No joo, oot kyllä oikeessa että vähän pehmeitä puhuu välillä @Vieraissa.Olisko tarkoitus pitää jotain hypeä yllä ja sitä kautta ikäänkuin nostaa omaa arvoaan, raa'asti rahana mitä tulee sponsoreilta ja matseista ( jos nyt niitä ottaa). Olisko niin kettu, media ei kyllä ole ollut ikinä Heleniuksen vahva puoli. Vaikka aika silkkihanskoin on kohdeltu, viime aikoina pari kärkästä tekstiä ollu mitä on laiskasti seurannut. Mitäs pugilistit on mieltä herran iästä, taitaa olla prime loppusuoralla. Mä nostan hattua jos se sen täällä puhutun 2v. vielä ottelee, vaikka sitten pultsareita vastaan.

Taso laski ihan valtavasti sen jälkeen kun treenit Saksassa loppui. Se on surullinen tosiasia. Vanha Robbe ei olisi millekään Duhaupasille hävinnyt. Nyt ei auta kuin toivoa että jollain ilveellä valmennuskuvio vielä muuttuisi ja Robbe ehtisi vielä huippukuntoon ja ottelemaan titteleistä. Iän puolesta ehtii vielä. Ahvenanmaalla ei tule maailmanmestaria, tulee vaan itku

Mitäs pugilistit on mieltä herran iästä, taitaa olla prime loppusuoralla.

Mäkihyppytermein epäilen, että yleisellä tasolla lähestytään alastulorinnettä, ei kohota siitä. Voi vielä tehdä telemarkit ja pysyä pystyssä, mutta hypyn pituuteen ei voi enää vaikuttaa, tuuli ei ole vastainen. On kuitenkin mahdollista vielä kavuta lentomäkeen ja vetää pitkä siivu, mutta lopputulos voi tehdä myös kipeää. Arvelen, että maailman kärki on tavoittamattomissa.

Mä nostan hattua jos se sen täällä puhutun 2v. vielä ottelee, vaikka sitten pultsareita vastaan.

Pakko arvostaa, mikäli edelleen kykenee tahkoamaan taaloja tulevaisuutta varten. Markkina-arvo ehkä kuitenkin on jo laskusuunnassa.

Edit:
Ja herra saa yllättää minut positiivisesti. En pane pahakseni olleeni väärässä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom