Roacuttan ja vitamiinit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkko
  • Aloitettu Aloitettu
Kauan teillä jotka tätä on käyttäny ni kesti alussa se 'uus kukinto' aika? Eli se kun tuo lääke alussa puskee kaiken paskan pois sieltä ja tulee uusia finnejä. Ja pystyykö tämän kuurin aikana ottamaan aurinkoa ollenkaan (rusketusmielessä)?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fabien sanoi:
Mulla menossa 4kk ja mitään en ole jättänyt pois, paitsi finnit. Ne lähti. 2kk vielä jäljellä.
Mul on kans menos kuuri, kestäny 1.5kk. Millon sult katos kaikki finnit, kauan olit käyttäny, entä paheniko aknesi alussa. Monta tabuu otat päivässä? Mul ei oo näkyny juurikaan vielä parannusta.....:itku:

miQ sanoi:
Kauan teillä jotka tätä on käyttäny ni kesti alussa se 'uus kukinto' aika? Eli se kun tuo lääke alussa puskee kaiken paskan pois sieltä ja tulee uusia finnejä. Ja pystyykö tämän kuurin aikana ottamaan aurinkoa ollenkaan (rusketusmielessä)?
Mä alotin noin 1.5 kk sitten, ja nytten vedän toista pakettia joka loppuu juuri kesän kynnyksellä. Sitten ajattelin lopettaa ja antaa auringon hoitaa loput. Jos ei tepsi niin sitten jatkan kesän jälkeen. Itselläni kesän lopulla etelän matka joten kyllä aurinkoa tulee. Joten suosittelen kesän taukoa ja sitten tarvittaessa jatkat sen jälkeen. On sanottu että aurinko on paras lääke akneen. Mä huomasin sen viime kesänä, harmi vaan että kesä oli niin lyhyt. Ei kannata ottaa riskiä ja maata auringon alla kuurin aikana, mulla on jo nyt tullut siitä niin ohut ja heikko iho, että melkein kosketuksesta menee iho haavoille... käsissä on aika paljon viiltoja...... Mut joo, käytä kesäkuuhun asti ja sitten makaa auringossa kesä, ja tarvittaessa jatka sitten vasta lääkitystä.
Jos tolla uudella kukinnolla meinaat sitä aknen tilapäistä pahenemista kuurin alussa, niin mulla ei ole ainakaan tullut vielä mitään pahenemista, mutta eipä vielä suurta hyötyäkään. Mulla ei ole ollut ikinä mitään hullun pahaa ihoa, vaan sellasta "arpikudosta" ihon alla, joka ei hirveästi nouise pintaan, vaan punoittaa ihävästi pinnan alla. Oon koittanut kaikki maholliset kaupan tuotteet ja lääkärin antibiootit sekä ihohoidot, jossa pinseteillä nypitään mustapäät vittuun, elämäni kivuliain kokemus, kävin siellä kerran ja se riitti... Nytten siis roacuttain on ikään kuin viiminen mahdollisuus, mutta ainakin veljellä se on toiminut, vaikka sillä oli pahempi iho, mutta luulisi että saman perheen ihmisillä toimisi yhtä tehokkaasti....

MrIks sanoi:
On sanottu että aurinko on paras lääke akneen.

Joillain (kuten esim. minulla) aurinko pahentaa aknea, joten kannattaa olla varovainen aluksi ja katsella miten oma iho reagoi.

Auringonottoa ei Roaccutan-kuurin aikana eikä heti sen jälkeenkään suositella, iho palaa herkemmin. Muutenkin pitäisi suojata ihonsa hyvin, jo tässä vaiheessa vuotta.

Itselläni "uusi kukinto"-aika kesti kaksi viikkoa kuukauden päästä kuurin aloittamisesta. Sen jälkeen finnit on vähentyneet tasaiseen tahtiin. Heinäkuuksi pitäisi kuurini olla vihdoin loppu, vuoden alusta olen syönyt.

Aurelle sanoi:
Joillain (kuten esim. minulla) aurinko pahentaa aknea, joten kannattaa olla varovainen aluksi ja katsella miten oma iho reagoi.

Auringonottoa ei Roaccutan-kuurin aikana eikä heti sen jälkeenkään suositella, iho palaa herkemmin. Muutenkin pitäisi suojata ihonsa hyvin, jo tässä vaiheessa vuotta.

Itselläni "uusi kukinto"-aika kesti kaksi viikkoa kuukauden päästä kuurin aloittamisesta. Sen jälkeen finnit on vähentyneet tasaiseen tahtiin. Heinäkuuksi pitäisi kuurini olla vihdoin loppu, vuoden alusta olen syönyt.
No joo, en sitten tiiä että miten se toimii kuurin mukana, mutta ainakin jos lopetan popsimisen kesäkuun alussa, niin ainakin heinäkuun lopulla oleva etelän matka voi olla hyväksi. Viime kessällä juuri otin aurinkoa sekä kotosuomessa että etelässä, jolloin aurinko auttoi asiaa huomattavasti. Sama kävi veljelläni; iho parani loistavasti kun otti päivässä puoltuntia aurinkoa. Mä alotin kuurin helmikun puolenvälin jälkeen, eikä pahenemista oo juurikaan ilmennyt, muttei paranemistakaan. Mitä veikkaat iskeekö minuun vielä se paheneminen, vai onko sen aika jo ohi, eihän se nimittäin kaikille tule+:nolo:

MrIks sanoi:
No joo, en sitten tiiä että miten se toimii kuurin mukana, mutta ainakin jos lopetan popsimisen kesäkuun alussa, niin ainakin heinäkuun lopulla oleva etelän matka voi olla hyväksi. Viime kessällä juuri otin aurinkoa sekä kotosuomessa että etelässä, jolloin aurinko auttoi asiaa huomattavasti. Sama kävi veljelläni; iho parani loistavasti kun otti päivässä puoltuntia aurinkoa.

Kannattaa sitten olla varovainen, Roaccutan kun vaikuttaa kehossa aika kauankin kuurin loppumisen jälkeen. Kunnon suojakertoimet peliin, ettet pala. :)

Mä alotin kuurin helmikun puolenvälin jälkeen, eikä pahenemista oo juurikaan ilmennyt, muttei paranemistakaan. Mitä veikkaat iskeekö minuun vielä se paheneminen, vai onko sen aika jo ohi, eihän se nimittäin kaikille tule+:nolo:

Yleensä pahenemisvaihe taitaa tulla ekan kuukauden-parin aikana, eli voit hyvinkin välttyä siltä. Roaccutan on muutenkin aika hidas vaikuttamaan, eiköhän se paraneminenkin siitä lähde käyntiin... Jos ei lähde, kannattaa pyytää suurempaa annostusta.

Mriks, joo mullaki on lähinnä tota punottavaa arpikudosta ;I onkse roacuttan auttanu siihe vai voiko siihen ees auttaa mikään?

miQ sanoi:
Mriks, joo mullaki on lähinnä tota punottavaa arpikudosta ;I onkse roacuttan auttanu siihe vai voiko siihen ees auttaa mikään?
Kuulemma se on juuri tähän tärkoitettua, eli toimii parhaiten. Oon kärsinyt siitä noin 4 vuotta ja sen aikana on kokeiltu kirjaimellisesti kaikkea. Roacuttainista sanottiin mulle lääkärissä että se ois just hyvä mun iholle, eli arpikudokselle, johon ei ole antibiootitkaan auttaneet. Tähän akne tyyliin kun ei meinaa normaalit aineet toimia, kuten clearasilit, luontaistuotteet tai antibiootit. Ne yleensä toimii vain ihosta ulos tuleville pakkuroille. Onhan niitäkin ittellä pari, mutta ongelmat tulee arpikudoksesta. Ei oo kyl vielä alkanu vaikuttaa juurikaan, mutta elän toivossa, sillä veljeni käytti tätä menestyksellä, vaikka tulokset ei aluksi näkynytkään ja hänellä oli viel ä huomattavasti pahempi iho kuin minulla. Kärsivällisyyttä niin kyllä se siitä.... Jos ei toimi niin sitten mennään porukalla hakkaamaan lääkärit sillä ei minua ainakaan veloiteta hyödyttömästä kalliista lääkkeestä ja turhista verikokeista!:)

MrIks sanoi:
Kuulemma se on juuri tähän tärkoitettua, eli toimii parhaiten. Oon kärsinyt siitä noin 4 vuotta ja sen aikana on kokeiltu kirjaimellisesti kaikkea. Roacuttainista sanottiin mulle lääkärissä että se ois just hyvä mun iholle, eli arpikudokselle, johon ei ole antibiootitkaan auttaneet. Tähän akne tyyliin kun ei meinaa normaalit aineet toimia, kuten clearasilit, luontaistuotteet tai antibiootit. Ne yleensä toimii vain ihosta ulos tuleville pakkuroille. Onhan niitäkin ittellä pari, mutta ongelmat tulee arpikudoksesta. Ei oo kyl vielä alkanu vaikuttaa juurikaan, mutta elän toivossa, sillä veljeni käytti tätä menestyksellä, vaikka tulokset ei aluksi näkynytkään ja hänellä oli viel ä huomattavasti pahempi iho kuin minulla. Kärsivällisyyttä niin kyllä se siitä.... Jos ei toimi niin sitten mennään porukalla hakkaamaan lääkärit sillä ei minua ainakaan veloiteta hyödyttömästä kalliista lääkkeestä ja turhista verikokeista!:)

Ai pitäis tehoo vai? No ois aika hyvä juttu sit, nakertaa ku ois muute aika puhtone iho mut noit jämiä löytyy nii paljo. Onksul ollu pahoi oireit täst? Kui helposti esim. nenä alkaa vuotaa, ku oon menos armeijaa heinäkuus ni ei ois kiva et keske marssin rupee nenä vuotaa :I

Arpikudokseen toimii jonkin verran mikrohionta ja "hapolla" kuoriminen.

miQ sanoi:
Ai pitäis tehoo vai? No ois aika hyvä juttu sit, nakertaa ku ois muute aika puhtone iho mut noit jämiä löytyy nii paljo. Onksul ollu pahoi oireit täst? Kui helposti esim. nenä alkaa vuotaa, ku oon menos armeijaa heinäkuus ni ei ois kiva et keske marssin rupee nenä vuotaa :I
Ei oo mulle tullu muuta kun ihon, huulien, silmien ja nenäontelon kuivumista. Nenä ei oo alkanu vuotaa verta viel kertaakaan kunnolla, mutta kun välillä niistää niin silloin voi tulla vertakin. Mut ei mul vielä ainakaan aknen tilapäistä pahenemista ole tapahtunut... 1.5kk menny, joten en tiiä onko se ees enää tulossa....

MrIks sanoi:
Ei oo mulle tullu muuta kun ihon, huulien, silmien ja nenäontelon kuivumista. Nenä ei oo alkanu vuotaa verta viel kertaakaan kunnolla, mutta kun välillä niistää niin silloin voi tulla vertakin. Mut ei mul vielä ainakaan aknen tilapäistä pahenemista ole tapahtunut... 1.5kk menny, joten en tiiä onko se ees enää tulossa....

Eikai sitä enää tossa vaiheessa tuu, mulle lekuri ainaki sano et alussa se lääke vaa tyhjentää ne paskavarastot sielt syvält, eli about pari viikkoo kai pitäs pahentuu jos on pahentuakseen.

miQ sanoi:
Eikai sitä enää tossa vaiheessa tuu, mulle lekuri ainaki sano et alussa se lääke vaa tyhjentää ne paskavarastot sielt syvält, eli about pari viikkoo kai pitäs pahentuu jos on pahentuakseen.
toivotaan

Roaccutan-kuuri tuli alotettua kun olin vielä intissä. Silloin ainakin lääkkeen sai ilmaiseksi koko hoidon ajaksi, mitä se nyt kestikään, n.4-6 kk muistaakseni. Muistan, että huulirasvaa kului niin maan perkeleesti, varsinkin kun oltiin leirillä keväästä/kesästä. Naamasta irtosi kauheita lastuja aina aamusin.

Tuohon aikaan tuli kupiteltua aika reippaasti verrattuna nykyiseen, kerran viikossa ainakin ja n.10-15 annosta illassa.

Finnit lähti pikkuhiljaa ja kunnolla vasta kuurin loputtua.

Kuinka nopeesti teillä rupes naama kuivuu kuurin alotuksen jälkee? Oon ny 4 päivää vetäny eikä tunnu yhtää miltää missää, ei minkäänlaisia sivuoireita taikka naaman kuivumista, eikä ainakaan paranemista :I myikö ne mulle placeboa? :(

no kokeileppas pari kuukautta tossa vaikka ilman huulirasvaa ja mitään perusvoiteita, niin kyllä oot melkonen sissi. Se on hidasvaikutteinen, mutta varmasti tulet huomaamaan, ettei ole ihan yhtä kiva kuin vaikkapa vitamiinien tai antibioottien syönti.

anticatabolic sanoi:
no kokeileppas pari kuukautta tossa vaikka ilman huulirasvaa ja mitään perusvoiteita, niin kyllä oot melkonen sissi. Se on hidasvaikutteinen, mutta varmasti tulet huomaamaan, ettei ole ihan yhtä kiva kuin vaikkapa vitamiinien tai antibioottien syönti.

No ei ole mitään voiteita käytössä, ei kuivu siltikään, eikä tässä nyt oikeen olisi kahta kuukautta aikaa antaa vaa tilanteen pahentua jos toi sit vasta päättää ruveta toimimaan.. :rolleyes:

miQ sanoi:
No ei ole mitään voiteita käytössä, ei kuivu siltikään, eikä tässä nyt oikeen olisi kahta kuukautta aikaa antaa vaa tilanteen pahentua jos toi sit vasta päättää ruveta toimimaan.. :rolleyes:
Ne ei oo mitään taikapillereitä. Kunnollinen vaikutus voi näkyäkkin vasta ton 2kk:n päästä. Ihan aluksi finnit jopa lisääntyvät, mutta sitten pikkuhiljaa niitä lakkaa tulemasta. Mulle ainakin määrättiin semmonen n. viikon kuuri antibiootteja niin pääs parantuminen alkuun.

Täytyy varmaan intissä ottaa uus roacuttan kuuri, kun näitä tuppaa tulemaan nykyisestä antibiootti kuurista huolimatta. En voi kuvitellakkaan minkä näköstä jälkeä saa aikaan joku hikinen leiri kesällä, kun suihkua ei oo mailla halmeilla :D .

miQ sanoi:

siis kyllähän siinä varmaan kiire on, kenellä ei olisi, mutta se on pitkävaikutteinen lääke ja itsellä alkoi just siinä kahden kuukauden kohdalla vaikuttamaan kunnolla. Kyllä se toimii älä siitä huolehdi, vaikka alussa se saattaa vähän pahentua kun paskaa pukkaa pois, mutta varmasti tehoo ja paikat kuivuu, se on ihan varma juttu, eli ne voiteet voi tulla sitten tarpeeseen.

Jos sulla maksa-arvot näyttää normaalia ja ei noita sivuvaikutuksia ilmene nyt sen kuukauden parin aikana, niin voithan sää kysyä siltä lääkäriltä, et voitko sää alkaa mutustelemaan niitä esim. kolme ja kaks vuoropäivinä. Mutta tuskin tolle on es tarvetta.

Ei sitä nyt tartte pelätä ettei toimis, mut vähän malttia tohon touhuun, tuo lääke on suunniteltu kuitenkin niin että ongelma lähtee varmasti ilman noita pahimpia sivuvaikutuksia. Siksi kuuri on pitkä ja annostukset vähäisiä.
ps. kiireessä tulee kusipäisiä lapsia.:down:

anticatabolic sanoi:
siis kyllähän siinä varmaan kiire on, kenellä ei olisi, mutta se on pitkävaikutteinen lääke ja itsellä alkoi just siinä kahden kuukauden kohdalla vaikuttamaan kunnolla. Kyllä se toimii älä siitä huolehdi, vaikka alussa se saattaa vähän pahentua kun paskaa pukkaa pois, mutta varmasti tehoo ja paikat kuivuu, se on ihan varma juttu, eli ne voiteet voi tulla sitten tarpeeseen.

Jos sulla maksa-arvot näyttää normaalia ja ei noita sivuvaikutuksia ilmene nyt sen kuukauden parin aikana, niin voithan sää kysyä siltä lääkäriltä, et voitko sää alkaa mutustelemaan niitä esim. kolme ja kaks vuoropäivinä. Mutta tuskin tolle on es tarvetta.

Ei sitä nyt tartte pelätä ettei toimis, mut vähän malttia tohon touhuun, tuo lääke on suunniteltu kuitenkin niin että ongelma lähtee varmasti ilman noita pahimpia sivuvaikutuksia. Siksi kuuri on pitkä ja annostukset vähäisiä.
ps. kiireessä tulee kusipäisiä lapsia.:down:
Mulle määrättiin aluksi 5 päiväksi 1 kapseli, sitten 2 viikoksi 2 kapselia ja sitten kolme kapselia päivässä. Mä alotin popsimisen noin helmikuun 25 päivä eli melkein 2 kk sitten, mitä veikkaat tuleeko paheneminen mulle enään, kun ei se ainakaan tähän mennessä pahemmin ole pahentunut, muttei myös parantunutkaan... Tuliskohan enään, kun vedän niin paljon päivässä eikä ole tullut vieläkään....?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom