Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TheLORD sanoi:Iski viime yönä ripuli ja nyt kyselisin että mitä kannattaa syödä ripulin aikana ja sitten kun ripuli alkaa olemaan ohi?
Vettä ilmeisesti kannattaa juoda reilusti?
Nukuin 2 tuntia viime yönä tästä taudista johtuen. :(
kaisa sanoi:Useampi vatsatauti on viimeisen puolen vuoden sisään tullut sairastettua tässä perheessä ilmastonmuutoksen takia.
Paljon nestettä ja imodiumia, jälkimmäisiä saa ottaa muistaakseni 8 päivässä. Auttaa ripuliin, voin suositella. Mä oon huomannut, että suolainen ruoka toimii paremmin kuin makea, mutta tärkeintä saada edes jotain alas.
Pikkuhiljaa se helpottaa, nesteytys tärkeintä.
SuperPalle sanoi:Punainen jaffa on parasta (ei lightia). Nestettä tietenkin reilusti. Ripulin aikana nyt ei paljon pysty syömään, mutta kun ruoka alkaa pysymään sisällä niin kannattaa ottaa pari päivää vähän kevyemmin, esim. puuroa.
Esim näin:tokkopaisto sanoi:on ilmeisesti olemassa joku taianomainen suola/sokeri-suhde joka tulis sekottaa litraan vettä korjaamaan kropan nestetasapainoo ripulissa. ei tosin oo hajuakaan siitä mikä se on.
Jos näitä ei löydy kotoa niin Osmosalia apteekista. Tarkoitettu juuri ripulin aiheuttaman nesehukan korjaukseen (optimaalinen suolojen suhde).AimoRyske sanoi:Esim näin:
- litra vettä
- 1/2 tl ruokasuolaa (natriumkloridi)
- 1/2 tl pan-suolaa (kaliumkloridi)
- 1/3 tl ruokasoodaa (natriumbikarbonaatti)
- 6 tl sokeria
Joo olen.Oletkos King Diamondin keikalle jo lipun ostanu?
kas-vain sanoi:Jos näitä ei löydy kotoa niin Osmosalia apteekista. Tarkoitettu juuri ripulin aiheuttaman nesehukan korjaukseen (optimaalinen suolojen suhde).
Itse olen kehittänyt oman ripulipaketin (tm), joka sisältää kronologisessa järjestyksessä: peristaltiikkaa hillitsevää lääkettä tarpeeksi, osmosalia/urheilujuomaa ja maitohappobakteereja, diapamia (saa nukutuksi ja rentouttaa jos on kauhea olo) ja tunnin päästä hiilitabuja ja lisää osmosalia. Toi Diapam on muuten aivan kurgo tollasissa oksennus+kuume+ripuli hässäköissä joissa ei pysty oikeen olemaan missään asennossa ilman, että olisi huono olo. 5-10mg huiviin ja johan uni tulee silmään!
Ps. muistakaa ottaa kaikki lääkkeet ja odottakaa tarpeeksi niiden imeytymistä ennen kuin lappaatte ne hiilitabletit huiviin. Hiili ei valikoi mitä se sitoo itseensä ja samalla teholla se estää lääkkeiden imeytymisen (samaan aikaan otettuna) kuin poistaa bakteerit suolesta.
TheLORD sanoi:Iski viime yönä ripuli ja nyt kyselisin että mitä kannattaa syödä ripulin aikana ja sitten kun ripuli alkaa olemaan ohi?
Vettä ilmeisesti kannattaa juoda reilusti?
Nukuin 2 tuntia viime yönä tästä taudista johtuen. :(