Rintalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moimoi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pari kuukautta sitten aloittelin koko kropan treenaamisen ja hyvin olen tähän asti omasta mielestäni edistynyt. Ainoa minua häiritsevä ongelma on, että en saa suuriin rintalihaksiini ollenkaan minkäänlaista rasitusta aikaiseksi. Olen kokeillut normaalia-, sekä vinopenkkiä, mutta tuntuu siltä kuin treenaisin olkalihaksiani, sillä kertaakaan en ole tuntenut rintalihaksissani kipua, ainoastaan olkalihaksissa ja hartioissa, ne ovat kyllä sitten kasvaneet ;) Ainakin mitä olen kuullut, penkkipunnerruksen pitäisi nimenomaan rasittaa eniten isoa rintalihasta... Teenkö jotain väärin? Minulla on isot rintalihakset, mutta löysät... Yläosat eivät niinkään, mutta etenkin nännien alapuolelta on pelkkää löysää, eli miten saisin nimenomaan rintalihasten alaosaa kehitettyä? Tai niin, neuvokaahan ensin miten saan ylipäätään rasitettua rintalihaksiani? ;D Niin ja läskiä tisseissäni tuskin on kauheasti, sillä kesällä laihdutin 60kg asti ja olin n. 170cm pitkä ja tissit oli ja pysy... Tietysti, jos mikään ei auta tähän, on mahdollista että olen XXY-mies mutta uskoisin kuitenkin saavani rintalihakseni kiinteämmäksi, mikäli tuntisin tuskaa niissä treenin aikana ja sen jälkeen ;)

Pari kuukautta sitten aloittelin koko kropan treenaamisen ja hyvin olen tähän asti omasta mielestäni edistynyt. Ainoa minua häiritsevä ongelma on, että en saa suuriin rintalihaksiini ollenkaan minkäänlaista rasitusta aikaiseksi. Olen kokeillut normaalia-, sekä vinopenkkiä, mutta tuntuu siltä kuin treenaisin olkalihaksiani, sillä kertaakaan en ole tuntenut rintalihaksissani kipua, ainoastaan olkalihaksissa ja hartioissa, ne ovat kyllä sitten kasvaneet ;) Ainakin mitä olen kuullut, penkkipunnerruksen pitäisi nimenomaan rasittaa eniten isoa rintalihasta... Teenkö jotain väärin? Minulla on isot rintalihakset, mutta löysät... Yläosat eivät niinkään, mutta etenkin nännien alapuolelta on pelkkää löysää, eli miten saisin nimenomaan rintalihasten alaosaa kehitettyä? Tai niin, neuvokaahan ensin miten saan ylipäätään rasitettua rintalihaksiani? ;D Niin ja läskiä tisseissäni tuskin on kauheasti, sillä kesällä laihdutin 60kg asti ja olin n. 170cm pitkä ja tissit oli ja pysy... Tietysti, jos mikään ei auta tähän, on mahdollista että olen XXY-mies mutta uskoisin kuitenkin saavani rintalihakseni kiinteämmäksi, mikäli tuntisin tuskaa niissä treenin aikana ja sen jälkeen ;)

Isot mutta löysät rintalihakset missä ei pahemmin ole läskiä...:kuvia:

Kipu ei ole mikään edellytys kasvulle...Ja onhan noita liikkeitä vaikka kuin paljon...flyers, penkki kp, penkki, ristikkäistaljassa riumpuilut jne...

No siis en tarkoita etteikö yhtään olisi läskiä :D heh... Mutta vinkkejä miten saisin sieltä sitten sitä rasvaa palamaan ja lihasta kiinteämmäksi, kun en saa niitä rasitettua oikein mitenkään :( Muualta kyllä lähtee löysät pois mutta tissit tuntuu aina jäävän :D

kyllä saan rintalihakseni jännitettyä kovaksi... teenkö penkkipunnerruksen jotenkin väärin? kotona kun treenaan ei ole mitään hienoja vehkeitä ja lähin sali on 25km päässä niin pitäisi joko tuolla penkkipunnerruksella tai sitten jos olisi käsipainoille olemassa hyvä liike, mikä auttaisi juuri rintalihaksiin?

kyllä saan rintalihakseni jännitettyä kovaksi... teenkö penkkipunnerruksen jotenkin väärin? kotona kun treenaan ei ole mitään hienoja vehkeitä ja lähin sali on 25km päässä niin pitäisi joko tuolla penkkipunnerruksella tai sitten jos olisi käsipainoille olemassa hyvä liike, mikä auttaisi juuri rintalihaksiin?

leveä dippi ottaa tisseihin kunnolla, siis sillain että oikeen tuntuu poltetta sarjan jälkeen :evil:

Okei, pitää mennä sitten kokeilemaan :D Kummasti kun jakso selailla täällä keskusteluja, apua löyty, olisi siis ensi pitäny lukea ennen ku meni kysymään.. Noh kiitos vastauksista :)

No tuskin tulee millään koko kroppa treenillä mitään infernaalisia lihaskipuja. Jos olet vielä aloittelija niin tekniikkakin on varmaan sellainen ettet saa parhaalla mahdollisella tavalla tehtyä työtä rinnalla. Sitten taas kun on tarpeeksi kauan reenaillu ei tissit välttämättä ole kuin ihan vähän arat vaikka olis käynyt vetämässä edellisenä päivänä pelkän rintatreenin kuolemaan saakka.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Penkkipunnerrus käsipainoilla kasvattaa tissejä paremmin kuin perinteinen penkki.

Turha lähteä tuolle linjalle tässä threadissa. Asiaa puitu useammissa threadeissa. Oma mielipide: molempi parempi.

Leuanvetokin on hyvä liike johon löytyy kyllä ammattiapua täältä sivustolta jos sekään ei tunnu missään. Ja kyllä noilla käsipainoilla on paljon rankempi tehä penkkiä kun suoralla tangolla.:thumbs:

Turha lähteä tuolle linjalle tässä threadissa. Asiaa puitu useammissa threadeissa. Oma mielipide: molempi parempi.

Molempi on parempi, siitä olen samaa mieltä. Sanoin vaan että penkki käsipainoilla kasvattaa tissejä paremmin.

Ite sain ihan viime aikoina tavallisella penalla tissit kipeeks niin, etten laskenut tankoa rintaan asti, vaan koko ajan oli pieni jännite yllä. Pakkikseltahan sekin vinkki luettiin :worship:

Eeeeikös see mee nii et kun vaihtelee reeniä eikä tee aina samaa, esim 3*10 sarjoja nii saa paremman ärsykkeen lihaksii n. Jos nyt se kipu houkuttelee niin pidempiä sarjoja, pidempiä toistoja, ajat ne lihakset sit sillee puhki.

Ite oon saanu parempaa tuntumaa rintaan tekemällä vinopenkkiä käsipainoilla laskien kädet mahdollisimman alas, venyttäen rintaa enemmän ja penkissä ottamalla leveemmän otteen, tulee enemmän työtä rinnalle kuin ojentajille.

Oletteko ajatelleet kokeilla vuorosarjoja?..itse aloitan rintapäiväni penkki(kp) ja vino(kp):lla vuorosarjana ja siinä jo pelkästään tuntee rasituksen..sen päälle viellä alaviisto ja ristiinveto ja avot...rinnat hellänä..:kippis1:

Molempi on parempi, siitä olen samaa mieltä. Sanoin vaan että penkki käsipainoilla kasvattaa tissejä paremmin.

Joka ei pidä paikkaansa. Jos se vaikka just sulla toimis paremmin se ei tarkota, että se jollain muulla toimii paremmin. Tommoset kommentit on aivan perseestä. Kohta salilla aloittelijat ei uskallakaan koskea tankoon kun pakkiksen profreetta kepademus niin neuvoi.

Jos et tiedä, älä neuvo.

Kyllä suurimmalla osalla penkki/dippi toimii parhaiten rintaan...

Ehdotan että pyydät jonkun joka on treenaillut vähän kauemmin mukaan salille ja pyydät häntä näyttämään oikeen tyylin penkissä...

Esim. mä pyydin broidin messii ja se opetti ja sitten rintalihakset o alkanu kasvaa aika lupaavaa vauhtia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom