Rintalihakset kasvuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Itse ole havainnut parhaaksi tuon työntävät, vetävät ja jalat jaon. Työntöpäivänä teen ensin olkapäät ja sitten vasta rinnan. En tiedä mistä johtuu, mutta näin olen saanut paikallaan jauhaneen penkkituoloksen jälleen nousuun (eli ennen tuo penkki oli liike nro 1!). Apuliikkeenä teen flyessejä, joilla päätarkoituksena on venyttää lihasta. Eli päästän painot mahdollisimman alas, niin että venytys tuntuu. Penkkiä teen 2 * 6 + yksi pitempi sarja loppuun asti ja 2 * 10 ton flyessin. En tiedä onko tissit suurentuneet, mutta sarjapainot ovat suurentuneet, minkä luulisi viittaavaan voiman / lihaksen kehitykseen.

Maxima sanoi:
Millä ihmeen alyttömyydellä kykenet reenaamaan hauiksen, rinnan ja vatsan samana päivänä?!?!?

Itsellä on ohjelmassa 4 eri liikettä, hauiksessa 4 ja vatsassakin ainakin 3 eri liikettä, joten ainakaan itse en PYSTYISI/JAKSAISI reenata tehokkaasti tuollaista settiä läpi.

:rolleyes:
Kun itse tein nelijakoisella ohjelmalla, niin rinta-hauis-vatsa oli ehkä kevyin päivä (olkapää-ojentaja oli myös lähes yhtä helppo). Mun treeni meni suurin piirtein suraavasti:
Penkki 2*6, vinopenkki kässäreillä 2*10, ristitalja 2*10
Hauiskääntö tangolla, hauis kässäreillä, vasarakääntö -kaikkia 2*10
ja sitten 2-3 sarjaa jalkojen nostelua penkillä.
Aikaa kului vajaa tunti, jos ei tarvinnut jonottaa esim. penkkiin. Kyllähän tuonkin päivän saa toki rankaksi, jos tekee kaikkia liikkeitä sen kymmenen sarjaa. Saanen kysyä, millaisella ohjelmalla oikein treenaat, jos rinta-hauispäiväkin pitää jakaa osiin.

tseif sanoi:
Syöminen? Jos sitä syö koko ajan pienillä plussa kaloreilla niin pitäisihän sitä painoa tulla vaikka ei salilla kävisikään. :)

Joo, oon mä kyllä nyt syöny ihan kivasti. Ja bulkannu, mutta ois tarkotus minimoida rasvan kertymistä. Jenkkakahvat vaan leveää. Mutta tässä vaiheessa jo kyrsii tämä paino niin että levetköön! :)

Kyllä mä tiedän että sitä paljon tehdään, mutta kun itelleä on tapa reenata AINA ihan loppuun (viimeiset pakkotoistolla) niin mulla loppuu kyl virta kropasta tai vaihtoehtoisesti reeni kestää kolme tuntia...

TOsin tällä hetkellä kun kun pidän hiilareita matalalla on turha edes haaveilla yli puoltoistaqtuntisista tehokkaista reeneistä....

Mutta. Pitää joskus taas koittaa miten tuollainen toimisi.

Tissit on pari kertaa tullut peckdeckissä vedettyä niin hapoille ettei enää 10 kg ole noussut ;D Aikansa väänti ihan huvikseen treenien lopuksi. Ainakin oli pumpissa ja tuntu että jotain oli tehnyt. Tietenkin nyt tulee viisaammilta ja vanhemmilta sormen heristelyä mutta antakaas kun nuoremmat taplaa tyylillään :D

sarjat3 ja toistot 6-8 niin kehittyy ja on paikat jumissa,unohtakaa jo ne maratooni sarjat(yli 10toistoa) viimeiseesä sarjassa voi toki pumppailla vähän enemmän mutta pääpiirteissään näin ja kehitys on taattu :D

neutraali sanoi:
sarjat3 ja toistot 6-8 niin kehittyy ja on paikat jumissa,unohtakaa jo ne maratooni sarjat(yli 10toistoa)
Kyllä tollai kehittyy, mutta kyllä se kehitys jossaa vaiheessa loppuu.

Ite saan rintalihakset aina kipeeksi ja ne onkii mulla suht hyvässä kuosissa.

Teen lähinnä näitä liikkeitä: penkki, vinopenkki kp tai smith, pec-deck tai ristikkäistalja ja joskus pumppaan lopuksi sellasella vipuvarsipenkkikoneella.

Sarjoja n. 6-8. Toistot pena ja vinopena 6-10 ja muut 10-15.

yajo sanoi:
Kyllä tollai kehittyy, mutta kyllä se kehitys jossaa vaiheessa loppuu.

Ite saan rintalihakset aina kipeeksi ja ne onkii mulla suht hyvässä kuosissa.

Teen lähinnä näitä liikkeitä: penkki, vinopenkki kp tai smith, pec-deck tai ristikkäistalja ja joskus pumppaan lopuksi sellasella vipuvarsipenkkikoneella.

Sarjoja n. 6-8. Toistot pena ja vinopena 6-10 ja muut 10-15.
jo niin se loppuu se kehitys aina joskus 10-v(joista viimeset 5-v aktiivisesti) kokemuksella voin sanoa että ei oo vielä loppunu.itellä rinta on aina sitä kipeämpi mitä isommilla painoilla on tullu tehtyä(penkki ohjelma on vaihteleva ja painot vaihtelee viikottain)on tullu nuita maratooni sarjojaki kokeiltua useampaankin otteeseen mutta tuloksena on valitettavasti ollut selkeä pieneneminen joten oon vaihtanu aina takas vanhaan ja hyväksi koettuun.

neutraali sanoi:
jo niin se loppuu se kehitys aina joskus 10-v(joista viimeset 5-v aktiivisesti) kokemuksella voin sanoa että ei oo vielä loppunu.itellä rinta on aina sitä kipeämpi mitä isommilla painoilla on tullu tehtyä(penkki ohjelma on vaihteleva ja painot vaihtelee viikottain)on tullu nuita maratooni sarjojaki kokeiltua useampaankin otteeseen mutta tuloksena on valitettavasti ollut selkeä pieneneminen joten oon vaihtanu aina takas vanhaan ja hyväksi koettuun.
Niinpäniin se on kans kuten on jo miljoonakertaa todettu niin henkilöstä kiinni... itse jos teen melko maksimi painoilla esim 3-5*3 penkis tunto häviää rinnoista varttin päästä kun taas 8-15 tuo hyvän tunnon siihen apuliikkeitä sopivasti niin tulee rinta jopa aikaajoin kipeäksi.. jokasen tarttee etsii ittellensä se mikä toimii ei ole yhtä toimivaa tyyliä........

näinhän se on, mutta jos haluaa esim että se penkki maksimiki joskus nousee niin en kyllä suosittele nuin pitkiä penkki sarjoja ja kyllähän se niin on että ku penkki nousee niin kummasti se alkaa se rinta kehäki kasvaa=).pumppi on onnistuneen treenin jälkeinen tila,mutta ei mikään edellytys lihas kasvulle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
neutraali sanoi:
näinhän se on, mutta jos haluaa esim että se penkki maksimiki joskus nousee niin en kyllä suosittele nuin pitkiä penkki sarjoja ja kyllähän se niin on että ku penkki nousee niin kummasti se alkaa se rinta kehäki kasvaa=).pumppi on onnistuneen treenin jälkeinen tila,mutta ei mikään edellytys lihas kasvulle.
tosi kuin vesi mutta jos aina treenaa samalla lailla esim 3-5 jossain välissä tulee totaali stoppi jolloin tulokset ennemminkin laskee kuin nousee.. itse vaihtelen aina hiukan ohjelmaa ja paikatkin hajoo jos vaikka yrittää väkisin lyödä sen 2.5kg lisää penkki sarjaan vaikka kehitystä ei ole tullut.. pieni vaihtelu piristää aina esim.. tullut kokeiltua seuraaviakin sarjapituuksia
viikko 1:12-15
viikko 2:8-10
viikko 3:5-8
viikko 4:2-4
ihan hyvin toimi samalla olkapäät sun muut penkissä tarviitavat lihakset vahvistuu pitemmissä sarjoissa... sen jälkeen voi palata taas samaan tuttuun ohjelmaan . Piristää treeniä aina välis pienet muutokset

hartiapankki sanoi:
Niinpäniin se on kans kuten on jo miljoonakertaa todettu niin henkilöstä kiinni... itse jos teen melko maksimi painoilla esim 3-5*3 penkis tunto häviää rinnoista varttin päästä kun taas 8-15 tuo hyvän tunnon siihen apuliikkeitä sopivasti niin tulee rinta jopa aikaajoin kipeäksi.. jokasen tarttee etsii ittellensä se mikä toimii ei ole yhtä toimivaa tyyliä........

Kiinnitä huomiota toiston negatiiviseen=alaslaskuvaiheeseen! Koita huviksesi noin 2xpitempää alaslaskua ja mahd. nopeaa nostoa ;)

Itsekin treenasin liian kauan rintaa tuolla luokan 15 toiston sarjoilla. Nyt tissit on kipeinä 2-3 päivää jopa viiden toiston sarjoilla.

joo tosi on niinku tuossa jo aiemmin sanoinkin oma penkki ohjelma on vaihteleva ja se tehdään voima periaattella(muut liikkeet teen kehonrakennus tyylillä):Viikko sarjat x toistot x kuorma ( % )
1 5x5x70
2 5x70, 5x72,5, 5x75, 5x72,5, 5x70
3 6x5x70
4 5x70, 75, 80, 75, 70
5 7x5x70
6.kevyt viikko
raskaskausi:
Viikko sarjat x toistot x kuorma ( % )
7 4x3x75 ja 4x2x85
8 3x4x75 ja 6x4x80
9 4x3x75 ja 3x2x90
10 3x4x75 ja 6x4x80
11 2x3x75 ja 2x2x95
12 kevyt viikko ja kierto alusta ja lisää rautaa edelliseen kiertoon verrattuna
sitte vino penkkiä teen(ei samana päivänä ku penkki) 3*4-8 ja ristitalja 4*6-10 ja kyllä on rinta kehittyny.itellä tosiaan tää toiminu loistavasti

Pentele sanoi:
Kiinnitä huomiota toiston negatiiviseen=alaslaskuvaiheeseen! Koita huviksesi noin 2xpitempää alaslaskua ja mahd. nopeaa nostoa ;)

Itsekin treenasin liian kauan rintaa tuolla luokan 15 toiston sarjoilla. Nyt tissit on kipeinä 2-3 päivää jopa viiden toiston sarjoilla.
Jep kokeiltu on... en toki tee noita 12-15 sarjoja kovinkaan usein, oikeastaan melko harvoin kaseja useammin.. en ehkä kyllä ole kiinnittänyt tarpeeksi huomiota tohon negatiivi osaan nostoa ehkä siksi että painoja täytyisi pudottaa... jos kokeilen sitä uudestaan kun vaihdan ohjelmaa seuraavan kerran

ite en ole negattivisesta laskusta(siis sen hitaudesta) huomannu muuta ku että treeni painot pitää olla huomattavasti pienemmät mikä mun mielestä ei oo kehityksen kannalata hyvä juttu mutta makunsa kullakin.

Täältä arkistoistahan tämä threadi löytyi... ite olen nyt junnannut rintatreeniä jo kolmisen vuotta suht pitkillä sarjoilla (8-12) tyyliin 3xtasapenkki, 3xvinopenkki ja 3xpeck deck +muu satunnainen apuliike ja voin sanoa että ainakaan itellä ei toimi. Rinta on jäänyt selkeästi muun kropan jälkeen, toisaalta vaikutelmaa heikentävät entisestää hyvin kehittyneet trapeziukset. Nyt onkin sitten aika vaihtaa systeemiä. Tenttailin tuossa inttikavereita, jotka ovat kovia penkkaamaan (tupakaveri pärjänny sm-kisoissakin) ja he väittivät kivenkovaa että rinta vaatii kasvaakseen lyhyttä voimatreeniä. Kyselisinkin, että onko täällä monellakin samaa havaintoa asiasta? Itsellä alkaa jo pikkuhiljaa toivo loppua lattarintaisena luuserina :P Penkkimaksimi oli ennen inttiä siellä 130 kg kieppeillä, nyt lienee jossain vajaassa 120kg. Tuntuu kuitenkin että noistakin tuloksista on suurin osa vahvojen ojentajien ansiota. :(

Eli, mitä havaintoja pakkislaisilla, kasvaako se rinta hyvinkin lyhyillä sarjoilla?
eli siis esim. tällä suositellulla 2x6 systeemillä?

Threadista on jo sen verran aikaa että kokemuksia on varmastikin jo karttunut. :)

Olenko mahdollisesti ylitreenannut kun otan rinnalle lähes aina yli 10 sarjaa?

Vai olenko vain geneettinen luuseri rinnan suhteen ja asennan suoraan implantit ? :itku:

Vinopenkki 35 asteen kulmassa on monien hehkuttama liike. Itsekin viimesyksynä tein sitä ja tulosta tuli ihan mukavasti. Ottaa huomattavasti paremmin rintaan kun siinä joutuu väkisinkin hieman levittää kyynärpäitä sivuille. Samalla olkapäät sai kovan kasvupyräyksen.

Nightkin sanoi:
Täältä arkistoistahan tämä threadi löytyi... ite olen nyt junnannut rintatreeniä jo kolmisen vuotta suht pitkillä sarjoilla (8-12) tyyliin 3xtasapenkki, 3xvinopenkki ja 3xpeck deck +muu satunnainen apuliike ja voin sanoa että ainakaan itellä ei toimi. Rinta on jäänyt selkeästi muun kropan jälkeen, toisaalta vaikutelmaa heikentävät entisestää hyvin kehittyneet trapeziukset. Nyt onkin sitten aika vaihtaa systeemiä. Tenttailin tuossa inttikavereita, jotka ovat kovia penkkaamaan (tupakaveri pärjänny sm-kisoissakin) ja he väittivät kivenkovaa että rinta vaatii kasvaakseen lyhyttä voimatreeniä. Kyselisinkin, että onko täällä monellakin samaa havaintoa asiasta? Itsellä alkaa jo pikkuhiljaa toivo loppua lattarintaisena luuserina :P Penkkimaksimi oli ennen inttiä siellä 130 kg kieppeillä, nyt lienee jossain vajaassa 120kg. Tuntuu kuitenkin että noistakin tuloksista on suurin osa vahvojen ojentajien ansiota. :(

Eli, mitä havaintoja pakkislaisilla, kasvaako se rinta hyvinkin lyhyillä sarjoilla?
eli siis esim. tällä suositellulla 2x6 systeemillä?

Threadista on jo sen verran aikaa että kokemuksia on varmastikin jo karttunut. :)

Olenko mahdollisesti ylitreenannut kun otan rinnalle lähes aina yli 10 sarjaa?

Vai olenko vain geneettinen luuseri rinnan suhteen ja asennan suoraan implantit ? :itku:

Mä oon huomannut et itselläni just nimenomaan rinta kasvaa hyvin lyhemmillä sarjoilla ( 4-6 ) ja se onkin ehkä se syy miksi rinta on niin paljon jäljessä muuta kroppaa ( tein ennen aina kaseja ja kymppejä). Kymmenen sarjaa on ainakin itselleni ihan liikaa, mut toisille se voi olla ihan sopiva määrä. Itse teen yht. kuus sarjaa. Kuuntele kroppaas, jos tissit on aina ihan sika kipeät seuraavina päivinä niin ehkä kannattaa hieman höllentää. Kokeile aluks vaikka kuutta sarjaa ja jos ei tuu kehitystä niin ota sarja tai pari lisää. Itsekin tein ennen joku 10 sarjaa ( pahimmillaan 12 ) rinnalle ja kehitys oli aika hidasta. Ja myöskään jokaista sarjaa ei aina kannata tehdä hampaat irvessä loppuun asti.

Jep, juuri tätä ajattelin alkaa kokeilemaan, eli noita nelosia ja kutosia. Kaiketi ku voima kasvaa/hermotus paranee niin rautaa nousee enemmän. Ja mitä isommat raudat nii sitä isommat lihakset :) Rannesiteitäkin kehuivat tuossa penkkauksessa, ite en oo perustanu kokeilla, mutta täytyypä tuotakin koittaa. Jos liikerata pysyis paremmin kasassa.

Toivottasti sitä kesällä sitten olis tuossa rinnassakin jotain muutakin kuin nännit. :rolleyes:

Minäkin olen tässä vähän kypsytellyt tota rintatreeniäni. Ja olen päätynyt sellaisee, että teen ensin tasapenkin vähän lyhyemmillä sarjoilla, eli jossain 4-8 toiston välillä liikutaan. 3 sarjaa teen tasapenkkiä, ehkä viimeisen sarjan teen vähän pidempänä, esim. 10 toistoa. Sitten sen jälkeen vinopenkki jota myös kolme sarjaa, tässä toistot alueella 8-12 ja lopuksia vielä 1-2 sarjaa pexk-deckiä tai vastaavaa liikettä. Tuntemukset ainakin olleet parin edellisen treenin jälkeen todella hyvät, seuraillaan nyt että mitä kasvun suhteen tapahtuu.

Mutta kyllä joku yli 10 sarjaa alkaa vähän turhan paljon rinnalle olemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom