rintalihaksen voima

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bladni
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli kun teen lankkupenkkiä pystyn tekemään penkkimaksimilla kutosen sarjoja.
Ilmeisesti rintalihaksissa on suhteessa vähemmän voimaa kun ojentajissa.
Aina penkkimaksimia kokeiltaessa rinnalta lähtö on se vaiken osuus.
Eli miten saisin kurottua rintalihaksen voiman umpeen ojentajiin suhteessa?:(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsellä oli joskus sama ongelma tosin aika lievästi. Sain rinnaltalähtöön hyvin voimaa lattiapenkillä, leveellä vinopenkillä, dipeillä ja stopparipenkillä. Jotkut ovat saaneet apua jopa otteen kaventamisesta.
Myös tekniikka on tärkeä eli painetta pitää olla kropassa.

Jos otteesi on valmiiksi kapea voit tehdä ylileveää penkkiä esim. 3-4vko jaksona ja sitten muutama viikko jotain muuta. Sitten taas joitakin viikkoja ylileveää ja paluu normaaliin. Näinkin on porukka tehnyt ja hyvin on toiminut. Painojen kanssa kannattaa tosin olla varovainen. Isot painot rikkoo olkapäät herkästi!

Monen tuuman lankulla teet?

bladni sanoi:
Eli kun teen lankkupenkkiä pystyn tekemään penkkimaksimilla kutosen sarjoja.
Ilmeisesti rintalihaksissa on suhteessa vähemmän voimaa kun ojentajissa.
Aina penkkimaksimia kokeiltaessa rinnalta lähtö on se vaiken osuus.
Eli miten saisin kurottua rintalihaksen voiman umpeen ojentajiin suhteessa?:(
turhaa lankkua veivaat kun on tosi vahvat ojentajat. teet normaali penkkiä ja sitten juuri tuota lattia penkkiä. toki sitä lankkuakin voi tehdä mutta enempi panostaisin tuohon normi ja lattia penaan. tosin itse pidän ojentaja voimia tärkeimpänä myös raw penkissä.

Ylileveällä (aivan sikaleveällä)otteella normaalipenkkiä. Siinä oli mun resepti, joka ainakin mulla toimi.

Varoituksen sana: jos hiukankin vääränlaisesti sattuu, älä nosta sillä kerralla, sillä kyseisessä liikkeessä loukkaantumisriski on melko iso...lämmittele kunnolla/venyttele rintaa hiukan ennen ylileveällä nostamista.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
teettekö lattiapenkin samalla oteleveydellä kuin normipenkin? jos siis haluaa nimenomaan rinnaltalähtöä parantaa?

Mitäs poijjaat täällä höpöttää ?

Ei tuo lankkupenkki tai lattiapenkki mitään rinnalta lähtöä paranna. Suurin etu niistä tulee siinä että saa ojentajiin jerkkua ja se treenaa kuollutta kohtaa, eli 10-15cm rinnan yläpuolelta johon painot yleensä jää.

Hyviä liikkeitä kyllä, ennen mulla jäi tanko tohon kuolleeseen kohtaan aina. nyt vähäsen lattiapenkkii ja 10cm lankulla tehny lankkupenkkiä, ni ei jää puolväliin painot. jää suoraan rinnalle jos jää, milliäkään nousematta. Rintaan pauveria siis.

ja jos nyt viellä tohon neutraalin juttuun kommentoin....

Mun mielestä ojentajat ei ole tärkein osa raw penkissä. Oon nähnyt oijoi, niin monta narua vetämässä vaikka mimmossia tuloksia. Mutta mietippäs. Kun treenaat, vedät aina pienellä pompulla, sulla on helvetin vahvat ojentajat. ja kas kummaa, ainakun ykköstä kokeilet ni painot jämähtää rintaan ei nousekkaan. Muttakun on tisseissä voimaa nostaa saat niin hyvän alkuvauhdin sillä, että ojentajille ei paljo työtä jää ;)

Eli siis kun saat hyvällä vauhdilla painot nousemaan rinnan avulla, se ei yleensä jää enää siihen.

Mutta kun painot ei nouse ollenkaan rinnalta, ei siinä paljon ojentajat auta.

Mä oon ainakin ittellä ton huomannut..

Samaa mieltä edellisen kanssa ja tuon olen sanonut joskus aikaisemmin forumilla. Itsellä on kovin pienet ojentajat ja vahva rinta. Hyvin nousi aina kun rinnassa oli potkua. Lattiapenkki ei ole rinnaltalähdön parantamista varten, se on loistava liike kuitenkin ojentajille penkkiä silmälläpitäen.

ite oon hivenen eri mieltä. rinnalta lähtöä parantaa varmasti myös, ainaki mulla, tanko tulee rintaan kiinni kun hivenen ottaa kaarta(kapealla otteella tanko painaa rintaa/ylämahaa alaasennossa, sen takia teen sen lähes samalla otteella kuin normipenan) ja lisäksi teen stopin ja löysäyksen alaasennossa. helkkarin hyvä ojentaja liike ,mutta uskon myös että parantaa rinnalta lähtöä, toki se riippuu siitäkin kuinka lähelle se tanko tulee rintaa että parantaako vai ei, luulisin. jos 10cm jää rinnasta tanko irti, niin tuskin se sellaisella tyypillä rinnalta lähtöä parantaa.

Parantaa varmasti rinnaltalähtöäkin lattiapena, ei se mullakaan ole lattiapenkissä edes irti rinnasta. Pysäytyksellä tehdyt sarjat ja yleinen rinnan vahvistaminen varmaan parhaita keinoja. Jto suosittelee staattisia pitoja tai leijutuksia, luulisi niidenkin toimivan.

No hoh ? Neutraali : lattiapenkin idea on siinä että tanko jää jonku 10-15cm rinnasta AINAKIN, eihän se helvetti mikään lattiapenkki enää ole jos tanko osuu rintaan ? samahan se ois ku tekisit puolen sentin vanerilla lankku penkkiä..

Directions^ sanoi:
No hoh ? Neutraali : lattiapenkin idea on siinä että tanko jää jonku 10-15cm rinnasta AINAKIN, eihän se helvetti mikään lattiapenkki enää ole jos tanko osuu rintaan ? samahan se ois ku tekisit puolen sentin vanerilla lankku penkkiä..

Ja minä kun luulin että se idea on se että alhaalla kuormitus katoaa, ja tarvitaan taas räjähtävyyttä että tanko lähtee liikenteeseen, koska makaa kuolleena.

Mutta onneksi directions sitten kertoi totuuden. Isot miehet eivät siis edes voi tehdä lattiapenaa lavat yhdessä, vaan se pitää tehdä lahnana että tanko jää TÄYSIN PAKOLLISEN 10-15 cm rinnasta.
Rupeetko sä directionssi mun valmentajaksi?

Directions^ sanoi:
no miten helvetissä sitä voi jättää irti 10-15senttiä ku on suht lyhkäset kyynärvarret ja tällanen tasapaksu pötkäle muutenki, väkisinki se tulee lähes kroppaan kiinni.
RRKalle sanoi:
Ja minä kun luulin että se idea on se että alhaalla kuormitus katoaa, ja tarvitaan taas räjähtävyyttä että tanko lähtee liikenteeseen, koska makaa kuolleena.
tässähän se pointti juuri onkin niinkuin rrmies toteaa. kyllähän tuolta alaasennosta "tyhjän" päältä on raskas lähtä pukkaamaan ja kehittää väkisinkin rinnalta lähtöä jonkin verran.

jos lattiapenan tekee sillain että ojentajat vain hipoo lattiaa ja siitä ylös, niin koko liike menettää merkityksensä IMO, se on sama ku tekis vajaata penkkiä eli jättäis jonku sentin irti rinnasta ja siitä ylös, raskashan se on sillainkin tehdä mutta se ei ole "oikea" tyyli. ja silä tyylillä se ei todellakaan paranna rinnalta lähtöä.
Mike sanoi:
Siis lattiapenkin idea on juuri siinä kun paino kevenee alhaalla ojentajien nakatessa lopussa lattiaa vasten, rasitus saadaan siis aika hyvin siirrettyä siihen kuolleeseen kohtaan ja siitä ylöspäin.
juuri näin.

Itellä jää aina ykköset siihen kuolleeseen kohtaan. Välillä tosin nousee rinnalta vain n. 5 cm. Mutta yleensä pidemmälle. Lattiapenkki on normipenkkiin verrattuna noin 20 kiloa jälessä. Tosin teen lattiapenkin pysäytyksellä ja normipenkin pompulla. Eli eiköhän se mulla oo se lattiapenkki ratkaisu siihen ns. "kuolleeseen kohtaan".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom