Rinta kipeäksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ketee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Teen rinnan ja ojentajat samana päivänä, ja rintalihaksille

- penkkipunnerrus (10-8-6-4 -sarjan)
- penkkipunnerrus käsipainoilla vinopenkillä (8-10 x 3)
- ristikkäistalja (8-10 x 3)

...ja näillä on ollut vaikeuksia saada treeniä tarttumaan rintaan; ojentajat kyllä saa kipeäksi. Olisiko kellään hyviä vinkkejä liikkeistä jotka saisi tarttumaan rintaan hyvin. Salilla jolla käyn ei ole rintaprässi-konetta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oletko jo kauan aikaan tehnyt samoilla liikkeillä/toistoilla? Jos olet, niin koita vaihdella liikkeitä ja toistomääriä. Tässä esimerkki omasta rintatreenistä:

Penkki 2x6
Vinopenkki kp/tangolla 3x8-12
Flyesit/ristikkäistalja 2x8-12

Liikkeitä ja toistomääriä aika ajoin vaihtelemalla olen aina saanut rinnan kipeäksi.

Zone-sarja -42%
Ketee:Muuten pitäsin samana, mutta 2-liikkeen tekisin tangolla ja näin
1sarja 4-6toistoa
2sarja 6-8
3sarja 8-12
Ja muista että ne toistot tehdään aina loppuun asti niin saat ne paikat kyllä kipeiks.

Vipunosto maaten ei sovi mulle -- vähän kyynärtaipeiden yläpuolella, sisäpuolella, käden "sisälle", tulee todella ilkeä kipu joka pahenee vielä treenien jälkeenkin. Koetin tuota liikettä kun aloittelin salilla käyntiä puoli vuotta sitten mutta se ei soveltunut.

Penkkipunnerruksessa kovimmat sarjat on hankalia koska käyn salilla useimmiten yksin enkä oikein uskalla ladata tangolle valtavia painoja, olen pari kertaa ollut lähellä kuolemaa kun tanko+raskaat painot on jäänyt rinnan päälle eikä ole liikkunut milliäkään :) niinpä penkkipunnerruksessa usein jää ne 1-3 viimeistä toistoa tekemättä (itsesuojeluvaisto) :)

Kokeile etukäteisväsytystä ennen penkkiä vaikka ristikkäistaljassa, niin luulisi ottavan rintaan.

ketee sanoi:
Penkkipunnerruksessa kovimmat sarjat on hankalia koska käyn salilla useimmiten yksin enkä oikein uskalla ladata tangolle valtavia painoja, olen pari kertaa ollut lähellä kuolemaa kun tanko+raskaat painot on jäänyt rinnan päälle eikä ole liikkunut milliäkään :) niinpä penkkipunnerruksessa usein jää ne 1-3 viimeistä toistoa tekemättä (itsesuojeluvaisto) :)
Ei perkele, nyt hommaat jonku kaverin salille mukaan että voit viedä sarjat loppuun asti, toinen vaihtoehtohan on olla laittamatta lukkoja tankoon(ei kannata ikinä laittaa jos yksin treenaa ja tietää että tiukka sarja tulossa) niin tällöin voit kipata tangon/lätkät tippuu pois. Ei ole siis vaaraa että jäät tangon alle kitumaan :)

wade89 sanoi:
Onko se niin, että lihas on kunnolla reenattu sillon, kun se on seuraavana päivänä kipee?
Ei se lihaskipu välttämätön ole lihasten kasvun kannalta, mutta hyvä merkki se on siitä että treeni on mennyt perille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
saimonsinlou sanoi:
Jos lihas kipeytyy ja rakennusaineet ja hormonit saatavilla, lihas kyllä kehittyy.
Eikö ilman hormooneita kehity :david:
Sukulaku sanoi:
Ei ilman omaa hormonituotantoa:)
Sitäkö tässä tarkoitettiin :eek:

Ite ku jätin tasapenkin tangolla pois ja rupesin tekemään sen käsipainoilla niin johan rinnat kipeytyy. Toinen mielestäni toimiva juttu on tehdä yläviistopenkki tangolla aika loivassa kulmassa, eikä lukitse käsiä loppuvaiheessa ja pitää painon kokoajan liikkeellä. Alkuun kannattaa ottaa kevyemillä painoilla muutama sarja joissa aina lisää hieman painoa jotta saa liikeradan kuntoon ja tuntuman liikkeeseen. Jos käsipainoilla tekee yläviistopenkkiä niin sitten jyrkemmässä kulmassa.

Yleensä jos rinta ei enää kipeydy, niin vaihdan liikkeitä, joko punnertavista "supistaviin" tai supistavista punnertaviin. Vaikka kuitenkin molemmissa treeneissä on molempia, niin 2/3 suhdetta vaihtelen liikkeillä.

Itse olen saanut hyvän tuntuman rintaan vino- ja tasapenkillä hieman vajaalla liikeradalla (ei käsiä suoriksi -> lihasjännitys säilyy) ja leveällä oteleveydellä.

tirvakkaa sanoi:
Itse olen saanut hyvän tuntuman rintaan vino- ja tasapenkillä hieman vajaalla liikeradalla (ei käsiä suoriksi -> lihasjännitys säilyy) ja leveällä oteleveydellä.
Jeps itse teen kans vinopenkin silleen ettei käsiä suoriksi asti.

Normipenkki 6x6 niin että viimenen sarja tulee tuskalla loppuun. Varmasti saat tissit helläksi ja apuliikkeitä et päälle tarvii tehdä.

Tällä saan aina rinnan aivan perkeleen kipeeksi.
-Penkkipunnerrus 3x8
-Vinopenkki/alaviistopena 3x12
-Flyes kp pienellä venytyksellä, mutta isoilla painoilla silti 3x12

äksy sanoi:
Normipenkki 6x6 niin että viimenen sarja tulee tuskalla loppuun. Varmasti saat tissit helläksi ja apuliikkeitä et päälle tarvii tehdä.

Ylärinnallekin pitää tehdä jotain tai tulee semmoset kauniit manboobsit:D

Nepheg sanoi:
-Flyes kp pienellä venytyksellä, mutta isoilla painoilla silti 3x12

Mikä liike tuo on? Flyes? Suomeksi / exrx.net?

Harmi kyllä noilla saleilla joissa käyn ei onnistu tuo alaviistopenkkikään :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom