Rinta kasvuun...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nsa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

nsa

Olen nyt käynyt ~4kk salilla, ja pientä näkyvää tulostakin ruvennut ilmenemään, tosin kaikkialla muualla paitsi rinnassa! :(

Ja sekös on ruvennut hieman vituttamaan...

Aluksi rintatreeniin kuului vaan penkkiä ja ristikkäistaljaa, mutta nyt olen ottanut mukaan myös vinopenkin käsipainoilla!

Onko muita syitä kun tämä perinteinen "et treenaa tarpeekis kovaa"?

Penkin teen yleensä niin että sarjan vika nousee aika tiukasti... tosin saattaisi vielä yksi tai kaksi mennä kun oikein puristaisi, mutta kun käy yksin treenaamassa niin ei oikein uskalla lähteä kokeilemaan...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
nsa sanoi:
Olen nyt käynyt ~4kk salilla, ja pientä näkyvää tulostakin ruvennut ilmenemään, tosin kaikkialla muualla paitsi rinnassa! :(

Ja sekös on ruvennut hieman vituttamaan...

Aluksi rintatreeniin kuului vaan penkkiä ja ristikkäistaljaa, mutta nyt olen ottanut mukaan myös vinopenkin käsipainoilla!

Onko muita syitä kun tämä perinteinen "et treenaa tarpeekis kovaa"?

Penkin teen yleensä niin että sarjan vika nousee aika tiukasti... tosin saattaisi vielä yksi tai kaksi mennä kun oikein puristaisi, mutta kun käy yksin treenaamassa niin ei oikein uskalla lähteä kokeilemaan...

Jos ruokavalio ja treeni ja lepo ovat kondiksessa ja kehitystä kerran tulee, niin odotteleppas vielä hetki, kun ei toi 4kk ole mikään hirmu pitkä aika...

Nyt vaan edelleenkin kovaa jumppaa...

Tsemppiä treeneihin.. :thumbs:

JohnnyB sanoi:
Rintalihakset kasvuun -viestiketjusta voi olla sinulle apua.

Tuolta löyty ihan kivasti vinkkiä...

Tällä hetkellä rintatreenini on seuraavanlainen:

Penkki: 12, 10, 6, 4 ,4 (otin juuri uuden ohjelman käyttöön johon toin nämä pudotussarjat mukaan... vanhassa oli sarjat väliä 12 - 8)

Vinopenkki käsipainoilla: 10, 10, 8, 8

Ristikkäistalja: 3 x 12

Pitäiskö vino ja ristikkäinen tehdä sellasilla painoilla että vikat toistot menis niin että aivoista meinaa suonet katketa, vai ihan vähän kevyemmin? :D

Ethän vaan treenaa sitä rintaa liian usein, tyyliin jokapäivä?? nimittäin se on sitten varma konsti tappaa kehitys jos kovaa vetä joka setin.

Timba79 sanoi:
Ethän vaan treenaa sitä rintaa liian usein, tyyliin jokapäivä?? nimittäin se on sitten varma konsti tappaa kehitys jos kovaa vetä joka setin.

En todellakaan... ;)

Sen verran tässä aiheeseen perehtyny että tiedostan tän palautumisen merkityksen kehitykselle! :)

Treenailen kaverin (joka ihan työkseen on saliohjaaja) tekemällä 4-jakoisella ohjelmalla, jossa rinta ja ojentajat on yhtenä päivänä...

nsa sanoi:
Tällä hetkellä rintatreenini on seuraavanlainen:

Penkki: 12, 10, 6, 4 ,4 (otin juuri uuden ohjelman käyttöön johon toin nämä pudotussarjat mukaan... vanhassa oli sarjat väliä 12 - 8)

Vinopenkki käsipainoilla: 10, 10, 8, 8

Ristikkäistalja: 3 x 12
Mun mielestä liikaa sarjoja (12). Ite teen 6-8 sarjaa rinnalle, mutta jollaa toimii 5 sarjaa ja jollaa 15 :rolleyes:

yajo sanoi:
Mun mielestä liikaa sarjoja (12). Ite teen 6-8 sarjaa rinnalle, mutta jollaa toimii 5 sarjaa ja jollaa 15 :rolleyes:

Aivan, mä oon tehnyt esim. Penkki 2, vinopenkki 2-3 ja ristikkäistalja 2 sarjaa, siis yhteensä 6-7 sarjaa rinnalle ja ihan hyvin on tissit kasvaneet. Voisit tietysti koittaa jotain aivan erilaista, kuten vinopenkki tai ristikkäistalja ekaksi liikkeeksi.

nsa sanoi:
En todellakaan... ;)

Sen verran tässä aiheeseen perehtyny että tiedostan tän palautumisen merkityksen kehitykselle! :)

Treenailen kaverin (joka ihan työkseen on saliohjaaja) tekemällä 4-jakoisella ohjelmalla, jossa rinta ja ojentajat on yhtenä päivänä...

En mä sitä pahalla, kunhan varmistin vaan. :kippis1:

Koitappas vaihtaa niin, et otat hauikset rinnan kanssa ja laitat ojentajat ja olkapäät yhteen päivään ja teet sitten kapeen penkin ojentajille ekana liikkeenä ja vitun kovaa, toimii ainakin mulla.

Ja sinun pitää myös vaihtaa välillä liikkeitä. Hyvä, että otat nyt sen vinopenkin mukaan ohjelmaan. Kokeile vielä korvata joskus penkki (tangolla) käsipainoilla tehtäväksi. Ristikkäistaljan voit korvata peck-deckillä, jos salilta sellainen löytyy tai sitten vipunostoilla maaten. Liikkeet vaikuttaa yhä rintalihakseen, mutta tuo kuitenkin tarvittavaa vaihtelua lihaksille ja mielelle.

4 kk on kuitenkin vielä lyhyt aika sanoa mitään, mutta vaihtelu piristää joka tapauksessa. Treeni-intoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitäis varmaan koittaa tota vipunostoa maaten, ku salilla ei ole peck-deckiä, ja ristikkäistaljaa ei olkapää kestä. Tosin onhan tossa viparissaki olkapäät kovilla mut tuntuu että ristikkäistaljassa välillä olkapäät luonnottomassa asennossa, tai sit teen liikkeen jotenki väärin.
:offtopic: yövuoron kitutunti menossa, hyvää työpäivää kaikille, mä lähen kohta :zzzz: :D

edit: Varmaan jo monesti mainittu, mut toi viestinjättöaika näytti tulevan talviajassa

Arttumi, minusta tuntuu, että kannattaa korjata ennemmin tekniikkaa (tai tarvittaessa jättää kokonaan pois) ristikkäistaljassa, kun vaihtaa vipunostoihin maaten. Vipunostot on vielä vaarallisempi, jos olkapää rikki. Vapailla painoilla kuitenkin lähes aina suurempi riski loukkaantua, kun liikerata ei ole niin hallittu.

Teethän rist.taljan varmasti hallitusti. Tässä on käsivarsien asento esitetty hyvin
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html
Äijä auttaa alkuun tuossa pienellä heijarilla. Itse en näin useinkaan tee vaan olen valmiiksi hieman etupainoisemmassa asennossa. Kannattaa kokeilla kumpi käy vähemmän olkapäähän.

Edit. Saat liikkeen parhaiten tuntumaan rintalihaksessa, kun vielä alaasennossa käsien ollessa yhdessä puristat rintalihaksia. Yläasennossa älä tee liian ylös olkapään takia. Kädet korkeintaan vaakasuorassa olkapäälinjaan nähden.

Juu meitsi ei ainakaan saa tavallisella penkilla mitaan infernaalista tuntumaa tisseihin.
Tassa viimeisin -ja toistaiseksi toimivin- tissitreeni:

Penkki 2 x 6 (tama siksi notta jos joskus viela jotain saisi punnerrettua)
Vinopenkki 4 x 8-12
Flyes 5 x 8-12 (Eli siis taljassa siten etta laitat penkin keskelle, selkanoja pystysuorassa ja vetelet sarjoja eri kulmista: alaviistosta ja sivuilta eteen. Sekunnin huippusupistuksella rutistat tissit kasaan niin etta oikeen kuulee kun solut repeilee :))

Etta semmosta, kokeile ihmeessa!

Arttumi sanoi:
Pitäis varmaan koittaa tota vipunostoa maaten, ku salilla ei ole peck-deckiä, ja ristikkäistaljaa ei olkapää kestä. Tosin onhan tossa viparissaki olkapäät kovilla mut tuntuu että ristikkäistaljassa välillä olkapäät luonnottomassa asennossa, tai sit teen liikkeen jotenki väärin.

Koita tehdä ristikkäistaljaa alhaalta. Liikerata on jonkin verran erilainen kuin normiristitaljassa. Painojen on oltava todella pienet ja tuntuman saa helposti. Kaveri neuvoi tämän mulle joskus.

Eli siis kahvat laitetaan kiinni ristikkäistaljan alakiinnikkeisiin ja menet sitten seisomaan normaalisti keskelle sitä taljasysteemiä, kuten "tavallisessa" ristikkäistaljassakin. Sen jälkeen astut about 1-2 metriä eteenpäin. Kädet ovat hieman koukussa, jonkin verran irti kyljistä ja osoittavat hieman takaviistoon. Tämä käsien asento löytyy luonnollisesti, koska taljan vaijerit vetävät käsiä vähän takaviistoon. Alkuasento on valmis. Sitten vain puserrat rintalihaksilla käsiä ylös- ja eteenpäin siten, että loppuasennossa kädet menevät yhteen noin olkapäiden korkeudella. Kyynärpään kulman pitäisi pysyä suurin piirtein vakiona, ettei hauis tee työtä rintalihasten kustannuksella.

Tämä liike on kyllä erittäin hankala selostaa, mutta toivottavasti joku saa selvän. Kannattaa kokeilla.

MKS sanoi:
Tämä liike on kyllä erittäin hankala selostaa, mutta toivottavasti joku saa selvän. Kannattaa kokeilla.

Hyvin sai selvän, kiitos! Pitää tänään testailla kun oit tarkotus tissireenit tehdä.

Itellä kans tuntuu rinta kehittyvän aika heikosti. Normi rintatreeni on tämmönen:
-penkki 2*6
-vinopena kp 3*10
-ristikkäistaljassa vinopenkillä/seisten 2-3*12

Ihan hyvin on tissit kipeenä aina, mutta jotenkin ei tunnu kokoo ilmestyvän. Samaan aikaan kädet/jalat ja selkä kasvaa mukavaa vauhtia...

MKS sanoi:
Koita tehdä ristikkäistaljaa alhaalta. Liikerata on jonkin verran erilainen kuin normiristitaljassa. Painojen on oltava todella pienet ja tuntuman saa helposti. Kaveri neuvoi tämän mulle joskus.

Kuvittelisin ottavan olkapäihin aika rutkasti, varsinkin etulohkoihin? Onko näin?

Wildemar sanoi:
Kuvittelisin ottavan olkapäihin aika rutkasti, varsinkin etulohkoihin? Onko näin?

No enpä ole huomannut, että se ottaisi yhtään normaalia enempää etuolkapäihin. Mulla ei tosin ole ollut ongelmia olkapäiden kanssa, joten en osaa sanoa rasittaako tuo liike sitten liikaa niitä.

Jou, tuo alaristikkäistalja toimii varmasti jos olkapäät kunnossa, mutta mun vasen olkapää ei takuulla kiittelis jos menisin kokeileen.
Kiitti sportterille neuvoista! Olen ehkä päästänyt kädet liiaksi ylös, täytyy koittaa mitä olkapää sanoo jos päästäis vaan vaaka-asentoon, jos ihan siihenkään.
Mietiskelin tossa että ristikkäistaljassa on varmasti tärkein se loppurutistus, niin tuntumaa tissiin vois varmaan koittaa ottaa suht pienelläkin liikeradalla.

Voisko mun tissin pienen kehittymisen syynä olla kun kaks veikeeta ja huonosti kehittyvää on samas treenis (olkapäät ja tissi), pitäiskö vaihtaa niin että olis:
-ma selkä
-rinta ja haba
-ke lepo
-to ojentajat ja olkapäät
-pe jalat
-la lepo
-su lepo´

Kun ennen oli noi haba ja olkapäät toisin päin.??

:offtopic: Mutta millä saa treenattua kyynervarsia ja pitääkö niitä treenata??

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom