Rinnalleveto mukaan treeniohjelmaan

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Tarkoitus olisi alkaa tossissaan tekemään rinnallevetoa. Hävettää miten vähän tätä hyvää liikettä on tehty.

Tarkoitus olisi nyt jonkin aikaa paahtaa kolmijakoisella:

1. Rinta ja selkä
2. Jalat
3. Olkapäät ja kädet

Eli tuohon rinnan ja selän kanssa ajattelin sitä ja jotain suurinpiirtein tällaista settiä:

- Penkkipunnerrus
- Kulmasoutu ( DF tyyliin )
- Vinopenkki kp
- Rinnalleveto
- Peck-deck tai joku muu ns. eristävä liike, mitä huvittaakaan tehdä
- Ylätalja/leuat

Mietin että tuo kulmasoutu olisi ehkä hyvä tehdä ensin. Siinä kun tarkotus sitä selkää kasvattaa. Rinnallevedossa tulee kuitenkin vähän koko ruho mukaan ja jos tuon tekee ekana, niin saattaa jäädä kunnon kulmasoutelu haaveeksi.

Kun ei ole tuota tehnyt, niin ei oikein ole kokemusta onko se tuossa järkevä vai ei. Toisaaltahan sen voisi tehdä jalkapäivänäkin kun ei tuo kyykkäily edelleenkään oikein onnistu.

Teetkö maastavedot jalkapäivänä? Itse oon aina tehnyt rinnallevedot ennen maastavetoja, ja todennut tuon hyväksi vaihtoehdoksi.

Vetokin tuntuu paljon paremmalle, kun paikat on hyvin "irtonaiset" rivejen jälkeen.

Joo hyvä liike on, itsekkin vasta alkanut tekemään ja parannusta tullu vähän joka liikkeeseen. Itse teen riven aina ekana mutta jos paukut riittää tekemään apuliikkeen jälkeen nii mikäs siinä... Treenaan 2 jakoisella ja riven teen voimapäivänä tietty.
Ajattelitko vedellä raakana vai ihan pohjasta asti?

Siis aihan lattiasta ylös, eli ikäänkuin tekisin monta ykköstä. Samalla tekniikalla teen nyt kulmasoutuakin. En itse miellä että näistä kumpikaan olisi apuliikkeitä.

SJMV on mulla ollut suosiossa jalkapäivänä. Jalat, kuten oikeastaan koko kropan treeni, oli vähän mitä sattuu kun noita talon pohjia tein. Ei vain ehtinyt ja jaksanut salille kun teki ensin päivän töissä ja sitten toisen raksalla. Nyt ois tässä pari kk aikaa reenailla kunnolla ennenkuin raksat alkaa taas. Tosin sitten ois kyllä vuorotteluvapaata, joten ei tartte palkkaduunissa ravata. Jos jaksais vaikka pari kertaa viikossa salillekin.

Mitään HC treeniä en nyt ala tekemään. Ei ole varaa rikkoa paikkoja. Tuo rive vaan ois sellainen hyvä vähän koko kropan liike, siksi ajattelin sitä tempoa menemään kunnolla. Voisi tuon ottaa ekana selkäliikkeenäkin, tuskin se paljon kulmikseen kuitenkaan vaikuttaa ja eikai se vakavaa ole vaikka vaikuttaisikin...

ite teen selkäpäivänä riven ja ensimmäisenä liikkeenä. ja vitun hyvin se epäkkäisiinki ottaa mulla yleensä yläselkä ja epäkkäät jumis riven jälkee.

Siis aihan lattiasta ylös, eli ikäänkuin tekisin monta ykköstä. Samalla tekniikalla teen nyt kulmasoutuakin. En itse miellä että näistä kumpikaan olisi apuliikkeitä.

Joo tarkotin että meet etukyykkyn alas ku saat painot ylös ja sitte kyykkät ne painot ylös... tajusit varmaan :P
Omasta mielestä rivelle vois antaa ihan oman päivänsä on niin kunkkuliike, Ottaa kyllä koko takakehon lihaksiin hyvin ja vielä etureiskoihin jos pohjasta vetelee...
Itse saan raakana nostettua enemmän, kuin kyykystä--> loppuu keskivartalon voima, mutta asiaan on tulossa muutos ;)

Rive 5x3
SJMV 3x4
Julle 3x4
Askelkyykky 3x4
Leuat+ lisäp. 3x4
kulmasoutu 3x4
tämmösen vedin eilen. Tietysti kun oot raksaukko niin rive riittää hyvin yhellekin päivälle ja muuta ei tartte, tekee vaan enemmän sarjoja.

Jos rinnallevetoa meinaa tosissaan tehdä, niin ehkä kuitenkin ensimmäisenä kun mikään paikka ei ole väsynyt. Ehkä saattaa jopa hieman herätellä hermostoa kulmasoudun hyödyksi. Jos teet kulmasoudunkin maasta asti, niin tuntuu raudat kevyemmältä käsissäkin. Kai siis sulla on rivessä isommat painot kuin kulmasoudussa?

Hyvä paikka on olkapäiden kanssa samalle päivälle. Voi tehdä siitä viellä rinnallevedon jälkeen työnnön.
Oon kokeillut myös jalkapäivänä, kun on tehnyt jalat, niin ne on sopivasti lämpiminä riveen. Olettaen ettet ole ihan tainnoksiin jo siihen mennessä jalkoja treenannut ).

Teen kyllä riveä oikeastaan melkein joka treenikerralla ). Eniten sarjoja kyllä olkapää/ selkä-päivän yhteydessä. Kuitenkin sellainen liike mitä voi tehdä paljonkin, ja silti palautuu seuraaviin treeneihin mennessä.

Jos rinnallevetoa meinaa tosissaan tehdä, niin ehkä kuitenkin ensimmäisenä kun mikään paikka ei ole väsynyt. Ehkä saattaa jopa hieman herätellä hermostoa kulmasoudun hyödyksi. Jos teet kulmasoudunkin maasta asti, niin tuntuu raudat kevyemmältä käsissäkin. Kai siis sulla on rivessä isommat painot kuin kulmasoudussa?

Minä en ole paljon riveä tehnyt ikinä, pakko reilusti tunnustaa. Eli painot ei ole häävit kun on aloitettava varoen. Mutta tuossa kyllä kehittyy takuulla nopeasti.

Kokeilin tänään tehdä riven ensin ja sitten penkin jälkeen kulmiksen. Kulmis kulki erittäin hyvin. Eli tosiaan tuossa kyllä "kroppa heräsi" mukavasti.

Täytyy tässä muutenkin vähän etsiä liikkeitä joita pystyy tekemään autotalliolosuhteissa. Saatan investoida vähän omaan kotisaliin ja tehdä siellä jatkossa suurin osa treeneistä. Tahtoo olla aika kortilla salille menoon, eikä hommaa helpota landelle muutto ja salimatkan piteneminen. Lähempänäkin on sali, mutta siellä ei ole lastenhoitopalvelua. Kotisalilla voi reenata illalla, tai vaikka aamulla tai keskellä yötä.

Ja siis tosiaan, teen rivet ilman sitä kyykyssäkäyntiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teetkö maastavedot jalkapäivänä? Itse oon aina tehnyt rinnallevedot ennen maastavetoja, ja todennut tuon hyväksi vaihtoehdoksi.

Vetokin tuntuu paljon paremmalle, kun paikat on hyvin "irtonaiset" rivejen jälkeen.

teetkö kovan riven ennen mavea? vai aina rive vähän kevyemmin ja mave kovaa? itse tein rivessä enkan ja sen jälkeen mavessa kieltämättä herättää paikat mavea ajatellen.

teetkö kovan riven ennen mavea? vai aina rive vähän kevyemmin ja mave kovaa? itse tein rivessä enkan ja sen jälkeen mavessa kieltämättä herättää paikat mavea ajatellen.

Teen rivet aina semi-kovaa. 2-4 toiston sarjoja 70-85 % painoilla. Enemmän panostan rinnallevedoissa tehtyyn työmäärään, kun tekniikka ei oikein vielä kestä tehdä ykkösiä.

mites timba on rivet menny?

Ihan hyvin, tosin lastenpainoilla kun ei tyhmä ja laiska ole tuota viitsinyt koskaan ennen tehdä, paria kokeilua lukuunottamatta.

Olen tehnyt tuon nyt ekana. Testailin ennen ja jälkeen kulmiksen ja ennen ehdottomasti parempi. Siinä on sitten hyvät lämmöt kulmasoutuun ja voi latasta sarjapainot suoraa. Toisinpäin kun teki, niin tuntu että päästä heittää riven jälkeen, siis heti sarjan jälkeen.

Toki oon tehnyt välillä jotain penkkiä tai vastaavaa ensin jos on on nuo rive/mave/kyykky -mestat ollut varattuna.

Eiköhän tämä tästä. Jos joskus satkulla sais vaikka kasin sarjan, olisin tyytyväinen. Tällaiselle wannabebodarille hyvä suoritus.

Öö, älä suunnittele kasin sarjoja rivessä. Ei oikein yli viiden sarjoja siinä mielellään, koska tangon pitää liikahtaa rivakasti. Hilupainoilla (esim. ne samat, millä meinaa rivettää) mave on hyvää alkulämmittelyä riveä varten. Ite otin aikanaan 95kg:lla riveä ja työntöä ykkösen, omapaino oli noin 90kg. Täten mielestäni satkulla vaikkapa 5*5 sarjat olisi jo helvetin hyvin jollekin, joka on pääasiassa kehoilutyylisesti tottunut reenaamaan. Olihan siinä jyrkkä ero sinänsä, kun muistaakseni tein kumminkin kakkosia ja kolmosia 90kg:lla, mutta ykköstä ei sitten 95kg:a isommalla. Oli ja on varmaan vaan niin paska tekniikka, näin luulen. :rolleyes:

Yksi hyvä nyrkkisääntö olisi alkuun kilomäärässä, että semmoiset kilot, millä ei ihan saisi ykköstä hauiskäännössä suoralla tangolla. Tämä ehkäisee kätevästi sen, ettei rive missään nimessä meinaakaan mennä hauiskäännöksi, kuten aika usein rivealoittelijalla tuppaa käymään (varsinkin, jos yritetään tehdä kehoilupituista sarjaa, eikä keskitytä siihen, että tanko liikahtaa räväkästi). Ja toki rive on hyvä tehdä lämmittelyjen jälkeen ekana liikkeenä, koska on nopea ja teknisesti vaativa liike, joten siinä on syytä olla reenarin freesinä ja keskittymiskyky vimpan päälle.

Minä olen pyrkinyt tekemään tuon mahdollisimman räväkästi. Eipä tuossa häävejä painoja tartte liikutella. Kutosia menee pari settiä 65 kilolla. Eli aika lasten painoilla mennään. Mutta jospa tässä lumityöhärdellin lomassa kerkiäis taas reenaamaan. Saanu tontilla lykätä lunta aika huolella. Pitää sellaset rapiat 1000m2 pitää puhtaana. Ei paljon salille ole ehtinyt, eikä jaksanut muutamaan päivään.

Hilupainoilla (esim. ne samat, millä meinaa rivettää) mave on hyvää alkulämmittelyä riveä varten.

Jos lämmittelisin maastavedolla, niin ottaisin kyllä reilusti isommilla painoilla kuin rinnallevetosarjat (raakana, ei kyykystä). Ihan vaan hermoston tottumisen takia ottaisin isompia painoja munien korkeudelle kuin mitä on myöhemmin tarkoitus ottaa rinnalle. Samaa tein joskus 20 toiston kyykkysarjoja ennen. Lisäsin suunniteltuun sarjapainoon 20-30 kiloa ja otin kakkosen. Sen jälkeen tuntu sarjapaino melko kevyeltä.

Jos lämmittelisin maastavedolla, niin ottaisin kyllä reilusti isommilla painoilla kuin rinnallevetosarjat (raakana, ei kyykystä). Ihan vaan hermoston tottumisen takia ottaisin isompia painoja munien korkeudelle kuin mitä on myöhemmin tarkoitus ottaa rinnalle. Samaa tein joskus 20 toiston kyykkysarjoja ennen. Lisäsin suunniteltuun sarjapainoon 20-30 kiloa ja otin kakkosen. Sen jälkeen tuntu sarjapaino melko kevyeltä.

Tää on muuten totta. Joskus kun penaili 5x5 niin tuli otettua joku ykkönen tai kakkonen suht tiukalla painolla alkuun. Lähti aina paljon paremmin kuin että suoraan lämppäreistä os alkanut vitosia vääntään.

Tää on muuten totta. Joskus kun penaili 5x5 niin tuli otettua joku ykkönen tai kakkonen suht tiukalla painolla alkuun. Lähti aina paljon paremmin kuin että suoraan lämppäreistä os alkanut vitosia vääntään.

Täytyypä muuten kokeilla tätä oman treenini pääliikkeissä. Vaikuttaa toimivalta idealta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom