Rinnalleveto, kuinka yleistä??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja moyley05
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Yritin ettiä, mutta en löytänyt suoranaista treadia aiheeseen. Elikkäs kuinka paljon muut käyttävät treeniohjelmissaan kyseistä liikettä ja millaisilla tuloksilla? Itsellä 97,5kg ja oma paino 90kg.

Itse otin rinnallevedon mukaan ohjelmaan maastavedon tilalle pari kuukautta sitten. Nyt kun aloin tekeen taas maastavetoa oli ykköseni noussut 200kg:sta---->220kg. Ovatko muut huomanneet, että liike auttaisi noinkin hyvin (omasta mielestäni) maastavetoon?

Kyllähän rinnalleveto ja esim "läpiveto" auttaa normivetoa. Normaalissa vedossa on kuitenkin todella suuressa osassa lopputulosta se kuinka nopeasti saat tangon irtoamaan maasta, ja rinnallevetoa ei voi kauheen hitaasti tehdä..

jos nyt oikein rehellisiä ollaan niin kukaan kehonrakentaja ei rinnallevetoa tee.aloittelijoille sopiva ja yks jakoseen ihan kiva liike mutta muuten aika läpipasko.:)

jos nyt oikein rehellisiä ollaan niin kukaan kehonrakentaja ei rinnallevetoa tee.aloittelijoille sopiva ja yks jakoseen ihan kiva liike mutta muuten aika läpipasko.:)

Johtuu lähinnä siitä että ainakin huippubodarit a) on yleensä otten surkee kuntoisia --> ei pysty tekemään niin rasittavaa liikettä kuin rinnalleveto b) kankeita ja heillä on huono koordinaatiokyky c) yleensä tekevät kaiken helpoimman kautta --> tie vie reisiprässiin eikä nostolavalle d) bodauksessa on oma doktriininsa johon ollaan kasvettu --> kaikki pitää tehdä erilailla kuin painonnostajat, voimanostajat etc. ettei oma identiteetti huku.

Ovatko muut huomanneet, että liike auttaisi noinkin hyvin (omasta mielestäni) maastavetoon?
Olen huomannut saman. Olen tehnyt niin rinnallevetoa, kuin maastavetoakin jo pitemmän aikaa, mutta tiputin jokin aika sitten maven vähäksi aikaa pois ja tein kyykkyä ja rinnallevetoa raakana 3 kertaa viikossa. Nyt kun taas kokeilin mavea, oma ennätyshän sieltä tuli. Suunnilleen samoissa raudoissa liikutaan noissa liikkeissä.

Johtuu lähinnä siitä että ainakin huippubodarit
a) on yleensä otten surkee kuntoisia --> ei pysty tekemään niin rasittavaa liikettä kuin rinnalleveto
b) kankeita ja heillä on huono koordinaatiokyky
c) yleensä tekevät kaiken helpoimman kautta --> tie vie reisiprässiin eikä nostolavalle
d) bodauksessa on oma doktriininsa johon ollaan kasvettu --> kaikki pitää tehdä erilailla kuin painonnostajat, voimanostajat etc. ettei oma identiteetti huku.
Erehdyt kyllä lujaa, jos luulet että bodariksi ryhdytään "kaiken helpoimman kautta tekemällä". Kyllä se on raakaa hommaa.

Rinnalleveto, samoin kuin muutkin painonnostoliikkeet, on erinomainen voimaliike, mutta istuu vähän huonosti tyypillisiin bodausrutiineihin ainakin siksi, että:
- Mihin sijoitat kokovartaloliikkeen ruumiinosajakoa käyttäessäsi?
- Liike on räjähtävä, ja sen joutuu tekemään lyhyinä sarjoina tekniikan vuoksi
- Kokovartaloliike + räjähtävä liike ei toimi jos halutaan "hakea tuntumaa lihakseen" tai kohdistaa rasitus tiettyyn paikkaan.

Yritin ettiä, mutta en löytänyt suoranaista treadia aiheeseen. Elikkäs kuinka paljon muut käyttävät treeniohjelmissaan kyseistä liikettä ja millaisilla tuloksilla? Itsellä 97,5kg ja oma paino 90kg.

Itse otin rinnallevedon mukaan ohjelmaan maastavedon tilalle pari kuukautta sitten. Nyt kun aloin tekeen taas maastavetoa oli ykköseni noussut 200kg:sta---->220kg. Ovatko muut huomanneet, että liike auttaisi noinkin hyvin (omasta mielestäni) maastavetoon?

itselläni perusliike. jos jokuyksi liike pitäisi valita niin eniten tuosta hyötyy.itellä rinnallevetomaksimit kans reilut 90kg maastaveto maksimi reilu 150kg. oma paino 71kg.

Teen rinnallevetoa 5-10 toiston sarjoina, painot noin ~70% omasta painosta. Saan helposti ittensä läkähdyksiin, joskus jopa melkein tajun kankaalle. Mitään "maksimeja" edes uskalla kokeilla, kun pelkään että särkyy paikat. On nuo painonnostoliikkeet sen verran vaikeita ja raskaita...

minusta ei kannattaisi tehdä 5-10 toiston sarjoja edes 70% omasta painosta, sillä rinnalleveto tulee tehdä nopeasti ja ennenkaikkea teknillisesti oikein. minulla ei ainakaan tekniikka pysy kunnossa isommilla painoilla kun mennään yli 5+ toistoihin

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä pakkotoistolla pyörii niin erilaista sakkia. Onko vip-keskustelut kehonrakentajien, voimanostajien ja bodailijioiden keskeisiä?

Sori OT

Ite tein kans 3x5-10 toiston sarjaa 60-85% painolla omasta painosta. En tiedä kunka väärin oli tehdä noin, mutta ei ainakaan pahalta tuntunut koskaan päinvastoin. Tekniikkaa opettelin pitkään peilin edessä maks.40kg:lla.

Liike kyllä sopii mielestäni kaikille. On oma asia haluaako sitä sitten tehdä. Aika monilla varmaan on nytkin treeniohjelmissaan liike, mitä on aiemmin karttanut.

Täällä pakkotoistolla pyörii niin erilaista sakkia. Onko vip-keskustelut kehonrakentajien, voimanostajien ja bodailijioiden keskeisiä?

Sori OT

Jos ymmärsin kysymyksen oikein niin treenipäivyrien lisäksi vippipuolella ei ole kukaan jaksanut aikoihin treenaamisesta puhua.

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen, kyllähän rinnalleveto kehittää pakaroita ja opettaa aktivoimaan lihassoluja, mutta avut vetoon riippuvat enemmän aina nostajan tyypistä ja heikoimmasta kohdasta. Jos rive on suht vahva vetoon nähden niin kyllähän se nyt vähintäänkin ylläpitää sitä kun rasite on kuitenkin kova keskivartalolle ja jaloille. Kuitenkin periaatteena rivessä pitää olla vahva polvien ohituksen jälkeen, maastavedossa ennen sitä.

Monet tosin tekevät sen rivensä rinnallekääntönä, eli pelkkänä nopeana maastavetona. Varmasti herkistääkin paikkoja maveen, mutta loukkaantumisriski kasvaa eikä harjoitus ole pakaroille yhtä tehokas.

Enemmänkin maastaveto sopii rinnallevedon apuliikkeeksi, työntövetona varsinkin. Itse jaksan tehdä vain korkeita vetoja painonnostoliikkeiden lisäksi, mutta siinä parinsadan päällä se veto pysyy ja muutaman kilon vuodessa paranee.

minusta ei kannattaisi tehdä 5-10 toiston sarjoja edes 70% omasta painosta, sillä rinnalleveto tulee tehdä nopeasti ja ennenkaikkea teknillisesti oikein. minulla ei ainakaan tekniikka pysy kunnossa isommilla painoilla kun mennään yli 5+ toistoihin

Totta on että vaikeaa on pitää tekniikka kasassa kun väsyy. Ehkä vähän liioittelin tuota 70% ja 10 toistoa, taitaa se olla vähemmän. Ja sitä tekniikkaahan olen yrittänyt hioa kohdilleen myös paljon pienemmillä painoilla. On tuo kyllä huippu liike silloin kun se kulkee hyvin ja vielä oikealla tekniikalla.

itsekin alussa vieroksuin liikettä vedoten siihen että se on mukamas "painonnostajien" liike. ja paskat, minusta kuuluu ehdottomasti parhaisiin kokovartalon liikkeisiin maven kyykyn ja penkin ohella!

Itse teen aina sillon tällön rinnallevetoa ja myös tempausta kuntosalilla ollessani. Tekniikka täytyy tosissaan olla kohdillaan rinnallevedossa sekä tempauksessa, ettei säre vahingossakaan paikkoja. Ihan hyviä liikkeitä, tarvitsee aikalailla koko kroppa hallita, että saa painot heivautettua paikoilleen. Tekniikka rupee vaan kusemaan, kun tekee kovia sarjoja.

Kuningasliike.. Ollut 15-vuotiaasta asti lähestulkoon kaikissa treeniohjelmissa mukana. Kyykkysarjat on kuin linnunmaitoa tiukkoihin rinnallevetosarjoihin verrattuna :rock:

itsekin alussa vieroksuin liikettä vedoten siihen että se on mukamas "painonnostajien" liike. ja paskat, minusta kuuluu ehdottomasti parhaisiin kokovartalon liikkeisiin maven kyykyn ja penkin ohella!
kyl mää uskon että on monipuolinen liike mutta on vaan niin vaikia soveltaa bodausohjelmaan(ellei ole sitten 1-jakoinen,ja se on vaan yksinkertaisesti paska jako mun tasolla olevalle), sama juttu on mavenkin kanssa.mut kyllähän sitä voi ainakin kerran vuodessa poiketa rutiineista ja tehä riveä ihan vaan vaihtelun vuoksi:)

mun käsittääkseni mikävaan liike on helpompi soveltaa esim 3 jakoseen kun 1 jakoseen? :o siis ite vaihoin G6 -> 3 jakoseen ohjelmaan ja välillä ihan hieron sitä rinnallevetoa selkäpäivänä ja sitten jalka tai rintapäivänä kevyesti lämmitellen. minusta se on vaan yllättävän helppo ahdata sinne ohjelmaan vaikka oisit millanen bödaaja :P kokeile ihmeessä!

Joo ei se universumi räjähdä vaikka monijakossa ottaisikin yhden lähes koko kropan liikkeen yhtenä päivänä. Itsekin teen tällä hetkellä sellasta 4-jakosta missä jokaiselle lihakselle tulee 2 treeniä viikossa joko epäsuoran tai sitten jonkun kevyemmän suoran sarjan ansiosta.

Suositut

Back
Ylös Bottom