Nyky huiput painaa +30kg enemmän mitä ysärin äijät,kai se hiukka vaikuttaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pihka tuli ylipäätään mukaan vasta 1990-luvun aikana ja sen kehitys on ollut huomattava.
Voimamiesurheilussa nykyään käytettävä pihka on lajia varten kehitetty tuote.Pahoittelut mahdollisesti tyhmästä kysymyksestä.
Mutta miten ihmeessä pihka on kehittynyt?
Eikö se ole ihan samaa tavaraa ollut jo ennen kun ihmisiä on ollut olemassa?
Vai onko viimeisen 30vuoden aikana tehty joku geenimuunneltu uusi puulaji jonka tuottama pihka sopii erityisesti voimamies lajeihin?
Kuulostaa jotenkin todella omituiselta, sama kun sanoisi että vesi on kehittynyt vuosien varrella.
Voimamiesurheilussa nykyään käytettävä pihka on lajia varten kehitetty tuote.
Koostumukset vaihtelevat riippuen tuotteesta, mutta pelkästään pihkaa ne eivät ole.Eli siis sekö ei ole pihkaa, vaan jotakin aivan muuta keinotekoista ainetta?
”Kiri oli itse Maailman vahvin mies -kilpailun toinen vuonna 1996 ja kolmas 1993 sekä 1994. Suomalaishuippujen puuttumiselle on Kirin mukaan hyvin yksinkertainen syy.Muistatko Riku Kirin? Entinen voimamies ihmettelee uutta salitrendiä: ”Jalat ovat kuin marabu-haikaralla”
Riku Kiri täytti huhtikuun alussa 60 vuotta. Entinen voimamies kertoo nyt muun muassa mielipiteensä penkkipaidoista ja Hollywood-pumppaajista.www.iltalehti.fi
Paha sanoa onko sillä iso vaikutus.Olisiko tuossa adt soppareilla osansa? Jos kovin noste suomessa on testiliitolla niin on aika loogista ettei sieltä rahkeet riitä ponnistamaan maailmalle vapaisiin kisoihin.
ADT sopparit tuli 2017 ja sitä edeltävänä n. 10 vuotena kilpailijamäärät oli hyvin matalalla sekä kisaajia WSM 1 kappale. ADT:n jälkeen laji taas isossa nosteessa sekä reittejä WSM on Suomesta äärimmäisen hyvin (ilman testejä) eikä testit kenenkään kansainvälisiin kisoihin pääsyä estä. Nousuvesi nostaa kaikkia veneitä, eli ei testattu vahvamies ole pois testaamattomilta eikä toisin päin. Suomessa edelleenkin suurinosa kisoista on testaamattomia.Olisiko tuossa adt soppareilla osansa? Jos kovin noste suomessa on testiliitolla niin on aika loogista ettei sieltä rahkeet riitä ponnistamaan maailmalle vapaisiin kisoihin.
Ei tietenkään. Pointti tuossa oli se, että mitä isompi urheilijapooli, sitä todennäköisemmin sieltä voi löytyä ne 1-2 kaksi huippuyksilöä joilla riittää rahkeet maailmalle asti. Itse olen varsin tyytyväinen Suomen tilanteeseen jossa testattu urheilu saa enemmän näkyvyyttä. Mutta jos isompi harrastajamäärä ja noste olisi testaamattomassa niin todennäköisemmin sieltä voisi löytyä niitä huippulahjakkuuksiakin maailman merille. Toki sinne voi testattunakin lähteä, mutta kyllä se karu fakta on että jos muut käyttää ja itse ei niin podiumille ei tarvitse nousta. Sikälihän Kiri on oikeassa, että voimatasot ei riitä maailmalle, mutta vähän eri asiasta on kuitenkin puhe. Ei maailman huippuja voi Suomen huippuihin (testattuihin) suoraan verrata. Tunnustan kyllä etten tiedä Suomesta yhtäkään testaamatonta nostajaa joten voin olla tasosta myös väärässä.ADT sopparit tuli 2017 ja sitä edeltävänä n. 10 vuotena kilpailijamäärät oli hyvin matalalla sekä kisaajia WSM 1 kappale. ADT:n jälkeen laji taas isossa nosteessa sekä reittejä WSM on Suomesta äärimmäisen hyvin (ilman testejä) eikä testit kenenkään kansainvälisiin kisoihin pääsyä estä. Nousuvesi nostaa kaikkia veneitä, eli ei testattu vahvamies ole pois testaamattomilta eikä toisin päin. Suomessa edelleenkin suurinosa kisoista on testaamattomia.
Käytännössä Suomesta pääsee esim. SCL todella helposti verrattuna esim. Jenkkeihin, Britteihin tai muihin maihin missä on ihan helvetisti Törrön tasoisia vahvamiehiä kenestä suurinosa ei ole ikinä kuullutkaan.
Suomessa on kyllä nyt tullut hyvin uusia testaamattomia kisaajia lajiin mukaan. Tiedän myös henkilöitä jotka ovat luopuneet adt soppareista vahvin puolella eikä heitä ketään ole kivitetty tai mustalle listalle laitettu Ihan ymmärtäväisiä kaikki ovat olleetEi tietenkään. Pointti tuossa oli se, että mitä isompi urheilijapooli, sitä todennäköisemmin sieltä voi löytyä ne 1-2 kaksi huippuyksilöä joilla riittää rahkeet maailmalle asti. Itse olen varsin tyytyväinen Suomen tilanteeseen jossa testattu urheilu saa enemmän näkyvyyttä. Mutta jos isompi harrastajamäärä ja noste olisi testaamattomassa niin todennäköisemmin sieltä voisi löytyä niitä huippulahjakkuuksiakin maailman merille. Toki sinne voi testattunakin lähteä, mutta kyllä se karu fakta on että jos muut käyttää ja itse ei niin podiumille ei tarvitse nousta. Sikälihän Kiri on oikeassa, että voimatasot ei riitä maailmalle, mutta vähän eri asiasta on kuitenkin puhe. Ei maailman huippuja voi Suomen huippuihin (testattuihin) suoraan verrata. Tunnustan kyllä etten tiedä Suomesta yhtäkään testaamatonta nostajaa joten voin olla tasosta myös väärässä.
Tunnustan kyllä etten tiedä Suomesta yhtäkään testaamatonta nostajaa joten voin olla tasosta myös väärässä.