Leonid sanoi:
Itselläni on myös tullut törttöiltyä liikenteessä ja sain silti vartija/jv kortin, ja tapauksesta hakupäivään ei ollut kulunut kuin 2-3v.
Uskon myös että nuo päätökset on aika paljon kiinni eri kihlakuntien poliisilaitoksista.
Välttämättä jossain muualla(suomessa)ei oltaisi myönnetty.
Tietääkseni normaalit ylinopeudesta saadut sakkotuomiot eivät vaikuta jv tai muunkaan vartiointiuran alkamiseen.
Itse olin maksanut kolmet ylinopeussakot ja parit muut liikenteessä saamani sakot, sekä väliaikainen kortti lähti ennen, kuin itsestäni tehtiin turvallisuusselvitys. Nämä asiat eivät vaikuttaneet millään lailla selvitykseen.
Ajokortin lähtemisestä turvallisuusselvitykseen meni aikaa noin 1,5 vuotta.
Tosin itse sanoin selvitystä minusta pyytävälle henkilölle suoraan asian, että olen menettänyt kortin sekä saanut muitakin sakkoja liikenteessä.
Kaikki vakavammat rikkeet ja rikokset kyllä vaikuttavat ainakin jonkun aikaa ja jollain tavalla näihin turvallisuusselvityksiin.
Turvallisuusselvityksiä on toki erilaajuisia ja kaikki rikkeet eivät vaikuta esim. suppeaan selvitykseen.
Lisäksi selvityksen pyytäjä voi itse harkintansa mukaan hyväksyä tehtävään sellaisen henkilön, jolta löytyy joitain rikkeitä, mutta ne eivät vaikuta tehtävän hoitamiseen.:thumbs: