No, itse teininä syyllistyin hölmöykseen jostain sain muutamat päiväsakot. Pikku juttu, mutta kuitenkin, sakkoa tuli. Ei tosin mitään rikosrekistereitä. Tämän jälkeen esim. armeijassa kysyttiin asiasta, mutta kun sanoin suoraan enkä kierrellyt tai kaarrellut niin ihan johtajakoulutukset ja muut käytiin läpi ilman mitään ongelmia. Eli ainaki kyseiselle majurille riitti kun pamautin kaunistelematta, mutta asiaan kai vaikuttanee se, etä se ei ollut vakavaa ja tosiaan nuoruuden söhläilyä, joka sinänsä on kai 'ymmärrettävää'.
Itsehän varsin lainkuuliaisena kansalaisena olen siitä tyytyväinen ettei ole tarvinnut foliopipoa päähän laittaa, sillä myös maailmaa kiertäneenä on taustoja selvitelty mitä kuumottavimmissa takahuoneissa koska olen sen verran ruma, mutta no problemo.
Samoiten työtäni varten tehtiin ihka oikea turvaselvitys, ja sekin tuli takaisin ihan jees ja sain duunin.
En sitten tiedä tosin ehkä jollain 'oikeilla rikoksilla' asia ei olisi ollut niin simppeliä, mutta omalla kohdallani en ole kokenut mitään elämää hankaloittavia asioita, tosin siitä on vuosia aikaa eikä se kummonen juttu ollut.. sakot tuli kuitenkin. Ja kantapään kautta opin muutaman tosiasian elämästä, eli voin sanoa kokemuksen olleen jopa varsin positiivinen näin jälkeenpäin ajatellen.
Niin ja itsekin mietin aikoinani maanpuolustusuraa, ja minulle ainakin sanottiin että YK-hommiin kannattaisi vielä pari vuotta odottaa, mutta periaatteessa ei ehdoton este. Ja vielä myötämielisempi tuli MPKK:sta aikoinaan, missä täti sanoi vaan 'kaikki virheitä tekee kun on nuoria.. pistä hakemus tulemaan vaan!'.
No en kuitenkaan pistänyt
. Mutta pointtina se, että itse olen töhöilyni jälkeen käynyt varmaan melkeen kaikki mahdolliset tarkistukset läpi eri jutuissa, eikä ole ongelmia tullut. Ei edes silloin kun ne varmaan jossain näkyikin vielä.
Ja niin pysykäähän kaidalla tiellä. Ei tarvi sitten jännittää myöhemmin.. kaikille junioreille vaan tiedoksi siis!