Riisitikulle proteiinijuomaa??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KR1M
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
40
Aloitin tässä hiljattain käymään salilla, eli oon nyt käyny jopa kaks kertaa ja tänään taas.. Vähän niinkuin ongelmana on mun paino, joka on n. 63 ja pituutta ~184. Luin semmosen jonku bodaus-kirjan ja siinä neuvottiin että jos on hirveän nopea aineenvaihdunta(niinku mulla(?)) niin kannattaa vetää ruokien välissä jotain proteiinidrinkkejä ja banaania paljon. Eli voisko joku kertoo että kannattaako mun hankkia jotain proteiinijauhoo ja minkä merkkistä, että sais enemmän massaa. Vai riittääkö ihan kunnollinen ja säännöllinen ruokailu??? Kaverikin vähän vittuili(?) salilla että saattaa johtua tosta sun hintelästä vartalostas(alipaino) kun ei puntit nouse... :curs:

Koitin muuten ettiä tolla searchilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katoppa vielä toi f.a.q lista sieltä varmaa löytyy. Ite on oo mikää kovin kokenu näissä sali hommissa vielä itekkää, mutta yritä saada ensin mahdollisimman paljon irti tavallisesta ruuasta (siis lähinnä proteiineja) ja lisäksi voit hörppia vaikka Fastin tai Nutri Plussan protskuja (NutriPlus halvempi). Palautus juomaks sitten vaikka 1:1 tai 1:2 suhteessa prot. ja maltoa.

Proteiinijuoma varmasti auttaa massanhankinnassa, mutta ei yksinään tee hintelästä miehestä kaappia. Luulisin että vastaus on yksinkertainen: syö enemmän.

Jos olet käynyt salilla 3 kertaa, niin ei se nyt ole ihmekkään, jos ne painot eivät vielä nouse.
Ja kyllä se säännöllinen ruokailukin riittää, kun syö tarpeeksi. Nuo proteiinidrinkit vaan helpottavat sitä ruokailua aika paljon. Paljon helpompi on vetää se protskudrinkki ja pari banaania, kuin alkaa väsäämään jotain gourmet-ateriaa.
Sillä proteiinijauheella nyt ei ole tuollaisessa käytössä suurempaa väliä. Eli kannattaa ostaa halvinta laatua, jonka vatsa sietää. Sinne sekaan loraus rypsiöljyä ja kyytipojaksi banaani tai pari ja se on siinä.

Originally posted by Tahvo Tohveli
Sinne sekaan loraus rypsiöljyä ja kyytipojaksi banaani tai pari ja se on siinä.

Mulle on tainnu jäädä joku aukko tonne protsku drikki "tietouden" alaan. Mikä taika tolla rypsiöljyllä on?

Rahkaa

Suosittelen välipaloja. Varsinkin jos et syö yleensäkään paljoa. Mustikkakeittoa ja purkillinen rahkaa ns. välipala-aikoihin. + noi banaanit.

Rohkeita kokeiluja, hirmusti ei viime kädessä ole väliä mitä syöt kunhan syöt enemmän.

Originally posted by Jep
Mulle on tainnu jäädä joku aukko tonne protsku drikki "tietouden" alaan. Mikä taika tolla rypsiöljyllä on?

Sen lisäksi, että rypsiöljystä saa terveellisiä ja hyviä rasvoja (kerta-monityydyttämättömiä), öljyssä on myös runsaasti kaloreita, joita bulkilla mahdollisesti kaivataan. Lisäksi oikea rasvan määrä dieetissä korreloi hormonitasoja, kuten myös vaikuttaa rasva-aineenvaihduntaan (rasvoja tarvitaan). Öljyllä protskussa on myös se vaikutus, että se hidastaa ravinnon imeytymistä. (palautusjuomasta rasvat on syytä pitää poissa). Öljynä voisi myös käyttää esimerkiksi oliiviöljyä tms.

Dieettiin voisi vielä heittää kala-öljyjä, (Omega-3) niin johan alkaa näyttää hyvältä. Länsimaisella ihmisellä kun omega3 vs 6 suhteet ovat yleensä vähän heikonlaiset.

Tsekkaappas vaikka www.johnberardi.com saitilta pari artikkelia rasvoista jos kiinnostaa.

Originally posted by Puterco

Dieettiin voisi vielä heittää kala-öljyjä, (Omega-3) niin johan alkaa näyttää hyvältä. Länsimaisella ihmisellä kun omega3 vs 6 suhteet ovat yleensä vähän heikonlaiset.
Rypsiöljyssä on omega-6 - omega-3 -suhde 2:1 ja sen takia rypsiöljy on paras öljyvalinta. Esim. oliiviöljyssä vastaava suhdeluku on 20:1.

Rypsiöljyllä ei välttämättä kannata korvata Omega-3 saantia koska:
A. konversio (alfalinoleenihappo -> eikosapentaeenihappo& dokosaheksaeenihappo) ei ole täydellinen ja riippuu monesta asiasta (mm. alkoholi, liika proteiini, liika hiilihydraatti jne.) Kalarasva on todettu huomattavasti tehokkaammaksi mm. insuliiniresistenssiä vastaan.
B. linolihapon saanti on muutenkin korkea ja käytännössä rypsiöljystä saa yhtä paljon linolihappoa kuin oliiviöljystä. Näin kokonaisuudessa linoleenihaposta on suhteellinen puute.

Syy miksi oliiviöljy olisi parempaa kuin rypsiöljy on sen korkea kertatyydyttymättömien rasvojen määrä, ja näitten osuus rasvasta pitäisi olla suurin ja juuri kertatyydyttämättömät rasvat nostavat eniten testosteronitasoja.

Sen sijaan monityydyttymättömiä ei saisi liikaa olla ruokavaliossa. Pieni määrä on välttämätöntä, mutta suuri määrä on haitaksi. Jaa että mitä haittoja niistä on? No myönnän olevani sitikka ennenkuin kukaan jurpo niin toteaa, en osaa sanoa mitä haittaa niistä on. Jotain kuitenkin, en muista mitä ne on. Ehkä joku muu muistaa? Lisäksi ne on epästabiileja ja pilaantuvat helposti, tosin bodareista ne jotka ymmärtävät sitä rasvaa käyttää oikein, eivät panttaakaan niitä puolen litran pulloja jääkaapissa pitkään, nopeastihan se pullo on tyhjä.

Rypsiöljyn monityydyttämättömien rasvojen rakenne on kuitenkin erinomaisen hyvä, sillä siinä on jopa suurempi osa linoleenihappoa. Tästä on yleensä puutetta, sillä linolihappoa tulee paljon esim. viljatuotteista. Tässä suhteessa rypsiöljy auttaa sellaisia ihmisiä, jotka eivät syö tarpeeksi kalarasvoja. Rypsiöljy pitää säilyttää viileässä jotta sen laatu ei huonone; tosin näinhän kaikki varmaan tekeekin.

Ite käytän oliiviöljyä ruuanlaitossa ja juomissa ja silloin tällöis rypsiöljyä. Kalaöljyä tulee otettua joka päivä. Emäntä hurahti ostamaan helokkiöljykapseleita oikeen mammuttipurnukan ja pitäähän sekin syödä loppuun..

Sakkeus on oikeassa rypsin O-3 puutteesta, jossa ne ovat lyhyitä. Siksi kaikkien kannattaa käyttää Möllerin Omegaa pullosta (n17e/250ml). Ainakin ohjeen mukaan 6ml/d. Sillä saa n2,5g pitkäketjuisia O-3 jotka auttaa vaikka mihin. Olen käyttänyt pitkään 10ml/d, mutta kun luin uuden Omega-Zone kirjan, nostin annoksen 20ml/d.
Lisäksi otan pellasiemenoljyä n20g ja rypsiä 40-50g.

Samoin Sakkeus toi esille vääristyneen O-6/O-3 suhteen. Tätä oliiviöljy pahentaa tosi rajusti. Jos käyttää oliivioljyä, pitäisi sitä ilmeisesti kompensoida pellavasiemenoljyllä, jossa O-3 on muistaakseni kolme kertaa enemmän kuin O-6. Muistelen joskus päätelleeni, että kolme osaa oliivia ja yksi osaa pellavaa, niin silloin O-6/O-3=2, joka oli ammoisen luolamiehen suhde...

Mulla on paino noussut vähän yli kuukaudessa 75 -> 82. Proteiinidrinkki kolme kertaa päivässä ja paljon muuta ruokaa. Sekä tietty paljon salia. Kyllä se paino siitä nousee, pitää vaan jaksaa syödä vaikka se alussa onkin vaikeaa.

Joo ei ne painot varmaan nouse kun et oo käyny siel salilla viel paljoo. Mäkin alotin 6kk sitten, sillon tein esim. haukkareit 6kg painoil (nolotus). Nyt alkaa olla ajankohtasta siirtyä 14kg painoihin, ja tosiaan ylenpalttinen syöminen auttaa siihen painoon, kun itekkin oon nyt saanu nostettuu painoa tossa ajassa 14,5kg. Tosin ei se muuta sitä faktaa mihinkään että oon vieläki naru ja kukkakeppi :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom