Riemann P-20 aurinkosuoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

MTM1977

WTF
Mode
Meikäläinen kuuluu siihen ihmisryhmään, joka nauttii enemmän rantalomista kuin laskettelusta, joten luonnollisesti sitä on tullut läträttyä yhden jos toisenkin aurinkorasvan kanssa.

Kaikissa tähän asti kokeilemissani on kuitenkin ollut yksi yhteinen, ärsyttävä, piirre. Nimittäin se, että heti kun käyt uimassa, pitää sitä rasvaa olla läträämässä lisää. Samoin parin tunnin välein pitää lyödä lisää rasvaa, kävitpä uimassa tai et.

No, tuon Riemann P-20 aurinkosuojan luvataan antavan suoja 10 tunniksi ja sen pitäisi kestää myös uimassa käynti (kunhan ei hankaa pyyhkeellä kuivaksi uinnin jälkeen).

Kuulostaa teoriassa pirun hyvältä, eli aamulla laittaa huolellisesti suojan iholle ja sitten voi koko päivän mennä murehtimatta asiasta sen enempää.

Kysymys kuuluukin, että onko kukaan pakkislainen tuota kokeillut ja jos on niin toimiko oikeasti?

Tuosta löytyy aika paljon juttua niin kotimaisilta kuin ulkomaisilta palstoilta ja suurin osa käyttäjistä tuntuu olevan erittäin tyytyväisiä ja heidän kokemuksiensa perusteella tuo toimii juuri niinkuin luvataankin.

Itse aion ottaa tuon testiin elokuussa tapahtuvalla Kreetan matkalla, mutta sitä ennen olisi mukava kuulla muiden kokemuksista.

Kallistahan tuo on normirasvaan verrattuna, mutta toisaalta, kulutus pitäisi olla pienempää, joten menee varmaan kokonaisuudessaan tasoihin. Sen lisäksi, jos oikeasti selviän lomareissun niin, että joudun rasvaamaan vain aamuisin, niin maksan mielelläni vähän ylimääräistäkin :)

Tuossa vielä infosivusto:
http://www.mediwell.fi/mediwell_broker_oy_tuotteet/p-20_aurinkosuoja/

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kysymys kuuluukin, että onko kukaan pakkislainen tuota kokeillut ja jos on niin toimiko oikeasti?

Oon kokeillut ja kyllä toi toimii ihan hyvin.

Kaksi haittapuolta tuossa ovat aamuinen pitkä imeytymisaika, eli aurinkosuojan levittämisen jälkeen ei muistaakseni puoleentoista tuntiin saisi mennä aurinkoon / hikoilla, jotta tuote ehtii kiinnittyä ihoon kunnolla. Että mitkään pikalähdöt rannalle ei onnistu tuon kaman kanssa. Lisäksi tota kuluu melko paljon, joten yhdellä purkilla ei pärjää esim viikon lomaa. (Tai sitten mä olen turhan liberaali tuon levittämisen kanssa)

Aikaisemmin noissa mainosteksteissä muuten puhuttiin muistaakseni vain UV-B -suojasta, nyt tuonne on tullut maininta myös UV-A -suojasta. Tiedä sitten, onko tuossa koostumus muuttunut vai mainosmies ottanut lisää vapauksia.

Mut kaikenkaikkiaan hyvä tuote.

edit. Katselin ton tekstin uudemman kerran ja myös noi suoja-ajat näyttävät lyhentyneen merkittävästi. Eli mun valitus pitkistä odotteluista voitaneen unohtaa :)

Oon kokeillut ja kyllä toi toimii ihan hyvin.

Kaksi haittapuolta tuossa ovat aamuinen pitkä imeytymisaika, eli aurinkosuojan levittämisen jälkeen ei muistaakseni puoleentoista tuntiin saisi mennä aurinkoon / hikoilla, jotta tuote ehtii kiinnittyä ihoon kunnolla. Että mitkään pikalähdöt rannalle ei onnistu tuon kaman kanssa. Lisäksi tota kuluu melko paljon, joten yhdellä purkilla ei pärjää esim viikon lomaa. (Tai sitten mä olen turhan liberaali tuon levittämisen kanssa)

Aikaisemmin noissa mainosteksteissä muuten puhuttiin muistaakseni vain UV-B -suojasta, nyt tuonne on tullut maininta myös UV-A -suojasta. Tiedä sitten, onko tuossa koostumus muuttunut vai mainosmies ottanut lisää vapauksia.

Mut kaikenkaikkiaan hyvä tuote.

edit. Katselin ton tekstin uudemman kerran ja myös noi suoja-ajat näyttävät lyhentyneen merkittävästi. Eli mun valitus pitkistä odotteluista voitaneen unohtaa :)

Juu, olen tuota aiemminkin harkinnut, mutta silloin oli tosiaan odotettava 90min kuivumista ja UVA suoja puuttui, joten noiden takia jäi silloin hommaamatta.

Vissiin about vuosi sitten uudistui tuo tuote niin, että se kuivumisaika lyheni 15 minuuttiin ja UVA suoja lisättiin, sen takia tuo nyt alkoikin uudestaan kiinnostaa :)

Mulla on ollu piz buin aurinkorasvoja ja yleensä on tullut jo lentokoneesta ostettua. Ei kyllä katoa heti uinnin jälkeenkään. Eikä iho ole koskaan palanut ja on tullut tosiaan maattua auringossa jonkin verran.. Lapselle ostettiin eucerinin vahvaa lastenrasvaa, pisti ihan valkoiseksi. IMO aivan liian tehokasta.

Mulla on ollu piz buin aurinkorasvoja ja yleensä on tullut jo lentokoneesta ostettua. Ei kyllä katoa heti uinnin jälkeenkään. Eikä iho ole koskaan palanut ja on tullut tosiaan maattua auringossa jonkin verran.. Lapselle ostettiin eucerinin vahvaa lastenrasvaa, pisti ihan valkoiseksi. IMO aivan liian tehokasta.

Juu, on tuota piz buinia tullut testattua, mutta se on edelleen ns. tavallista aurinkorasvaa, eli pitää lisätä säännöllisesti.

Meikäläistä kiinnostaa nyt nimenomaan sellainen vaihtoehto, jota ei tarvitse laittaa kuin aamulla ja sellaista ne tuon P-20 kanssa lupaavat...

edit:
Avovaimo kärsii jonkin verran aurinkoihottumasta. Hän on aiemmin testannut tuota pit buinin allergiarasvaa, mutta se ei oikein toimi hänellä.
Nyt on tarkoitus testata Eucerinin allergiarasvaa, sitä on monet samasta ongelmasta kärsineet suositelleet. Toivottavasti toimii paremmin.

Hänellä on muutenkin jännä tuo aurinkoihottuma, se ilmenee aina kun ekoja kertoja altistuu auringolle, mutta kun iho vähän tottuu niin oireet helpottavat...
Eli tuleva reissu lienee vähän helpompi, kun kesällä ehtii aurinkoon vähän tottua. Talvireissut on aina vähän hankalampia tuon suhteen.

Banana Boat on ainoa oikeasti toimiva aurinkosuojavoide. Ei säikähdä pidemmästäkään vedessä läträilystä. Suojakertoimia löytyy ainakin 30 asti, ehkä jopa 50. Tosin eihän tuollaisilla suojakertoimilla tee yhtään mitään, ellei halua vielä 3 vkon rantaloman jälkeenkin näyttää kalkkilaivan kapteenilta. Piz Buinit sun muut tyttöjen kasvorasvat saatte unohtaa ihan heti, jos on tarkoitus läträillä vedessä päiväntasaajan paahtavan auringon alla.

edit: niin ja jos joku tietää mistä banana boatia saa suomesta, niin vinkkiä kiitos.

Juu, olen tuota aiemminkin harkinnut, mutta silloin oli tosiaan odotettava 90min kuivumista ja UVA suoja puuttui, joten noiden takia jäi silloin hommaamatta.

Vissiin about vuosi sitten uudistui tuo tuote niin, että se kuivumisaika lyheni 15 minuuttiin ja UVA suoja lisättiin, sen takia tuo nyt alkoikin uudestaan kiinnostaa :)

Toimi ainakin Thaimaassa, en punahipiäisenä palanut kertaakaan 3vkossa.

Toimi ainakin Thaimaassa, en punahipiäisenä palanut kertaakaan 3vkossa.

No, jos toimii Thaimaassa niin toiminee myös Kreikassa :)
Mä en muutenkaan kovin helposti pala, jos säännöllisesti lisäilen ns. tavallista aurinkorasvaa, nyt haluaisin vaan säästää sen jatkuvan rasvalla läträämisen vaivan.

edit:
Avovaimo kärsii jonkin verran aurinkoihottumasta. Hän on aiemmin testannut tuota pit buinin allergiarasvaa, mutta se ei oikein toimi hänellä.
Nyt on tarkoitus testata Eucerinin allergiarasvaa, sitä on monet samasta ongelmasta kärsineet suositelleet. Toivottavasti toimii paremmin.

Hänellä on muutenkin jännä tuo aurinkoihottuma, se ilmenee aina kun ekoja kertoja altistuu auringolle, mutta kun iho vähän tottuu niin oireet helpottavat...
Eli tuleva reissu lienee vähän helpompi, kun kesällä ehtii aurinkoon vähän tottua. Talvireissut on aina vähän hankalampia tuon suhteen.

Kuulin viime reissulla jännästä toimenpiteestä. Pitää testata että voi uskoa.

Nizoral shampoolla kun pesee ihon niin kuulemma välttää aurinkoihottumat. Opas kertoi. Itselläni ei aurinkoihottumaa helpolla tule mutta joskus iskee sormiin tai olkapäihin vähäisessä määrin, pistin tietysti vinkin heti korvan taakse.

Kuulin viime reissulla jännästä toimenpiteestä. Pitää testata että voi uskoa.

Nizoral shampoolla kun pesee ihon niin kuulemma välttää aurinkoihottumat. Opas kertoi. Itselläni ei aurinkoihottumaa helpolla tule mutta joskus iskee sormiin tai olkapäihin vähäisessä määrin, pistin tietysti vinkin heti korvan taakse.

Oho... pitääpä kertoa avokille, jos vaikka haluaa kokeilla tuota :D
Ei tuo nyt iso vaiva ole ja jos siitä apua on niin kyllähän se kannattaa tehdä.
Sanoiko muuten, että onko tuo ns. kertakäsittely ennen lomareissua vai pitääkö pestä päivittäin loman aikana?

Oho... pitääpä kertoa avokille, jos vaikka haluaa kokeilla tuota :D
Ei tuo nyt iso vaiva ole ja jos siitä apua on niin kyllähän se kannattaa tehdä.
Sanoiko muuten, että onko tuo ns. kertakäsittely ennen lomareissua vai pitääkö pestä päivittäin loman aikana?

Mä käsitin että normaalipesujen yhteydessä aina loman aikana. Eli ei ihan päivittäinkään välttämättä mutta edes joka toinen pvä. Voi olla ideaa aloittaa jo pari päivää ennen reissua.

Sinuna menisin apteekkiin ja ostaisin vedenkestävän 50-suojakertoimen aurinkovoiteen. 20-suoja riittää ehkä just Suomessa loppukesästä, kun iho on jo tottunut aurinkoon.

Sinuna menisin apteekkiin ja ostaisin vedenkestävän 50-suojakertoimen aurinkovoiteen. 20-suoja riittää ehkä just Suomessa loppukesästä, kun iho on jo tottunut aurinkoon.

Just.
Sinä saat ihan vapaasti laittaa 50 kertoimen voidetta, minä en aio laittaa :D

Järkevämpää on vähän rajoittaa sitä yhtämittaisen auringonpaisteessa olon kestoa.

Just.
Sinä saat ihan vapaasti laittaa 50 kertoimen voidetta, minä en aio laittaa :D

Järkevämpää on vähän rajoittaa sitä yhtämittaisen auringonpaisteessa olon kestoa.

Niin mä laitankin. Ja ihan vieläpä Suomessa. Rusketun silti vaikken mikään varsinainen auringonpalvoja edes oo. Mutta ei väkisin :thumbs:

Niin mä laitankin. Ja ihan vieläpä Suomessa. Rusketun silti vaikken mikään varsinainen auringonpalvoja edes oo. Mutta ei väkisin :thumbs:

Se on kyllä pieni ihme, että noin korkealla kertoimella rusketus tarttuu. Jos meikäläinen käyttäisi 50 kertoimen rasvaa, ei väriä tarttuisi lainkaan.

Se on niin paljon ihotyypistä kiinni, että minkälaista rasvaa jne.

Mulla on sen verran monta reissua takana, että uskon kyllä tuon 20 kertoimen riittänyt, vastaavilla on menty ennenkin ilman ongelmia.

Laitetaas vielä jatkokysymys tuohon P-20 liittyen.
Paljonko sitä käyttäneillä on yleensä ko. tavaraa kulunut vaikka viikon tai kahden aikana?
Mä olen alustavasti ajatellut ottaa 2x200ml tuolle 2vko reissulle. Mahtaako tuolla pärjätä vai pitäisikö ottaa varmuuden vuoksi vielä kolmas puteli?

Miksi noita alemman suojakertoimen omaavia tuotteita edes tehdään jos niitä ei voi käyttää? Mä en muuten käytä Suomessa aurinkorasvaa ollenkaan ja etelässä tuo 20 on maksimi mitä laitan, siltikään en pala...

Miksi noita alemman suojakertoimen omaavia tuotteita edes tehdään jos niitä ei voi käyttää? Mä en muuten käytä Suomessa aurinkorasvaa ollenkaan ja etelässä tuo 20 on maksimi mitä laitan, siltikään en pala...

Alemman suojakertoimen voiteita käytetään loppukesästä/alkusyksystä, kun iho on jo tottunut aurinkoon ja aurinko ei paista enää niin tehokkaasti. Ja joillakin (lähinnä ulkomaalaisilla) on sellainen iho, joka kestää aurinkoa niin hyvin ettei tarvitse tehosuojausta. Ei munkaan iho nyt ihan heti pala, jos ilman suojaa olen, mutta mä en halua ryppyjä yms.

Harvan miehen tarvii käyttää sk50, tuskin kenenkään. Naisilla vähän eri asia kun on luonnostaan ohuempi iho. Ite painanu pari viikkoa menee ilman rasvaa ja iho onkin niin ruskea, ettei enää tarvii käyttää palamisen puolesta.

Ja ladybird, vedenkestävää aurinkovoidetta ei ole olemassakaan ;- pp

Suositut

Back
Ylös Bottom