Riemann P-20 aurinkosuoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Ja ladybird, vedenkestävää aurinkovoidetta ei ole olemassakaan ;- pp

Virallisten tietojen ja lukuisten käyttökokemusten mukaan tämä juurikin tässä ketjussa käsiteltävä tuote on oikeasti vedenkestävä.

Itseäkin se kaiksesta huolimatta epäilyttää, mutta elokuussa olen sitten viisaampi ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käytin juurikin Riemannia etelässä viime keväänä eikä kyllä ollut oikeasti vedenkestävä. :)

Sä olet varmaan poikkeusyksilö, kun about kaikki käyttäjäkokemukset, jotka olen lukenut, väittävät toista ;)

Käyttäjäkokemuksia on monenlaisia.. :) Hyvä suoja tuo on joka tapauksessa. Jos käyttäisin ollenkaan niin tuo olisi toinen vaihtoehto, toinen olisi Eucerin.

Laitetaas vielä jatkokysymys tuohon P-20 liittyen.
Paljonko sitä käyttäneillä on yleensä ko. tavaraa kulunut vaikka viikon tai kahden aikana?
Mä olen alustavasti ajatellut ottaa 2x200ml tuolle 2vko reissulle. Mahtaako tuolla pärjätä vai pitäisikö ottaa varmuuden vuoksi vielä kolmas puteli?

Vastaan itse itselleni ;)
Virallinen ohje sanoo kuulemma, että aikuisen pitää laittaa yhdellä käyttökerralla 30-40ml.
Eli ei ihan riitä toi 2x200ml kahdeksi viikoksi. Pitänee siis hommata se kolmaskin pullo sitten ihan suosiolla, niin ei lopu kesken.

2 suojakerroin öljy. Se riittää kanariallaki armottomassa paahteessa. Suomessa ei rasvaa tarvi ikinä.

Ei taatusti riitä suurimmalle osalle suomalaisista.

Alemman suojakertoimen voiteita käytetään loppukesästä/alkusyksystä, kun iho on jo tottunut aurinkoon ja aurinko ei paista enää niin tehokkaasti. Ja joillakin (lähinnä ulkomaalaisilla) on sellainen iho, joka kestää aurinkoa niin hyvin ettei tarvitse tehosuojausta. Ei munkaan iho nyt ihan heti pala, jos ilman suojaa olen, mutta mä en halua ryppyjä yms.
Siis pointtina oli se, että niitä tehdään sen vuoksi koska ihmisten ihot eivät ole samanlaisia joten se mikä on jollekin hyvä ei sitä välttämättä ole toiselle. Joten sinä tuskin voit tulla julistamaan sitä jumalan sanana, että kaikkien pitää käyttää suojekerroin 50:tä ja loppu kesästä vasta tuota 20:stä.

Tuo vanha versio oli paljon parempi, siitä puuttui UV-A suoja joten se oli erinomainen rusketusta haluaville. Ilmeisesti jokin päivitys tullu vuoden sisään ja nykyisin siinä on myös jonkinasteinen UV-A suoja (toivottavasti ei liian suojaava).

Tänään kävin apteekissa sitä kyselemässä farmaseuttitädiltä, joka varoitteli siitä tuotteesta.. poistunut oli ainakin yliopiston apteekin valikoimista..

Tuntuu, että ihosyövän vaaroja liioitellaan - en tunne ketään jolla olisi ihosyöpä enkä myöskään tunne ketään joka tuntisi, että jollain olisi ihosyöpä. Kaikki mikä kaunistaa niin niitä koitetaan rajoittaa.

Tuo vanha versio oli paljon parempi, siitä puuttui UV-A suoja joten se oli erinomainen rusketusta haluaville. Ilmeisesti jokin päivitys tullu vuoden sisään ja nykyisin siinä on myös jonkinasteinen UV-A suoja (toivottavasti ei liian suojaava).

Tänään kävin apteekissa sitä kyselemässä farmaseuttitädiltä, joka varoitteli siitä tuotteesta.. poistunut oli ainakin yliopiston apteekin valikoimista..

Tuntuu, että ihosyövän vaaroja liioitellaan - en tunne ketään jolla olisi ihosyöpä enkä myöskään tunne ketään joka tuntisi, että jollain olisi ihosyöpä. Kaikki mikä kaunistaa niin niitä koitetaan rajoittaa.

Uuudessa versiossa on 95% UV-A suoja.
Hyvä niin, jos ei olisi niin jättäisin ostamatta.
Ei se ihosyövän riski kuitenkaan ihan tuulesta temmattu ole, joten tuo UV-A suoja on ihan paikallaan...

Siis pointtina oli se, että niitä tehdään sen vuoksi koska ihmisten ihot eivät ole samanlaisia joten se mikä on jollekin hyvä ei sitä välttämättä ole toiselle. Joten sinä tuskin voit tulla julistamaan sitä jumalan sanana, että kaikkien pitää käyttää suojekerroin 50:tä ja loppu kesästä vasta tuota 20:stä.

No mutta onneksi sinä voit, kun selkeästi tiedät kaiken aurinkovoiteista. Kiitos kun olet olemassa :worship:

No mutta onneksi sinä voit, kun selkeästi tiedät kaiken aurinkovoiteista. Kiitos kun olet olemassa :worship:
Ööö, olenko mä jossain välissä jotain "julistanut". Tai no mä kyllä kerroin, että ihmiset ovat erilaisia jotan se mikä on toiselle sopiva ei välttämättä ole sitä toiselle mutta toihan nyt on itsestään selvyys, joten en vielä luokittelis sitä "julistamiseksi". Kun taas sinä tulet sanomaan, että jonkun pitäisi käyttää ihotyypistä riippumatta suojakerroin 50:ntä ja loppukesästä 20:stä, ilmeisesti vieläpä siksi koska sinä teet näin.:hyvä:

Hei nyt oikeesti :D Mä tulin tänne ihan kaikessa ystävällisyydessäni suosittelemaan apteekin laadukasta hyväksi havaitsemaani aurinkosuojavoidetta, -enkä ois kyllä suoraan sanottuna uskonut, että siitä vedetään herneet nenään.

Se apteekin sk50 on muuten oikeesti vedenkestävä, kun ei meinaa suihkussakaan lähteä pois vaikka saippualla pesee. please ei herneitä tästä, ymmärsin kyllä jo että sk50 on aivan liian suojaava teidän paksuille nahkoillenne

Hei nyt oikeesti :D Mä tulin tänne ihan kaikessa ystävällisyydessäni suosittelemaan apteekin laadukasta hyväksi havaitsemaani aurinkosuojavoidetta, -enkä ois kyllä suoraan sanottuna uskonut, että siitä vedetään herneet nenään.

Se apteekin sk50 on muuten oikeesti vedenkestävä, kun ei meinaa suihkussakaan lähteä pois vaikka saippualla pesee. please ei herneitä tästä, ymmärsin kyllä jo että sk50 on aivan liian suojaava teidän paksuille nahkoillenne

Eihän siinä mitään, mutta jos nyt ihan tarkkaan lukee tuon mun avausviestin niin siinähän taidetaan kysyä kokemuksia tuosta otsikossa mainitusta tuotteesta ;)

Eihän siinä mitään, mutta jos nyt ihan tarkkaan lukee tuon mun avausviestin niin siinähän taidetaan kysyä kokemuksia tuosta otsikossa mainitusta tuotteesta ;)

Totta. Se vaan tuli mulle heti mieleen kun kunnollista vedenkestävää kaipailit :piis:

Totta. Se vaan tuli mulle heti mieleen kun kunnollista vedenkestävää kaipailit :piis:

Toki sitä saa mielipiteensä sanoa, se "sinuna ottaisin" tyyliin annettu mielipide oli vaan ehkä vähän väärin muotoiltu :D

Ja tosiaan, oli se suojakerroin mikä tahansa, niin näitä ns. tavallisia aurinkosuojia suositellaan lisäämään parin tunnin välein, vedenkestävää tai ei. Tuota P20:stä taas ei pitäisi joutua lisäämään päivän aikana lainkaan, se on mulle se kiinnostavin pointti siinä.

Kysymys kuuluukin, että onko kukaan pakkislainen tuota kokeillut ja jos on niin toimiko oikeasti?

Tuossa vielä infosivusto:
http://www.mediwell.fi/mediwell_broker_oy_tuotteet/p-20_aurinkosuoja/

Toimii niinkuin lupaa ja kestää snorklailusessiot ihan hyvin. Pilaa myöskin kaikki vaatteet joiden kanssa tuote on tekemisessä, joten kannattaa jättää ne paremmat t-paidat vetämättä päälle jos tuote ei ole TÄYSIN imeytynyt.

Mulla tuo yksi puteli ei kestänyt viikkoa, joten suosittelen paria putelia mukaan.

Toimii niinkuin lupaa ja kestää snorklailusessiot ihan hyvin. Pilaa myöskin kaikki vaatteet joiden kanssa tuote on tekemisessä, joten kannattaa jättää ne paremmat t-paidat vetämättä päälle jos tuote ei ole TÄYSIN imeytynyt.

Mulla tuo yksi puteli ei kestänyt viikkoa, joten suosittelen paria putelia mukaan.

Tuota vaatehommaa olen lukaissut muualtakin. Niinpä ajatus onkin antaa ainakin 30min kuivumisaikaa, vaikka virallisen infon mukaan se vartti riittäisikin.

Tuota vaatehommaa olen lukaissut muualtakin. Niinpä ajatus onkin antaa ainakin 30min kuivumisaikaa, vaikka virallisen infon mukaan se vartti riittäisikin.

Mulle jäi sellanen fiilis, että sekään ei oikein auttanut. Sitä kamaa irtos myöhemminkin hien ja muun mukana ja imeytyi vaatteisiin. Mulla ainakin meni vaaleat t-paidat ja uikkarit roskikseen lomareissun jälkeen. Siinä ei paljoa pesuaineet saati mitkää tabortit/vanishit auttaneet.

Mulle jäi sellanen fiilis, että sekään ei oikein auttanut. Sitä kamaa irtos myöhemminkin hien ja muun mukana ja imeytyi vaatteisiin. Mulla ainakin meni vaaleat t-paidat ja uikkarit roskikseen lomareissun jälkeen. Siinä ei paljoa pesuaineet saati mitkää tabortit/vanishit auttaneet.

No, pitänee varautua tuohon. Mä en muutenkaan lomalla kulje ns. ykköset päällä, joten eipä ole iso menetys, jos jotain parin euron t-paitoja tms. joutuu roskiin paiskomaan :D

Nyt on tuota tököttiä hommattu matkalle tarvittava määrä, pitää toivoa, että toi sitten toimii mullakin hyvin, muuten meni iso summa rahaa hukkaan :D
Otin sitten sellaisen mällin, että varmana riittää, eli 4kpl 200ml pulloja. Ton pitäisi käyttösuositusten mukaan riittää n. 20 päivää, joten saa 2vkon reissulla laittaa ihan huolella, eikä pitäisi loppua kesken.

Suositut

Back
Ylös Bottom