Voi itku, ei se Holloway ollut vaan Fitfield.Toisaalta sitten on ihan kunnon plothole se mitä tapahtui Hollowaylle, miksi se muuttui space jockeyksi tai ainakin sen näköiseksi alieniksi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi itku, ei se Holloway ollut vaan Fitfield.Toisaalta sitten on ihan kunnon plothole se mitä tapahtui Hollowaylle, miksi se muuttui space jockeyksi tai ainakin sen näköiseksi alieniksi?
Yksi sana mutaatio. Siis se mönjähän oli alunperin biologinen ase minkä oli tarkoitus tappaa kaikki, tuhota jokaikinen dna palanen. Näin ainakin itse käsitin elokuvan alun perusteella. Mutta jostain syystä se muuttui aikojen saatossa niin että siitä kehittyi se mato. Periaatteessa se musta mönjä oli siis sen madon verta ja sisälmyksiä mitä lie. Ja tällä mönjällä oli ilmeisesti suhteellisen nopea kehitys ottaen huomioon kuinka nopeasti se kehittyi sen naisen sisällä.
Toisaalta sitten on ihan kunnon plothole se mitä tapahtui Hollowaylle, miksi se muuttui space jockeyksi tai ainakin sen näköiseksi alieniksi?
Mitä tulee siihen mustekalaan joka otettiin naisesta ulos niin sehän on helposti selitettävissä sillä että sen olion kehitys ei ollut vielä siinä pisteessä että se olisi se perinteinen facehugger.
Alienin kehittyminen yksinkertaisesti. Muna->facehugger->sikiö->xenomorp.
Yksi sana mutaatio. Siis se mönjähän oli alunperin biologinen ase minkä oli tarkoitus tappaa kaikki, tuhota jokaikinen dna palanen. Näin ainakin itse käsitin elokuvan alun perusteella. Mutta jostain syystä se muuttui aikojen saatossa niin että siitä kehittyi se mato. Periaatteessa se musta mönjä oli siis sen madon verta ja sisälmyksiä mitä lie. Ja tällä mönjällä oli ilmeisesti suhteellisen nopea kehitys ottaen huomioon kuinka nopeasti se kehittyi sen naisen sisällä.
Toisaalta sitten on ihan kunnon plothole se mitä tapahtui Hollowaylle, miksi se muuttui space jockeyksi tai ainakin sen näköiseksi alieniksi?
Mitä tulee siihen mustekalaan joka otettiin naisesta ulos niin sehän on helposti selitettävissä sillä että sen olion kehitys ei ollut vielä siinä pisteessä että se olisi se perinteinen facehugger.
Alienin kehittyminen yksinkertaisesti. Muna->facehugger->sikiö->xenomorp.
No neropatit kertopaakas mikä tai mitkä kaikki vuoden 2011-2012 leffoista ovat tuota parempia.
Vaikka esim. Adjustment bureau (2011). Hieno scifi-rakkaustarina, paljon paremmat näyttelijäsuoritukset. Toki ei täydellinen elokuva, mutta mikäpä tässä elämässä olisikaan.
Tämä on luonnollisesti vain minun mielipiteeni joka voi olla erilainen kuin sinun. Samalla lailla kun olen eri mieltä kanssasi siitäkin että minä olisin joku neropatti. Enemmän kallistun varmaan yksinkertaisuuden kun viisauden puolelle.
Drive tulee ensimmäisenä mieleen. Viime vuosien paras leffa.
Juu, niinkuin alussa kirjoitinkin olen osittain samaa mieltä tuosta visuaalisuudesta kanssasi. Se mistä yleensä itse nautin teattereissa isolta kankaalta katsoen on visuaalisesti ajateltuna nuo avaruus maisemat ym. jotka vaan näyttää paremmalta isompana. Prometheus saa minulta toki noista pisteet kotiin, mutta silti pidän elokuvaa kokonaisuutena liian hatarana viihdepläjäyksenä joka olisi voinut yltää parempaankin. Minusta on ihan hyvä jos pidit prometheuksesta enemmän kun esim tuosta adjustmentista. No problem, ei ole minulta mitään pois.Hyvää viihdettä ja pidin mutta ei visuaalisesti ollut lähelläkään Prometheuksen tasoa.
Hyviä "uusia" scifileffoja: Inception, The Road, Source code, Contagion, District 9, Rise of the planet of the apes, Splice jne.No neropatit kertopaakas mikä tai mitkä kaikki vuoden 2011-2012 leffoista ovat tuota parempia.
Juu, niinkuin alussa kirjoitinkin olen osittain samaa mieltä tuosta visuaalisuudesta kanssasi. Se mistä yleensä itse nautin teattereissa isolta kankaalta katsoen on visuaalisesti ajateltuna nuo avaruus maisemat ym. jotka vaan näyttää paremmalta isompana. Prometheus saa minulta toki noista pisteet kotiin, mutta silti pidän elokuvaa kokonaisuutena liian hatarana viihdepläjäyksenä joka olisi voinut yltää parempaankin. Minusta on ihan hyvä jos pidit prometheuksesta enemmän kun esim tuosta adjustmentista. No problem, ei ole minulta mitään pois.
Tuota Drivea en ole nähnytkään, täytyypä vilkaista. Tänks Orankille maininnasta.
Hyi saatana! Otetaan juoni The price of life (1987) -leffasta, huononnetaan ideaa ja lisätään joku lässy teinikapinallisromanssi. Mutta ei enempää siitä...In Time
Syntyi Kanesta.Alien: Helvetin iso kun syntyi Space Jockeystä
Juuri näin itse kelasin nuo asiat.-Mä ajattelin sen "öljyn" kanssa jonkinlaiseksi raa'aksi alien dnaksi. Ne madot eleli siellä maaperässä kunnes sinne pääsi kosteutta. Öljy levisi
ja alkoi kasvu ja kehitys.
-Tuolla jonkun linkin takana ihmeteltiin niitä digitaalisia unia tjms siellä käytävillä. Mun mielestä ne oli selkeästi joku turvakameran tallenne, ihan kuin siellä kartta
huoneessa myöhemmin.
Muutenhan toi olis ihan looginen mutta Kuningatar on James Cameronin keksimä habatus eikä Ripleyn.Alienin lisääntymisesta / kehittymisestä.
Kuningatar munii -> Munista Facehuggerit -> Sikiö isäntä ruumiiseen -> Xenomorph on alien DNAn ja isännän sekoitus.
Haa, enpä tiennytkään tuota asiaa, siis että elokuvissa on otettu inspiraatiota At the Mountains of Madnessista. Se sitten selittääkin sen, miksi mulle tuli kyseinen novelli mieleen Prometheuksen aikana. :DTekijäthän korostetetusti ovat maininneet että tämä ei ole Alien-esiosa. Eikä se sitä ollut. Koko alien elokuvasarja on saanut paljon vaikutteita H.P Lovecraftin novellista At the mountains of madness. Etenkin omasta mielestä tämä näkyi alien vs predator elokuvassa.( joka muuten sekin oli 100x parempi kuin In-time tai Adjustment Bureau, joita en jumalauta viitsi tunnustaa edes scifi-elokuviksi, sellaista paskaa kuin olivat. Ja en ymmärrä miten kukaan voi niitä ottaa edes esille Prometheus ketjussa.) Prometheus puolestaan muistuttaa tarinana vielä enemmän Hulluuden vuoria kuin scottin ohjaama ensimmäinen Alien. Sen vuoksi mm. Guillermo del toro on lyönyt jarruja omaan Hulluuden vuorilla suoraan filmatisointiin.
Onko sitten kovin kummallista että jokin suuri kehitysuunta saa alkuunsa siitä, että joku yksityinen heittää kauheet massit kiinni ja paljastuukin jotain suurempaa.Mua vitutti eniten se ,että tämä esiosa ikään kuin nollasi kaikki siitä seuraavat tarinat vanhan miehen kuolemattomuuden etsimiseksi ja siihen kun puututaan niin kaikki, ihan kaikki, menee päin vittua.