Rich Piana

En kyllä ole, menee mun piikkiin. Olisi taas pitänyt ymmärtää että eiköhän Iltalehti repäissyt kaiken pahimman tuosta.
Mä en kyllä löytänyt tuosta Iltalehden jutustakaan mitään pahaa. Mä ymmärsin sen pähkinänkuoressa näin: "Rich Piana käytti 30 vuotta steroideja, älä ole kuten Rich Piana." Tästä ei varmaan voi olla eri mieltä vaikka olisi miten Rich Piana fani. Muutenkin kyllä ihmetyttää kun missään ei sanottu mitään pahaa, mutta fanipojat vetää porot nokkaan vähän niin kuin defaulttina. Ehkä mä luen ja katson asioita vähän eri kantilta kun mulle Rich Piana oli täysin neutraali hahmo enkä edes tiedä kuka toi Mac Trucc on.

Mä en kyllä löytänyt tuosta Iltalehden jutustakaan mitään pahaa. Mä ymmärsin sen pähkinänkuoressa näin: "Rich Piana käytti 30 vuotta steroideja, älä ole kuten Rich Piana." Tästä ei varmaan voi olla eri mieltä vaikka olisi miten Rich Piana fani. Muutenkin kyllä ihmetyttää kun missään ei sanottu mitään pahaa, mutta fanipojat vetää porot nokkaan vähän niin kuin defaulttina. Ehkä mä luen ja katson asioita vähän eri kantilta kun mulle Rich Piana oli täysin neutraali hahmo enkä edes tiedä kuka toi Mac Trucc on.

Ex 5% porukan jäsen , joka riitaantui Pianan kanssa taannoin .

Siis se video antaa ihan eri kuvan, kuin mitä oli kirjoitettu, siitä jutusta haluttiin selvästi tehdä "myyvä"

No täytyy kyllä sanoa, että on harvinaisen pihalla medialukutaito jos ei yhtään ala kyseinen uutinen ketuttamaan. Klikkejä koitetaan kalastella aina vääntämällä uutiset tuohon muotoon, että iltalehden kommentoijat pääsevät taas taivastelemaan kuinka kävi huonosti roinaajalle. Ja sitten ihan vaan tuon macin juttujen käyttäminen uutislähteenä ylipäätään. Ei kai sitä voi kukaan estää juttujaan tubettamasta, mutta kuka valopää nyt tommoisen pohjalta menee uutisen vääntämään. Lähteenä huonompi kuin mv-lehden lähteet, iltalehdellä tässä jo palkinnon paikka huonosta journalismista... ps. oon myös tosta erimieltä, kannattaa ehdottomasti ryhtyä Pianaksi jos se onnistuu ja siitä itse onnelliseksi tulee. Ehkä miinus lääkkeet (huumeet?), mutta niistähän et maininnutkaan mitään...

Joo nykypäivän somen lieveilmiö et jengillä paprikat nenässä heti ennen kuin tietävät edes faktat. Tää ilmiö poraa hermoon ja on monen asian ongelma nykyisin. Maccin video oli erittäin asiallinen ja oli selkeästi suruissaan miten asiat päättyi.

Katsoin videon ja oli kyllä ihan eri maata kuin tuo lehtijuttu. Selkeästi otti koville Richin poismeno ja kunnioitti hänen muistoaan hienosti.

Paska steroidienvastainen artikkeli kirjoitettu ottaen joitain truccin sanomisia pois kontekstistaan ja kertomatta ohessa että Trucc itse käyttää ja että Truccin kokonaisviesti on (muistaakseni) että kannattaa treenata mieluummin natuna tai ottaa pienempiä määriä jos käyttää. Kokonaiskontekstin valossa (minkä tietää vain koko keskustelua ja suurinta osaa videoita nähneenä) sivumerkityksenä on myös, ja Truccin mielipiteet tietäen on voitava sanoa näin ilman häneltä kommenttia kys. videossa, että Pianan käyttö oli suhteellisesti valtavaa, mutta että steroideja voi myös käyttää järkevästi, jolloin niistä voi olla suuri hyöty monella eri tavoin, myös jopa terveydellisesti. Trucc ei tuomitse käyttöä kokonaisuudessaan. Artikkelista saa kuvan että yksi injektio steroideja tappaa sinut heti. VMP!

Paska steroidienvastainen artikkeli kirjoitettu ottaen joitain truccin sanomisia pois kontekstistaan ja kertomatta ohessa että Trucc itse käyttää ja että Truccin kokonaisviesti on (muistaakseni) että kannattaa treenata mieluummin natuna tai ottaa pienempiä määriä jos käyttää. Kokonaiskontekstin valossa (minkä tietää vain koko keskustelua ja suurinta osaa videoita nähneenä) sivumerkityksenä on myös, ja Truccin mielipiteet tietäen on voitava sanoa näin ilman häneltä kommenttia kys. videossa, että Pianan käyttö oli suhteellisesti valtavaa, mutta että steroideja voi myös käyttää järkevästi, jolloin niistä voi olla suuri hyöty monella eri tavoin, myös jopa terveydellisesti. Trucc ei tuomitse käyttöä kokonaisuudessaan. Artikkelista saa kuvan että yksi injektio steroideja tappaa sinut heti. VMP!
Onko toi nyt sitä medialukutaitoa mistä mulle valitettiin aiemmin? Että "iltapaskalehtiä" pitää defaulttina lukea niin että niistä artikkeleista on löydettävä jotain negatiivista? Siellä ei nimittäin lukenut noin enkä minäkään artikkelia niin ymmärtänyt. Sorry, mutta ei pysty tuollaisiin tulkintoihin.

...öh, no mikä tuossa artikkelissa ei olisi negatiivista? Otsikko on jo "addiktio repi välit vanhaan ystävään", joku saa korjata jos muistaa paremmin, mutta muistaakseni trucc saanut vain kenkää aikanaan 5% tiimistä (tod näk jostain muusta syystä kuin Pianan steroidien käyttö), on siitä lähtien yrittänyt saada itselleen näkyvyyttä, ja jeesustelee nyt kun Rich ei ole enää kertomassa miten asiat oikeasti menneet aikanaan?

Onko toi nyt sitä medialukutaitoa mistä mulle valitettiin aiemmin? Että "iltapaskalehtiä" pitää defaulttina lukea niin että niistä artikkeleista on löydettävä jotain negatiivista? Siellä ei nimittäin lukenut noin enkä minäkään artikkelia niin ymmärtänyt. Sorry, mutta ei pysty tuollaisiin tulkintoihin.

On. Sitä kuuluisaa sellaista, erinomaista sellaista. Mitkä pointit artikkelista nostaisit esille, mitkä puhuisivat oman subjektiivisen tulkintasi mukaan sen puolesta, että artikkelin sanomana tai vihjauksena, taikka voimakkaana aliteema ei olisi se, että steroidien käyttö olisi pääsyynä Richin kuolemaan?

Jokaisella artikkelilla on yleensä teema tai ns. "punainen lanka". Minkä näet tämän artikkelin punaisena lankana? Tämähän on minun tulkintani mukaan tietenkin kompakysymys liittyen tähän pieneen viestienvaihtoomme, mutta odotan omaa näkemystäsi mielenkiinnolla.

On. Sitä kuuluisaa sellaista, erinomaista sellaista. Mitkä pointit artikkelista nostaisit esille, mitkä puhuisivat oman subjektiivisen tulkintasi mukaan sen puolesta, että artikkelin sanomana tai vihjauksena, taikka voimakkaana aliteema ei olisi se, että steroidien käyttö olisi pääsyynä Richin kuolemaan?

Jokaisella artikkelilla on yleensä teema tai ns. "punainen lanka". Minkä näet tämän artikkelin punaisena lankana? Tämähän on minun tulkintani mukaan tietenkin kompakysymys liittyen tähän pieneen viestienvaihtoomme, mutta odotan omaa näkemystäsi mielenkiinnolla.
Mä en väittänyt etteikö artikkelin teema olisi se että Piana kuoli steroidien liikakäyttöön. Itse asiassa itsekin uskon niiden plus kaikkien muiden mömmöjen myötävaikuttaneen asiaan. Ja siksi varmaan en pidä artikkelia kovin negatiivisena, koska se tukee omaa tulkintaani, eikä mulla ole mitään syytä hermostua Rich Pianan puolesta koska kuten sanottu niin en fanittanut herraa millään tavalla, mutta en myöskään vihannut.

Iltalehteen olisi aivan yhtä hyvin voinut tehdä uutisen "suosittu kehonrakentaja ei käyttänyt huumeita" ja laittaa linkkinä/lähteenä Chanelin uuden selvitysvideon. se olisi uutisena jopa uskottavampi, koska lähteenä olisi oikeasti henkilö Richin sisäpiiristä, joka nyt vain sattui sanomaan niin. Mutta tuollaista uutista ei nähdä, koska lehti ei pääse yrittämään retostelua kyseisen menehtyneen henkilön kustannuksella ja kaikki klikkihuoraaminen jää saavuttamatta.

Kevyet mullat.

En tienny äijästä mitään ennen kuolemaansa, mutta näytti videoilla olleen ihan viihdyttävä hahmo, juttu luistaa ja perus positiivinen meininki. Mutta tuo fysiikka... alkaako syntholilla ja muilla rasvoilla pursotettu liha olla jo hyväksyttyä laajemmaltikin? Tähänkö on kehonrakennus mennyt?

Kevyet mullat.

En tienny äijästä mitään ennen kuolemaansa, mutta näytti videoilla olleen ihan viihdyttävä hahmo, juttu luistaa ja perus positiivinen meininki. Mutta tuo fysiikka... alkaako syntholilla ja muilla rasvoilla pursotettu liha olla jo hyväksyttyä laajemmaltikin? Tähänkö on kehonrakennus mennyt?
No onhan kehonrakennus mennyt jo päin helvettiä pidemmän aikaa. Sellasia saatanan turvonneita vatsoja lavat täynnä nykysin.

Ajat ovat kait muuttuneet. Ennen noille öljy/implanttimiehille naurettiin ja nykyän niitä pidetään idoleina. Näin ne ajat vaan muuttuvat.

Ajat ovat kait muuttuneet. Ennen noille öljy/implanttimiehille naurettiin ja nykyän niitä pidetään idoleina. Näin ne ajat vaan muuttuvat.

Onhan täyteaineita käytetty kehonrakennuksessa jo ties kuinka pitkään. Sekin on kuitenkin taitolaji tai taidetta (kuten olikohan se Palumbo kun sanoi) mitä selkeestikään eivät nämä Lähi-Idän ilmapallot ole hoksanneet.

Käsittääkseni paikallisen tulehduksen/turvotuksen aikaansaavia öljyjä on käytetty kehonrakennuksessa pro-tasolla hyvin yleisesti jostain n. 90-luvun lopulta asti, ennen kisoja esim. korjaamaan heikompia lihasryhmiä. Jonkun jutun luin joskus aiheesta, olisko ollut Mike Christianin kirjoittama. Itse pidän Esicleneä ja vastaavia ihan yhtä lailla täyteaineina kuin kollageenimömmöjäkin.

Yhdessä vaiheessa ysärillä alkoi kovasti yleistymään sellaiset kulmikkaat deltsit kuin Kevin Levronella... oppiko kaverit vaan tekemään vipunostot paremmin kuin ennen vai selittääkö joku muu tuota...? Ja esim. Ernie Taylorin ja Flex Wheelerin ojentajissa oli jotain kovasti hämärää, sama pullotus säilyi ojentajissa vaikka kädet oli rentoina ja koukussa....

Ikinä en ole richin fysiikkaa fanittanut, mutta henkilö on ollut miellyttävä seurata. Avoin asioistaan sekä videoiden välityksellä saadun kuvan johdosta ilmeisen kova säteilemään positiivista vibaa muihinkin ihmisiin.
Syntholin ja horkan käytöstä voi olla mitä mieltä vain, ja jokaisella on varmasti oma mielipiteensä jokaisen henkilön ulkonäöstä, mutta henkilönä rich vaikutti semmoiselta jolta jokainen voi oppia jotain. Tarkoitan toisten puskemista eteenpäin, itseensä ja asioihin uskomista sekä sitä ettei anna vastoinkäymisten lannistaa itseään. Vihaajia ja arvostelijoita riittää, mutta niin se menee elämässä aina kun joku menestyy niin henkisesti epästabiilit yksilöt kanavoivat herkästi katkeruutensa näihin henkilöihin. What ever it takes vai miten se olikaan.

Ei ole millään tavalla sama asia hyväksyä täyteaineita kisalavalla kuin ex/elämäntapabodarilla. Ritsin lookkia pidin hienona/hyvällä maulla rakennettuna ja oli vielä avoin asiasta, tosin mulle aivan sama olisiko noista avoimesti puhunut vai ei, mun rispekti tuli hyvästä ja hauskasta matskusta ja asenteesta. Tottakai silti pidän oikeana linjaa jossa kisoissa annetaan miinuspisteitä täyteaineiden käytöstä. Tosin, pidän kyllä flexin nuoruusfysiikkaa yhtenä hienoimmista ikinä. Vaikka flexikin tiettävästi käytti esicleneä jonkin verran niin ei se oo mun silmissä kyllä äijän fysiikan legendaarisuutta vähentänyt...

Saa nähdä miten Chanel toipuu tuosta kuolemasta. Tuttu nuori nainen elvytti toista sen vanhemmista hyvän tovin ennen kuin ambulanssi tuli ja siinä vaiheessa ei ollu enää mitää tehtävissä. Rankkaa kuunnella kuinka toinen soimaa itseään siitä, että elvytti omasta mielestään väärällä tavalla eikä siksi onnistunut pelastamaan rakkaan ihmisen henkeä. Henkiselle puolelle tuollaisesta tapahtumasta jää varmaan suurimmalle osalle isot traumat niinkuin jäi tälle mun kaverille.

Richin kuolema on varmaan ainoan bodarin kuolema joka tuntuu koskettavan itseä vaikka en kokoa miestä tuntenut. Mutantin ajoista lähtien tullut seurattua ja tullut katsottua noita sen videoita äärettömän monta tuntia. Mies eli unelmaansa ja eli juuri sillä tavalla kuin halusi välittämättä juurikaan ihmisten kommenteista. Omasi myös bisnesvainua ja teki sievoisen omaisuuden kiinteistökaupoilla ja tuo itsensä brändäys oli sen sortin temppu ettei tuohon varmaan kukaan bodari enää ikinä pysty.

O Hearnin, Palumbon ja muiden Richin tunteneiden ihmisten kommentit hänestä kertovat kohtuullisen yksiselitteisesti että oli erittäin kiltti ja maanläheinen kaveri. Maailma ja fitness scene tarttis enemmän Richin kaltaisia tyyppejä.

See you later bro. Rip Rich

Back
Ylös Bottom