Morjesta ! eli ajattelin laittaa tälläsen mihkä voi jokainen pistää herkkureseptejä mitä tykkää syödä, että sais ihmiset jotain muutaki pöytään ku sitä mitä on normaalisti tottunu laittamaan ( itsellä ainaki alkaa samat pöperöt kyllästyttään ja olis kiva saada jotain reseptejä mitä vois testailla, ainaki tee se itse kebab osottu toimivaks)
Voisin ite pistää tähän nyt ihan perus munakkaan mitä oon tehny lounaaks... ja jättikatkarapu meiningin mikä menee ciabatta leivän kans
4 kananmunaa
10 siivua kylmäsavuhärkää
1 siivu cheddaria
ripaus suolaa
paistamiseen pikkusen voita
Pannu erittäin kuumaksi, niin että voi tirisee ku sen iskee siihen.
Kananmunat suoraan pannuun ilman sitä tasaseks vispausta ja siinä pyöräyttelee lastalla muutaman kerran et tulee sellanen normaalii paistamista vähän tasasempi mössö.. sit ite oon repiny vaan härkä siivuista sellasii myttyjä ja viskonu ne siihen päälle... sitte cheddari siivu n. 8 osaan ja heitellään ne siihen päälle just ennen ku sen ottaa pois ettei sula mössöks... lopuks ripaus suolaa ja ai että on hyvää !...
Extra virgin oliiviöljyä
peukalonkokoinen pala tuoretta inkivääriä hienoks raastettuna
3 kuorittua valkosipulin kynttö ohuina siivuina
3 tuoretta punasta chiliä (siemenet pois ja chili silpuks)
1 pussi kuorettomia jättiravun pyrstöjä
2 sitruunaa
iso kourallinen sileälehtistä persiljaa leikeltynä ( ei ihan silppua)
suolaa ja musta pippuria maun mukaan...
Valmistus:
Kuumenna paistokasarissa tai wokissa n. 5 rkl öljyä, iske sekaan inkivääri chili ja ravut... paistele niitä n.3-4 min pannulla, vähennä lämpöä ja sekaan sitruunoiden mehut , persilja silppu ja 3 rkl oliiviöljyä... ota pannu levyltä ja maistele... siihen voi sit lisää suolaa ja pippuria maun mukaan...
(oon tehny aina tupla satsin, koska tota voi lämmittää ja maut vaan paranee ku on esim yön yli jääkaapissa)
Lisäks leikkaa ciabatta leivästä pitkittäin siivuja ja paahda pannulla... rapuihin jää sellanen kastike nii sitä kauhoo reippaasti päälle nii ai että on nannaa !!!!!!!
Voisin ite pistää tähän nyt ihan perus munakkaan mitä oon tehny lounaaks... ja jättikatkarapu meiningin mikä menee ciabatta leivän kans
4 kananmunaa
10 siivua kylmäsavuhärkää
1 siivu cheddaria
ripaus suolaa
paistamiseen pikkusen voita
Pannu erittäin kuumaksi, niin että voi tirisee ku sen iskee siihen.
Kananmunat suoraan pannuun ilman sitä tasaseks vispausta ja siinä pyöräyttelee lastalla muutaman kerran et tulee sellanen normaalii paistamista vähän tasasempi mössö.. sit ite oon repiny vaan härkä siivuista sellasii myttyjä ja viskonu ne siihen päälle... sitte cheddari siivu n. 8 osaan ja heitellään ne siihen päälle just ennen ku sen ottaa pois ettei sula mössöks... lopuks ripaus suolaa ja ai että on hyvää !...
Extra virgin oliiviöljyä
peukalonkokoinen pala tuoretta inkivääriä hienoks raastettuna
3 kuorittua valkosipulin kynttö ohuina siivuina
3 tuoretta punasta chiliä (siemenet pois ja chili silpuks)
1 pussi kuorettomia jättiravun pyrstöjä
2 sitruunaa
iso kourallinen sileälehtistä persiljaa leikeltynä ( ei ihan silppua)
suolaa ja musta pippuria maun mukaan...
Valmistus:
Kuumenna paistokasarissa tai wokissa n. 5 rkl öljyä, iske sekaan inkivääri chili ja ravut... paistele niitä n.3-4 min pannulla, vähennä lämpöä ja sekaan sitruunoiden mehut , persilja silppu ja 3 rkl oliiviöljyä... ota pannu levyltä ja maistele... siihen voi sit lisää suolaa ja pippuria maun mukaan...
(oon tehny aina tupla satsin, koska tota voi lämmittää ja maut vaan paranee ku on esim yön yli jääkaapissa)
Lisäks leikkaa ciabatta leivästä pitkittäin siivuja ja paahda pannulla... rapuihin jää sellanen kastike nii sitä kauhoo reippaasti päälle nii ai että on nannaa !!!!!!!