Renkaasi?

BCAA-valmisjuoma -40%
Ootteko pitäneet nastarenkaissa samaa ilmanpainetta kuin kesärenkaissakin? Samaa kokoa kesä- ja talvirenkaat.

Joo, mutta huomioiden sen, että mittauslämpötila on eri (luokkaa 15°C vs 0°C) ja pidän yli 2,5bar. Jos on tottunut pitämään matalia paineita, niin talvella on se riski, että pakkasilla paineet putoavat liian alas.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Uudet Nokian hakkapeliitta 8 -nastarenkaat alla koossa 195/65/15" ja ajo-ominaisuudet ovat kyllä hyvät. Ihmeellistä huminaa kylläkin pitävät, jonka huomaa selvästi 60-80km/h vauhdissa. Hiljaisemmissa nopeuksissa ja motarilla 100km/h ei sitä kuule. Säälittää vaan ajella nastoilla sulalla asfaltilla mutta oli pakko hommata uudet kun vanhat olivat niin loppuun ajettu.

Vieläkö tätä ketjua joku asiantuntija lukee? Pitäis vaihtaa -05 Golffiin sekä kesä- että talvirenkaat, koko 195/65-15, joku laatumerkki, ja haussa ois mahdollisimman hiljaiset renkaat koska rengasmelu kuuluu sisälle tosi pahasti. Talvirenkaiksi tulee kitkat. Mietinnässä ois contin uusimmat, mutta niiden äänekkyydestä muihin merkkeihin verrattuna ei mitään tietoa.

Selvitin vähän asiaa ja näköjään kesärenkaissa Goodyear Efficient Grip Performance vois olla hyvä valinta sekä äänen että vierintävastuksen puolesta, muutkin ominaisuudet testeissä kärkipään tuntumassa.

Selvitin vähän asiaa ja näköjään kesärenkaissa Goodyear Efficient Grip Performance vois olla hyvä valinta sekä äänen että vierintävastuksen puolesta, muutkin ominaisuudet testeissä kärkipään tuntumassa.
Katso vaikka rengas-onlinesta. Siellä on annettu renkaiden vierinvastus. märkäpito ja melu ja ne on niitä valmistajan mittaamia arvoja mitkä nykyään pitää ilmoittaa, eikä mitään rengas-onlinen höpöhöpöarvoja. Eli standardoitu menetelmä, joten tulokset on varmasti vertailukelpoisia muiden renkaiden kanssa. Sieltä kun lähtee katsomaan niin Kumho EcoWing ES01 KH27 on yksi kaikkein hiljaisimmista tasatuloksella muutaman muun kanssa (67 dB) ja vierinvastus A-luokkaa. Tuossa sun ehdottamassa Goodyearissa on 69 dB ja vierinvastus B. Toki melun taajuus ja luonne vaikuttaa paljon ja sitä ei noista näe.

Goodyear Efficient Grip Performance oli ihan pakasta vedettynä melko kovaääninen, mutta äänet "pehmenee" kun ajoa tulee joitakin satoja kilometrejä. Näin ainakin oma kokemus 195/65/15 kun V70:llä niillä olen ajellut. Samanlaisia kommentteja löysin jostain nettikeskusteluista. Perstuntumalla on aika nopeasti kuluvat renkaat kyseessä.

Siinä taas nähdään suomalainen rehellisyys ja tuotteiden laatu. En siis tästedeskään osta Nokialaisia.

"Nokian Renkaat on lähettänyt lehtitesteihin paranneltuja renkaita, joita ei ole edes tuotannossa, ilmenee Kauppalehden saamista sähköposteista"

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/n...Internal&_ga=1.173564453.788400595.1397402155
Tää on siinä mielessä jännä juttu, että tämä tuntuu olevan rengaspiireissä ihan yleistä tietoa. Mä olen esimerkiksi "tiennyt" jo kauan näistä tapauksista, koska silloin kun olin itse rengashommissa niin siellähän huhut kiertää ja niistä asioista kuulee enemmän kuin peruspentit. Eihän näistä mitään todisteita ollut, mutta sitä piti vähän niin kuin itsestäänselvyytenä. On siitäkin ollut juttua, että joskus aikoinaan testaajia voideltiin erilaisten saunailtojen muodossa ja niin eespäin, mutta huhupuhetta sekin on. En silti pidä yhtään ihmeellisenä. Turha kuitenkaan kuvitella, että Nokia on ollut ainoa. Lyön vaikka vasemman kivekseni vetoa, että moni muukin valmistaja tekee tätä edelleen.

Oisko kokemuksia 20" matalista kumeista? Continentaleilla ajellu jo useamman vuoden, mutta 19" koossa. Nyt vois kokeilla Micheliniä...

Pirelli PZero nyt kesärenkaana, Michelin varmaan seuraavana testiin, vaikka ei PZerossakaan mitään vikaa varsinaisesti ole ollut. Itseasiassa yks pari takarenkaita on reilulla pinnalla, pitää varmaan ajaa ne ensin loppuun (tarvittaessa siis uudet pirellit eteen vielä).

edit: saitko vikakoodit pois? (9xxfin)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Joo, itelläkin oikeestaan vaihtoehtoina Pirellit tai Michelinit, Contit ei taida possuissa niin hyvin toimia...
Vikakoodit lähti todella helposti, riitti varmaan 10m ajo.

Tullut 10tkm ajoa Goodyear Efficient Grip Performance 225/45/18 koossa. Rengasta vaivasi minun mielestäni äänekkyys vaikka testit sanovatkin renkaan olevan hiljainen, äänenlaatu oli matalaa ärsyttävää vooausta. Alkoi kyrsimään ja vaihdoin tilalle Goodyerin eagle F1 ja jos näistä kahdesta pitää parempi rengas valita on se ehdottomasti F1. F1 on huomattavasti hiljaisempi ja minun mielestäni erittäin paljon miellyttävämmin toimiva rengas, noiden kanssa ei tule yllätyksiä.

Itselläkin olisi 225/45/18 kesänakit hakusessa, suurin ehto ehdottomasti rengasmelu. Noissa F1 renkaissa ei siis kauheita meteliä kuulu? Vaikuttaahan tuohon auton pohjan massaus, Skoda alla niin ei sillä nyt Audin tai muiden premium-mallien sisätilameluun päästä mutta kaikki desibelit on kotiin päin. Nyt taitaa olla jotku nokiat alla ja voi luoja kun huutaa.

Itselläkin olisi 225/45/18 kesänakit hakusessa, suurin ehto ehdottomasti rengasmelu. Noissa F1 renkaissa ei siis kauheita meteliä kuulu? Vaikuttaahan tuohon auton pohjan massaus, Skoda alla niin ei sillä nyt Audin tai muiden premium-mallien sisätilameluun päästä mutta kaikki desibelit on kotiin päin. Nyt taitaa olla jotku nokiat alla ja voi luoja kun huutaa.

Vaikea kysymys.. Mun autossa toimii todella hyvin F1 kun taas nuo hiljaiseksi mainostetut michelinit eivät toimineet, kannattaisi melkein kysellä jostain skoda forumilta kokemuksia! Kyllä sillä pohjan massauksella saattaa jtn hyötyä saada mutta tuskin kovin kummoista.

Vaikea kysymys.. Mun autossa toimii todella hyvin F1 kun taas nuo hiljaiseksi mainostetut michelinit eivät toimineet, kannattaisi melkein kysellä jostain skoda forumilta kokemuksia! Kyllä sillä pohjan massauksella saattaa jtn hyötyä saada mutta tuskin kovin kummoista.
Joo vaikea se on sanoa yleispätevää neuvoa, että tämä rengas on hiljainen ja tämä ei, kun melun luonteella on aivan hirveä vaikutus siihen miten sen kokee. On ihan subejektiivisia eroja eri havainnoijien kesken ja sit eri autoissa on erilaisia äänieristyksiä mitkä päästää eri taajuisia ääniä läpi eri suhteissa. Sit on vielä eri rengaskoot ja niiden valtavat erot melussa ja päälle rengaspaineiden vaikutus, niin siinä on sellainen soppa ettei noista oikein ota selvää. Skodan omistajana voin kyllä sen verran sanoa, että sitä vessaa ei saa hiljaiseksi kuin vetämällä peltorit päähän.

Joo vaikea se on sanoa yleispätevää neuvoa, että tämä rengas on hiljainen ja tämä ei, kun melun luonteella on aivan hirveä vaikutus siihen miten sen kokee. On ihan subejektiivisia eroja eri havainnoijien kesken ja sit eri autoissa on erilaisia äänieristyksiä mitkä päästää eri taajuisia ääniä läpi eri suhteissa. Sit on vielä eri rengaskoot ja niiden valtavat erot melussa ja päälle rengaspaineiden vaikutus, niin siinä on sellainen soppa ettei noista oikein ota selvää. Skodan omistajana voin kyllä sen verran sanoa, että sitä vessaa ei saa hiljaiseksi kuin vetämällä peltorit päähän.

Massaahan tuo huutaa pohjaan ja mattojen alle jos siitä oikeasti hiljaisen haluaa. On tuo -14 Octavia RS kuitenki paljon hiljaisempi ku esim mark II Octaviat, vähän on eteenpäin menty. Silti, rengasmelu ja resonointi vituttaa niin paljon että oon tässä kahden vaiheilla vienkö massaukseen vai kärsin enskesään kun ois vaihdon aika.

"Mukavan" tuntuiset renkaat ollu nämä Michelinit, jos nyt noin voi sanoa. Käytös ääritilanteissa erittäin hienoa, pidon menetyksen tuntee hyvin eikä mitään tapahdu ns. yhtäkkiä. Eli voipi suositella. Sitä en tiedä, millanen ero olisi halvemman hintaluokan kumeihin esim. Hankuukkeihin, mitkä pitäs olla hyvät hintaluokassaan.

suositelkaas viisaat hyviä kitkoja laadultaan ja hinnaltaan? 205/55/16.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%

Suositut

Back
Ylös Bottom