Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei. Enkä oikein usko, että kukaan normaali autoilija ehtii renkaita saamaan pilalle, vaikka säilyttäisi niitä missä tahansa. Kuitenkin muutaman vuoden välein vaihtuu pois, niin ei ehdi. Eri asia, jos jostain syystä täytyisi säilöä rengasta 20 vuotta. Ja mieti missä olosuhteissa renkaita siellä auton alla "säilytetään". Välillä on 60 astetta suoraan auringossa ja välillä märkä nollakeli, eikä ne sielläkään pilalle mene.Säilytän renkaita pannuhuoneessa. Meneekö renkaat piloille, kun lämpöjä on n. 30 raatia. Pimeää kuitenkin.
Säilytän renkaita pannuhuoneessa. Meneekö renkaat piloille, kun lämpöjä on n. 30 raatia. Pimeää kuitenkin.
Meillä suositellaan 500 km. Mutta en nyt tiedä onko tossa nopeusrajoituksessa käytännössä mitään perää, mutta teoriassa asia ainakin on niin, että mitä kovempaa ajat, sitä enemmän rengas joutuu siirtämään tehoa tiehen ja sitä enemmän nastakin huutaa apua. Ilmanvastus on satasen vauhdissa jo huomattavasti korkeampi kuin kahdeksassakympissä.Ostin tossa ensimmäistä kertaa moneen vuoteen uudet nastarenkaat (Hkpl 7) ja kyssäri sisäänajosta siitä jotain tietäville; eli myyjä antoi suosituksen että ekat 1000km ei revittelyä (selkee juttu) mutta ei myöskään saisi ajaa 80 km/h kovempaa. Tämä kuulosti erikoiselta, ei houkuttele ajatus lähtee maanantaina työreissulle motarille ajeleen kahdeksaakymppiä. Onko tässä 80 km/h rajoituksessa mitään perää?
Onko tässä 80 km/h rajoituksessa mitään perää?
No ei ne nyt hemmetti sentään keskipakoisvoiman takia pois sieltä lennä. On ne nastat siellä sen verran hyvin kiinni, ettei ne pois lennä, vaikka pyörän laittaisi vapaasti pyörimään 400 km/h nopeudella.Nopeus on rajoitettu ymmärtääkseni sen takia, että nastat asettuisivat kunnolla koloihinsa eikä keskipakoisvoima niitä roiskisi pitkin moottoribaanaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskipakoisvoima
:D Tosta tulikin mieleeni, kun asiakas tuli vaahtoamaan halliin, kun auto oli pihalla ihan lintallaan. Oltiin kuulemma nostettu auto liian ylös, niin oli takajousi päässyt hyppäämään pois. Ihan fiksu päätelmä kieltämättä. No, oikeasti siellä oli takajousi poikki.:D :D
Joskus tasapainokoneessa kun rengas pyöri, ja renkaasta irtosi kivi osuen siihen muoviseen suojaan, lähellä ollut asiakas tokaisi "Noniin, se pyörii liian lujaa, nastat lentelee!". Hetken itseni keräilyn jälkeen selitin tilanteen tietämättömälle :D
Ihan tuohon vaan tidoksi, kun muutenkin suht surkee vastaus. Mutta monella asialla saattaa olla eri varastointi ja käyttölämpötilat. Ihan vaikka tuttu Diesel...Menee, koska normaalisti ne joutuvat kestämään jopa - 30 pakkasta tai + 100 lämpöä. Pimeääkin saattaa olla normaalisti keskellä kesää, esim. autotallissa.
Raha se on joka itsellä ratkaisi. Turha alkaa paskoja renkaita puolusteleen :D
Kyllä ihmiset paljon ostelee yhtä rengasta puhjenneen tilalle. Mutta jos nyt ei varsinaisesti rahat ihan loppu ole, niin ottaisin kyllä kaksi, niin saa samalle akselille uudet.Vitutus-ketjussa jo kerroinkin että rengas puhkesi. No käytin rengasta rengasliikkeessä ja sielä sanottiin ettei kannata paikata, koska se ei tule kestämään. Totesivat että renkaissa on vielä 60-70% jäljellä, että kannattaa harkita koko sarjan sijasta yhden renkaan ostoa. Mikäs on pakkiksen rengastietäjien kanta tähän?
Mua jotenkin arveluttaa yhden renkaan ostaminen, mutta jos ostan koko sarjan niin sitten tallissa on 3 kohtalaisessa kunnossa olevaa rengasta turhan panttina.
Noi tällä hetkellä olevat on kolmatta talvea käytössä olevat Michelinin x-ice northit.