Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Säilytän renkaita pannuhuoneessa. Meneekö renkaat piloille, kun lämpöjä on n. 30 raatia. Pimeää kuitenkin.
Ei. Enkä oikein usko, että kukaan normaali autoilija ehtii renkaita saamaan pilalle, vaikka säilyttäisi niitä missä tahansa. Kuitenkin muutaman vuoden välein vaihtuu pois, niin ei ehdi. Eri asia, jos jostain syystä täytyisi säilöä rengasta 20 vuotta. Ja mieti missä olosuhteissa renkaita siellä auton alla "säilytetään". Välillä on 60 astetta suoraan auringossa ja välillä märkä nollakeli, eikä ne sielläkään pilalle mene.
 
Säilytän renkaita pannuhuoneessa. Meneekö renkaat piloille, kun lämpöjä on n. 30 raatia. Pimeää kuitenkin.

Menee, koska normaalisti ne joutuvat kestämään jopa - 30 pakkasta tai + 100 lämpöä. Pimeääkin saattaa olla normaalisti keskellä kesää, esim. autotallissa.
 
Ostin tossa ensimmäistä kertaa moneen vuoteen uudet nastarenkaat (Hkpl 7) ja kyssäri sisäänajosta siitä jotain tietäville; eli myyjä antoi suosituksen että ekat 1000km ei revittelyä (selkee juttu) mutta ei myöskään saisi ajaa 80 km/h kovempaa. Tämä kuulosti erikoiselta, ei houkuttele ajatus lähtee maanantaina työreissulle motarille ajeleen kahdeksaakymppiä. Onko tässä 80 km/h rajoituksessa mitään perää?
 
Ostin tossa ensimmäistä kertaa moneen vuoteen uudet nastarenkaat (Hkpl 7) ja kyssäri sisäänajosta siitä jotain tietäville; eli myyjä antoi suosituksen että ekat 1000km ei revittelyä (selkee juttu) mutta ei myöskään saisi ajaa 80 km/h kovempaa. Tämä kuulosti erikoiselta, ei houkuttele ajatus lähtee maanantaina työreissulle motarille ajeleen kahdeksaakymppiä. Onko tässä 80 km/h rajoituksessa mitään perää?
Meillä suositellaan 500 km. Mutta en nyt tiedä onko tossa nopeusrajoituksessa käytännössä mitään perää, mutta teoriassa asia ainakin on niin, että mitä kovempaa ajat, sitä enemmän rengas joutuu siirtämään tehoa tiehen ja sitä enemmän nastakin huutaa apua. Ilmanvastus on satasen vauhdissa jo huomattavasti korkeampi kuin kahdeksassakympissä.

Mutta se siis teoriassa. Tiedä sitten mikä on vaikutus käytännössä nastan pysyvyyteen. Veikkaisin, että olematon. Ei meillä suositella mitään nopeuden rajoittamisia kuitenkaan.
 
Kesäset Michelin Pilot Sport 245/35/19, 275/30/19
Talviset Nokian HKPL 5 235/35/19
Renkaissa ei ole varaa säästää (60tkm/v)
 
Kellään kokemuksia/kommentteja Vredestein Sportrac 3:sta? Testeissä pärjänneet kohtuullisen hyvin...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nopeus on rajoitettu ymmärtääkseni sen takia, että nastat asettuisivat kunnolla koloihinsa eikä keskipakoisvoima niitä roiskisi pitkin moottoribaanaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskipakoisvoima
No ei ne nyt hemmetti sentään keskipakoisvoiman takia pois sieltä lennä. On ne nastat siellä sen verran hyvin kiinni, ettei ne pois lennä, vaikka pyörän laittaisi vapaasti pyörimään 400 km/h nopeudella.
 
:D :D

Joskus tasapainokoneessa kun rengas pyöri, ja renkaasta irtosi kivi osuen siihen muoviseen suojaan, lähellä ollut asiakas tokaisi "Noniin, se pyörii liian lujaa, nastat lentelee!". Hetken itseni keräilyn jälkeen selitin tilanteen tietämättömälle :D
 
:D :D

Joskus tasapainokoneessa kun rengas pyöri, ja renkaasta irtosi kivi osuen siihen muoviseen suojaan, lähellä ollut asiakas tokaisi "Noniin, se pyörii liian lujaa, nastat lentelee!". Hetken itseni keräilyn jälkeen selitin tilanteen tietämättömälle :D
:D Tosta tulikin mieleeni, kun asiakas tuli vaahtoamaan halliin, kun auto oli pihalla ihan lintallaan. Oltiin kuulemma nostettu auto liian ylös, niin oli takajousi päässyt hyppäämään pois. Ihan fiksu päätelmä kieltämättä. No, oikeasti siellä oli takajousi poikki.
 
Itellä on Nangkang eli Nankkarit. Tuli ensin ostettua budjettiratkaisuna kesävanteille, koska 19" kumit nyt maksaa jo jonkin verran. No oli suht tyytyväinen joten hommasin 17" talvivanteisiinkin. Onhan ne talvikumit nyt rungoiltaan varmaan löysemmät verrattuna kaks kertaa kalliimpaan kilpailijaan, jarrutusmatkat pidempiä ym ym. Mutta järki päässä, kun koittaa ajaa sillontällön niin kyllä se auto pysähtyy. Neliveto nyt antaa aina liikennevaloissa kaulan takana tulevaan. (Ellei sekin oo Quattro)

Raha se on joka itsellä ratkaisi. Turha alkaa paskoja renkaita puolusteleen :D
 
Menee, koska normaalisti ne joutuvat kestämään jopa - 30 pakkasta tai + 100 lämpöä. Pimeääkin saattaa olla normaalisti keskellä kesää, esim. autotallissa.
Ihan tuohon vaan tidoksi, kun muutenkin suht surkee vastaus. Mutta monella asialla saattaa olla eri varastointi ja käyttölämpötilat. Ihan vaikka tuttu Diesel...
 
Raha se on joka itsellä ratkaisi. Turha alkaa paskoja renkaita puolusteleen :D

Olisikohan kannattanut säästää jossain muussa kuin talvirenkaissa? Vaihtaa auto vaikka halvempaan etuvetoon jos nelivedon hankinnan jälkeen ei ole enää varaa kunnon renkaisiin? Varmasti normaaliajossa pysyy tiellä kun varovasti ajaa, mutta sitten kun täytyy vetää täysjarrutus 100 km/h vauhdista niin olisi ihan kiva että auto myös pysähtyy mahdollisimman lyhyellä matkalla.
 
Ihan vituttaa yhden asiakkaan puolesta. Joku homo on toivottanut hyvää joulua ja puhkonut kaikki renkaat uimahallin parkkipaikalla. Siellä oli kuulemma muitakin saman kohtalon kokeneita autoja. Jollain on ollut taas saatanan kivaa.
 
Vitutus-ketjussa jo kerroinkin että rengas puhkesi. No käytin rengasta rengasliikkeessä ja sielä sanottiin ettei kannata paikata, koska se ei tule kestämään. Totesivat että renkaissa on vielä 60-70% jäljellä, että kannattaa harkita koko sarjan sijasta yhden renkaan ostoa. Mikäs on pakkiksen rengastietäjien kanta tähän?:)
Mua jotenkin arveluttaa yhden renkaan ostaminen, mutta jos ostan koko sarjan niin sitten tallissa on 3 kohtalaisessa kunnossa olevaa rengasta turhan panttina.:rolleyes:

Noi tällä hetkellä olevat on kolmatta talvea käytössä olevat Michelinin x-ice northit.
 
Vitutus-ketjussa jo kerroinkin että rengas puhkesi. No käytin rengasta rengasliikkeessä ja sielä sanottiin ettei kannata paikata, koska se ei tule kestämään. Totesivat että renkaissa on vielä 60-70% jäljellä, että kannattaa harkita koko sarjan sijasta yhden renkaan ostoa. Mikäs on pakkiksen rengastietäjien kanta tähän?:)
Mua jotenkin arveluttaa yhden renkaan ostaminen, mutta jos ostan koko sarjan niin sitten tallissa on 3 kohtalaisessa kunnossa olevaa rengasta turhan panttina.:rolleyes:

Noi tällä hetkellä olevat on kolmatta talvea käytössä olevat Michelinin x-ice northit.
Kyllä ihmiset paljon ostelee yhtä rengasta puhjenneen tilalle. Mutta jos nyt ei varsinaisesti rahat ihan loppu ole, niin ottaisin kyllä kaksi, niin saa samalle akselille uudet.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom