Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sain tutun kautta Nordexx stratus renkaat halvalla. Toivottavasti ei ihan paskat ole. :)
Kumhoilla oli tuo tuttu taksi kuski ajellu ennen.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Powerhousu: Osaisitko antaa rengaspaine vinkkejä?
Renkaat jotkut hankookit. 225/40/18

Auto: Toyota Avensis Sedan (T25) Vm.2005
Laita kolme vaan kaikkiin, niin kuluvat tasaisesti. Kovat ton korkuiset kumit on kuitenkin, on siellä sitten 2 tai 3 bar. Parempi käyttää suurta painetta.
 
Arvon Rengasmaisterit,

Mitesmites pakettiauton paineet? Alla on Continental Vanco 2, 195-70-15C ja taisi olla 4 baria autossa olevan tarran mukaan. Kuulostaa aika paljolta, kun ei pääsääntöisesti tuolla ei mitään painavaa kuljetella? Tonnin painoisen kuorman tuonne saisi kai laittaa, mutta hyvä jos 500kg on ylittynyt koskaan ja normaalisti menee ihan kymmenillä kiloilla.

Ja mites maasturin (kokonaismassa n. 2900kg) 255/65 R17 kesät (tai kai on joka-kelin-rengas tuo BF Goodrich Long Trail T/A) ja talveksi Nokian Hakka 5 SUV 245/65 R17, kuinkas paljon happea pitäisi laittaa?
 
Onko kokemuksia GT-radial Champiro 328 -renkaista? Vianorhan noita näyttää kauppaavan aika edulliseen hintaan. 205/55 R16 lähtee alle 400€ töineen, mutta onko esim. märkäpito niin huono kuin muutamat keskustelupalstojen kommentit antavat ymmärtää?
 
Zone-sarja -42%
Roadstonea kaupataan nyt koossa 225/40/18. Kannattaako sotkeentua? Renkaan tulee olla musta, pyöreä ja hiljainen.

Jossain testissä oli roadstonen loppuarviossa että nuo tulisi kieltää lailla suomen teiltä olivat niin huonot. Muistaakseni viellä oli maininta että eivät tule läpäisemään niitä uusia rengasnormeja jossa on niitä vierintävastus jne juttuja.

Counterfeith tai Powerhousu voisi tietääkin että joko tai milloin niitä uusia normeja tulee voimaan. Vai olenko nähnyt unta, mutta muistelen että jonkin tiedotteen näin rengaskaupasta että tulee jotain vierintävastus jne merkintöjä käyttöön.
 
Ei vanhan, mutta tässä asiassa viisaan neuvo. Älä...

Jaaha, no tuli vanteetkin päivitettyä pienempiin. 215/45/17 koossa pitäisi renkaat nyt löytää, halkaisija pysyisi jotakuinkin samoissa tuon edeltäjäkoon kanssa.

Hiukan reilu 300 € riittäisi näköjään Falkeniin, Hankookin, Kumhoon. Muutaman kympin halvemmalla irtoaisi esim. Federalia... Onko suosituksia? Hiljaisuus edelleen arvossaan. Vanne on 7,5" tuumaa leveä, kai tuo 215 nakki istuu siihen sopivasti?
 
Tälleen kävi Bemarissa:

P1040643.jpg


Molemmat takarenkaat tommosia, tämä vähän pahempi ja tässä ei kestä enää ilmakaan. Camber tarkistettiin ja säädettiin nyt, mutta ei tuo pahasti pielessä ollut.
Hassua oli että autofixaamolla oli pihassa vastaavassa kunnossa olevat Dunlopit itselläänkin, toisesta autosta.

Mikäs ton tekee? Ei, tuo ei hankaa mihinkään.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikäs ton tekee? Ei, tuo ei hankaa mihinkään.
Auraus. Harittaa niin saatanasti.

E: Camber kuluttaa renkaan koko kulutuspinnaltaan vinoon ja auraus tekee tuota, että kuluu vain toisesta reunasta. Tosin voihan camberkin tuollaista jälkeä saada aikaan, mutta sitä saa olla sitten varmaan 30 astetta, että rengas kulkee vain toisella syrjällään. Eli auraus on syyllinen.
 
Pari talvea oon nyt liukastellu Hankookin IceBearin muovikitkoilla ja päätin siirtyä takaisin nastoihin. Mukaan tarttui Nokian Hakkapeliitta seiskat. Kuulemma ihan saatanan äänekkäät mutta oikeesti nuo hancockit oli aika saatanan liukkaat vaikka miten on nelivetoauto.
 
Mikäs ihmeen bemari Hupella on kun tuollaista jälkeä tekee? Kaverin 320 E-mersussa rengas kulu vastaavalla tavalla kun oli joku takatukivarsi rikki. Samalla perä heilu pompuissa ja kaasuttaessa.

Itellä on jotku 235/45/17 Yokohamat alla ja ei oo kyllä mitään pahaa sanottavaa. Samoten tykkäsin 225/45/17 Hankookeista.

Ps. Mistä saa Ruotsista edullisesti vanteita?
 
Mikäs ihmeen bemari Hupella on kun tuollaista jälkeä tekee? Kaverin 320 E-mersussa rengas kulu vastaavalla tavalla kun oli joku takatukivarsi rikki. Samalla perä heilu pompuissa ja kaasuttaessa.

Auto kyllä käyttäytyy levottomasti pompuissa ja kaasuttaessa, vatkaa oikeen kunnolla.

Aurauskulmat ja camberit jne tarkistettiin eikä niissä mitään merkittävää virhettä ollut.

Saatko kysästyä kaveriltas tarkempia tietoja tuosta?
 
Auto kyllä käyttäytyy levottomasti pompuissa ja kaasuttaessa, vatkaa oikeen kunnolla.

Aurauskulmat ja camberit jne tarkistettiin eikä niissä mitään merkittävää virhettä ollut.

Saatko kysästyä kaveriltas tarkempia tietoja tuosta?

Voinhan mä kysästä joko se vika tarkentui siinä mersun perässä. Viimeksi kun menin töihin kaverin kyydillä noin kuukausi sitten, siitä mersusta kulu takarengas sellaista vauhtia et oli lokakaaressa asti pientä rengassilppua 400km ajon jälkeen ja tosiaan pompuissa/kaasuttaessa perä heitti niin joku tukivarsivika tuntui todennäköiseltä. Siinä autossa on myös ilmajouset, jotka nekään ei ihan kunnossa olleet koska auton perä laski jos oli muutaman päivän ajamatta. Minäpä ilmoitan jos vika on löytynyt, eiköhän se oo korjaamolla sitä käyttänyt kun ei toi renkaiden vaihtokaan ilmaista puuhaa ole.
 
Huppe, takaiskari oli kaverilla paskana, joka sitten aiheutti tuon renkaan kulumisen. Ei siis tukivarsi.
 
Talvikumit pitäis hommata, 205/55/16 koossa ja nastat. Mitähän hintaa noista olis järkevä maksaa? Tarkoitus olis ostaa jotkut Nokian/Michelin/Bridgestone - joukosta.
 
Pari talvea oon nyt liukastellu Hankookin IceBearin muovikitkoilla ja päätin siirtyä takaisin nastoihin. Mukaan tarttui Nokian Hakkapeliitta seiskat. Kuulemma ihan saatanan äänekkäät mutta oikeesti nuo hancockit oli aika saatanan liukkaat vaikka miten on neivetoauto.

Niin no niin, onkai ne mitkä tahansa eurooppakitkat liukkaat talvikelissä :rolleyes:
Ihan samalla tavalla ne Hankookin nastarenakat pitää hyvin jos vertailukohtana on vaikka Nokian WR.
Oikea rengas oikeaan ajankohtaan.

Eurooppakitkoille ei ole ajankohtaa vielä olemassakaan ^^
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom