Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Paljon kannattaa maksaa WinterViking 2 renkaista? Mielestäni huippurengas pidon ja ajomukavuuden suhteen. Ei mitään valittamista kahden talven jälkeen.

Auttaa aika paljon jos kerrot mitä kokoa olet hakemassa.

TM:n testissä sanottiin kommentissa R:stä seuraavaa: "Nokian oli testin paras rengas jäällä ja lumella. Hienointa renkaassa on sen pito myös rajan ylityksen jälkeen; rengas ohjautuuvirheenkin jälkeen nöyrästi, mikä ei kitkarenkaalle ole laisinkaan helppoa. Pienistä luistoista se palautuu kuin itsestään. Asftaltilla Nokian on melkoisen veltto ajettava, mutta se on hiljainen ja rullaa kevyesti. Nokian on talven parhaita valintoja, varsinkin parasta talvipitoa kitkarenkaaltaan edellyttävälle".

Noh, itseäni ainakin huvittaa tapa jolla TM: haluaa tuoda esiin nokiasta vain hyviä puolia ja jättää varjopuolet sivuun vaikka tietävät että niitäkin siinä on. Kotimaista hei.
Eli jos Nokian kitkarenkaat huononevat sukupolvesta toiseen mutta silti ovat testin kärkipäätä, niin voidaanko tästä päätellä, että kitkarenkaat huononevat myös kaikilla valmistajilla? Vai ovatko ne niin ylivoimaisia, että huonontuessaankin ovat testien kärkipäätä?

Noh, jostain syystä nokialla ei ole tapana tuota kärkisijaa itselleen ottaa.
Tänäkin vuonna kolmas sija tuli sen takia koska Gislavedin kitka ei ollut mukana, muutoin sija olisi ollut neljäs.

Onko kellään viime vuotisia TM testituloksia?
Gislavedin 5 oli tänä vuonna 8 sijalla ja viimevuonna tyyliin kärkiviisikossa.
Hyvin onnistuneita testejä kertakaikkiaan.

+ Erittäin olennainen asia.

Renkaita testataan VAIN yhdellä automallilla, ei todellakaan toimi samalla tavalla eri renkaat eri autoissa. Eli summa summarum, testit on vain suuntaa antavia.
 
Renkaita testataan VAIN yhdellä automallilla, ei todellakaan toimi samalla tavalla eri renkaat eri autoissa. Eli summa summarum, testit on vain suuntaa antavia.

Toinen rivien välistä luettava pointti on se, että kaikilla suurin piirtein top5:ssä olevilla renkailla pärjää varsin mukavasti, eli jos ei tiedä mitä haluaa, voi huoletta valita mitkä tahansa noista.

Itselläni on nyt ollut 700km alla Hakkapeliitta R:t koossa 195/65R15 ja ajettavuus asfaltilla on ihan ok talvirenkaaksi. Selkeästi vetelämpiäkin esityksiä on ollut nastarenkaina alla. Itse renkaan runko vaikuttaa melko jämäkältä, ts. rengas ei tunnu taipuvan alle, mutta tokihan kitkarenkaassa on jonkun verran joustoa itse kuviossa. Parempi näin päin, löysärunkoiset renkaat ovat kyllä ikäviä ajettavia. Hiljaiset nuo ovat ja tuntuvat rullaavan huomattavan kevyesti. Märällä asfaltilla ovat tietysti aika paljon kesärengasta liukkaammat.
 
Tosiaan... 205 55 16

Siinä 600e pintaan vähän alle.
Ja muistattehan mussukat että continentalilla 205/60 R 16 on HALVEMPI kuin 55- sarjalainen.
Älkääkä edes kysykö miksi. Eli jos se vaan alle sopii niin totta helvetissä sellaiset sitten sinne alle.

Ja totta, älkää ottako sitä stressiä niistä renkaista.
IMO continental on merkeistä paras ainakin talvella mutta se ei vaikuta mielipiteeseeni muista renkaista.
Jos tulee parempi niin sitten se myös on parempi.
Ainakin omissa autoissa Continental on ollut täydellinen ajettava kun taas vaikkapa HKPL4 olivat jotain niin karmeaa että ei ole tosikaan. Valitkaa renkaat sen mukaan miltä ne tuntuu ajaa, ei sillä ole vitunkaan väliä jos jarrutustestissä Nokia pysähtyy 1m nopeammin kuin michelin. Ne erot on marginaalisia, testit on oikeasti NIIN suuntaa antavia. Ei absoluuttinen totuus. Olkaa rehellisiä, älkää epäilkö sitä merkkiä, antakaa sille mahdollisuus , jos se on hyvä niin sitten se on hyvä, jos ei niin vittuun ne sitten.
 
Siinä 600e pintaan vähän alle.
Ja muistattehan mussukat että continentalilla 205/60 R 16 on HALVEMPI kuin 55- sarjalainen.
Älkääkä edes kysykö miksi. Eli jos se vaan alle sopii niin totta helvetissä sellaiset sitten sinne alle.

Voiko sen sinne huoletta heittää alle? Paljon vaikuttaa nopeusmittariin? Onko eroa ajotuntumassa? Ja paljon hintaeroa?
 
Siis jos sulla mittari heittää niin että kun ajat 100 mittariin ja oikea vauhti on 96 niin nyt se on tasan. Polttoainetta menee vähemmän, auto rullaa mukavammin. Renkaissa IMO isompi aina parempi. Hintaeroa n.40e.


E: Ja ihmiset jotka tykkäävät tilata renkaita netistä niin talvirenkaissa se harvoin on kannattavaa. Esim nuo Rengas-onlinen continentalit ovat pahasti ylihintaisia. Saksassa kun ei ole tuolle nastarenkaalle juuri käyttöä.
(Delticom saksalainen firma)
 
Onko kellään viime vuotisia TM testituloksia?
Gislavedin 5 oli tänä vuonna 8 sijalla ja viimevuonna tyyliin kärkiviisikossa.
Hyvin onnistuneita testejä kertakaikkiaan.
Pitäis olla tallessa voin etsi lehden kun pääsen apajille.
 
E: Ja ihmiset jotka tykkäävät tilata renkaita netistä niin talvirenkaissa se harvoin on kannattavaa. Esim nuo Rengas-onlinen continentalit ovat pahasti ylihintaisia. Saksassa kun ei ole tuolle nastarenkaalle juuri käyttöä.
(Delticom saksalainen firma)

Oisko heittää vinkkiä, mistä kannattais katsoa noita talvirenkaita? Luulin, että rengas-online on edullinen, mutta ei näköjään :) .
 
Ihan vaan liikkeistä, ja ei todellakaan mistään Euromasterilta tai Vianorilta.
Vaikka toisin voisi luulla, pienet puljut myy yleensä halvimmalla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tavoitteena olisi saada hkp 5:t alle ennen kun talvi yllättää mutta saas nähdä kun tyttöystävän mielestä "ei ole kiire vielä mihinkään"

Muistaakseni 165 55 R15 tai 45. Halvalla kyllä taisin saada kun oli alle tonnin dotz shuriken 15" vanteiden kanssa (plus työt kesäkumit peltivanteilta aluille ja hkp peltivanteille)
 
Pitäis olla tallessa voin etsi lehden kun pääsen apajille
.

Jos vaan mitenkään kehtaat?

Vittu että on taas hienoa toiminaa TM:n osalta. Hahaha, ei jumalauta.
Nokian hakkapeliitta R tuli testissä kolmanneksi sen takia koska halusivat jättää Gislavedin kitkan pois (joka meni, ja olisi mennyt nytkin) testistä koska se meni nokian ohi. Ja nokia olisi ollut täten vasta neljäs. Goodrideltakin älysivät apinat testata KESÄRENKAAN vaikka kyseiseltä valmistajalta on olemassa myös KITKARENGAS. Eli välkyt testasivat kesä ja talvirengastestissä pelkän kesärenkaan vaikka goodridelta on myös kitkamalli.

Hienoa toimintaa jätkät, ihan oikeasti :thumbs:
 
TM tietääkseni tekee mittaukset yhteistyössä pohjoismaiden kanssa. Eli se että testit olisivat puolueellisia lienevät melko hatusta tempaistuja. Ja syy siihen miksi testissä on tietyt renkaat johtunee saatavuudesta tai vastaavista syistä. Onhan joku älypää aina keksinyt kyseenalaistaan nuo rengasvalinnat/testimenetelmät/jakaikenmuun, mutta usein myös TM pystyy perustelemaan miksi kyseisellä tavalla on menetelty.

Uskoisin myös että "rengastiimistä" löytynee tietämystä hieman eri tavalla kuin prayeriltä. :rolleyes:
 
Perusteletko vielä nämä kommentit, koska jos tietämystä on niin fiksut ihmiset myös perustelevat mielipiteensä. Kerrotko mikä viestissäni meni harhaan? se että "rengastiimissä" ei olisi yksittäistä rengaskauppiasta fiksumaa sakkia?

Ps. renkaita saa varmasti samasta paikasta, mutta saiko testikokoa juuri silloin kun testi suoritettiin? tuossa yksi syy miksi aikaisemmissa testeissä on jätetty joitakin renkaita testaamatta.
 
Aika typerää jättää jotain olennaista testaamatta jos sitä ei "satu" saamaan.
Lähes jokaiselle rengasmyyjälle on mahdolista saada MITÄ tahansa renkaita pienellä varoitusajalla. Eli tämä ei TODELLAKAAN OLE peruste.

Kuitenkin tuollaisessa testissä on parempi mitä enemmän renkaita testiin saadaan.
Olihan se hienoa nauraa Goodridelle. "Katsokaa nyt miten paljon eroa tuolla ja TUOLLA on".
Ei sillä että tuolla tekis mitään mutta en usko että michelinin kesärengas olisi pärjännyt kovinkaan paljon paremmin.
 
Piti itse äkkiä kurkata tuo testin nettiversio. Tuosta etusivusta jo näkee ihan selvästi että tarkoitus on ollut tuoda mukaan KESÄRENGAS jolla on M+S merkintä. Tarkoitus on osoittaa miten huonosti tuollainen rengas soveltuu talviolosuhteisiin.. eli tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että valmistajalla on myös olemassa "oikea" talvirengas.

Se että miksi on valittu juuri kyseisen valmistajan rengas, en ota kantaa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom