Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ohjekirjan mukaan tyyppi näyttäisi olevan 185 / 65 R 15 H. Tämän automerkin mukana taitavat toimittaa Continentalia. En ole kiinnittänyt renkaisiin huomiota, joten lienevät OK. Eivät hirveästi notku mutkissa eivätkä tunnu liukkailta sateella. Karkealla asvaltilla kuuluu hurinaa, mutten osaa sanoa, onko vika auton vai renkaiden. Äkkiseltään syyttäisin autoa. Hyvällä asvaltilla kyyti on kelpoa.

Prätkän renkaiden suhteen tulee oltua paljon ronkelimpi.

Mitäs mieltä Prayer on näistä vaihtoehdoista:

Koko tulee olemaan varmaankin 225/45/17

Kumho ECSTA SPT KU31

Tai

Nankang NS-2

Muutkin tietty saa heittää kommenttia.

Mulla on ton kokoset Nanakangit. Mitään vikaa ei vielä ole ainakaan n. 5000 km jälkeen ilmennyt. Ja halvathan ne oli..
Tosta Kumhosta ei ole kokemusta.

Continentalin sport contact 3:t 225/45/17 meni tänään dunlopin sport 9090 pallojen tilalle. Hiljaisilta, rauhallisilta ja tunnottomilta urille tuntuvat olevan dunloppeihin nähden näin pikaiselta tuntumalta.

Huomenna saan Kleberit alle. Nyt Hankookit alla ja olen ollut hintaan nähden ihan tyytyväinen. Ovat ehkä aavistuksen "muljuvat" mutkissa, mutta muuten ok. Aika loppuun olen ne ajanut - pintaa on ehkä milli.

Mikäs olisi hyvä vaihtoehto kumiksi jos on pakko valita joku Z/W/Y -nopeusluokan rengas? Eli auton huiput 243km/h ja rengas pitää olla katsastuksessa sen mukaan (joo, ei Suomessa). Kulutuskestoa ja hiljaisuutta vois olla hyvä löytyä...

Continental, Avon, Nokian Z. Onhan noita. Harvoissa renkaissa oikeasti on se renkaan kestävyys sinneasti. Nimim. Nangangit supran alla 210km/h. Hyvin lähti palasia. 250km/h niin olisivat sulaneet alle.

Joo, pitää muistaa. Autolla oikeasti ajetaan yli 200km/h, PALJON.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikäs olisi hyvä vaihtoehto kumiksi jos on pakko valita joku Z/W/Y -nopeusluokan rengas? Eli auton huiput 243km/h ja rengas pitää olla katsastuksessa sen mukaan (joo, ei Suomessa). Kulutuskestoa ja hiljaisuutta vois olla hyvä löytyä...

Continentalit itellä ainakin hyvin kesti 280 km/h vauhdissa:D

Semmonen kysymys tähän threadiin että:

Kun volvo v40 2.0t:ssa on vakiona 205/55 renkaat niin mitä laki tykkää jos laitan alle 215/50 tai jopa 225/45 tai jotain muuta. Isommat kuitenkin. Entäpä niinkin hölmö kombinaatio kuin 195 eteen ja 205 tai 215 taakse?

Ei vielä viitsisi vaihtaa autoa, vasta 110t km ajettu ja hyvin pelaa. Ainut miinus että syö bensaa saatanasti..

Miksi helvetissä pitäisi laittaa nuo?

205/55
215/50
225/45
= Kaikki samankorkuisia. Ainoa ero on leveydessä.
Toivon todella että nyt puhutaan 16" renkaista?

Miksi helvetissä pitäisi laittaa nuo?

205/55
215/50
225/45
= Kaikki samankorkuisia. Ainoa ero on leveydessä.
Toivon todella että nyt puhutaan 16" renkaista?

Ei ole se nyt pointti. Vaan saako laittaa ? En muista onko ne 16" renkaat, saattaa jopa ollakin (en pysty tarkistamaan oon kurssilla ;)). Saisin 225:ia halvemmalla kuin 205:ia.

EDIT 15 tuumaa, mutta voin vaihtaa isompiin. Ajatus kuitenkin on että saako alle laittaa leveämmät renkaat?

jos sulla on 205 niin saat laittaa 225 asti ilman muutoskatsastusta.
Et kai intä että jossain on 225/45x15 renkaita? Tai edes 215/50x15??

Eli kyseessä on PAKKO olla 16".
Ei muuten auta yhtään jos laitat sinne alle 225 leveät kumit jos syö ennestään menovettä paljon.

jos sulla on 205 niin saat laittaa 225 asti ilman muutoskatsastusta.
Et kai intä että jossain on 225/45x15 renkaita? Tai edes 215/50x15??

Eli kyseessä on PAKKO olla 16".
Ei muuten auta yhtään jos laitat sinne alle 225 leveät kumit jos syö ennestään menovettä paljon.

Olet varmasti oikeassa. 16" niiden täytyy olla. Google väitti muuta mutta rupesin muistelemaan että autoa tilaessa otin paremmat renkaat+vanteet.

Leveät syö lisää menovettä, no voi perse sentään. Pysyn ehdottomasti 205:sissa hinnasta viis, nimittäin kiikun kaakun että vaihdan autoa jo menoveden takia. Automaatti+kaupunkiajo vie 13-15 litraa sadalla ja oon tosi rauhallinen kuski.. :(

Uusi BMW on jännä kapistus, 320iA vie samaisessa ajossa vajaat 9 litraa sadalla ja tehot menee samoihin. houkuttelevaa mutta pysyn lupauksissani, seuraava auto on lada.

...
Leveät syö lisää menovettä, no voi perse sentään. Pysyn ehdottomasti 205:sissa hinnasta viis, nimittäin kiikun kaakun että vaihdan autoa jo menoveden takia. Automaatti+kaupunkiajo vie 13-15 litraa sadalla ja oon tosi rauhallinen kuski...

Kyllä sulla on jotain paskana siinä autossa. Mulla T4:nen automaatti vie ajotietokoneen mukaan 9,5-10,5(eli 0-1l siihen päälle) kun ajona on pörräilyä kehä3:n sisäpuolella ja kaasujalka on vähän normaalia ripeämpi. Matka-ajossa sitten 7,5-8,5.

Mistä bongasit että vakiona on 205/55-16? Ainakin T4:ssa on vakiona tullut ja rekkarin mukaan 205/50-16.

Kyllä sulla on jotain paskana siinä autossa. Mulla T4:nen automaatti vie ajotietokoneen mukaan 9,5-10,5(eli 0-1l siihen päälle) kun ajona on pörräilyä kehä3:n sisäpuolella ja kaasujalka on vähän normaalia ripeämpi. Matka-ajossa sitten 7,5-8,5.

Mistä bongasit että vakiona on 205/55-16? Ainakin T4:ssa on vakiona tullut ja rekkarin mukaan 205/50-16.

205/55/16 on mun renkaat. Netistä googlasin, en muista mikä osootes että vakio 195/55. En mielestäni muuta väittänyt.

Kehä 1:n sisäpuolella vie 13-14l ja automaattivaihteisto. Ei pitäis vikaa olla, vm 2004 ja justiinsa tein 100t huollon. Tulppien tila kannattais ehkä tosin tsekata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom