- Liittynyt
- 20.8.2006
- Viestejä
- 17 775
BFGoodrich on michelinin tavaraa eli laatukumeja ovat todellakin. BF on noista se halvempi malli koska nimi ei maksa samalla tavalla kuin Michelinissä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itte ostin Keltaisesta Pörssistä onnistuneesti kahdet rengassatsit. Hyvät talvikiekot lähtivät muistaakseni 70 eurolla vanteineen ja kesärenkaat 40 egellä, vainteineen nekin, tosin vääränlaisilla vanteilla, eli lisäkustannuksia tuli rengaspajalta hieman.Uudet 175/70 13 -kesärenkaat pitäisi näköjään autoon ostaa. Miten pääsen halvimmalla, ja paljon köyhtyy? Selasin muutamaan hinnastoa, ja siellä halvin oli 200€/sarja, mikä on ihan liikaa auton hintaan nähden.
Joo, olen juutalainen ja haluan halvat paskat, eikä kiinnosta renkaiden ominaisuudet. Kaksi kesää pitäisi renkaiden kestää. Auto ei todennäköiesti kestä pidempään.
Aivan Aivan!Tulipa sitten hommattua Tyfoonit koossa 195/65/15. Hintaa tuli 270 euroa töineen. Aikaisemmin alla oli Nokian NRHi:t. Nokioihin ei perstuntumalla mitään eroa. Yllättävän hiljaiset noi Tyfoonit on halpisrenkaiksi. Hakka i3 ois ollu 340 euroa, NRHi:t taasen 380. Ajattelin nyt sitten säästää ja kokeilla noita Prayerin hehkuttamia Tyfooneja. Ihan OK on ollu ainakin tähän asti.
Ajattelin nyt sitten säästää ja kokeilla noita Prayerin hehkuttamia Tyfooneja. Ihan OK on ollu ainakin tähän asti.
Ei ollu hyllyssä. Ite pidän noita Firestonen multihawkeja ihan ok renkaina, rengasmelua kuuluu ehkä enemmän kuin jostain kalliimmasta.Hankookin olis saanut samalla hinnalla, kuin myös tyfoonin.
Totta, eka autossa oli tuollaiset kitkat. Yks etuvanne paskaksi melkein heti ensilumilla, kun pitoahan ei ollu. Sen jälkeen pari talvea palveli yhdistelmä edessä continentalin kitkat ja takana vielä noi Maxi icet, sai etuvedostakin perän sivulle turhankin helposti.edit. jos joitakin renkaita pitää haukkua niin ne on kyllä michelinin Maxi ice merkkiset kitkarenkaat. Voi elämän kevät nuo renkaat olivat niin lipoisat että en sen jälkeen ole kokeillut ainuitakaan kitkarenkaita
Ja taas palataan siihen että misukan talvirenkaat on mitä on..
En tiedä sinusta mutta kohtuullisen monta vittuuntunutta asiakasta on tullut vastaan jolla renkaissa on pintaa se 5-6 milliä ja nastoja jäljellä enää muutama.
Itse olen tullut siihen tulokseen että sillä on paljon merkitystä minkä auton alla kumit pyörivät, renkaasta riippumatta.
Ex-fabian alla oli noin x-icet ja ne saivat tosiaan happea siellä alla, mitään sääliä ei annettu mutta kaikki nastat pysyivät kiinni.
Nykyisessä volvossa oli hakkap4 alla ja kaikki taka-akselin nastat olivat menneet poikki (vanhat etuakselin kumit, allelaitettaessa kunnossa). Etuaksella vanhat takakumit ja sama ilmiö löytyi 50% nastoista ja muut olivat vielä jotenkuten hengissä.
Vanhemmilla oli hakkap4 vanhassa ocussa ja sielläkin itse annoin niille toisinaan kyytiä mutta tätä vastaavaa ilmiötä ei esiintynyt.
Akselimassoilla tuntuu olevan suora yhteys nastojen kiinnipysymiseen, ainakin omien kokemuksien perusteella.