Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
BFGoodrich on michelinin tavaraa eli laatukumeja ovat todellakin. BF on noista se halvempi malli koska nimi ei maksa samalla tavalla kuin Michelinissä.
 
Uudet 175/70 13 -kesärenkaat pitäisi näköjään autoon ostaa. Miten pääsen halvimmalla, ja paljon köyhtyy? Selasin muutamaan hinnastoa, ja siellä halvin oli 200€/sarja, mikä on ihan liikaa auton hintaan nähden.

Joo, olen juutalainen ja haluan halvat paskat, eikä kiinnosta renkaiden ominaisuudet. Kaksi kesää pitäisi renkaiden kestää. Auto ei todennäköiesti kestä pidempään.
Itte ostin Keltaisesta Pörssistä onnistuneesti kahdet rengassatsit. Hyvät talvikiekot lähtivät muistaakseni 70 eurolla vanteineen ja kesärenkaat 40 egellä, vainteineen nekin, tosin vääränlaisilla vanteilla, eli lisäkustannuksia tuli rengaspajalta hieman.
 
Mistäköhän noita Tyfooneja osais etsiskellä, onko jotain verkkokauppaa esmes, mä en vaan näköjään löydä.
Tai sitten liikkeitä Päijät-Hämeen alueella?
 
Noni Prayer tai joku muu, pikaisesti mitä mieltä olette Marangonista? Puhelimessa myyjä sanoi että parempi kuin Hankook noista halpisrenkaista. Hintaa tais olla 260€ alle laitettuna koossa 195/65. Tämmöset ois tarkotus tuossa ennen 18.00 käydä alle laittamassa, ellei nyt tule jotain todella negatiivista vastaan.
Edit: Miten Bridgestone, jotenkin miellän tuo huonoksi vaikka testissä näköjään todella hyvin?
Toisin kuin Marangoni, vesiliirtoon 57km/h vauhdista.. :rolleyes:
 
Marangoni parempi kuin Hankook?
AAAHAHAHAHA!!! vitut.
Hankook on parempi. Bridgestone on ihan hyvä rengas UUTENA(!) mutta kovettuu ja kun on vuoden käytössä niin siltakivet on pehmeitä bridgestonen renkaisiin verrattuna.
 
Kyllä ne kovasti yritti vielä liikkeessäkin tuota Marangonia kaupata, yks työntekijä lupas että saa tuoda takas jos ei oo mieleiset. Pyysin samaa kirjallinsena, eihän se sitä kirjoittanut.. :D
Tuli sitten otettua Firestonet hintaan 295€, oliko ihan paska ostos?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulipa sitten hommattua Tyfoonit koossa 195/65/15. Hintaa tuli 270 euroa töineen. Aikaisemmin alla oli Nokian NRHi:t. Nokioihin ei perstuntumalla mitään eroa. Yllättävän hiljaiset noi Tyfoonit on halpisrenkaiksi. Hakka i3 ois ollu 340 euroa, NRHi:t taasen 380. Ajattelin nyt sitten säästää ja kokeilla noita Prayerin hehkuttamia Tyfooneja. Ihan OK on ollu ainakin tähän asti.
 
Tulipa sitten hommattua Tyfoonit koossa 195/65/15. Hintaa tuli 270 euroa töineen. Aikaisemmin alla oli Nokian NRHi:t. Nokioihin ei perstuntumalla mitään eroa. Yllättävän hiljaiset noi Tyfoonit on halpisrenkaiksi. Hakka i3 ois ollu 340 euroa, NRHi:t taasen 380. Ajattelin nyt sitten säästää ja kokeilla noita Prayerin hehkuttamia Tyfooneja. Ihan OK on ollu ainakin tähän asti.
Aivan Aivan!

Ei ne ole parhaat mutta hinta/laatu suhde on todella hyvä.
 
Mä en näe mitää järkeä maksaa renkaista kauheana. Olen itse suosinut hankookeja sun muita ja hyviä on ollu ajella tällä hetkellä alla 225/40/18 ironman merkkiset renkaat hyvä ollu ainakin tähän asti ajella ja viime syksynä kyseiset renkaat ostin 300e hintaan.
edit. hinta ilman alv kun ruotsista ostettu

Ajattelin nyt sitten säästää ja kokeilla noita Prayerin hehkuttamia Tyfooneja. Ihan OK on ollu ainakin tähän asti.

itselläkin joskus ollut tyfoonit siinähän ne asiansa ajoi ei haukkumista.

edit. jos joitakin renkaita pitää haukkua niin ne on kyllä michelinin Maxi ice merkkiset kitkarenkaat. Voi elämän kevät nuo renkaat olivat niin lipoisat että en sen jälkeen ole kokeillut ainuitakaan kitkarenkaita
 
Hankookin olis saanut samalla hinnalla, kuin myös tyfoonin.
Ei ollu hyllyssä. Ite pidän noita Firestonen multihawkeja ihan ok renkaina, rengasmelua kuuluu ehkä enemmän kuin jostain kalliimmasta.

edit. jos joitakin renkaita pitää haukkua niin ne on kyllä michelinin Maxi ice merkkiset kitkarenkaat. Voi elämän kevät nuo renkaat olivat niin lipoisat että en sen jälkeen ole kokeillut ainuitakaan kitkarenkaita
Totta, eka autossa oli tuollaiset kitkat. Yks etuvanne paskaksi melkein heti ensilumilla, kun pitoahan ei ollu. Sen jälkeen pari talvea palveli yhdistelmä edessä continentalin kitkat ja takana vielä noi Maxi icet, sai etuvedostakin perän sivulle turhankin helposti.
 
Ja taas palataan siihen että misukan talvirenkaat on mitä on..

X-ice northit nastoilla oli alla 2 talvea ja en löytänyt moitteen sijaa. Vastaava pito kuin nokian hakkapeliitta 4 (eli ihan ok). Goodyeareilla ei mitään jakoa edellämainittujen joukkoon pitoon verrattuna. (ja muistakaamme edellämainittujen kahden valmistajan testimenestys, eivät mitään turhia kumeja)

Mikä sitten on hyvä talvirengas, jos aiot vastauksessasi haukkua kaikki kyseiset valmistajat...:jahas:
 
No okei, sovitaan että tuo X-ice North on kohtuullinen jopa hyväkin rengas, uutena.
En tiedä sinusta mutta kohtuullisen monta vittuuntunutta asiakasta on tullut vastaan jolla renkaissa on pintaa se 5-6 milliä ja nastoja jäljellä enää muutama.
Voihan sitä tuurillakin pärjätä, tottakai..
 
En tiedä sinusta mutta kohtuullisen monta vittuuntunutta asiakasta on tullut vastaan jolla renkaissa on pintaa se 5-6 milliä ja nastoja jäljellä enää muutama.

Itse olen tullut siihen tulokseen että sillä on paljon merkitystä minkä auton alla kumit pyörivät, renkaasta riippumatta.

Ex-fabian alla oli noin x-icet ja ne saivat tosiaan happea siellä alla, mitään sääliä ei annettu mutta kaikki nastat pysyivät kiinni.

Nykyisessä volvossa oli hakkap4 alla ja kaikki taka-akselin nastat olivat menneet poikki (vanhat etuakselin kumit, allelaitettaessa kunnossa). Etuaksella vanhat takakumit ja sama ilmiö löytyi 50% nastoista ja muut olivat vielä jotenkuten hengissä.

Vanhemmilla oli hakkap4 vanhassa ocussa ja sielläkin itse annoin niille toisinaan kyytiä mutta tätä vastaavaa ilmiötä ei esiintynyt.

Akselimassoilla tuntuu olevan suora yhteys nastojen kiinnipysymiseen, ainakin omien kokemuksien perusteella.
 
Itse olen tullut siihen tulokseen että sillä on paljon merkitystä minkä auton alla kumit pyörivät, renkaasta riippumatta.

Ex-fabian alla oli noin x-icet ja ne saivat tosiaan happea siellä alla, mitään sääliä ei annettu mutta kaikki nastat pysyivät kiinni.

Nykyisessä volvossa oli hakkap4 alla ja kaikki taka-akselin nastat olivat menneet poikki (vanhat etuakselin kumit, allelaitettaessa kunnossa). Etuaksella vanhat takakumit ja sama ilmiö löytyi 50% nastoista ja muut olivat vielä jotenkuten hengissä.

Vanhemmilla oli hakkap4 vanhassa ocussa ja sielläkin itse annoin niille toisinaan kyytiä mutta tätä vastaavaa ilmiötä ei esiintynyt.

Akselimassoilla tuntuu olevan suora yhteys nastojen kiinnipysymiseen, ainakin omien kokemuksien perusteella.


Ihan olet oikeassa.
 
Mitäs mieltä Prayer on näistä vaihtoehdoista:

Koko tulee olemaan varmaankin 225/45/17

Kumho ECSTA SPT KU31

Tai

Nankang NS-2

Muutkin tietty saa heittää kommenttia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom