Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos porukalla (=Prayerillä :D )tietoa miten renkaiden kestävyys menee? Etenkin merkkirenkaiden kestävyys normikokoluokissa 195/65R15 ja 215/55R16 kiinnostaisi merkeiltä Pirelli, Goodyear, Michelin, Continental?

Mikä kestää kilometrejä parhaiten?
 
Mikä olisi Winter Viking 2:sta "hyvä hinta", eli mihinköhän hintaan sellaiset voisi tingittynä irrota tähän aikaan vuodesta? Rengaskoko 185/65 R15. Normaalihinta noissa taitaa korkeimmillaan pyöriä jossakin 450 € hujakoilla.
 
Mikä olisi Winter Viking 2:sta "hyvä hinta", eli mihinköhän hintaan sellaiset voisi tingittynä irrota tähän aikaan vuodesta? Rengaskoko 185/65 R15. Normaalihinta noissa taitaa korkeimmillaan pyöriä jossakin 450 € hujakoilla.

liikkeille koko maksaa 350e sarja joten siinä 400-410e on aika Hyvä hinta.
Onkos porukalla (=Prayerillä )tietoa miten renkaiden kestävyys menee? Etenkin merkkirenkaiden kestävyys normikokoluokissa 195/65R15 ja 215/55R16 kiinnostaisi merkeiltä Pirelli, Goodyear, Michelin, Continental?

Mikä kestää kilometrejä parhaiten?

No noista renkaista nopeiten kuluu kyllä Continental. Ainakin sport contact 2 kuluu todella nopeasti. Michelin sitten seuraavana ja sitten Pirelli ja Goodyear. Tarkkaa kilometrimäärää on mahdoton sanoa.
 
Onkos porukalla (=Prayerillä :D )tietoa miten renkaiden kestävyys menee? Etenkin merkkirenkaiden kestävyys normikokoluokissa 195/65R15 ja 215/55R16 kiinnostaisi merkeiltä Pirelli, Goodyear, Michelin, Continental?

Mikä kestää kilometrejä parhaiten?


Itellä on nuo 225/45-17 nokialaiset, ja kaverilla sama koko mutta hankuukkit. Omat renkaat on nyt 3 vuoden ajon jälkeen merossa vaihtoon kun tasasesti kuluneet renkaat on lopussa, ne kaverin hankuukit ei kestäny kun YHDEN kesän ja seuraavana keväänä uudet nakit alle. Ja hinnan erohan oli 100€
 
Prayer sinä kun tunnut tietävän renkaista, niin mulla olis kysymys. :)
Kuten tuolla aikaisemmin kerroin niin tuli autokaupan yhteydessä kesärenkaat kolmella eri kuviolla, kaikki kyllä on uusia tai ainakin hyvin uusia ja samankokoisia.

Eli siis aion ne tässä lähipäivinä laittaa alle, niin kannattaako ne kaksi samalla kuviolla olevaa laittaa vaikka eturenkaiksi jos pyörimissuunnat antaa myöten? Vai onko mitään merkitystä?
 
On merkitystä. Riippuu toki renkaista mutta jos ne pyörimäsuunnat on niissä oikein niin ne TODELLAKIN kannattaa laittaa eteen. Märällä kelillä ajaessa ne renkaat siinä edessä rikkoo sen "vesivallin" ja silloin vesiliirron mahdollisuus on oletettavasti pienempi.
 
On merkitystä. Riippuu toki renkaista mutta jos ne pyörimäsuunnat on niissä oikein niin ne TODELLAKIN kannattaa laittaa eteen. Märällä kelillä ajaessa ne renkaat siinä edessä rikkoo sen "vesivallin" ja silloin vesiliirron mahdollisuus on oletettavasti pienempi.

Näin meinasinkin. Kiitos. :)
 
Tääl on asiantuntemust kerrakseen eli neuvoa kaipaisin... mun pitäis yrittää irrotella ihan helvetin tiukat pyöränpultit aluvanteista, liikkeessä syksyl laitettu, ku piti viedä sinne irrotettavaksi kun ne oli niin tiukassa, että lekalla sai lyödä, ja sillon oli vielä nii paska tunkki itellä, että se auto oisi tippunu varmaa tunkilt, jos oisi käyny hakkaamaan. Niin nyt jokatapauksessa ne pultit on ihan niin helvetin tiukalla, että sen avaimen päällä kestää hyppiä ihan huoletta, ja itseasiassa laitoin metrin mittasen jatkoputken avaimeen, ja väänsin sen rengasavaimen kieroon. Ei liikahtanukkaan. Mitään kikka-kakkosta että saisi irti ne vanteet ja vaihdettua?

Ei oo hitsivehkeitä, ei ole paineilmavehkeitä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
aitoin metrin mittasen jatkoputken avaimeen, ja väänsin sen rengasavaimen kieroon. Ei liikahtanukkaan. Mitään kikka-kakkosta että saisi irti ne vanteet ja vaihdettua?
CRC:tä, tai muuta mönjää? Kummalta kyllä kuulostaa.
 
Pitää huomenna laittaa crc:tä. Oli niin perkeleen tiukassa ne laittanu siellä rengasliikkessä ne, että ihan konkreettisesti toistametrisen vääntövarren kanssa sai seistä siinä päällä eikä nitkahtanukaan, ja rengasavain väänty ihan silminnähden kieroksi. Pitää perkele rasvata ne pyöränpultit kun ne nyt saa tapeltua irti/ulkoistettua tappelun, ja sitte irrottaa ite ja rasvata ne mutterit että lähtee talvella irti sitte taas ja saa oikeesee momenttiiki ku ite laittaa. Ja kun just ostin itelle hallitunkinkin..
 
Uudet 175/70 13 -kesärenkaat pitäisi näköjään autoon ostaa. Miten pääsen halvimmalla, ja paljon köyhtyy? Selasin muutamaan hinnastoa, ja siellä halvin oli 200€/sarja, mikä on ihan liikaa auton hintaan nähden.

Joo, olen juutalainen ja haluan halvat paskat, eikä kiinnosta renkaiden ominaisuudet. Kaksi kesää pitäisi renkaiden kestää. Auto ei todennäköiesti kestä pidempään.
 
Vie Indica ne renkaat sinne liikeeseen avattavaks kun ovat ne tollaseen momenttiin kiinni laittaneetkin. Sitten ulvot ilmaiseks koko homman.
 
Uudet 175/70 13 -kesärenkaat pitäisi näköjään autoon ostaa. Miten pääsen halvimmalla, ja paljon köyhtyy? Selasin muutamaan hinnastoa, ja siellä halvin oli 200€/sarja, mikä on ihan liikaa auton hintaan nähden.

Joo, olen juutalainen ja haluan halvat paskat, eikä kiinnosta renkaiden ominaisuudet. Kaksi kesää pitäisi renkaiden kestää. Auto ei todennäköiesti kestä pidempään.

Tuo 200 on aika sopiva hinta tuon koon renkaista. Tosin vaihtoehtoinen koko olisi 165x13 joka on halvempi.
Tääl on asiantuntemust kerrakseen eli neuvoa kaipaisin... mun pitäis yrittää irrotella ihan helvetin tiukat pyöränpultit aluvanteista, liikkeessä syksyl laitettu, ku piti viedä sinne irrotettavaksi kun ne oli niin tiukassa, että lekalla sai lyödä, ja sillon oli vielä nii paska tunkki itellä, että se auto oisi tippunu varmaa tunkilt, jos oisi käyny hakkaamaan. Niin nyt jokatapauksessa ne pultit on ihan niin helvetin tiukalla, että sen avaimen päällä kestää hyppiä ihan huoletta, ja itseasiassa laitoin metrin mittasen jatkoputken avaimeen, ja väänsin sen rengasavaimen kieroon. Ei liikahtanukkaan. Mitään kikka-kakkosta että saisi irti ne vanteet ja vaihdettua?

Ei oo hitsivehkeitä, ei ole paineilmavehkeitä.

Eli ilmeisesti Pulttien kierteen nousu ei ole täsmännyt autossa oleviin kierteisiin joten kiinni ovat nyt huolella? Noh, eli jos niitä siitä pois vääntää niin ei sitä autoa tarvitse tunkille nostaa. Ne voi siinä maassa vääntää niin löysälle että lähtevät helposti irti ja SITTEN vasta nostaa. Monessa liikkeessä on voimavarsia joilla nuo lähtee auki. Ristikkoavaimilla ei tule kuin paha mieli.
Tosin vie ne nyt sinne liikeeseen kun laittoivat noin tiukalle.
Mikä olisi HILJAINEN ja kohtuuhintainen rengas kokoluokassa 18/225 ? Kumhoa joku suositteli ainakin..

Tyfoon tai kumho.
 
Eli ilmeisesti Pulttien kierteen nousu ei ole täsmännyt autossa oleviin kierteisiin joten kiinni ovat nyt huolella? Noh, eli jos niitä siitä pois vääntää niin ei sitä autoa tarvitse tunkille nostaa. Ne voi siinä maassa vääntää niin löysälle että lähtevät helposti irti ja SITTEN vasta nostaa. Monessa liikkeessä on voimavarsia joilla nuo lähtee auki. Ristikkoavaimilla ei tule kuin paha mieli.
Tosin vie ne nyt sinne liikeeseen kun laittoivat noin tiukalle.
Jep, tietenkin olen vääntänyt ihan auto tukevasti kaikilla neljillä pyörillään maassa, eikä tosiaan toistametriä pitkästä jatkovääntovarresta ollut muuta iloa, kuin kieroonvedetty ristikkoavain. Sai sen jatkovarren päällä hyppiä eikä mitään.
Voisi sen hylsyn ettiä, kunnon varteen, ja siihen sen jatkovarren ja käydä kunnolla loikkimaan siihen päälle, että saa ihan HC-momenttia, ennenku liikkeesee lähtä vonkumaan, amatöörin maineen siitä saa..

Oli vielä yksi yläasteaikanen tuttu laittaas kiinni niitä sillo siellä syksyllä, ja ihan varmaa iha vittuillaksee että laitetaas nyt vittu nii tiukalle ettei toi paska ikipäivään saa sit auki millää.. tai jotaa, mut aika tiukas on.
 
Jep, tietenkin olen vääntänyt ihan auto tukevasti kaikilla neljillä pyörillään maassa, eikä tosiaan toistametriä pitkästä jatkovääntovarresta ollut muuta iloa, kuin kieroonvedetty ristikkoavain. Sai sen jatkovarren päällä hyppiä eikä mitään.
Voisi sen hylsyn ettiä, kunnon varteen, ja siihen sen jatkovarren ja käydä kunnolla loikkimaan siihen päälle, että saa ihan HC-momenttia, ennenku liikkeesee lähtä vonkumaan, amatöörin maineen siitä saa..

Oli vielä yksi yläasteaikanen tuttu laittaas kiinni niitä sillo siellä syksyllä, ja ihan varmaa iha vittuillaksee että laitetaas nyt vittu nii tiukalle ettei toi paska ikipäivään saa sit auki millää.. tai jotaa, mut aika tiukas on.

Siis se voimavarsi joka esim minulla on tallissa on sellaista 4cm paksua metallia ja sillä on pituutta 3 metriä. Vittu jos ei pultti aukea, tai mene poikki niin sitten pyörähtää auto ympäri :lol2:

Vie nyt vaan sinne liikkeeseen ja sano että avaavat. Ne kokeilee ensin pulttikoneella ja sitten ristikkoavaimella. Eli näkevät että ON tiukassa.
 
Mitkä renkaat mahtais olla hyvät Toyota RAVin tapaseen citymaasturiin? Euromaster tarjoais renkaiks Michelinin LATITUDE TOUR HP tai BFGoodrichin MACADAM T/A.. onko mitään kokemuksia kyseisistä kumeista?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom