Renkaan vaihto - Missä halvin?

Heh, voi olla tosiaan fiksua miettiä hieman, että mikä siellä alla on. Hallitunkilla tuskin on niin väliä, kunhan se on hyvin siellä alla, eikä pääse notkahtamaan alta pois. Auton omalla tunkilla jättäisin tuon "kovan rykimisen" kyllä väliin...

Tämä on kyllä totta. Itse pääsen nykyään vaihtamaan renkaat kuivaan, tasalattiaiseen autotalliin hallitunkin kanssa, ja ei ole ikinä ollut lähelläkään tunkin lähteminen alta. En välttämättä aikanaan Ladan omalla tunkilla (joka oli kyllä hyvä, mutta ei varmasti yhtä tukeva) epätasaisella / jäisellä asfaltilla olisi käyttänyt yhtä rajuja otteita :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös tässä renkaanvaihdattamisessa ole kysymys jostain muusta kuin rahasta ja kyvystä tehdä itse? Käyhän moni ulkona syömässä, vaikka osaa itsekkin ruokaa tehdä! Ei sitä välttämättä tarvitse olla "varaa" tai neitihienohelma, vaikka ei itse renkaita vaihtaisikaan. Itse vaihdan aina itse, en vain viitsi viedä vanteita pilattavaksi.

Kannattaa tehdä se kevyt löysäys ilman tunkkaamista. Eli pyörät maassa itse otain puoli kierrosta auki ja vasta tämän jälkeen tunkilla ylös. Sitten taas kun kiinnitän pyörän, vedän silleen sopivasti kireelle pultit, tunkki alas ja sittten vielä tarpeellinen lisäkiristys.

Sama homma täällä.
Eihän siinä mitään järkeä ole, että ensin tunkkaa auton ylös ja sitten alkaa vääntämään useamman kuukauden kiinni olleita pultteja auki.

Taas ajankohtainen aihe. Kerran elämässäni oon käynyt ulkopuolisella vaihdattamassa nyt taitaa tulla toinen tilanne.

Eilen nimittäin katkesi koko rengasavain kun yritin takarenkaita väkisin auki. Kirosin kyllä talven 80t huollon jossa vaihdettiin taakse jarrupalat, näköjään huollon tehnyt liike päätti kiristää pultit kunnolla. Voisihan aina ostaa uuden avaimen, mutten tiedä kestääkö sekään.

Mutta näin, vilkaisin vianorin hintoja 67 euroa (nykyään on näemmä paljon merkitystä onko alut vai peltivanteet).. Ja jostain varmasti saa halvemmalla, mutteipä vielä ole google minulle kertonut. Teboil itäväylä on toistaiseksi halvin n.40 e hela tarpeellinen hoito.

Ja vielä: Rengasparkit, rengashotellit. Millaisissa hinnoissa nuo liikkuu ja osaako joku kertoa noista vähän lisää ? Varastotilakin meinaan kasvaa melkoisesti kun vie 4 rengasta muualle.

Taas ajankohtainen aihe. Kerran elämässäni oon käynyt ulkopuolisella vaihdattamassa nyt taitaa tulla toinen tilanne.

Eilen nimittäin katkesi koko rengasavain kun yritin takarenkaita väkisin auki. Kirosin kyllä talven 80t huollon jossa vaihdettiin taakse jarrupalat, näköjään huollon tehnyt liike päätti kiristää pultit kunnolla. Voisihan aina ostaa uuden avaimen, mutten tiedä kestääkö sekään.

Mutta näin, vilkaisin vianorin hintoja 67 euroa (nykyään on näemmä paljon merkitystä onko alut vai peltivanteet).. Ja jostain varmasti saa halvemmalla, mutteipä vielä ole google minulle kertonut. Teboil itäväylä on toistaiseksi halvin n.40 e hela tarpeellinen hoito.

Ja vielä: Rengasparkit, rengashotellit. Millaisissa hinnoissa nuo liikkuu ja osaako joku kertoa noista vähän lisää ? Varastotilakin meinaan kasvaa melkoisesti kun vie 4 rengasta muualle.

Ei mitää sainki ite auki, rautakangella :) Rengashotelleista voisi toki kommentoida jos tarkempaa tietoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom