Renkaan vaihto - Missä halvin?

Ikä
42
Mistähän saisi halvimman renkaanvaihdon ilman, että ostaa renkaat samasta puljusta. Onhan se tietysti saatanan miehekästä vaihdattaa renkaansa liikkeessä, mutta mikäli hinta on kohtuullinenm niin kaipa sitä tässä kiireessä kehtaisi urotyöt ulkoistaa :nolo:

Onko tietoja/kokemuksia edullisista paikoista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikset pyydä vaikka jotain kaveria(jolla raha pula tjsp) vaihtamaan ne renkaat? Saat kaverille hyvän mielen ja autoos talvikumit alle :)

Liikkeet voi noista hommista pyytää aika suolaisen hinnan vaivaan nähden.

Itse olen maksanu liikkeessä 20e siitä huvista, ettei tarvitse liata käsiään.

täälläpäin esim 35 e huoltoasemilla. Että kyllä tossa rupee jo likaamaan vähän käsiään :D tai sitten jollekin kaverille antaa 15e niin vaihtaa ilomielin kun saa sillä kaljakorin :D

Onko tietoja/kokemuksia edullisista paikoista?

Jotenkin muistelen, että asut Vuosaaressa, vaikka profiilissä lukeekin Espoo. No tuolla Ryssämarketin naapurissa, lammen rannalla Testoksessa maksoi vuosi sitten muistaakseni 20 €. Ilmaislehdissä näkyi ainakin keväällä urheiluseurojen yms. ilmoituksia, että tulivat kotiisi vaihtamaan tuolla parilla kympillä.

Itse vaihdoin juuri äsken ihan itse. Ohhoh. Seuraava aerobinen treeni onkin sitten taas jo keväällä.

Jotenkin muistelen, että asut Vuosaaressa, vaikka profiilissä lukeekin Espoo. No tuolla Ryssämarketin naapurissa, lammen rannalla Testoksessa maksoi vuosi sitten muistaakseni 20 €. Ilmaislehdissä näkyi ainakin keväällä urheiluseurojen yms. ilmoituksia, että tulivat kotiisi vaihtamaan tuolla parilla kympillä.

Itse vaihdoin juuri äsken ihan itse. Ohhoh. Seuraava aerobinen treeni onkin sitten taas jo keväällä.

Juu Aurinkolahdessahan sitä renkaanvaihtoa vältellään. Täytynee vaihtaa tieto rohviiliin kun on noin tarkkoja tovereita ;)

Kai tässä täytyy kaivella auton tunkkia takakontista, kun jäi tuo hallitunkkikin keväällä Itä-Suomeen. Toivottavasti sillä paskalla 1400kg nousee. Kai ne on siihen tehty kuitenkin. Kuulin justiinsa että noihin renkaanvaihtoihin saa tänään jonotella hyvässä lykyssä useammankin tunnin kun on lumisateella uhkailtu... Kiitos kaikille vinkeistä. Pitää kuitenkin varuiksi parista paikasta kysästä.

Kokemusta on viime vuosilta vain Vianorin Porin liikkeestä ja siellä maksoi eilen aamulla 40 euroa talvirenkaiden vaihto kesärenkaiden vanteille ja allelaitto.

Tiedä sitten onko kallista vai halpaa noin yleisesti ottaen, mutta tuohon hintaan en itse vaihtaisi vaikka renkaat oliskin valmiiksi vanteilla.

// ShoGun

Haraset Oy - autokorjaamo.
Helsinki, Malminkartano.

Viime vuonna 10e tänä vuonna 15e, sain renkaat juuri äsken alle noin parissa tunnissa, siksi kovempi hintakin ;) Helkkarin hyvä korjaamo muutenkin. Vieressä on Rengas-Center, sinne olisi saanut ajan 3 viikon päähän renkaiden vaihtoon 25-30e :lol2:

Mielellään sitä itse vaihtaa. Puolessa tunnissa menee ja jos ei halua likaiset kädet nii vetää jotkut hanskat käteen. Se on vähän niinkun "traditio" ku vaihtaa pari kertaa vuodessa renkaita (kesä-talvi ja talvi-kesä) ;)

Pelkästä renkaanvaihdoista en maksaisi. Ristikkoavaimella ja kunnon tunkilla homma on todella nopeasti hoidettu.
Sitten jos jostain syystä samoja vanteita pyöritellään kesä -ja talvikumien välillä niin tuon liikkeessä vaihdattamisen ymmärtää.

Mä kyllä maksaisin aika paljonkin, jos ylipäätään saisi jostain vapaan ajan, jossa joku tekee homman. Miehekkään rehvakkaasti ryhdyin hommaan itse (kaatosateessa, toim huom.), tunkkasin auton ylös, mutta eihän ne perkeleen pultit mun "voimilla" auenneet. M.O.T, punttailusta ei ole mitään hyötyä ;)

Pelkästä renkaanvaihdoista en maksaisi. Ristikkoavaimella ja kunnon tunkilla homma on todella nopeasti hoidettu.
Sitten jos jostain syystä samoja vanteita pyöritellään kesä -ja talvikumien välillä niin tuon liikkeessä vaihdattamisen ymmärtää.

Jossain tilanteissa nakit on pakko vaihdattaa liikkeessä. Omassa tapauksessani ongelmaksi tulee eturenkaat, joita en saa omin konstein irti. Pultit lähtevät helposti, mutta vanteen keskiö(?) on niin piukka, että se on puolen vuoden aikana puristunut tajuttoman kovin kiinni. Lekaa, rautakankea yms on koitettu. En ole koskaan muistanut liikkeessä kysyä millä ne saavat renkaat irti. Menee offtopiciksi, mutta olisko jollain vinkkejä tähän?

Tosta hommasta ei kyllä kannata maksaa, oli sitä miten kädetön tai kiireinen tahansa

Kannattaa.

Niin kiireinen en ole ettenkö ehtisi enkä niin kädetön ettenkö osaisi.
Mutta kun ei yksinkertaisesti huvita.

Siinä ajassa, kun nostelen renkaat auton kyytiin ja ajelen naapurin Essolle, niin nokkela formulamekaanikko varmaan jo olisi vaihtanut renkaat.

No, eihän niitä onneksi tarvitse (yleensä) vaihtaa kuin kaksi kertaa vuodessa.

Eli huristelen Essolle, maksan kakskymppiä, juon kahvia ja poltan tupakkaa eikä aikaakaan kun renkaat on vaihdettu.

En ole varmaan kuuteen seitsemään vuoteen vaihtanut itse renkaita.
Laiskottaa....

:)

Paikalliset korjaamot ja huoltsikat vaihtavat halvimmalla. Merkkikorjaamoissa lähes poikkeuksetta yli 30e, joka on siis paljon renkaidenvaihdosta.

Jossain tilanteissa nakit on pakko vaihdattaa liikkeessä. Omassa tapauksessani ongelmaksi tulee eturenkaat, joita en saa omin konstein irti. Pultit lähtevät helposti, mutta vanteen keskiö(?) on niin piukka, että se on puolen vuoden aikana puristunut tajuttoman kovin kiinni. Lekaa, rautakankea yms on koitettu. En ole koskaan muistanut liikkeessä kysyä millä ne saavat renkaat irti. Menee offtopiciksi, mutta olisko jollain vinkkejä tähän?

Ens kerralla muistat myös tunkin käytön niin se rengas kyllä irtoaa :D
Vakavasti ottaen, varmaan harvinaisen vittumainen ongelma. Varsinkin jos joskus joutuisit vararengasta käyttämään. Aluvanteille olen joskus kuullu sellaisen ohjeen että löysää ensin niitä pultteja vähän ja sitte ajaa pari metriä niin pitäs irrota.

Ennen itsekkin vaihdatin jossain liikkeessä, mutta enpä enään muutamaan vuoteen. Tossa pääsee jo hyville tuntipalkoille kun itse puolessa tunnissa vaihtaa. Ja kädet ei likaannu kun laittaa hanskat käteen. Hiki voi tulla..

Ite heitin alle. Kyllähän siinä aina aikaa menee kun ettii tunkin, työkalut, lukkopulttien avaussatsin, vaihtaa renkaat ja tsekkaa lopuksi ilmanpaineet yms. Ja kaikki tämä, kun niskaan tulee räntää/alijäähtynyttä vettä. Ton jälkeen sauna teki kyllä hiton hyvää, oikein raukea olo. Varmasti tulee uni hyvin.

No kyllä mielelläni sen 15 maksoin että pääsin kotiin töistä. Huomenta Suomi kertoi että kohta tulee lunta ja v*****sti. Ei muuta kuin kiireellä renkaat kyytiin, ajamaan duuniin ja auto parkkiin korjaamon pihaan duunipaikan viereen. TYöpäivän loppuessa olikin talvikiekot alla ja 20cm lunta pihassa.

Normaalitilanteessa vaihto toki suoritetaan itse.

Suositut

Back
Ylös Bottom