- Ikä
- 38
Onko siitä jotakin merkittävää haittaa, jos käyttää vetoremmejä tai vyötä kaikissa sarjoissa, myös pidemmissä 8-12 toiston sarjoissa? Olen käsittänyt, että esim. vetoremmien käyttö estää puristusvoiman kehittymisen ja samoin vyön kanssa selkä ei vahvistu samalla tavalla kuin ilman vyötä. Yleensä olen nähnyt salilla näitä käytettävän vain kovissa 1-6 toiston sarjoissa, mutta itsellä on kulkenut treeni paremmin kun käytän aina. Käytän aina pidemmissäkin sarjoissa remmejä kulmasoudussa ja maastavedossa (leuanvedosta olen ne jättänyt pois) ja vyötä kyykyssä, maastavedossa ja joskus pystypunnerruksessa. Olen koittanut myös opetella tekemään ilman, mutta aina puristusvoiman loppuminen tai selän pyöristyminen tai koukistuminen haittaa sarjoja. Paljon parempi tuntuma ja parempia tuloksia on tullut noiden apuvälineiden kanssa.
Jos noita apuvälineitä käyttää joka sarjassa, kannattaisiko esim. puristusvoimaa ja alaselkää treenata sitten vielä erikseen? Minulla on gripperit, mutten oikein tiedä miten niillä kannattaisi treenata. Joka sarjan välissä vai omana treeninään, kuinka pitkiä sarjoja, montako sarjaa? Entä selkä, mitä liikettä sille kannattaisi tehdä jos käyttää kyykyssä ja mavessa aina vyötä?
Jos noita apuvälineitä käyttää joka sarjassa, kannattaisiko esim. puristusvoimaa ja alaselkää treenata sitten vielä erikseen? Minulla on gripperit, mutten oikein tiedä miten niillä kannattaisi treenata. Joka sarjan välissä vai omana treeninään, kuinka pitkiä sarjoja, montako sarjaa? Entä selkä, mitä liikettä sille kannattaisi tehdä jos käyttää kyykyssä ja mavessa aina vyötä?