Reisiin betonia ja kohti talvea

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja saint99
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tarvisin kunnon ohjeet tulevaa talvea silmällä pitäen!!!
Harrastan vapaa laskua aktiivisesti ja nyt pitäis uudistaa jalka/yläkroppa Treeniä...huomasin viime kaudella että ei oikeen paukku riitä/kestävyys.
Paino 95kg pituus 182cm:
Eli olisko jotain hyviä ideoita:rock:

kannattaa hommata kuustonnista tasotetta niin tulee vähän sileempi pinta :D

noei, siis mikä ei riitä? voima vai kestävyys? kestävyyttä et taida saada salilta...

Siis jokun sortin aerobinen treeni ohjelma mikä keskittyy jalkoihin..../yläkroppa,
juokseminen ei oikeen ole mun juttu, rullaluistelua harrastan aika paljon mut ei riitä. Oisko Xyclingistä hyötyä???

Mutta siis edelleen, mitkä on tavoitteet?

Kestävyyttä jalkoihin paljon....lähinnä tarkoitan jos oot käynyt euroopan alpeilla offareissa vetämässä niin ne on aika levottomia mäkiä!!! siellä ei oikeen voi hyytyä kesken rinnettä ja mennä vetämään cafe lattea!!!

Kokeileppa jotain maraton kyykky-sessioita. Ainakin happi rupeaa virtaamaan. trisettinä: kyykky 20x ja romanialaiset10x+ reidenkoukistus10x ja 4 kertaa koko paska. Itse tekisin noin.

ok kuulostaa hyvältä... mutta mitä pidät xyclingistä onko hyötyä/kokemusta???? ja aattelin ennen joulua tiputtaa painoa vielä joku 10kg. Lihasmassa olisi suotavaa että se säilyisi...eli mikäs siihen avuksi ?? En käytä lisäravinteita paitsi punttitreenin jälkeen palautusjuoma(se on joku valmis mixeri)

En oo kuullu xyclingistä? Toi lihasmassan säilyttäminen dieetillä onkin huomattavasti laajempi kysymys. Siihen kannattaa mennä lueskelemaan muita threadeja.

En itse oikeen usko vastaaviin, oon ehkä vähän meathead, mutta jos haluan jaloille jotain extremeä niin teen jonkun mielettömän (typerän) jalkatreenin. Viimeksi treenikaverin kanssa shokattiin etureidet tekemällä yhteensä 33 sarjaa kaseja eri liikkeissä: takakyykky,prässi kapealla, etukyykky ja askelkyykky. Olihan se aika mielenkiintoista.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
rinnalleveto on parempi hapenkulkuun kuin pelkkä kyykky. esimerkiks pyöräily reipasta tahtia vaikka puolen tunnin lenkkejä niin kyllä se kestävyys jaloissa kasvaa...

lihasmassa säilyy jos sä treenaat niin paljon että sun elimistö tarttee sitä lihasmassaa... tieten jos syöt liian vähän, niin elimistö luopuu lihaksesta mieluummin kuin rasvasta.. proteiinia ainakin 1g/rasvaton painokilo päivään, eli sulla esimerkiks 90g/pvä. 30% kulutuksesta rasvaa ja loput hiilihydraatista niin on ihan perusruokavalio ja aika lailla terveysviranomaisten suositusten mukainen

Mutta 90g päivä on _AIVAN_ liian vähän, varsinkin dieetille. Kannattaa mieluummin vaihdella ratioita esim. Jos syöt vaikka normaalisti 250g protskua, 300ghh ja 80g rasvaa niin syöt sit vaikka saman protskumäärän, mutta vain 50ghh ja vastaavasti nostat rasvan määrää dieetissäsi. Tää nyt oli vain esimerkki mutta jos idaa sait yhtään. Ja mulla ainakin tuntu toimivan aika hyvin hiilareiden kierrätys. Treenitehot pysy hyvin eikä tullut semmoista täysin tyhjää oloa oikeestaan ollenkaan.

Vanhassa skimbaajassa oli juttua Sami Uotilan happokestävyys treenistä! Joka muistaakseni menee jotenkin näin;

20 x kykkyyn ylös
30 s. kyykyssä
20 x kyykkyyn ylös
30 s. kyykyssä
20 x kyykkyyn ylös

Jos menee eka kerralla helposti niin oletkin jo niin kovassa kunnossa että ei sun tartte enää rehkiä:)

Mutta 90g päivä on _AIVAN_ liian vähän, varsinkin dieetille. Kannattaa mieluummin vaihdella ratioita esim. Jos syöt vaikka normaalisti 250g protskua, 300ghh ja 80g rasvaa niin syöt sit vaikka saman protskumäärän, mutta vain 50ghh ja vastaavasti nostat rasvan määrää dieetissäsi. Tää nyt oli vain esimerkki mutta jos idaa sait yhtään. Ja mulla ainakin tuntu toimivan aika hyvin hiilareiden kierrätys. Treenitehot pysy hyvin eikä tullut semmoista täysin tyhjää oloa oikeestaan ollenkaan.

says who?

ensinnäkin prode lasketaan grammaa / rasvaton painokilo.
90g on siis 1,2 - 1,4g per painokilo threadin aloittajalla.

1,5g on muistaakseni aika lailla optimi eikä tuon jälkeen taida olla kauheesti enää hyötyä määrän lisäämisestä. ainakaan tieteellistä faktaa ei taida olla suurempien määrien puolesta (paitsi liika proteiininsaanti saattaa aiheuttaa luukatoa yms..)

rasvaa pitää ehdottomasti saada runsaasti. pysyy rasva-aineenvaihdunta toiminnassa eikä käy niin, että kroppa ei uskalla polttaa yhtään rasvaa kun sitä ei suuhun työnnetä -> energia otetaan lihaksesta.

JAA niin piti sitä vielä kysyä että oisko tässä ohjelmassa järkeä:
Maanantai: vapaa
Tiistai : Aerobinen
Keskiviikko: Rinta ja kädet
Torstai: aerobinen
perjantai: Selkä,kyljet ja vatsa
lauantai: vapaa
Sunnuntai: jalat

Näin oon meinannut...otetaan mieluusti parempia ohjelmia vastaan (rock)

Meinaatko että 90g riittää DIEETILLÄ siihen että lihasmassa säilyy tehokkaasti? Ja protskumäärä pitää nousta sitä mukaa kun hiilari/rasvakalorit laskee.

Oon aika vitun huono noissa ruoka jutuissa.... mun perusruokavalio on:

Aamulla: ruisleipää ja kinkkuu
Aamupäivä: maitorahkaa
Iltapäivä:Kanaa ja salaattia
illalla : selataan Stockmannin herkku osaston katalogia ja juodaan vettä :)
siinä se pitäiskö lisätä safkaa ja mitä??

Tota noin.. JOO! Eihän tos oo kaloreita paljon persettäkään. Laitapa noi kaikki yhteen annokseen ja lisää siihen riisiä ja syö semmonen 6-8 kertaa päiväs ni rupeet olee raiteilla.

AHA!!! Mitä vittua....???? laita jotain statistiikkaa niin pääsen kärryille, siis noista ruuista ja määristä/per päivä... jos jaksat...jaksat kuitenkin kiitti etukäteen

Suositut

Back
Ylös Bottom