Reisien muokkaus/eristäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Mikäs on,kun vaikka kuinka olen yrittänyt treenata jalkojani tarkoituksena paksuntaa niitä, mutta reidet vaan tuntuvat kasvavan eteen ja taakse.

Alkaa olemaan jo koomisen näköistä kun jalat ovat paksuudeltaan jo ihan hirveässä kunnossa, mutta leveys on vain hiukan maratoonarin jalkoja leveämpi. Olisiko käynyt niin että kun nuo reidet ovat mulla aina olleet nimenomaan paksut ja pää työskentely tulee mulla reisiin isoilla painoilla tehtävistä massaliikeistä, jolloin isot etureidet/pakarat tekevät vastaisuudessakin kaiken työn ja "säästävät" niitä sisä ja ulkoreisiä rasitukselta. :curs:

Vai olisiko minun kehitettävä jotain uusia menetelmiä noiden reisien leventämiseen.
Auttakaa nyt miestä mäessä ja valaiskaa asiaa, jos jollain on ollut samankaltainen ongelma. Yritän saada kuvia kun lainaan kameraa kaverilta niin voitte itsekkin todeta tuon epäsymmetrisyyden.

Kertokaa nyt sitten sokerina pohjalle joitain treenimetodeja joilla noihin reisiin saisi leveyttä

Tästä voi olla montaa mieltä, mutta ulkosyrjään keskittyvä treeni voisi auttaa - hackia jne kapealla asennolla (kantapäät yhdessä tai lähes yhdessä), ojennuksia esiväsytyksenä ja 1 jalka kerrallaan, lisäksi vaikkapa ylileveitä selkäsuorana-kyykkyjä pienellä painolla sisäreisille/lähentäjille...

Pidä toki ne raskaat perusliikkeet tavalla tai toisella mukana.

Millaisia liikkeitä olet tehnyt jaloille?

Niin kuin Sammo sanoi, tarvii jalkasi enemmän tukilihaksia. Eli erilaisia kyykkyjä kehiin.

Helppoa kuin heinänteko. Katsoo http://www.exrx.net/Lists/MMale.html lihasryhmän joka siinä alueella on, miettii mikä on sen tehtävä ja ottaa siitä soveltuvan liikkeen.

Tähänasitiset liikeet ovat koostuneet 1-2 massaliikeestä: kyykky, etukyykky, hack, prässi, jonka lisänä 1-2 pumppi/muotoliikettä: suorinjaloin mave, reidenojennus, reidenkoukistus, pohkeet istuen ja seisten.

Ja mites tämän leveänkyykkyn kanssa, kun 1-2kk sitten nimenomaan mulle sanottiin että jätä se pois ja siirry bodityyliseen kapeaan/normikyykkyyn.

Vedättelin ennen normi kyykky leveällä joillain 100-150 sarjapainoilla 4-12 sarjoissa, mutta vaihdoin siihen kapeaan, joka mulle on tuskallisempi ja heikompi vaihtoehto jäykkien jalkalihasten takia. En pysty tuota normaalia kyykkyleveyttä käyttämään ilman lankkua. :itku:

Nyt muokkasin tuon jalkatreenin menemään about seuraavasti.

1.pääliike kyykky 2x6 tai etukyykky 2x8
2.hack 3x8-12 tai prässi 2x12
3.suorinjaloin mave 2x14
4.3x 25 pohkeet istuen tai 4x 20 pohjeprässi

Tuo Platz-kyykky voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen. Siinä siis muistaakseni jalkaterät osoittivat todella sivulle ja näin ollen pitäisi kohdistua enemmän vastus lateralikseen eli siihen sweep-lihakseen.

En puhu perusleveästä kyykystä vaan kevyellä painolla tehtävästä ylileveästä kyykystä, jossa keskitytään erityisesti reiden sisäosaan, selkä suorana.

Suurin osa noista liikkeistä ei itsessään muutenkaan vielä tarkoita juuri mitään vaan pitäisi paikan päällä näyttää miten mihinkin tarkoitukseen niitä voi parhaiten soveltaa.

S225T sanoi:
Suurin osa noista liikkeistä ei itsessään muutenkaan vielä tarkoita juuri mitään vaan pitäisi paikan päällä näyttää miten mihinkin tarkoitukseen niitä voi parhaiten soveltaa.

Juu, olen kyllä hahmottanut jotenkin jo nuo ideat noissa liikkeiden suoritustavoissa. Ongelmana on vain se etten pysty keskittämään OIKEIN niitä reisien leventämistarkoitukseen. Jalkaterien suunta,ruumiin asento ja jalkojen leveys on jo aikalailla hallussa.

Täytyy tuota TODELLA leveää kyykkyä tehdä pienillä painoilla ja informoin sitten miltä homma tuntui. Kiitos :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom