Reenin jälkeen...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
35
Rupesin tässä tiedustelemaan että mitä syötte/juotte reenin jälkeen?Sekä sitä että mikä olisi ns."unelma" ruoka tai juoma joka kannattaisi vetää heti reenin jälkeen."unelmalla" tarkoitan eri sekoituksia jne.

Itse reenin jälkeen oon pääsääntöisesti tehny silleen että salilla suihkuun ja sitten kotia syömään 3 munan munakasta tai jotain muuta vastaavaa ruokaa.

Tänne voisi myös pistää hyviä ehdotuksia mitä palautusjuomaa kannattaisi ruveta käyttämään.

Kiitos jo kaikille valmiiksi! :thumbs:

Palkkari heti reenin jälkeen ja siitä noin tunti eteenpäin niin jotain ruokaa ja paljon. :)

Vichy_V sanoi:
Sekä sitä että mikä olisi ns."unelma" ruoka tai juoma joka kannattaisi vetää heti reenin jälkeen.

Palkkari reenin jälkeen ja himassa kanaa riisiä ja maitoa ;). Tätä kun saisi aina treenin jälkeen :kuola:.

Palkkaria jos ei lasketa ruoaksi, niin sitten se on aikalailla perusruokaa kuten esim. riisiä ja kanaa, tai riisiä ja tonnikalaa. Mikä tahansa perusruoka käy kunhan sitä syö riittävästi.
Ja muista tämä.

Palkkarin jälkeen olen syönyt jotain proteiinipitoista kiinteätä ruokaa mahdollisimman pian eli 30min - 2h treenin jälkeen. Kun treenaan myöhään, koitan treenin jälkeen ensin syödä tonnikalaa, rahkaa tai raejuustoa, ja sen jälkeen jotain rasva- ja proteiinipitoista, esim. kananmunia. Tai sitten rasvat ja protskut erikseen, mutta ei kuitenkaan rasvaista tavaraa heti treenin jälkeen. Hiilarit jätän yleensä syömättä ennen nukkumaanmenoa. Kovimpien treenien jälkeen taidan kokeilun perusteella alkaa syömään 300-400g (rasvaa 10-15%) jauhelihaa... tuntui nimittäin että palauduin jalkatreenistä todella nopeasti (2pv, yleensä 3-5pv) tuollaisen setin jälkeen.

Treenin jälkeen heti palautumisjuoma (nykyään Phase3). Himassa eli vajaan tunnin päästä reenin lopettamisesta ruoka: Naudanpihvi&ruispastaa/noodelia tai jauheliharuispastaa tai ruispastaa ja broilerinsuikaleita, ja lasi - pari maitoa. Tästä taas reilu puolentunnin päästä rahkaa jne...

Kyllä se mullakin menee noin, eli palautusjuoma heti treenin jälkeen ja kotona sitä mitä satun milloinkin tekemään. Peruskotiruokaa, mikä meillä on riisiä (täysjyväriisiä useimmiten) / täysjyväpastaa / perunaa ja kanaa / kalaa / lihaa sekä jotain vihanneksia siinä ohessa. Kanaruuista meillä tykkää koko perhe, kalasta myös, joten niitä tulee tehtyä paljon. Broilerifileet uunissa ja riisi, se taitaa olla ykkössuosikkeja, salaattia sen kanssa niin a vot, se on siinä. Vielä kun lykkää riisit uunivuokaan "kiehumaan" ja broilerit siihen päälle, ei tarvitse paljon nähdä vaivaa ruuanlaitosta. :) Tunti-pari siinä menee treenin jälkeen kun ruuan saa pöytään laitettua.

Mä tykkään käyttää palautusjuomana proteiinia ja maltoa erikseen, siis en valmista palautusjuomaa. Silleen saa itse fiksailtua määriä ja suhteita.

Samoilla linjoilla edellisten kanssa. Palautusjuoma heti treenin jälkeen, sitten suihkut ja pukeutumiset. Pyörällä rauhallisesti parin kilsan matka kotiin, siinä hetken rauhoittuminen ja yleensä tunti palautusjuomasta kunnon ateria naamaan. Tämä ateria voikin sitten olla vaikkapa sitä makaronilaatikkoa, tai broileria ja riisiä tai melkein mitä tahansa. Proteiinia pyrin syömään tässä kohtaa vielä kohtuu reilusti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Palkkari naamaan,suihkuun,nuuskat huuleen,ja kotia päin.Kotona ISO ateria riisiä ja kanaa tai jauhelihaa.

Laitan omani; HETI treenin jälkeen ennen suihkua parasta proteiinia mitä kaupasta saa eli IA n.30g puoleen litraan vettä(älä sekoita maitoon palautumisjuomaa->hidastaa imeytymistä) suihkuun ja 30min. ekasta oman painon verran grammoina maltoa+ 5g kreatiinia taas puoleeen litraan vettä, 30 min edellisestä jotain halvempaa heraa n.20gr.+vitamiinit jälleen puoleen litraan vettä. Sit kun tulee nälkä, tunnin päästä yleensä, syö sekaruoka niinkuin monet jo kirjoittivatkin. Tuntuu pelaamiselta mut rutiinia mulle.
On tutkittua että jos teet treenin jälkeisen palautumisprosessin oikein voit saavuttaa jopa 80% max. kehityksestä niin tärkeää on tehdä se oikein. Ja miksi treenata jos ei anna soluille mahdollisuutta palautua ja kasvaa mahdollisimman hyvin.

Mulla menee treenin jälkeen palkkari ja sen jälkeen 2-3tuntia niin syön lämpimän aterian. Niin ja ennen treeniä proteiini drinkki. Itse en yksinkertaisesti pysty syömään heti salilta tultuani, sen takia näin.

jari sanoi:
Laitan omani; HETI treenin jälkeen ennen suihkua parasta proteiinia mitä kaupasta saa eli IA n.30g puoleen litraan vettä(älä sekoita maitoon palautumisjuomaa->hidastaa imeytymistä) suihkuun ja 30min. ekasta oman painon verran grammoina maltoa+ 5g kreatiinia taas puoleeen litraan vettä, 30 min edellisestä jotain halvempaa heraa n.20gr.+vitamiinit jälleen puoleen litraan vettä. Sit kun tulee nälkä, tunnin päästä yleensä, syö sekaruoka niinkuin monet jo kirjoittivatkin. Tuntuu pelaamiselta mut rutiinia mulle.

Mul on vähän sama homma. Otan tokas drinkis 40g maltoa ja sitten kolmannessa 30g prot.+loput maltosta ja banaanin. Kolmannen drinkin korvaan usein rahka+banaani+ananas kombolla.

Käyttämällä tuota palautussysteemiä olen saanut HUOMATTAVASTI parempaa tulosta kuin perinteisellä palautusjuomalla. :kippis1:

mun rituaali näin

30min. ennen reeniä 30g prot.+25g deks.+5g glut+5g krea
reenin jälkeen 40-50g prot.+100g malto+5g glut+10g krea
1,5h reenistä kunnon ateria
ennen nukkumaan menoa rahka+200g jogu+rlk ryps

reenaan iltaisin..

Heti treenin jälkeen 120 grammaa Bull's recoverya ja ripaus merisuolaa+kromia, noin 1,5 tuntia tästä kanaa, riisiä, keitettyjä vihanneksia, oliiviöljyä ja täysjyväleipää+vitamiinit.

Suositut

Back
Ylös Bottom