Reenaamisen aloittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuimo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei,

tässä olen nopeasti silmäillyt forumeita kun on pitkään tehnyt mieli alottaa kuntoilu kunnolla. Armeijan kävin just ja sen ansiosta pieni kipinä on syttyny ja lihaksia syntyny. Ikää siis 19, 180cm ja 68kg.
Nyt olen pari viikkoa juossut 3 kertaa viikossa reilu tunnin lenkin (kerran viikossa vähän rankempi) ja oon aatellu käydä salillakin 3 kertaa viikossa samaan aikaan. Ohjelmaksi oon kattonu tällasen:

1. Rinta, hauikset, forkut
-Penkkipunnerrus tanko / kp x3
-Vinopenkki kp / tanko x3
-Ristitalja / peck-deck / viparit maaten x2
-Hauis tanko / kp x3
-Hauis scott kp / tanko x2
-Keskitetty hauiskääntö x2
-Rannekääntö x3

2. Olkapäät, ojentajat
-Vipunostot sivulle x2
-Vipunostot taakse x2
-Pystypunnerrus tanko / kp x3-4
-Kapea penkki x3
-Rankalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x2

3. Selkä, epäkkäät
-Kulmasoutu tanko / kp x 3
-Alatalja x 3
-Ylätalja leveä / leuanveto x3
-Ylätalja kapea x3
-Kohautukset x3

eli siis jalkoja en aatellu tehä yhtään kun lenkillä tulee kuitenkin käytyä. ja mitäs toi kp tarkottaa noissa jossain kohti? Tavotteena ois saada isomman kokosia lihaksia, eli syödä siis pitäis kunnolla, ja proteiinia reilusti?

Onko tällanen sali + lenkki kuntoilu jees?

Löysin forumeilta myös tällasen HIIT-ohjelman jolla sais just liikaa rasvaa pois vyötäröltä ja oon aatellu kokeilla. Oisko parempi eka kokeilla tota HIIT ohjelmaa pari kuukautta ja sit vasta alottaa kuntoilu, vai aluks pari kuukautta tehä tota lenkki + salisysteemiä, sit HIITiä ja sit taas jatkaa sali+lenkkiyhdistelmää?

Mitä kommentteja muuta olisi antaa?

Kp=käsipainot. Älä jätä jalkoja treenaamatta, kadut sitä vielä. Tee edes paria liikettä, vaikka kyykkyä ja mavea, ne kun ottaa koko kroppaan ja lisää (?) kasvuhormonin tuotantoakin. Jos käyt vain kolmesti viikossa salilla ja meinaat lihastakin saada niin suosittelisin sulle 1-jakoista ohjelmaa, esim. Arnoldin kultainen kuusikko, josta löytyy kyllä haulla juttua. On nimittäin aika pitkä aika tuo viikko jos koko kropan meinaisit kolmijakoisella siinä ajassa treenata.

Tässä vielä pari linkkiä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39774 - Kultainen kuusikko
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=73043 - Starting Strength
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 - FAQ-topic, aloituspostissa hyviä ohjelmia ja toisella sivulla myös.

Sali ja lenkki on jees, on nimittäin hyvä ettei unohda aerobista liikuntaa (allekirjoittaneella kyllä jäänyt aika vähälle :()

Ai niin, siitä ruokailusta. Proteiinia vähintään 2g/rasvaton painokilo ja noin 500 kaloria plussalla niin eiköhän lihaksia ala tulla, mikäli myös treeni ja lepo on kunnossa.

Ensimmäiseksi tulee mieleen, että tälläisille posteille on oma threadikin täällä.

Juokseminen yksin ei riitä jaloille, jos treenaat muuta kroppaa kunnolla. Kyykkyä varmasti jokainen täällä suosittelee jaloille.

Kannattaa päättää haluatko laihduttaa(eli menettää rasvaa, mitä sinun mitoillasi tuskin hirveästi varsinkaan intin jälkeen on) vai kasvattaa lihasta(ja saada siinä sivussa hieman rasvaa, jonka joutunet diettaamaan pois). Kyllähän toki voit juosta salitreeninkin ohessa, mutta aerobisen kunnon lisäksi et siinä juuri muuta saa kuin kipeät jalat ja ison loven lompakkoon kun kumminkin joudut syömään yli kulutuksen. Lihas ei tahdo kasvaa miinuskaloreilla.

Tuo ohjelma ei välttämättä ole hyvä aloittelijalle, vaikka silläkin varmasti saat hyviä tuloksia aikaan. Kannattaa ehkä ottaa yksinkertainen 1-tai 2-jakoinen ohjelma joka on luoto isojen liikkeiden, kuten kyykyn, penkin ja leuanvedon ympärille. 1-2 liikettä per lihas(ryhmä) riittää aloittelijalle, toistoja 6-12 sopivilla painoilla, joita lisätään aina kun voimat riittävät. "kp" tarkoittaa käsipainoa.

Suosittelisin sinulle melkein 2-jakoista ja todellakin treenaamaan niitä jalkoja, usko pois ei ole kivaa kun nyt oot treenannut vaikka vuoden verran ja penkkimaksimi on siellä 120 huitteilla ja huomaat että kyykystä et saa edes satkua ylös, omasta mielestäni balanssi on aika tärkeä asia tässä hommassa

Tietysti jos jättää lenkkikerrat vaikka yhteen kertaan viikossa niin voi kyllä lisätä salikerratkin neljään kertaan viikossa. Mutta silloin Starting strength, jota muuten olin ajatellut kokeiluun, ei olisi enää niin toimiva? Kiitos muutenkin kommenteista.

Tietysti jos jättää lenkkikerrat vaikka yhteen kertaan viikossa niin voi kyllä lisätä salikerratkin neljään kertaan viikossa. Mutta silloin Starting strength, jota muuten olin ajatellut kokeiluun, ei olisi enää niin toimiva? Kiitos muutenkin kommenteista.

3 kertaakin riittää mainiosti ens alkuun ja miksei pidemmällekin. Joten ei muuta kuin mark Rippetoen Starting Strenght- ohjelma kokeiluksi. Ehdottomast jalat mukaan. Starting Strenght ohjelmassahan kyykkyä on mukavasti. Tuon lenkin voi vaihtaa myös HIIT:iin jolloin kertoja voi ottaa enemmän, riippuen tietysti mitä haet noilla lenkeillä.

Hei,

tässä olen nopeasti silmäillyt forumeita kun on pitkään tehnyt mieli alottaa kuntoilu kunnolla. Armeijan kävin just ja sen ansiosta pieni kipinä on syttyny ja lihaksia syntyny. Ikää siis 19, 180cm ja 68kg.
Nyt olen pari viikkoa juossut 3 kertaa viikossa reilu tunnin lenkin (kerran viikossa vähän rankempi) ja oon aatellu käydä salillakin 3 kertaa viikossa samaan aikaan. Ohjelmaksi oon kattonu tällasen:

1. Rinta, hauikset, forkut
-Penkkipunnerrus tanko / kp x3
-Vinopenkki kp / tanko x3
-Ristitalja / peck-deck / viparit maaten x2
-Hauis tanko / kp x3
-Hauis scott kp / tanko x2
-Keskitetty hauiskääntö x2
-Rannekääntö x3

2. Olkapäät, ojentajat
-Vipunostot sivulle x2
-Vipunostot taakse x2
-Pystypunnerrus tanko / kp x3-4
-Kapea penkki x3
-Rankalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x2

3. Selkä, epäkkäät
-Kulmasoutu tanko / kp x 3
-Alatalja x 3
-Ylätalja leveä / leuanveto x3
-Ylätalja kapea x3
-Kohautukset x3

eli siis jalkoja en aatellu tehä yhtään kun lenkillä tulee kuitenkin käytyä. ja mitäs toi kp tarkottaa noissa jossain kohti? Tavotteena ois saada isomman kokosia lihaksia, eli syödä siis pitäis kunnolla, ja proteiinia reilusti?

Onko tällanen sali + lenkki kuntoilu jees?

Löysin forumeilta myös tällasen HIIT-ohjelman jolla sais just liikaa rasvaa pois vyötäröltä ja oon aatellu kokeilla. Oisko parempi eka kokeilla tota HIIT ohjelmaa pari kuukautta ja sit vasta alottaa kuntoilu, vai aluks pari kuukautta tehä tota lenkki + salisysteemiä, sit HIITiä ja sit taas jatkaa sali+lenkkiyhdistelmää?

Mitä kommentteja muuta olisi antaa?
Jalat mukaan ohjelmaan!!! myöhemmin kasdut jos jätät ne treenaamatta ja vaikka oisitki rhp niin jalkojen treenaamisesta hyötyy yläkroppa myös

Joop kyllä mä nyt monien suosittelujen takia oon aatellu reenata niitä jalkojakin. mutta tolla hiiti:llä oisin hakenu vyötäröltä ylimääräisen läskin (kyllä sitä löytyy liikaa painosta huolimatta) poistattamista. Mutta mietin sitä että jos tota lihasta nyt kokeilis tässä kasvattaa n. puoli vuotta ja sitten vasta kokeilisin hiitiä ja diettaamista että saisi sitä ylimäärästä rasvaa pois, samalla tietysti käyden hieman salilla ja normilenkilläkin että aikasemmin saavutettu taso säilyis?
ja kai toi 3 kertaa viikossa salilla käyminen saa aluksi riittää

Joop kyllä mä nyt monien suosittelujen takia oon aatellu reenata niitä jalkojakin. mutta tolla hiiti:llä oisin hakenu vyötäröltä ylimääräisen läskin (kyllä sitä löytyy liikaa painosta huolimatta) poistattamista. Mutta mietin sitä että jos tota lihasta nyt kokeilis tässä kasvattaa n. puoli vuotta ja sitten vasta kokeilisin hiitiä ja diettaamista että saisi sitä ylimäärästä rasvaa pois, samalla tietysti käyden hieman salilla ja normilenkilläkin että aikasemmin saavutettu taso säilyis?
ja kai toi 3 kertaa viikossa salilla käyminen saa aluksi riittää

Dietillä sitte painat kahtakovenpaa salilla ja normaalisti vaikka olisi HIIT:iä päällä. Pidät palautukset lyhyinä moninivelliikkeissäkin ja jätät leivän, pastat, riisin ja kaiken paskaruuan pois, niin läskit lähtee mugavasti.

Jalat mukaan ohjelmaan!!! myöhemmin kasdut jos jätät ne treenaamatta ja vaikka oisitki rhp niin jalkojen treenaamisesta hyötyy yläkroppa myös

Ihan pakko sanoa että oli kyllä hieno kommentti. "vaik oisitki rhp", voi jumalauta. Kirjota ihan rauhassa ja kato onko esimerkiksi muut ehkä jo suositelleet samaa asiaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom