Hei,
tässä olen nopeasti silmäillyt forumeita kun on pitkään tehnyt mieli alottaa kuntoilu kunnolla. Armeijan kävin just ja sen ansiosta pieni kipinä on syttyny ja lihaksia syntyny. Ikää siis 19, 180cm ja 68kg.
Nyt olen pari viikkoa juossut 3 kertaa viikossa reilu tunnin lenkin (kerran viikossa vähän rankempi) ja oon aatellu käydä salillakin 3 kertaa viikossa samaan aikaan. Ohjelmaksi oon kattonu tällasen:
1. Rinta, hauikset, forkut
-Penkkipunnerrus tanko / kp x3
-Vinopenkki kp / tanko x3
-Ristitalja / peck-deck / viparit maaten x2
-Hauis tanko / kp x3
-Hauis scott kp / tanko x2
-Keskitetty hauiskääntö x2
-Rannekääntö x3
2. Olkapäät, ojentajat
-Vipunostot sivulle x2
-Vipunostot taakse x2
-Pystypunnerrus tanko / kp x3-4
-Kapea penkki x3
-Rankalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x2
3. Selkä, epäkkäät
-Kulmasoutu tanko / kp x 3
-Alatalja x 3
-Ylätalja leveä / leuanveto x3
-Ylätalja kapea x3
-Kohautukset x3
eli siis jalkoja en aatellu tehä yhtään kun lenkillä tulee kuitenkin käytyä. ja mitäs toi kp tarkottaa noissa jossain kohti? Tavotteena ois saada isomman kokosia lihaksia, eli syödä siis pitäis kunnolla, ja proteiinia reilusti?
Onko tällanen sali + lenkki kuntoilu jees?
Löysin forumeilta myös tällasen HIIT-ohjelman jolla sais just liikaa rasvaa pois vyötäröltä ja oon aatellu kokeilla. Oisko parempi eka kokeilla tota HIIT ohjelmaa pari kuukautta ja sit vasta alottaa kuntoilu, vai aluks pari kuukautta tehä tota lenkki + salisysteemiä, sit HIITiä ja sit taas jatkaa sali+lenkkiyhdistelmää?
Mitä kommentteja muuta olisi antaa?
tässä olen nopeasti silmäillyt forumeita kun on pitkään tehnyt mieli alottaa kuntoilu kunnolla. Armeijan kävin just ja sen ansiosta pieni kipinä on syttyny ja lihaksia syntyny. Ikää siis 19, 180cm ja 68kg.
Nyt olen pari viikkoa juossut 3 kertaa viikossa reilu tunnin lenkin (kerran viikossa vähän rankempi) ja oon aatellu käydä salillakin 3 kertaa viikossa samaan aikaan. Ohjelmaksi oon kattonu tällasen:
1. Rinta, hauikset, forkut
-Penkkipunnerrus tanko / kp x3
-Vinopenkki kp / tanko x3
-Ristitalja / peck-deck / viparit maaten x2
-Hauis tanko / kp x3
-Hauis scott kp / tanko x2
-Keskitetty hauiskääntö x2
-Rannekääntö x3
2. Olkapäät, ojentajat
-Vipunostot sivulle x2
-Vipunostot taakse x2
-Pystypunnerrus tanko / kp x3-4
-Kapea penkki x3
-Rankalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x2
3. Selkä, epäkkäät
-Kulmasoutu tanko / kp x 3
-Alatalja x 3
-Ylätalja leveä / leuanveto x3
-Ylätalja kapea x3
-Kohautukset x3
eli siis jalkoja en aatellu tehä yhtään kun lenkillä tulee kuitenkin käytyä. ja mitäs toi kp tarkottaa noissa jossain kohti? Tavotteena ois saada isomman kokosia lihaksia, eli syödä siis pitäis kunnolla, ja proteiinia reilusti?
Onko tällanen sali + lenkki kuntoilu jees?
Löysin forumeilta myös tällasen HIIT-ohjelman jolla sais just liikaa rasvaa pois vyötäröltä ja oon aatellu kokeilla. Oisko parempi eka kokeilla tota HIIT ohjelmaa pari kuukautta ja sit vasta alottaa kuntoilu, vai aluks pari kuukautta tehä tota lenkki + salisysteemiä, sit HIITiä ja sit taas jatkaa sali+lenkkiyhdistelmää?
Mitä kommentteja muuta olisi antaa?