Reenaaminen intissä

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Juu..Eli armeijaan lähtö lähestyy ja mietityttää nuo reeni hommat siellä? Onko kellää omakohtasia kokemuksia esim. tulosten ja painon suhteen ja jaksaako yleensäkkään reenata kunnolla?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ATTlaskivi sanoi:
Juu..Eli armeijaan lähtö lähestyy ja mietityttää nuo reeni hommat siellä? Onko kellää omakohtasia kokemuksia esim. tulosten ja painon suhteen ja jaksaako yleensäkkään reenata kunnolla?

Tätä on aika monessa tredissä puitu, mutta en ole tainnu niistä mihinkään omia kokemuksia heittää, joten heitänpä tähän.

Puoli vuotta armeijassa viihdyin ja sissi on tällä haavaa koulutushaarana. Paino sisään mennessä +100kg ja pois päästessä n.87kg. Eli aika paljon tuli katoa. Voimien suhteen sai lähteä aikalailla nollapisteestä, mutta yllättävän nopeaan ne tuli kuitenkin takaisin. Ensimmäiset treenit intin jälkeen oli kyllä aika masentava kokemus. Sisään mennessä esim. Pena oli 137,5kg ja pois tullessa sai tapella tosissaan, että 80kg:lla meni tyyliin 5 toistoa. Mave oli sisään mennessä 170kg*7 ja pois tullessa 130kg*1. Kyykkyä en muista, mutta samaa luokkaa se tiputus oli. Mun voimatasot tosin on todella herkkiä treenitauoille. Noi on varmaan hyvin pitkälle henkilöstäkin kiinni, mutta tuossa omia kokemuksia.

Edit: Tarkastin penatuloksen treenikirjasta. Ei ollut 140kg vaan 137,5kg :D

Edit 2: Vielä tarkennuksena, että muutamia hajanaisia treenejä tuli viikonloppuisin suoritettua, mutta eipä siinä oikein parempaan pystyny.

Zone-sarja -42%
Mike sanoi:
Ei siellä intissä kannata veivata, saa vain pahemman katabolian päällensä. Kärsii sen ja jatkaa treenejä kun pääsee siviiliin.
Nouuu!?!
tota en kyllä suostu sulattaan :( Kovaa treeniä vaan :curs:

Mä olen ehkä vähän väärä jätkä vastaamaan, koska mulla oli ennen inttiä todella vähän treeniä takana ennen inttiä ja aloitin oikeastaan treenaamaan kunnolla siellä. Kotiuduin siis heinäkuussa 2005. Astuin armeijan vihreisiin kesällä 2004, ja peruskoulutuskauden aikana kävin punttiksella pari kertaa. Vapaa-aikaa olisi kyllä iltaisin ollut, siitä se ei ollut kiinni, mutta olin väsynyt ja käytin kaiken ajan nukkumiseen tai sotkun munkkeihin!! Aliupseerikoulussa ei ollut vapaa-ajasta tietoakaan, reserviupseerikoulussa oli, mutta mä kuuluin taas siihen sotkussa viihtyvään porukkaan. Välillä soittelin tuvassa kitaraa.
Tammikuussa eli palveluksen puolivälissä palattiin takaisin perusyksikköön, ja upseerikokelaalla niin kuin muillakin varusmiehillä oli ihan törkeän paljon vapaa-aikaa, ainakin uusien alokkaiden p-kauden aikana. Ja vielä e-kaudellakin. Silloin kävin punttiksella mahdollisimman usein. Sitten tuli joukkokoulutus- eli j-kausi, joka meni leirin merkeissä ja punttis jäi. Lomilla sitten punttasin, ja lomiahan oli joka viikonloppu ja oikeastaan viimeisestä 2 kuukaudesta melkein kuukausi. Kuntsarit rules, hehe.

Anyway, ruoka on pelkkää hiilaria, ei sillä voimat ja liha pysy jos sitä sattuu valmiiksi olemaan. Mua tilanne ei häirinnyt enkä vetänyt edes palkkaria tms.

Ihan riippuen yksiköstä ja koulutushaarasta, vapaa-aikaa voi olla TODELLA paljon taikka todella vähän. Treenaamismahdollisuudet löytyvät varmaan joka yksiköstä, mutta niinkuin tuossa yllä mainittiin, se ruoka ei siellä tod. ole parasta mahdollista punttiharrastusta ajatellen. Myöskään lepoa ei monessa paikassa saa tarpeeksi (omalla kohdalla esim. AUK leireillä meni jotkut viikot niin, että saattoi muutamana peräkkäisenä yönä jäädä unet kokonaan väliin, muutamana sitten ehti pari tuntia nukkua, "paras" viikko oli sellainen, että viikon aikana ehti neljä tuntia nukkumaan...tuohan on tietysti täysin kiinni siitä, että missä yksikössä palevelee)

mä kävin ite aina iv:llä treenaamassa.. (kävin KaiPr) tulokset tippu silti mutta ei niin perkeleesti kuin muilla! esim. rajalla ollut seurakaveri ei kerennyt treenata kuin vähän penkkiä ja melkein nollista liikkeelle! ite pääsin tammikuussa pois ja helmikuussa otin jo pena sm:istä mitalin! eli suht nopeesti palautu siitä paskasta!:)

Mike sanoi:
Ei siellä intissä kannata veivata, saa vain pahemman katabolian päällensä. Kärsii sen ja jatkaa treenejä kun pääsee siviiliin.

Amen! :)

Se jopa kannattaa ottaa semmonen puolenvuoden aerobinen nykäys tohon väliin elämää. Itellä ainakin inttiin lähtiessä oli ongelmia polvien kanssa. Pieni jääkärinkoulutus ja konttaamista vuos metässä niin hops. Enään ei mitään ongelmaa ole ollut!

Mutta ei se intti mitään paskaa ole. Hieno kokemus.
Ja tosiaankin sen jälkeen saa kyllä massat ja voimat takas niin että hupsista vaan. :D

ite pääsin käymään p-kaudella melko hyvin salilla, ei ollu ku ihan yksittäis tapauksia kun oli leiri tai ei jaksanu lähteä, ja saihan siitä ruuastakin vähän parempaa ku muisti lipastaa lomilta tonnaria ja raejuustoo mukaan :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itel ollu suht helppoa tuol intis ja treenaillu ainaki 2 kertaa viikos sielä ja sit lomilla kerran ja tulokset on noussu ihan vitusti... Kyllä sielä treenata kannattaa!

Lopetin kyllä röökinpolton ja alotin ottaa palautusjuomaa ja kreatiinia ni neki saattaa olla se, mutta saa sielä kyllä ihan ok:sti ruokaa ja ite otan ruuan lisäks vielä pari protsku drinkkiä :) Enkä oo ihan alottelia sentään että oon ennen inttiäki treenaillu. Niin ja Punttis on aika jees tuola vekaralla :worship:

Niiii ja en mitää voimailua harrasta vaan iha perus bodailua...

Jepjep. Itse olen sitä mieltä, että intissä ei kannata ressata puntista. Se on kuitenkin niin oma maailmansa, että itseäni ei edes alun jälkeen vituttanut, että sitä kutistui ja kuihtui sen puolenvuoden aikana. Asennekysymys etten sanoisi. Tietysti riippuu koulutushaarasta, kuten täällä on sanottu, mutta itseäni ei enää huvittanut lähteä illalla salille, kun päivällä rymyää jägsterinä pitkin korpea pkm kaulalla ja telamiina perseessä. Röökiä paloi ihan simona, mutta kunto kasvoi myös. Nyt pystyy salitreenit vetämään nopeampaa tahtia parantuneen hapenottokyvyn takia.

Joku on täällä jossain threadissa heittänyt, että puolen vuoden treenitauon jälkeen saa vanhan kunnon takaisin n. 4kk:ssa. Itse olen nyt pari kuukautta jälleen treenannut kovaa ja tässä pikkuhiljaa alkaa voimatasot palautumaan ja siihen kukkakepin ympärille on jo lihaakin tarttunut. Puolivuotta/vuosi on kuitenkin lyhyt aika. Hyvällä tuurilla sitä treenaa montakymmentä vuotta intin jälkeenkin. Mutta tsemppiä kaikille intin jälkeen uudelleen treeninsä aloittaneille. Kyllä se siitä :thumbs:

Totta Mooses siellä kannattaa treenata! Useimmissa hommissa suurimman osan ajasta fyysinen rasitus on treenatulle varsin siedettävää (= enimmillään työkapasiteettia lisäävää), sillä tietokonepelien valmentama nykysukupolvi 2400 metrin keskicoopereineen ei muuta jaksaisi. Silloinkin kun MKM-setä oli nuori - ja koulutuskin vielä teräksisen kovaa - kilpavoimailijatkin kehittyivät hyvin palvelusaikanaan. Armeijamuonat riittävät lihottamaan ennalta alisyöneimpiä kukkakeppejä, muiden kannattaa ottaa lisäravinteita mukaan.

jal8eni sanoi:
Itel ollu suht helppoa tuol intis ja treenaillu ainaki 2 kertaa viikos sielä ja sit lomilla kerran ja tulokset on noussu ihan vitusti... Kyllä sielä treenata kannattaa!

Lopetin kyllä röökinpolton ja alotin ottaa palautusjuomaa ja kreatiinia ni neki saattaa olla se, mutta saa sielä kyllä ihan ok:sti ruokaa ja ite otan ruuan lisäks vielä pari protsku drinkkiä :) Enkä oo ihan alottelia sentään että oon ennen inttiäki treenaillu. Niin ja Punttis on aika jees tuola vekaralla :worship:

Niiii ja en mitää voimailua harrasta vaan iha perus bodailua...

Vekaran sali on kyllä aivan loistava! II/02

Viikolla kevyttä ylläpitoa ja viikonloppuna puskee pääliikkee täysillä.

Tomppa85 sanoi:

No justiinsa joo, kaveri on B-miehen papereilla ns.puupää komppaniassa ollu. Kannattaa kumminkin ottaa huoioon tosiaan se missä yksikössä on.....kyllä varmasti on aikaa treenata jos joka ikisestä tapahtumasta on vuppia, vmtlää ja vaikka mitä+ lisäksi on bensapumpun vahtaajana päivät tms...ei ehkä onnistu rajavartiolaitoksella, jääkärikomppaniassa, sissit yms..ja mitä näitä muita on jossa joutuu tekemäänkin jotain, saa olla aika kova motivaatio kantaa jotain litran herapaskaa repussaan 6kk, varsinkin kun mitään ylimääräistä ei ainakaan minun aikaan saanut olla leireillä mukana(varusteet tarkastettiin) ja sitten käy "full metal jacketit" jos sieltä löytyy ylimääräistä kamaa...

hunter killer sanoi:
No justiinsa joo, kaveri on B-miehen papereilla ns.puupää komppaniassa ollu. Kannattaa kumminkin ottaa huoioon tosiaan se missä yksikössä on.....kyllä varmasti on aikaa treenata jos joka ikisestä tapahtumasta on vuppia, vmtlää ja vaikka mitä+ lisäksi on bensapumpun vahtaajana päivät tms...
Sinänsä ihan totta, että alokaskauden jälkeen kun pääsin niillä B-papereillani pelaamaan tietokonetta esikuntaan ei hommassa enää kovinkaan suuria vaikeuksia ollut. Mutta tuo ohjeistus, jonka kirjoitin, koskikin niitä juttuja joita käytin alokaskaudella jolloin B-paperit eivät kauheasti auttaneet (en esim. saanut VMTL:ää tai mitään muitakaan vapautuksia "automaattisesti", kuten ilmeisesti oletit, vaan jouduin käydä niitä mankumassa sairastuvalla ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin) vaan olin ilman automaattisia vapautuksia samalla viivalla kuin kaikki muutkin, vaikka ne B-paperit löytyikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom