redbull??!

Ikä
45
Moi,
Olen juonut aika usein tolkillisen redbullia ennen treenia. Onko kellaan tietoa, miten lihottavaa tuo aine on/ haitta vaikutuksista pidempaan kaytettyna? Olisiko jotain muuta juomaa, milla saisi lisa potkua treeniin?
ps. Olen testannut joskus aikoinaan maltoa ja redkickia, mutta ainakin minulla redbull on toiminut naista kolmesta parhaiten..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä taida hirveesti sokeria olla redbullis, joten eise nyt hirveesti lihota. Haittavaikutuksit on varmaan samat ku kaikilla cofeiini pitoisilla juomilla...
No onhan noita.... Kahvi,redbull,battery,ed.

miten lihottavaa nyt hiilarit on? siinähän purkin kyljessä on ravintosisältö. Ainakin siinä redbullissa on vit*sti E "666" ja muita E *** numerosarjajotain- aineita. Kokeile joskus kofeiini tabuja varmaan antaa saman potkun!?!

Haitat:
1. jos treenaat 4x viikossa niin kuukaudessa menee yli 30 euroa noihin minkä vois käyttää järkevämminkin, esim pariin kolmeen kiloon heraa
2. ne hiilarit aiheuttaa insuliinipiikin jonka jälkeen myöhemmin treenissä verensokeri laskee alas mikä VOI aiheuttaa etenkin pidemmässä treenissä; yli 30min, pahoinvointia, oksetusta, huimausta ja heikentää suorituskykyä. Minulla on esiintynyt näitä kaikkia insuliinipiikin jälkeen tuollaisia juomia käytettäessä, nimenomaan kun on pidempi treeni
3. kofeiini vaatii ylimääräisen nesteen juomista, jos tätä ei huomio voi ainakin teoriassa aiheutua nestehukkaa

Hyödyt:
1. etenkin jos treeni on lyhyt voi kofeiinin (ja tauriinin jne) vaikutuksesta siihen saada lisää potkua, varsinkin jos on vetämätön vittumainen olo. Ite oon sillon tällön, tän vuoden puolella varmaan 2 kertaa juonu EDIN puol tuntia ennen treeniä, mikä ei oo kestäny kun 35min.
2. plasebovaikutus, eli pakkohan sitä on saada penkistä +10kg enemmän kun juo PUNASTA HÄRKÄÄ HÖHÖÖ, jjjjyllätä voimalla! Vois itekin kokeilla valmistaa jostain kuivatusta häränsydämestä jauhoa ja nuuskata sitä parikytä minuuttia ennen treeniä niin sais HÄRÄNVOIMAAAA :D.

Joku varmasti osaa muitakin hyötyjä/haittoja kertoa.

Redbull antaa vii-iiikseeet.. Ehhehe

Käsillä ei ollut kuin ED-juomapullo, josta lunttasin seuraavat ravintoarvot/100 ml:

192 kJ/45 kcal
Proteiini 0 g
Hiilari 11,3 g
Rasva 0 g
Niasiini 8 mg
B5-vitamiini 2 mg
B6-vitamiini 1,8 mg
B2-vitamiini 0,56 mg
B12-vitamiini 2 ug

Ainekset:

Vesi, fruktoosi, tauriini, happamuudensäätöaine, säilöntäaine, guarana-uute, niasiini, B5-, B6-, B2- ja B12-vitamiini sekä väriaineet

Eipä tuosta voi muuta sanoa, kuin fruktoosi on ainakin hidas hiilari ( GI 31 ), joten sen puolesta ei lihomista tarvitse pelätä. Juo jos maistuu - ja rahat riittää. :)

Muissa energiajuomissa koostumus lienee samantapainen. Hiilari on muistaakseni joissakin energiajuomissa, kuten batterissa maltoa, joka on nopea hiilihydraatti ( GI n.120 ). Ei tämäkään välttämättä haittaa, jos et ole dieetillä, jolloin kannattaa välttää nopeita hiilareita muualla kuin palautusjuomassa.

Unohtu haitta nro 4, eli
adrenaliinin ja noradrenaliinin eritys laskee ja on minimaalista kun sotketaan oma aineenvaihdunta, ja rasvojen käyttö on energiaksi on myös olematonta.

Tuon fruktoosin käyttö elimistössä energiaksi on todella surkeata ja se on nimenomaan miinus että sitä on noissa juomissa.

Originally posted by Max Powers
Redbull antaa vii-iiikseeet.. Ehhehe

Käsillä ei ollut kuin ED-juomapullo, josta lunttasin seuraavat ravintoarvot/100 ml:

192 kJ/45 kcal
Proteiini 0 g
Hiilari 11,3 g
Rasva 0 g
Niasiini 8 mg
B5-vitamiini 2 mg
B6-vitamiini 1,8 mg
B2-vitamiini 0,56 mg
B12-vitamiini 2 ug

Ainekset:

Vesi, fruktoosi, tauriini, happamuudensäätöaine, säilöntäaine, guarana-uute, niasiini, B5-, B6-, B2- ja B12-vitamiini sekä väriaineet

Eipä tuosta voi muuta sanoa, kuin fruktoosi on ainakin hidas hiilari ( GI 31 ), joten sen puolesta ei lihomista tarvitse pelätä. Juo jos maistuu - ja rahat riittää. :)

Muissa energiajuomissa koostumus lienee samantapainen. Hiilari on muistaakseni joissakin energiajuomissa, kuten batterissa maltoa, joka on nopea hiilihydraatti ( GI n.120 ). Ei tämäkään välttämättä haittaa, jos et ole dieetillä, jolloin kannattaa välttää nopeita hiilareita muualla kuin palautusjuomassa.
Juo ennemmin Batterya tai EDiä koska siinä on hitaampi hiilihydraatti, sitä on enemmän samaan hintaan ja se on kotimainen!

Joo mutta kuten tossa hiilarithreadissa puhuttiin, ei fruktoosi ole hyvä vaihtoehto hitaudesta huolimatta. Hitauden pitäisi johtua siitä että hiilari tulee suojaravinteiden kuten kuitujen kanssa ja siksi imeytyy hitaasti, eikä siksi että itse hiilarin verensokerivaste on alhainen koska keho joutuu sen käsittelemään maksassa jotta se ylipäänsä olisi kelvollista ihmiselle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom