Olen saanut palautetta ja penkki kyselyitä yms. vastaavaa hupparissa ja farkuissa ja viimeksi romaani poika alkoi cittarin kassajonossa kyselemään kuinka usein käyn salilla yms. muuta vastaavaa, vaikka olin juuri tullut ristiäisistä ja oli puku ja kravatti päällä. Jos mahan kohdalta on litteä ja posket lommolla ei näytä laskiltä vaikka 58 numeron puvuntakki täyttyy harteista.
Rasvat on 15% huitteilla enkä meinaa olla paljoa pienempi kun pääsen kympin rasvoihin. Jos ei kisaa ei ole mitään järkeä pudotella kerralla niihin 10% rasvoihin vaan dietata vain niin lyhyitä jaksoja ettei lihasmassa vielä kerkiä häviämään ollenkaan. 4-5 viikon dietillä saa varmasti 2% kerralla rasvoja alas ja kun pystyy pitämään sarjapainot tai jopa saamaan muutaman toiston lisää dietin aikana voi olla varma ettei lihasmassaa menetetä.
Jos vielä ollaan sitten aina järkevästi offilla vain 0kcal - 200kcal plussilla pari kolme kuukautta näiden kuukauden diettien välillä saavutetään se 10 % rasvat ja samalla ollaan jopa pikkaisen isompia kuin aikasemmin varsinkin offiaikoina kun lihat on täynnä glykogeeniä. 15% -> 10% vaatii noin 3-4 kuukauden pituista miinuskalorijaksoa ja aterioiden punnitsemista ja kalorien laskemista myös offilla.
Kun pääsen tuohon kireyteen ja viimeiset jenkat lähtee olen tavoitekunnossani. Tietysti mielellään sitä ennen otetaan hieman lisää olkapäihin ja takareisiin ja selän paksuuteen, mutta siinä se.
Läskin kerääminen ei tee kovemman näköiseksi ja jos saa vuosien treenien jälkeen 2,5- 5kg lisää vuodessa se on parempi kuin 10-15kg josta 10kg pelkkää läskiä, josta on vaikea päästä eroon.
5-6 vuodessa pääsee tavoitteisiinsa jos ottaa alkuun joksikin aikaa kehonrakennukseen perehtyneen PT:n tai osaavan vastaavan osaavan salikaverin joka luotsaa treeneissä ja ruokavaliossa, treenaa tavoitteellisesti, säännöllisesti sen ajan lintsaamatta ja ajatuksella.