Raw-kyykky

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä on mielestänne paras jalkojen leveys raw kyykkyyn?Alussa kyykkäsin tanko niskassa ja jalat kapealla todella syvään, mutta nyt vaihdettuani voimanostopainotteiseen treeniin ja leveään jalka-asentoon kyykyt jäävät aina hiukan vajaaksi.Onko kyse vain jäykistä lonkista vai pitääkö suosiolla kaventaa jalka asentoa?Lonkat ovat myös nykyään usein kipeinä, siis nivelistä.Max kyykky tällä hetkellä 240kg reisi vaakatasossa,mitat 184/102,pitkät jalat suhteessa selkään,vedän kapealla...
Mitä on syytä ottaa huomioon treenissä jos ipf kisat kiinnostavat myös?Säästääkö kyykkypuku lonkkia/helpompi lähteä syvältä/jalkojen leveys/kengät(tällä hetkellä tasapohjaiset)?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kyllähän venyttely voisi auttaa, ainakin mua auttoi samassa ongelmassa. lonkan koukistajia, lähentäjiä ja loitontajia kannattaa venytellä todella hyvin. voisit tietenkin kaventaa hieman asentoa, ja aina kun pääsee tarpeeksi syvälle eli reilusti alle vaakatason niin levennät asentoa hieman. sumoveto voisi auttaa leveän kyykkyasennon saamisen kanssa. rikoot antaa potkua lähtöön ja tukee paikkoja. riippuu minkämerkkiset rikoot on kysymyksessä että minkalaisen avun niistä saa. ipf:ää varten kannattaa reenata myös varusteiden kanssa eli penkkiä paidalla ja vetoa ja kyykkyä trikoilla. sopivasti varustereeniä rawreenin kanssa niin pääsee sinuiksi varustenostojen kanssa. ei muuta ku tsemppiä :)

raw- kyykkyyn suosittelisin sellasta välimallin pyllistelyä. liian leveellä ei homma toimi ilman trikoita (leveille ne on suunniteltukin) ja liian kapeella menee polvikulmat jne. liian pieniksi optimaalisen voimantuoton kannalta. katsopas eddy coanin kyykkyjä. toimisivat raakanakin aika hirmusilla tuloksilla. trikookin meni ite vedettynä alle kolmeen minuuttiin päälle ipf- aikoina ja siteet pyöritteli ukko kans ite.

Voiskohan olla kyse lonkan koukistajasta? koita tehä ihan asstothegrass tyyliin ainakín mulla se on ainoa tapa kyykätä ilman kipuja.

Jos on kyykännyt aikaisemmin jalat kapealla ja aletaankin muuttamaan asentoa leveämmäksi kannattaa se tehdä pikkuhiljaa. Liian nopeasti levennetty asento tekee monella tai ainakin minulla samanlaisia ongelmia, nivuset kipeytyivät jne... Kokeile leventää asentoasi pikkuhiljaa ettet heti tee "tosi leveellä".

Lisätään sumoveto ja lisää venyttelyä...kenkäkysymys jäin vielä auki,mulla on paljon helpompi päästä syvyyteen kun laitan ohuen lankun kantapäiden alle.Pitaisikö ostaa painonnostokengät jossä korkoa,vai pitää conversen chuck taylorssit(ohuet pohjat ja tukevat,"wsb kengät") ja pyllistellä niinku tähänkin asti."oikein"kyykätessäänhän pitäisi "levittää" lattiaa sivuille jaloilla jotta lantionseutu aktivoituu.Vaikeaa/mahdotonta korollisilla?Mitä kenkiä kovimmat raw/ipf kyykkääjät käyttävät?

Kehäkettu sanoi:
Lisätään sumoveto ja lisää venyttelyä...kenkäkysymys jäin vielä auki,mulla on paljon helpompi päästä syvyyteen kun laitan ohuen lankun kantapäiden alle.Pitaisikö ostaa painonnostokengät jossä korkoa,vai pitää conversen chuck taylorssit(ohuet pohjat ja tukevat,"wsb kengät") ja pyllistellä niinku tähänkin asti."oikein"kyykätessäänhän pitäisi "levittää" lattiaa sivuille jaloilla jotta lantionseutu aktivoituu.Vaikeaa/mahdotonta korollisilla?Mitä kenkiä kovimmat raw/ipf kyykkääjät käyttävät?

Kyllä porukka käyttää esimerkiksi metallin voimanostotossuja ja just niitä conversen tossuja. Se koroke siellä kannan alla ei vissiin oo kovin hyvä. Kaataako se kyykkyä sitten eteenpäin, en oikein tiedä mutta niin on sanottu. Itse ainakin saan tukevamman ja paremman asennon kun kyykkää kova ja tasapohjaisilla kengillä.

Jahas, kaivellaanpas vähän vanhoja. Olen tässä yrittänyt testailla ja miettiä että minkälainen tekniikka mulle sopisi parhaiten raw-kyykkyyn. Alunperin kyykkäsin melko leveällä ja perse meni tällä tyylillä suht taakse. Ongelma oli sama kuin Kehäketulla: kyykyt jäävät miltei väkisin vajaiksi, lisäksi lähtö alhaalta oli painolla kuin painolla tahmeeta.
Nyt olen testaillut kapeampaa jalka-asentoa. Homma lähti oikeastaan siitä kun kuuntelin erään konkarin vinkkejä. Hän neuvoi menemään kyykkyasentoon (ilman painoja) jossa on mukava olla. Menin siis miltei niin kyykkyyn kuin pääsin, selkä on melko pystyssä ja polvet enemmän edessä kuin leveällä jalka-asennolla. Asennossa on alhaalla tukeva ja helppo olla, sinne voi vaikka pysähtyä muutamaksi sekuntiksi ja sieltä sitten tykittää ylös. Ei tunnu edes polvissa. Painot lähtevät pohjilta hyvin mutta kun nosto on edennyt parikymmentä senttiä tulee lieviä ongelmia: perse jää aavistuksen taakse ja keskiruumis vatkaa hieman. Omasta mielestäni tämä uusi tekniikka muistuttaa jossain määrin painonnostajien kyykkytekniikkaa, ei ole tosin yhtä raju ja räväkkä.
Ajattelin treenaille hetken tällä tyylillä. Lääkkeeksi "vatkaamiseen" ajattelin kovaa treeniä vatsa, kylki ja selkälihaksille. Jos joku jaksoi lukea loppuun, olisi kiva kuulla kommentteja.

heikko kohta on takapuoli. ei epäilystä. tyypillinen kapeemmalle tyylille.

Zone-sarja -42%
God dam it! Se on melkein ainoa iso kohta mun kropassa. No, ne on varmaan sellaisia ilmapallolihaksia... Asiaan: Kuulostaa kyllä loogiselta nyt kun asian mainitsit. Minkälaisilla liikkeillä lähtisit asiaa korjaamaan? Olisko mave suorinjaloin mitään? Entäs selänojennus telineessä? Olen tehnyt sitä lisäpainoilla ja vaikka se joidenkin mielestä on selkäliike, mulla se tuntuu lähinnä pakaroissa ja takareisissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla esiintyi tuota vatkausta kanssa joku aika sitten. Homma korjaantui "kyykky 3xviikossa" -thredistä löytyvällä ohjelmalla, jota vedin puoli kiertoa ennen kesätaukoa. Eli kyykky parani kyykkäämällä....

tekniikka aisoihin. asento yli hartialeveyden. pakarakeskittyminen tärkeetä. ei saa karata taakse noustessa. sillä jo apua. zercher-kyykky, boxikyykky, julle ja suorin jaloin veto ok. kyykkää usein, kuten mainittiin. pari kevyttä tekniikkatreeniä/box/zercher ja yks kovempi.

ajattelin nostaa näinkin vanhan threadin ylös koska itse juuri taistelen loukkaantumisen jälkeen uuden raw-kyykky tekniikan kanssa ja tarkotus olisi alaselkäystävällisempi tekniikka,jos menen kisasyvyyteen niin selkä taipuu eteen ja ylösnoustessa perse nousee ensin....tällä hetkellä kyykkään 2 kertaa viikossa,toinen kovempi ja toinen tekniikka painotteisempi!...apuliikkeiksi olen tehnyt vatsalautaa,jalannostoja,situpseja ja vatsoja taljassa...mitä seikkoja pitää nimenomaan raw-kyykyssä ottaa huomioon?...kyykkyasentoni on hieman hartioita leveämpi,leveämmältä en tarpeeksi alas pääse ja kapeammalla tulee niiattua???

- ylätakareisien venyttely (polvi koukussa)
- paino ei saa siirtyä pkiälle (istu taakse-alas)
- pakaroiden työn korostus (purista lantio väliin ja polvia ulospäin ylöstullessa)
- tekniikan mukaan treenaaminen (sarja loppuu siihen, kun tekniikka hajoaa)
...

siinäpä pari seikkaa, joihin kannattaa kiinnittää huomiota. suosittelisin normaalikyykkyä hieman leveempää boksikyykkyä avuksi. siinäkin keskityt siihen, ettei lantio karkaa takakautta, vaan puristaa väliin.

kiitos jo näissä,muutama pieni asia jäi kuitenkin askarruttamaan vielä elikkä tämä taakse-alas, olen siihen yrittänyt panostaakkin mutta tuntuu että menee liiaksi alaselälle?!kuuluuko asiaan vai onko liian jäykät jalat kautta selkä?...ja tämä box-kyykky varmaan kannattaa tehdä aivan omana päivänään ja varmoilla painoilla?kun kyse on tekniikka treenistä?!?!ja pidetäänkö paineet koko suorituksen ajan vai "höllätäänkö" boxilla?

boxi omana päivänä ja höllätään.

selkä on kyykyssä etukenossa, muttei saa pyöristyä alaselästä.

joo mun virhe,tarkoitin siis juuri sitä että alaselkä pyöristyy ala-asennossa...mutta siis kiitos jälleen neuvoista!:thumbs:

LeO--- sanoi:
joo mun virhe,tarkoitin siis juuri sitä että alaselkä pyöristyy ala-asennossa...mutta siis kiitos jälleen neuvoista!:thumbs:

Jos näin on, niin vatsalihaksiin pitää saada lisää voimaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom