Jig, olin sanomassa muuten samaa tuohon alkuperäisen kysyjän viestiiin 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

) Avoimen yliopiston kursseilla ei saa mitään ekstroja sinne yrittäessä. Ei kai toi liikuntalääketiede voi mitenkään olla erillinen juttu?Elikkä ois halu lähtee opiskelemaan tota kyseistä hommelia, mutta kysymys kuuluu että missähän sitä opetetaan.Oon katellu enkä oo löytäny muuta kuin Kuopion ja se on vähän paskempi homma kun muutettiin just puol vuotta sitten sieltä pois Ouluun:mad2:
Onko se ravitsemustiede/ravintotiede vai millä nimellä sitä kutsutaan?![]()
Meikällä ois nimittäin unelma että sais joskus perustettua oman luontaistuotekaupan vaikkapa tänne Ouluun
Kiitos jos maltatte vastailla
Ei taida yhtään ravitsemusterapeuttia olla luontaistuotekauppiaana. Voisi kyllä tuoda tiettyä järkevyyttä siihen vouhotukseen :D

Nostetaanpa vanhaa topiccia ylös kun olen hakemassa tuonne Kuopion liikuntalääketieteeseen. Suoritin jo netissä tuon kokeen eli onko se siis appro vai mitä nuo approt ja cum laudet oikee on?
:haart: :kippis1: 

En aio tyytyä vähempään vaan koska mua pelottaa kokeilla jotain vaativampaa.
Halusinkin kysyä, löytyykö täältä tapauksia, jotka ois opiskellu kemiaa itsenäisesti yliopiston valintakokeita varten? Eli ilman mitään iltalukiokursseja tms. Täällä kotikaupungissa on jo aikuislukioiden kemiankurssit viimeistä viikkoa vaille lopussa ja tuskin ennen kevättä niitä enää järjestetään. Pitäisi siis opiskella issekseen... viimeksi oon lukenut kemiaa amiksessa ja sitä ennen yläasteella, joten muutama vuosi on päässyt jo vierähtämään niistä ajoista. Saan varmasti palautettua mieleeni ne asiat itsenäisestikin, mutta lukion kemia pitää sisällään varmasti muutakin kuin mun opit (?)
Kuopion yliopistoa saa myös kehua, jos siihen on aihetta ;) Ison plussan kyseinen yliopisto saa multa siitä, että siellä panostetaan ilmeisesti aika paljon ulkomailla opiskelun mahdollisuuksiin.
Täälläkin paahdetaan nyt ensi vuotta varten. Lääkis-unelmasta olen jo vähitellen päästänyt irti koska en oikeastaan halua parantaa sairaita vaan edistää terveyttä, siispä tähtäimessä on nyt ravitsemustieteen opinnot.
Punnitsen tässä juuri eri vaihtoehtoja, ravitsemustiede kiinnostaisi mutta täällä missä asun sinne vaaditaan pitkä matikka, kun taas liikuntatieteelliseen pääsisi lyhyellä matikalla.... Vähän vaikea valita opiskelupaikkaa kun tietää ainoastaan itseä kiinnostavan aihealueen, mutta ei ole selkeää kuvaa mitä haluaisi sillä tutkinnolla tehdä.Angelo, mitä haluat tehdä "isona"? Tai siis miksi päädyit juuri tuohon kansanterveystieteeseen? Kiinnostaa vaan kuulla....![]()
Sen tiedän, että suunta on nyt ainakin oikea, koska haluan jollain tavalla päästä vaikuttamaan väestön kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja terveyteen ja tämä on siihen aika hyvä kanava. Kansanterveystieteen pääaineesta valmistuttuani mulla olis mahdollisuus työllistyä esim. kansanterveystieteen ja terveystieteen opetustehtäviin, mikä mua kiinnostais eniten. Sitten kun siinä ohessa olis myös ravitsemustieteen opintoja niin avot, tuntuu omalta jutulta! Eiköhän noi tavoitteet kuitenkin selkiydy entisestään matkan varrella. Ja jos ravitsemustiede/liikuntalääketiede alkaisi opintojen aikana tuntua enemmän kiinnostavalta, niin voihan sitä aina yrittää hakea toiseen pääaineeseen 

Onko sulla jo selkiytynyt jokin "haaveammatti"? Missä muualla tota ravitsemustiedettä voi sitten lukea? Tiedän vaan, että Helsingissä on mahdollisuus ottaa pääaineeksi elintarvikealan ravitsemustiede, mutta erillinen ravitsemustiedekunta taitaa olla ainoastaan Kuopiossa? Tai se on ainakin ainoa paikka, mistä voi valmistua ravitsemusterapeutiksi![]()