Ravinto reenin jälkeen.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Terve kaikille!
Olen uusi näillä sivuilla ja en ole vielä ehtinyt lukemaan montakaa juttua läpi. Täällä tuntuu silti olevan asiantuntevaa väkeä.
:zzzz: Asiasta toiseen nyt kun olen esittäytynyt haluaisin esittää aloittelevan kyssärin.

- Mikä olisi paras "lounas ehdotus" kova treenin jälkeen? Kaloreita tulisi tulla n.900 kcall ja hyvistä ravintoaineista (ei esim. eineksistä) Mitä ruuan pitäisi sisältää, mitä ei? Nopeasti vai hitaasti imeytyvää? Paljon hiilareita, proteiineja ja vähän rasvaa vai ihan päin vastoin.

Jos jaksoit lukea ja haluat heittää vinkkiä laita vielä jotain esimerkkejä!!:worship: ...Käykö esim. ketsuppi :kuola: ja ananakset :kuola: kaiken muun lisäksi?

:offtopic: Palkkarissa n.40g pp, 60g hh + 5g gluta. Kyseinen lounas 1 h treenin jälkeen

ketsuppia ja ananasta??miksi just 900 kcal?
paljon oma painosi on?
selaappa ensin vähän täällä ja kysy sitten jos ei aukea..

Oma paino on n. 68kg ja se 900kcall on vaan jääny mieleen jostain jutusta jonka luin. Ketsupista kysyn siksi että se sisältää sokeria ja se nopeeta hiilaria. Ananaksen positiivisista vaikutuksista oon myös lukenut ja sen on sanottu nopeuttavan proden imeytymistä... Pitääköhän paikkansa?

Mulla on yks suht halpa, nopee ja hyvä setti.

-Saarioisten makaronilaatikkoa 400g
-Raejuustoa 200g
-Kepsuttia maun mukaan
-Pitkä maito

L0b0 sanoi:
Mulla on yks suht halpa, nopee ja hyvä setti.

-Saarioisten makaronilaatikkoa 400g
-Raejuustoa 200g
-Kepsuttia maun mukaan
-Pitkä maito
Tyhmä kysymys L0b0, mutta mikä on pitkä maito?:D
Tarkoitatko litraa maitoa or what?

Aion nyt heittää sellaisen ikivanhan klassikon, eli syö monipuolisesti. Ei pelkkää lihaa ja makarroonia, vaan kasviksia mukaan kuvioon. Ja ihan mitä vaan. Perusruoka kannattaa pitää monipuolisena ja huolehtia vain siitä lisäproteiinista, jos tarvetta sille on.

kricen kanssa samoilla linjoilla,perusruokaa,salaattia tai/ja kasviksia,ei siihen mitään erikoista kokkelia tarvi alkaa keksimään.

No nyt kuulostaa siltä mitä mä oon harkinnu. Ei mitään lisäravinteita, ne kuulostaa helvetin epäterveellisiltä ja ykspuolisilta. Pirun jauhoa. Mieluummin terveellistä ja monipuolista ruokaa jossa on rasvan ja hiilareiden määrä kurissa ja sit noita luonnollisempia protskun lähteitä kuten raejuusto, maitorahka ja vaikka tonnikala. Näin pysyy keho terveenä ja kuitenkin aloittelijan vartalo muokkautuu huomattavasti paremman näköseks siitä läskimöykystä mikä se ehkä on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Xewie sanoi:
Ei mitään lisäravinteita, ne kuulostaa helvetin epäterveellisiltä ja ykspuolisilta. Pirun jauhoa. Näin pysyy keho terveenä ja kuitenkin aloittelijan vartalo muokkautuu huomattavasti paremman näköseks siitä läskimöykystä mikä se ehkä on.

Eiköhän nuo perusproteiinit ja hiilihydraatit ihan turvallisia terveyden kannalta ole. ;) (ainakin toivon niin)

Lisäravinteet ovat lisäravinteita, ei ruokavalion oo tarkoituskaan rakentua pelkästään niiden ympärille. Epäterveellisiä ne eivät silti ole, en ole vielä kuullut kenestäkään joka olisi sairastunut palkkaria nappailtuaan.
Kannattaa ottaa hyöty irti niistäkin.

Silti jossain lehdissä kerrottiin, että treenin jälkein lounas ei saisi olla energiamäärältään hirveän suuri. Tämä taas sotii vastaan sitä että voisi syödä lähes mitä vaan; silti pp ja hh pitäisi saada paljon ja rasvaa, vaikkakin hyvää, vähän...

Mä en ainakaan jaksa orjallisesti noudattaa kaikkea, mitä sanotaan. Siinähän menee pää sekaisin, kun miettii kaikkea mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Mä vedän itse treenin jälkeisellä aterialla laiskana jätkänä litran jugurttia, tai pari leipää ja litran maitoa. Ei taida olla paras vaihtoehto, mutta ainakin on hyvää ja suht helposti sulavaa.

Edittiä sen verran, että 2% jugurtissa on litrassa 850-950 kaloria, joka on suht paljon.

niklas86 sanoi:
Mä en ainakaan jaksa orjallisesti noudattaa kaikkea, mitä sanotaan. Siinähän menee pää sekaisin, kun miettii kaikkea mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Mä vedän itse treenin jälkeisellä aterialla laiskana jätkänä litran jugurttia, tai pari leipää ja litran maitoa. Ei taida olla paras vaihtoehto, mutta ainakin on hyvää ja suht helposti sulavaa.

Edittiä sen verran, että 2% jugurtissa on litrassa 850-950 kaloria, joka on suht paljon.

Jugurteissa on vitusti sokeria, kannattaa ostaa esim. sellasta jugurttia missä on vähemmän lisättyä sokeria messissä.. Ainakin valiolla taitaa pari tällasta erilaista makua olla.. Ite vedän kans jonkun verran jugurttia päivässä koska se on niin helppo pienehkö välipala..

Käytän itekkin paljon makeutus aineella makeutettua jugurtia. pirun hyvää ja kevyttäkin

Mige sanoi:
Jugurteissa on vitusti sokeria, kannattaa ostaa esim. sellasta jugurttia missä on vähemmän lisättyä sokeria messissä.. Ainakin valiolla taitaa pari tällasta erilaista makua olla.. Ite vedän kans jonkun verran jugurttia päivässä koska se on niin helppo pienehkö välipala..

Jep, tätä oon alkanu mietiskeleen itsekin, ei taida olla hirveen terveellistä huitasta huiviin 130g sokeria. Ainoa mikä mua tossa lähinnä viehättää, on 90kcal/100g. Toisaalta eipä se hirveästi sitä välipalaa monimutkaista jos siihen vetää vaikka pari leipää kinkulla mukaan.

En laittanut tälle kysymykselle uutta triidiä, joten pistä sen tähän:

Kun opiskelija ollaan ja rahat on nyt tuhlattu perusruokaa sekä joululahjoihin, niin palautusjuomaa ei ole mahdollista ottaa nyt vähään aikaan. Olen nyt muutaman treenin palkkarin korvannut seuraavalla kombolla:
-50 g Alpen Caribbian mysilä (sokeroitua)
-reilu kaksi desiä rasvatonta maitojuomaa
-purkki raejuustoa
-10 g oboy-kaakaojauhetta
-banaani

Kuulostaako hyvältä? Olisiko jotain parempia ehdotuksia. Muistakaa, että tämä on väliaikaista, viimeistään jouluna saa palkkarin takasin kehiin.

Edit: Ravintoarvot - 510 kcal, hh/pp/r 75/44/4,6. Huono hh:pp suhde?

tpt sanoi:
En laittanut tälle kysymykselle uutta triidiä, joten pistä sen tähän:

Kun opiskelija ollaan ja rahat on nyt tuhlattu perusruokaa sekä joululahjoihin, niin palautusjuomaa ei ole mahdollista ottaa nyt vähään aikaan. Olen nyt muutaman treenin palkkarin korvannut seuraavalla kombolla:
-50 g Alpen Caribbian mysilä (sokeroitua)
-reilu kaksi desiä rasvatonta maitojuomaa
-purkki raejuustoa
-10 g oboy-kaakaojauhetta
-banaani

Kuulostaako hyvältä? Olisiko jotain parempia ehdotuksia. Muistakaa, että tämä on väliaikaista, viimeistään jouluna saa palkkarin takasin kehiin.

Edit: Ravintoarvot - 510 kcal, hh/pp/r 75/44/4,6. Huono hh:pp suhde?

Tuo on ihan hyvä, jos ei "parempaan ole varaa" :). Pari tuntia ennen treeniäkin kannattaa sitten syödä jotain reippaasti proteiinipitoista, niin pääsee aminohapot kiertoon jo ennen treeniä estämään treenin katabolisia vaikutuksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom