Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

no, juu. sit vastasin oikein.
eli läski on kevyempää.
eli läskimpi ihminen voi olla kevyempi kuin pienempi=lihaksikkaampi kaveri.
(meniköhän mun aivot jo solmuun... terv. viime yönä lasten takia kukkunut)

olenkohan yksin ainut "ongelmani" kanssa.. :rolleyes:
Olen pudottanut painoa nyt noin 1,3kk jossa ajassa painoa on karissut noin 3,5kg, mutta ongelmanani on että tämä ei näy missään?
eikä myöskään voimatasot ole laskenut, olen tullut noin -200kcalorista 500kcaloriin, ympärys mitat pysyneet samana korkeintaa sentin heittoja.. hyvinkin pieniä siis..
mutta peilissä ja kehitys kuvissa näen vieläkin saman minäni? voiko olla että tuo 3,5kg onkin lähtenyt jostain solun sisäisistä rasvoista jotka eivät päälle päin siis näy?
missä vika?
mitoista sen verran että alottaessa 72/171 rasvat täällä 22% (mittaus suoritettu kehonkoostumus vaa'alla)
tällä hetkellä 69/171

Se voi olla, että painoa on pudonnut nesteistä. Lihakset, glykogeeni ja hiilarit ja muut sitovat varsin paljon nestettä, ja ensimmäiset pari-kolme kiloa tulee herkästi jo niistä. Jos pudotustahti on -200kcal, niin se on niin pieni määrä, että tuota suurempia tuloksia on hyvin optimistista odottaa ylipäätään. Itse kiristelen tonnin päivävauhdilla, ja viikossa lähtee ehkä kilo. En ole enää jaksanut vaivata vaakaa ollenkaan, koska silmä- ja treenimääräinen arvio kertoo aika hyvin, onko paino lähtenyt rasvasta vai lihasta, ja jos niin kuinka paljon. Painotasot eivät ole muuttuneet, päinvastoin rykäisin juuri hiljattain penassa enkat, vaikka pari viikkoa rankkoja miinuksia takana.

olenkohan yksin ainut "ongelmani" kanssa.. :rolleyes:
Olen pudottanut painoa nyt noin 1,3kk jossa ajassa painoa on karissut noin 3,5kg, mutta ongelmanani on että tämä ei näy missään?
eikä myöskään voimatasot ole laskenut, olen tullut noin -200kcalorista 500kcaloriin, ympärys mitat pysyneet samana korkeintaa sentin heittoja.. hyvinkin pieniä siis..
mutta peilissä ja kehitys kuvissa näen vieläkin saman minäni? voiko olla että tuo 3,5kg onkin lähtenyt jostain solun sisäisistä rasvoista jotka eivät päälle päin siis näy?
missä vika?
mitoista sen verran että alottaessa 72/171 rasvat täällä 22% (mittaus suoritettu kehonkoostumus vaa'alla)
tällä hetkellä 69/171

3,5kg ei ole paljon mitään. Dieetillä muutenkin voi kroppa olla ihan ihme lottokone, mullakin on saattanut lähteä joku 0,3-0,4kg viikossa ja seuraavalla viikolla kilo - ruokia muuttamatta. Sitä vähemmän se painonpudotus näkyy, mitä enemmän on ylimääräistä. Alle kympin rasvoissa kilonkin muutos näkyy aika selvästi

no, juu. sit vastasin oikein.
eli läski on kevyempää.
eli läskimpi ihminen voi olla kevyempi kuin pienempi=lihaksikkaampi kaveri.
(meniköhän mun aivot jo solmuun... terv. viime yönä lasten takia kukkunut)

Yleisesti ainakin itse kattellut siihen malliin että lihaksikkaat ihmiset on isompia vaikka isolla rasvaprosentilla oleva vastine olisi saman painoinen, mistähän tämä johtuu ?
Kattoo vaikka näitä 120kg bodareita jotka on karmeita kaappeja ja sitten joku läski 120kg jätkä niin pieniähän nuo lihavat tuppaa olemaan. Ihmetyttää kyllä, jos tuo rasvan tilavuuspaino
on matalampi mitä lihalla.

Kilpapyöräilijä ja dieettimakrojakauma? 18-22h viikossa fillarilla. hh 60%,50%? riittääkö? kokemuksia?

Olen tuollainen kampien kiertäjä. En ihan noin kovilla tunneilla, mutta sopivilla kuitenkin. Minusta 50% lepopäiville ja siihen sitten lisää rasituksen mukaan treenipäiville.

Onko se ihan paskapuhetta, että liika kananmunan syönti vaikuttaisi negatiivisesti kolesteroliarvoihin? Itse olen saanut käsityksen, että kananmunassa olisi nimenomaan hyvää kolesterolia, ja lähteet, jotka toisin väittää, pohjautuu vanhoihin tutkimuksiin, jossa ei tiedetty hyvän ja huonon kolesterolin eroa.

Jokatapauksessa, onko mitään väliä, vaikka kananmunan kolesteroli olisikin paskaa, jos ruokavalio on muuten erittäin siisti. Kananmunia menee noin 5 päivässä munakkaan muodossa.

Ei ole mitään tutkimusta linkata tähän, mutta kananmunien ei ole todettu vaikuttavan kolesteroliarvoihin mitenkään huonolla tavalla. Ne jopa alentavat korkealla olevaa kolesterolia. Ja lisäksi niissä on pirusti kaikkea muuta terveellistä kuten vitamiinit ja rasvat. Eli ei ole mitään haittaa vaikka vetää 5 päivässä. Joillain voi mennä suolisto vaan tukkoon, jos tarpeeksi munia syö.

Joo, tai napsi pähkinöitä.

Ikuisesti ihmettelen että mitä pähkinöitä, saksanpähkinät ja mantelit eivät käy. Ehdotuksia ?

Paljos kantsis muutenki ottaa päivässä rasvaa tälläsen 88Kilosen -600 dietillä. Proteiinia tulee päivässä 140-200g, hiilaria 50-120g, rasvaa esim eilen 40g :O

Cashew-pähkinät tulee ensimmäisenä mieleen.
1 gramma rasvaa per painokilo on se aika tyypillinen suositus niin Pakkotoistossa kuin muuallakin, mutta eipä kait se niin nöpön nuukaa ole, kunhan on jotakin sinne päin.

Käviskö sit ihan perus jotkut S-marketin rainbow cashewit paahdetut ja suolatut vai pitääkö jtn ihan luomuja lähteä etsimään ?

Käviskö sit ihan perus jotkut S-marketin rainbow cashewit paahdetut ja suolatut vai pitääkö jtn ihan luomuja lähteä etsimään ?

Mieluiten ihan paahtamattomia ja suolaamattomia. Pitäisi S-Marketista löytyä tavallisiakin casheweita, yleensä toisella osastolla tosin.

Osaako joku ulkomuistista sanoa paljon maksaa cashewpähkinä pussi ja paljon se sisältää? Ei tullu kaupassa äsken..

E: Siis ei paahdetut :)

Perus pirkkapussi ainakin lähikaupassa taitaa olla 100-150g ja jotain 2,50e maksaa.

Kaipa isompia säkkejä saa jostain suhteessa paljon halvemmalla.

Back
Ylös Bottom