Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko sillä mitään väliä, jos otan juuri ennen nukkumaan menoa proteiinidrinkin jossa on 50g jauhoa (+öljyä tietenki, jotta imeytyis hitaammin) vaikka tossa ämpärin kyljessä on että annos 29g?

No ei ainakaan mitään negatiivista vaikutusta ole.

Reeni syönnin jälkeen

Pisti miettimään tässä että lapsena sai kuulla ettei saa mennä uimaan tuntiin syönnin jälkeen. Eli mitenkäs nyt on? Kuinka pian sen jälkeen kun on syönyt siis aterian (ei mikään pieni välipala) on hyvä reenata. Eli vetää kovempikin reeni. Voisko joku valaista tietämätöntä?

Tarkoittaako 30%p 40%h 30%r suhteita grammoissa vai tarkoittaako se esimerkiksi kalorilaskurin antamaa prosenttia, mistä saan energiani? Missä vaiheessa tulisi heraa, maltoa, kreatiinia yms ruveta käyttämään?

Pisti miettimään tässä että lapsena sai kuulla ettei saa mennä uimaan tuntiin syönnin jälkeen. Eli mitenkäs nyt on? Kuinka pian sen jälkeen kun on syönyt siis aterian (ei mikään pieni välipala) on hyvä reenata. Eli vetää kovempikin reeni. Voisko joku valaista tietämätöntä?

Riippuu yksilöstä, mutta heti kun kulkee

Tarkoittaako 30%p 40%h 30%r suhteita grammoissa vai tarkoittaako se esimerkiksi kalorilaskurin antamaa prosenttia, mistä saan energiani? Missä vaiheessa tulisi heraa, maltoa, kreatiinia yms ruveta käyttämään?

Energiaprosentteja ovat. Itse en käytä ollenkaan proteiinilisiä, palautusjuomaa tai kreatiinia ja hyvin menee

Monesti suositellaan 3 tuntia mutta itse menen yleensä jo treenaamaan 1,5-2h päästä, muuten tulee treenin loppu puolella liian kova nälkä kun ruokailusta on mennut 4h. Aika pitkälti henk.koht juttu mikä on hyvä aika.

Monesti suositellaan 3 tuntia mutta itse menen yleensä jo treenaamaan 1,5-2h päästä, muuten tulee treenin loppu puolella liian kova nälkä kun ruokailusta on mennut 4h. Aika pitkälti henk.koht juttu mikä on hyvä aika.

Näinpä. Vähän tietysti lajistakin riippuu. Itse tykkään syödä viimeisen kiinteän aterian n.3-4h ennen reenejä ja 5h ennen peliä, että maha ois mahdollisimman tyhjä ennen starttia.

Kertokaas joku nyt paljo tarvisi syödä salin jälkeen (proteiinit, kalorit?)? Entä lenkin? Kalorit saan ainakin sykemittarista. Oon nyt yrittänyt googletella, mutta mitään hyödyllistä ei ole löytynyt...oisko aiheesta mitään kirjallisuutta mitä vois lueskella?

Jos nuo tosiaan ovat energiaprosentteja, niin jatketaan. Missä ruuissa on runsaasti kaloreita, mutta vähän rasvaa? Tämän päivän ruokien sisältö: 4100 kcal 200p 384h 200r. Onhan tuossa ehkä liikaa kaloreitakin mutta jos meinaan rasvoja pudottaa vaikkapa 120g, kun elopainoa on se 72kg, niin tulisiko minun se pudottaa vaikkapa rypsiöljystä? Saan eniten rasvoja varsinkin kananmunista ja lihasta, mitkä ovat maitorahkan ohella pääsääntöisiä proteiinin lähteitäni.

Kertokaas joku nyt paljo tarvisi syödä salin jälkeen (proteiinit, kalorit?)? Entä lenkin? Kalorit saan ainakin sykemittarista. Oon nyt yrittänyt googletella, mutta mitään hyödyllistä ei ole löytynyt...oisko aiheesta mitään kirjallisuutta mitä vois lueskella?
Treenin jälkeen kroppa on energian suhteen vastaanottavaisessa tilassa, joten sinuna söisin yksinkertaisesti jotakin hiilari- ja proteiinimössöä ihan vitun paljon. Niin paljon kuin saat kurkusta alas.

Jos nuo tosiaan ovat energiaprosentteja, niin jatketaan. Missä ruuissa on runsaasti kaloreita, mutta vähän rasvaa? Tämän päivän ruokien sisältö: 4100 kcal 200p 384h 200r. Onhan tuossa ehkä liikaa kaloreitakin mutta jos meinaan rasvoja pudottaa vaikkapa 120g, kun elopainoa on se 72kg, niin tulisiko minun se pudottaa vaikkapa rypsiöljystä? Saan eniten rasvoja varsinkin kananmunista ja lihasta, mitkä ovat maitorahkan ohella pääsääntöisiä proteiinin lähteitäni.

Jep, liikaa kaloreita tuntuu olevan, noin suuri ylijäämä menee läskiksi melko nopeasti. Kaikki kaloripitoiset, vähärasvaiset ruuat ovat pääsääntöisesti hiilarinlähteitä, proteiinia kun harvassa tuotteessa on paljoa yli 20%. Viljatuotteet tulee lähinnä mieleen, pasta ensimmäisenä

Aamiaisena puuroa (200 kcal), puol desii heraa (60 kcal), ruisleipä juustolla ja kinkulla (250 kcal), ja lasi tuoremehua (80 kcal). Yhteensä n. 600 kcal, protskuja 30 g. Kuinka pian tällaisen aamiaisen jälkeen pitäisi syödä uudestaan? Massaa siis haetaan.

Näin yleisvinkkinä sanoisin, että syöt sitten kun on nälkä.
Loppujen lopuksi se päivän kokonaiskalorimäärä on se mikä ratkaisee laihdutko vai lihotko.

Sitten vielä: Kuinka on mahdollista saada rasvaa g/painokilo, samalla kun on kcal plussilla ja elää 30% 40% 30%? Taidan ottaa nämä ohjeet liian vakavasti. :rolleyes:

Mikä on terveellisin vaihtoehto näistä: makaroni (tumma vai vaalea), riisi (tumma/vaalea) ja peruna. Mistä näistä kannattais ottaa hiilareita kasvisten lisäks, ja millä on vähiten haittavaikutuksia? Tai voi antaa jonkun vaihtoehdon näille, mitä vois syödä lihan ja kasvisten lisäks. Tavotteena on siis karsii turhat hiilarit ja ylimääräset viljatuotteet pois.

Tälle postille siis tarkotuksena on miettii, et mikä ois helpoin tapa seurata hiukan-paleomaista-dieettiä.

Riisistä ja makaronista tosin saa "vähemmällä" syömisellä kerättyä enemmän hiilareita ja kaloreita. Henk. kohtasia juttuja lähinnä.

se o koutsi

Riittääkö normaalia enemmän syöminen lihaksen kasvamiseen/kasvatukseen (3 salitreeniä + 4 futistreenit/viikko) vai tarvitaanko lisäravinteiden kuten heran ja malton käyttämistä?

Back
Ylös Bottom